Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

SOFT turbo w GA14/16


malin_f1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Prima rozbita i sprzedana ;/ Facet ma zabawki u siebie jakby ktoś chciał to są do sprzedania, tzn kolektor i T25 Turbo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok 350zł za Turbinę (T25) jak coś to dzwoń do typa, oto jego nr: 601 131 077

A kolektor mogę ja osobiście za 150zł sprzedać (seryjny zmodyfikowany) do drobnej pracy wykańczającej - tzn porting.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość andy_czarny

odswiezam temat bo znalazlem cos takiego:

http://moto.allegro.pl/item165112274_kompl...onda_civic.html

co o tym myslicie dalo by rade wsadzic to do naszych samochodzikow??

aha i jeszcze jedno jesli skusil bym sie na turbinke to lepiej najpierw zapodac swapa na 1.6 czy sprawdzic ile wytrzyma 1.4(zaznacze ze przed turbina zapodamy walki z ds cai i wydech przelotowy??) i dopiero jak nie da rady to wsadzic 1.6???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odswiezam temat bo znalazlem cos takiego:

http://moto.allegro.pl/item165112274_kompl...onda_civic.html

co o tym myslicie dalo by rade wsadzic to do naszych samochodzikow??

aha i jeszcze jedno jesli skusil bym sie na turbinke to lepiej najpierw zapodac swapa na 1.6 czy sprawdzic ile wytrzyma 1.4(zaznacze ze przed turbina zapodamy walki z ds cai i wydech przelotowy??) i dopiero jak nie da rady to wsadzic 1.6???

 

Kolektor na pewno odpada bo inny rozstaw otworów wylotowych a to jakiś dodatkowy koszt

Po szwapie przybędzie koników i Nm i większa pojemność to lepsza wyjściowa baza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

kolektor to wiem ale to mozna opchnac komus z honda teamu z tego co sie orientuje to mozna seryjny kolektor przerobic!? a reszta podejdzie?? mysle ze cena atrakcyjne??

co o tym myslicie??

kurde teraz tylko czy pakowac sie w swap czy szukac sr'a??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde teraz tylko czy pakowac sie w swap

 

Szwap zależy za ile myślę że za 500zł 1000zł a za tyle to już cały kupisz

 

 

czy szukac sr'a??

 

To znaczy Almy 1.6 sr :?: jeśli tak to lepiej już kupić Gti jeśli chodzi ci o szybką jazdę

Będzie to miało kilka plusów np. Mocniejszy wyjściowy silnik i wzmocnione hamulce itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupisz sr'a i:

-dopłata

-niespodziewane wydatki

-przykre niespodzianki

 

i tak pewnego razu zechcesz miec mocniejsze hamowanie; wiesz co masz, jak masz bubla to sprzedawaj, jak masz igłę to zostań przy niej.

 

Ja bym dmuchał ten motor co jest. Będziesz mieć na nim niezłą szkołę. Jak go wysadzisz to nie będzie dużego płaczu.

Opcja 2. Sprzedaj 1,4 i swoje hamulce, kup 1,6 i wielkie tarcze. Wyjdzie taniej i wszystko malina a nie "niespodzianka".

 

Piszesz, że przed turbo cai i wydech nie kumam po co?

Te rzeczy są diametralnie różne w wolnym ssaku i doładowanym. No stożek może podejdzie ten sam;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rzeczy są diametralnie różne w wolnym ssaku i doładowanym

a co ci wydech robi za różnice, poprostu odrazu zrobić 2.5" cala i będzie ok pod turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rzeczy są diametralnie różne w wolnym ssaku i doładowanym

a co ci wydech robi za różnice, poprostu odrazu zrobić 2.5" cala i będzie ok pod turbo

 

Ale zanim wejdzie turbo to bedzie lipa, wiec po co to robić wcześniej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

ja jednak wybiore opcje zakupu sr'a:

teraz mam bebny z tylu a sr tarcze wiec mniejszy problem z przekladka

mocniejszy silniczek na starcie i chyba mozna czesci od sentry dobrac( widzialem turbo kity od sentry podejda??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zanim wejdzie turbo to bedzie lipa, wiec po co to robić wcześniej??

Nie powinno być żadnej lipy... W przypadku SR20 do seryjnego silnika można zrobić wydech fi 76mm i przyrosty momentu i tak będą w całym zakresie i tak w stosunku do kretyńsko pomyślanej serii i do d*py wykonanej. Wiele już SR20 śmiga na 2,5 cala i mają piękne przyrosty co zresztą wielo krotnie było sprawdzane na hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mi nie chcecie powiedziec, że w 1,4 lub 1,6 zrobienie przelotki 2,5'' z jedną puszką bedzie się sprawdzało w normalnym użytkowaniu?

 

Przytoczyć można przykład TOMASZKA, bo on ma 1,6 a nie inne klubowe SR20.

 

Uważam, że optymalny wydech do turbo bedzie zbyt odetkany, co pogorszy normalną eksploatację. Ponad to za głośny. Dla tego skoro ma być zakładane turbo to lepiej zrobić wszystko pod turbine, spasować i poskładać za jednym zamachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor na pewno odpada bo inny rozstaw otworów wylotowych a to jakiś dodatkowy koszt

Po szwapie przybędzie koników i Nm i większa pojemność to lepsza wyjściowa baza

Stary u mnie w primerze siedzi GA14DE w miejsce GA16DS - kolektory do siebie idealnie pasują, zarówno ssące jak i wydechowe :)

Turbo zestaw zrobiony pod GA14DE będzie idealnie pasujący do GA16DE kwestia drobnych korekt w wystrojeniu dawki paliwa...

