Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

SOFT turbo w GA14/16


malin_f1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

POWAżNIE, po co sie bawić w jakieś GA gdzie chu$%^&* wie co z tego bedzie, jak można kupić VTi i mieć 160 koni z 1.6n/a :)

sam na codzień smigam Hondą z VTECiem i jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz ty kupil bys s13 czy s14 a ja wole wpakowac ta kase w almerke i miec jedyna taka almerke a nie 200sx jak kazdy inny:)

 

zasatanawiam sie jeszcze (tylko mnie nie bijcie) nad civiciem 6 generacji tam w 1.6 v-tec bylo 125 albo 160 kucy:)

 

;-)

 

 

Skoro wywołano juz B16 to ja mam prośbę o porównanie go z GA16.

Chodzi mi o wytrzymałość seryjnych gratów, sprawność chłodzenia, chłodzenie denka tłoka itp. Czy więcej można dmuchać w GA czy w B. Jak się ma V-tec do dmuchania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czego z czym porównywać, GA16 można porównywać z hondwoską D16 od której stockowo Ga jest gorsze ale przy podobnych modach podobno lepiej wychodzi.

 

B16 to tylko z SR20DE lub SR16VE

Andy, B16 jest fajniejsza, taka prawda, no i B16 można w N/A lub turbo dłubać

 

[ Dodano: Wto 13 Lut, 2007 16:37 ]

http://forums.trinituner.com/forums/viewto...874&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

d16 na starcie ma 125 koni a ga16 90 albo 110 zalezy czy trafi nam sie wersja niemiecka :/ wiec w sumie nie wiem jak to mozna porownywac do b16, ktore ma 160 KM i z tego co wiem to duza wytrzymalosc.TE hondowskie silniki to mozna najwyzej postawic obok nissanoewskiego ve, jesli chociaz jeden jest w polsce :P -czy te silniki nie maja podobnej konstrukcji, moze da rade cos przeszczepic od hondy

Z jednej strony fajnie miec zapas mocy z drugiej szokda rozstac sie z nissanem

 

 

jaras wejdz na hondatech.pl tam jest wszystko o tych silnikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, nie sądzcie, że nie znam danych technicznych. Ile co ma kucy, jaki moment przy jakiej prędkości obrotowej to sobie posprawdzałem. Pytam o rzeczy których z prospektu nie wyczytam.

Czytałem gdzieś post coobcia, jak oddawał gdzieś graty do obróbki, do jakiegoś magika robiącego silniki do sportu, on miał wyzywać, że frezować sie tych !@%#*&$%(& nissanów się nie da. O takie rzeczy mi chodzi.

Gołe kuce nic nie mówią. Punto z 1.2 ma 80KM, sporting nawet 86KM bez zmiennych faz. Wynika z tego, że jest lepsze od GA?

Ja bym sie nie zamienił;-) Jedyne co można po tym powiedzieć iż n/a ma nadaną agresywniejszą charakterystykę silnika, a nie lepszy silnik, a tuning to i tak przemeblowanie tej charakterystyki;-)

 

Przydatość v-teca przy turbo mnie zastanawia, bo skoro przy soft turbo wracają ludzie do seryjnych wałków to wnioskuję brak potrzeby zmiennych faz. Sprężone powietrze i tak przeczyści cylinder. Więc v-tec jest zbednym wydatkiem w tym momencie. Dobrze kombinuję?

 

czy te silniki nie maja podobnej konstrukcji

 

Bardzo podobną, jak wszystkie czterocylindrówki. To jak z puzlami, podobne ale troche inne;-) Chciałem swego czasu rozgryżć zmienne fazy rovera ale nie dokopałem się do materiałów. Może Tobie się uda. Jest to jakiś wyjątkowo sprytny i prosty patent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinuję?

zle,

jechałeś kiedyś dołądowanym cvciem z VTEC?

pRZEJEDZ SIE , a potem pisz takie rzeczy, a raczej nie napiszesz bo ci sie nogi bedą trzesły :027:

 

To czemu ludzie wracają do seryjnych wałków? Chyba, że robią błąd.

Zaznaczyłem, ze to moje dywagacje. Próbuje znaleźć i odpowiedz i uzasadnienie;-)

Taki civic to się pewnie kręci jak motor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

ostatnio bylem na spocie hondy i powiem ze te samochodziki zapdaja strasznie.... wielu z nich mialo tam v-tec'a i wiekszosc chce turbo wiec chyba to dobry pomysl, po za tym na hondatech.pl jest wszystko o tym jak seria b i d znosza zaturbianie- poczytalem popatrzylem wysnulem wnioski, ze jedno z 2 swietne sie spisuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu ludzie wracają do seryjnych wałków? Chyba, że robią błąd.

