Tomaszek Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 proponuje Wam na forum hondy wejsc a nie tutaj te tematy ruszac Spoko jakiś autorytet rozsądzi :)a koledze radze przeczytać np. ten topik http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=22765 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 proponuje Wam na forum hondy wejsc a nie tutaj te tematy ruszac Spoko jakiś autorytet rozsądzi :)a koledze radze przeczytać np. ten topik http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=22765 O co Ci idzie. Dokladnie wiem jak sie u kogo zmienne fazy nazywaja. Wyskoczyłes jak filip z konopii z oczywistą rzeczą jak 2+2;-) To, że przesadziłes miałem na mysli własnie tą oczywistość;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Jezeli vtec to idealna turbina o zmiennej geometrii łopatek tylko ona kosztuje $$$$$$$$$$$ Ooo to może ja nie wiedziałem że turbiny nazywają sie vetec jak tak to ja ci z wruce honor do kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Jezeli vtec to idealna turbina o zmiennej geometrii łopatek tylko ona kosztuje $$$$$$$$$$$ Ooo to może ja nie wiedziałem że turbiny nazywają sie vetec jak tak to ja ci z wruce honor do kieszeni Istnieją turbiny o zmiennej geometrii łopatek --- to sie tyczy turbiny. Wydaje mi się, że pozwoli ona w pełni cieszyc sie zmiennymi fazami w silniku, np. w silniku Hondy z vtec;-) P.S. Dla BOMBLA, np. w silniku NISSANA z VVL ;-) Całość jest porównaniem szanowna cenzuro :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 uspokoicie sie obydwoje czy mam was poustawiac- joke:) jaras chodzi o to ze napisales wyzej tak jakbys naprawde myslal ze vtec to turbina, zle wyraziles swoje mysli... pozdro i namawiam moda albo kogos z was do zalozenia nowego tematu np pt "zmienne fazy ..." i przeniesienie tego co tu nasmiecilismy tam i tam dalej dyskutowac... pozdrawiam p.s wiecej wyrozumialosci i cierpliwosci dla innych to forum bedzie duzo lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Istnieją turbiny o zmiennej geometrii łopatek --- to sie tyczy turbiny. Wydaje mi się, że pozwoli ona w pełni cieszyc sie zmiennymi fazami w silniku, np. w silniku Hondy z vtec;-) A tak napisane to co innego :one: To że są takie turbinki o zmiennej geometrii to dobrze wiem i doloty o zmiennej długości itd. Ja sory ale podśmiewałem się z nazwania turbiny vtec [ Dodano: Czw 15 Lut, 2007 22:33 ] pozdro i namawiam moda albo kogos z was do zalozenia nowego tematu np pt "zmienne fazy ..." p.swiecej wyrozumialosci i cierpliwosci dla innych to forum bedzie duzo lepsze Spoko i pożartować też trzeba A taki temat już jest nawet dałem linka do niego dwa posty wyżej :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1225182&page=1 Coś dużego dla hondy .... http://www.homemadeturbo.com/turbo_projects/ i projekty..... [ Dodano: Czw 15 Lut, 2007 23:27 ] albo zamiast zmiennej geometrii zapodać duże turbo z takim wejściem wydechowym http://images11.fotosik.pl/54/8575c1444bc17ecc.jpg i taki myk ... http://images20.fotosik.pl/49/560ad4c4122b4dccmed.jpg http://images20.fotosik.pl/49/2a5cfbd13932fb08med.jpg dobry dół i jeszcze lepsza góra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Istnieją turbiny o zmiennej geometrii łopatek --- to sie tyczy turbiny. I są beznadziejne i stosowane tylko w diselach gdzie pasmo użytecznych obrotów jest bardzo wąskie. Np 2000-3500obr.min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 nie są złe ale w benzynie zabija je EGT , w dieslu nawet po chipie potrafi się zapiec , ale porshe chyba