 

[ Dodano: Wto 13 Lut, 2007 02:39 ]

Uważam, że optymalny wydech do turbo bedzie zbyt odetkany, co pogorszy normalną eksploatację. Ponad to za głośny. Dla tego skoro ma być zakładane turbo to lepiej zrobić wszystko pod turbine, spasować i poskładać za jednym zamachem.

Jak wiadomo średnica optymalego wydechu pod GA16DE na seryjnych wałkach bąć secie z GA16DS wynosi 52mm... Silniki te posiadają bardzo krótkie czasy wałków więc zjawiska występujące w układzie wydechowym są bardzo delikatne do tego dochodzi tragiczny seryjny kolektor wydechowy, na podstawie SR20 (tez z d*py kolektor wydechowy) śmiem twierdzyć iż wydech nawet o średnicy 3" na seryjnym kolektorze wydechowym (GA14/16) poprawi wydajność silnika. A co do głośności to kwestia dobrania tłumików...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdze, że gdzies na górze nie bedzie lepiej. Twierdze, ze w uzytkowym zakresie bedzie gorzej.

Nie widze po prostu sensu zabawy, w pasowanie, dobieranie tłumików. Gość jest zarobiony, auto chce zamieniac, swapy robić, kity od sentry ciągnąć ;-) to czemu ma z turbo czekac? Na miesiąc sobie eksperyment ma robić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proste niech robi eksperyment - wszyscy na nim się dowiemy, ja obstawiam że poprawa momentu obrotowego będzie już od 1500-1700obr.min do samej odcinki, na grubym wydechu... Ty twierdzisz innaczej.

 

Ps. jak zmieni na Gti to cały wydech mu i tak podpasuje i będzie idealny zarówno do N/A jak i pod turbo.

 

Poniżej masz dwa przykłady zmiany wydechu w SR20 z seryjnego badziewia na:

 

57mm przelot:

MITCH8.jpg

 

 

GREG76 na seryjnym wydechu:

GREG76powerbutton.jpg

 

GREG po przejściu na60,5mm przelot:

GREG149KM191Nm.jpg

 

W przypadku GREGA auto nie było dostrajane pod nowy wydech... Po dostrojeniu wykres jest gdzieś w jego projekcie tzn 155KM i 195Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

zeby zaraz zarobiony mam troche zaoszczedzonej kasy i rozwazam wszystkie mozliwosci, z tym sciaganiem kitow do sentry to troche przesadzilem;p sorry

Z tego wszystkiego wychodzi ze najlepiej bedzie sciagnac sr'a i to zaturbiac,

bo moja almerka sie nie nada.Owszem chce zaturbic samochodzik ale nie chce zeby to byly jakies gigantyczne koszty potem jak sie to wszystko za przeproszeniem wysra to nie bedzie az tak w plecy, myslalem raczej o zalozeniu jakiegos soft turbo u kogos kto sie na tym zna np Coobcio (ma juz kilka projektow za soba)z jakis uzywanych elementow i z czasem ulepszaniu, modyfikowaniu- chyba na tym polega tuning?

pozyjemy zobaczymy

pozdrawiam i dzieki za dyskusje z ktorej sie troche dowiedzialem o wydechach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. jak chesz to sobie rozłorzyć na raty to wpierw bym na twoim miejscu wydech od seryjnego kolektora - nie zmarnuje się jego ani jeden kawałek - wszytko pod turbo poźniej pójdzie, po drogie dorzucił bym do tego świnkę np. SMT6 albo DET wystroił to i na dzień dobry byś miał sporo szybsze i milsze auto...

 

Następnie odkładał bym na turbosprężarkę np. T25 z 200SX S13 (do ok 170-180KM wyda akurat taki sofcik by... zawsze można mniej oczywiście), potem zakupił bym jakiegoś IC np. z IVECO albo inny co ma dolot i wylot po przekontnej. A potem pompa paliwa, i odkladanie kasy na orurowanie, do dostrojenia zapodał bym dodatkowe 4ry wtrsykiwacze paliwa po każdym na gar, doskonale nadają się wysokomówki z opli, VW... jakiś 2.0... wnet paliwa by było w zapasie do ok 210-240KM (seryjny GA16DE wytrzymuje - udowodnione i shamowane 280KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz trzeba sie zastanowic czy całą zabawa nie wyjdzie drożej niż s13, s14. Zapewne wyjdzie.

 

No to mamy różne zdanie. Jak chce się chłopak zabierać za robote za rok to lepiej niech kupi sobie fajny kolektor 4-2-1, taki jaki miał gościu cieszy się przyrostem wiekszym niż niepewne kombinacje z 2,5". Spokojnie kompletuje części i potem wsadza całość. Taki kolektor się szybciutko sprzeda i bedzie jak znalazł na niespodziewane wydatki.

 

Ta opcja jest pewna, tańsza, legalna i roboty praktycznie wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

widzisz ty kupil bys s13 czy s14 a ja wole wpakowac ta kase w almerke i miec jedyna taka almerke a nie 200sx jak kazdy inny:)

wszystko pokolei teraz najpierw trzeba znalesc jakiegos zdrowego sr'a

pozdro i dzieki za informacje.

Coobcio co myslisz o tym zestawie z linku , ktory podalem wyzej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

chce kupic almerke sr 110 KM jesli sie nie myle:)!?

andy_czarny napisał/a:

i miec jedyna taka almerke

 

TEGO JUZ NIE bedziesz miał

Pozdro od prekursora almery turbo w Pl

 

heh twoja turbo maszyna to chyba byla/jest gti a ja chce zaturbic sr hehe

zasatanawiam sie jeszcze (tylko mnie nie bijcie) nad civiciem 6 generacji tam w 1.6 v-tec bylo 125 albo 160 kucy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...