Bo seryjny wałek jest lepszy pod turbo ponieważ jest bardziej uniwersalny, wałki performance dla silnika N/A mają dać ci więcej mocy na górze, w górnym zakresie obrotów, jest przygotowany do wysokich obrotów silnika (powiedzmy powyżej 7000 obrotów), zaś przy turbo moc nie zależy tak od obrotów silnika ale bardziej od tego czy turbo dmucha już pełną parą (zaleznie od wielkości i rodzaju turbiny, powiedzmy, że 4000 obr) więc wałki, które sprawdzają się dopiero w wysokim zakresie przy instalacji turbo są mało wydajne, gdyż ich wartość objawia się dopiero po wejściu na wysokie obroty, a na niższych (gdy turbo już dmucha) jest gorsze od seryjnych. A ponieważ auto z turbiną uzyskuje swój maksymalny moment obrotowy w mniej więcej średnich obrotach lepiej jest mieć auto które dobrze podaje w zarkesie średnie-wysokie niż na samych wysokich.

Nie chcę się w sprawy techniczne zagłębiąc, charakterystyki wałków itd. bo to więcej będzie informacji niż trzeba. Głównie sprawa polega na tym, że na seryjnych wałkach moc i moment będą w szerszym zakresie obrotów. A VTEC tu nic do tego nie ma, zaś dzięki niemu dopiero można odczuć różnicę na takim turbo 1.6 bo po załączeniu się VTEC'a czujemy się jakby nam się pojemność nagle zwiększyła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor na pewno odpada bo inny rozstaw otworów wylotowych a to jakiś dodatkowy koszt

Po szwapie przybędzie koników i Nm i większa pojemność to lepsza wyjściowa baza

Stary u mnie w primerze siedzi GA14DE w miejsce GA16DS - kolektory do siebie idealnie pasują, zarówno ssące jak i wydechowe :)

 

Oj Coobcio nie doczytałeś :D mój post był odnośnie kolektora z hondy z linku podanego

 

 

odswiezam temat bo znalazlem cos takiego:

http://moto.allegro.pl/item165112274_kompl...onda_civic.html

co o tym myslicie dalo by rade wsadzic to do naszych samochodzikow??

aha i jeszcze jedno jesli skusil bym sie na turbinke to lepiej najpierw zapodac swapa na 1.6 czy sprawdzic ile wytrzyma 1.4(zaznacze ze przed turbina zapodamy walki z ds cai i wydech przelotowy??) i dopiero jak nie da rady to wsadzic 1.6???

 

Nie powiesz mi że ten kolektor z linku pasuje do GA14-16 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZELL dziekuje, o takie naprowadzenie mi chodziło;-)

 

Jak dla mnie mozesz wdawac się w technike jak głęboko tylko zdołasz.

To jest znacznie lepsze od nie bo nie;-)

 

Tylko teraz pojawia się pytanie czy lepiej mieć wyższe ciśnienie doładowania i dmuchać w niższych partiach. Czy mieć niższe i kręcić silnik wyżej?

Turbina tez ma przecież zakres pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomaszek przeciez juz wyzej przyznalem ci z tym racje i napisalem ze kolektor przerobilo by sie seryjny a ten z linku sprzedalo komus kto ma honde

 

Dokładnie dla tego zdziwiło mnie Coobcia uwaga że nie mam racji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

jestem laikiem i dopiero sie ucze a ze nie mam mozliwosci i wedzy zeby grzebac przy silnikach to ucze sie na forach i z gazet stad to pytanie.

pozdro sorry za bdury musze sie ogarnac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zy lepiej mieć wyższe ciśnienie doładowania i dmuchać w niższych partiach. Czy mieć niższe i kręcić silnik wyżej?

lepiej mieć wyższe ciśnienie w wyższych partiach, nie będą na tym tak cierpiały panewki jak w przypadku dużego doładowania już od 2500obr.min...

Dlatego jestem zwolnnikiem średnich i dużych turbosprężarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać paru rzeczy, mianowicie:

- agresywne sportowe wałki do silników N/A zazwyczaj są skonstruowane tak, żeby spełniały swoje zadanie po przekroczeniu redline'a (ponieważ z założenia stosuje się je do wzmocnionych/przystosowanych do ciężkiego traktowania/wyścigowych silników), ogólnie działają w zakresie około 2000-2500 obrotów (w wyścigu się silnika nie oszczędza, cały czas wysokie obroty)

- często zdaża się, że w autach turbodoładowanych jeszcze przed redlinem moc spada, więc kręcenie silnika wyżej nie przyspieszy auta

- silniki turbodoładowane mają to do siebie, że dość nisko posiadają maksymalną wartość momentu obrotowego (w stosunku do tego gdzie jest redline, zazwyczaj około 4000 obrotów zakresu)

- zważając na powyższy punkt, przy zmianie biegu jest bardzo duży zakres tzw. powerbandu (zakresu wysokiego i w miarę stałego momentu obrotowego), w takim wypadku dokręcanie silnika do końca mija się z celem, gdyż przy zmianie biegu i tak wpadamy w wysoki moment obrotowy i auto przyspiesza tak samo (a może nawet ciut szybciej, zależy od tego gdzie się max moment znajduje) jak gdybyśmy kręcili je do odcinki

 

W takim wypadku posiadanie wałków agresywnych nie daje rezultatów, gdyż tracimy w niskim i średnim zakresie obrotów, a nie możemy też w pełni wykorzystać wysokich.

 

Takie ostre wałki z turbo zapewne sprawdzają się w dragcarach lub jakichś torowych monsterach jednak dla normalnego usera/street racera nie mają adekwatnego wykorzystania.

 

Andy.... oszalałeś ?! To, że zasada działania VTEC'a i VVL jest taka sama nie znaczy, że części podchodzą, to są zupełnie inni producenci, którzy nigdy ze sobą nie współpracowali... Było napisane, jak chce się z DE zrobić VE trzeba głowicę od VE, pompę oleju mocniejszą i coś do sterowania wzniosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ok juz doczytalem co trzeba i sam sie dowiedzialem/domyslilem ze nie podejdzie sorry za glupoty :P tak sobie tylko marzylem ;) zaraz powykreslam co trzeba:)

 

Andy, nic nie wykreslaj to nie wstyd. Bedzie jeszcze wielu z takim pytaniem i to im pomoże.

Po to jest forum, żeby pytac. Ni ma głupich pytan są tylko głupie odpowiedzi. To, że czasem się delikatna zjebka trafi nie ujma. Trza dzwignąc na klate i pytac dalej;-) Później niech tylko wół pamieta jak cielęciem był i sam zjebkami nie dzieli za obficie.

 

 

W takim razie do jazdy na ulice najlepiej mieć w soft turbo szczyt miedzy 3tys a 5tys. Mając v-teca żeby z niego korzystać trzeba by dużą turbinę, która daje ciśnienie od 5tys w góre. Co daje nam dwa róznie przeznaczenia aut. Może teraz moje dywagacje są juz cos warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

przy vtecu chyba lepiej srednia turbinke ktora bedzie dmuchala od sredniego zakresu obrotow po to zeby samochodzik szybciej zaczal sie odpychac a jak turbinka bedzie juz dmuchala tyle co trzeba i zalaczy sie vtec to wciska w fotel az milo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy vtecu chyba lepiej srednia turbinke ktora bedzie dmuchala od sredniego zakresu obrotow po to zeby samochodzik szybciej zaczal sie odpychac a jak turbinka bedzie juz dmuchala tyle co trzeba i zalaczy sie vtec to wciska w fotel az milo...

 

a pomyslałeś o tym, że turbo nie dmucha od iluś do nieskończoności??

 

Tutaj masz mapy doładowania turbin http://not2fast.wryday.com/turbo/maps/all.html

 

Jezeli vtec to idealna turbina o zmiennej geometrii łopatek tylko ona kosztuje $$$$$$$$$$$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli vtec to idealna turbina o zmiennej geometrii łopatek tylko ona kosztuje $$$$$$$$$$$

 

vtec to są zmienne fazy hondy gdyż każdy producent nazywa sobie ten system po swojemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli vtec to idealna turbina o zmiennej geometrii łopatek tylko ona kosztuje $$$$$$$$$$$

 

vtec to są zmienne fazy hondy gdyż każdy producent nazywa sobie ten system po swojemu

 

Nie jestem tutaj autoryteten ale z tym juz przesadziłes;-)

 

A co do zmiennych faz staram się okreslic graniczna wielkosc turbiny (model), gdze z wszystkimi mniejszymi lepiej bedzie zmienic bieg na wyzszy ponizej 6 tys. niż kręcić dalej cieszac się zmiennymi fazami w pełni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli vtec to idealna turbina o zmiennej geometrii łopatek tylko ona kosztuje $$$$$$$$$$$

 

vtec to są zmienne fazy hondy gdyż każdy producent nazywa sobie ten system po swojemu

 

Nie jestem tutaj autoryteten ale z tym juz przesadziłes;-)

 

A co może honda nazywa zmienne fazy VVT-i :?: :053:

 

[ Dodano: Czw 15 Lut, 2007 22:02 ]

No cóż ja też nie jestem autorytetem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...