stosuje zmienną geometrię nie jestem pewien ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Doczytałem o tych zmiennych. Faktycznie lipa. Nie ma co się dziwić jak wsadzili tam łożyska kulkowe, a oczekiwania były wielkie. Teraz wymyślili Turbo na łożyskach foliowo powietrznych, podtrzymywane elektrycznie. Przy dużych predkościach oddaje prąd i robi za alternator;-) Takie dziwne pytanie mi się nasunęło, czy downpipe zawsze zaczyna się kolankiem? Przecież na chłopski rozum lepiej żeby wylot był jak najprostszy? Ja sory ale podśmiewałem się z nazwania turbiny vtec No to jedziemy dalej ;-) Moje zdanie "Jezeli vtec to idealna turbina o zmiennej geometrii łopatek tylko ona kosztuje $$" Zdania porównawcze;-) Wczujmy się w klimat rozmowy o wyborze dodatków, smarowideł do potraw;-) Jeżeli golonka to musztarda. Jeżeli hotdog to ketchup. Teraz oddawaj mi honor do kieszeni albo poczęstuj golonką o nazwie musztarda i odmianą hotdoga o nazwie ketchup Aha zamów tez dla moderatora, co by nas za OT nie poobijał uspokoicie sie obydwoje czy mam was poustawiac- joke:) Ty lepiej uważaj;-) Dwóch wrogich kiboli w starciu staje się jak jeden brat w jednym przypadku. Pojawia się taki na niebiesko co chce ich rozdzielić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Ty lepiej uważaj;-) Dwóch wrogich kiboli w starciu staje się jak jeden brat w jednym przypadku. Pojawia się taki na niebiesko co chce ich rozdzielić hehe naszczescie nie ubieram sie na niebiesko.... a wracajac do tematu to myslicie ze ile moze wytrzymac seryjny 14de, 16de tak zeby pojezdzil troche a nie rozsypal sie po 500 kilometrach?? w kilku autkach bylo montowane turbo do malego silniczka np suzuki swift gti 1.3 turbo(brzydkie male kwadratowe ale powiem ze nawet jezdzi) lub mazda 323 gtr gtx 1.6turbo lub 1.8 turbo, myslicie ze z tego lub czegos podobnego dalo by rade zaadaptowac czesci do nissanka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Andy, pamietasz w przedszkolu była taka zabawa. Do planszy z wycietymi otworkami o różnych kształtach trzeba było dopasować klocki. Ze wzgledu na kształt każdy klocek pasował tylko w jeden otwór. Teraz wyobraź sobie, że złośliwy kolega podmienił Ci plansze z otworkami. Masz swoje klocki i plansze innego producenta, dodatkowo nie chcesz używać młotka;-) Ile wytrzyma? Dobrze wystrojone 1,6 powinno dzwignac bez problemów 200KM, przewijało się to pytanie już. Mnie przy FWD wiecej nie interesuje wiec nie pamietam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 jaras rozumiem aluzje i rozumiem ze takie rzeczy jak kolektor nie podejda ale zastanawialem sie czy turbinka IC itp nie podejda i czy nie wyszlo by taniej bo jak wiadomo te autka nie sa drogie... z 2 jednak strony to tak samo mozna zaadaptowac czesci z 200 sx's - 1.8 Dobrze wystrojone 1,6 powinno dzwignac bez problemów 200KM, przewijało się to pytanie już. Mnie przy FWD wiecej nie interesuje heh dla mnie to tez pewna bariera zwlasza dla silniczka o takiej pojemnosci, te 200 KM to chyba po odprezeniu co?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Na upartego i z odpowednim portfelem wszystko podłączysz... Jeśli chce się mieć coś na pewniaka za określoną kasę to się robi to co ktoś już zrobił, jak chce się być pionierem to trzeba mieć conajmniej 2x więcej kasy niż się zakłada. Każde turbo założysz (jak kolektor i flanszę do tego dorobisz), tylko co z tego jeśli wydajnośc tej turbawki będzie zupełnie nie pod ten silnik. Jaki sens tracić potencjał gdy różnica jest 500 czy nawet 1000 zł kiedy wkładasz 5-6 tys? A przecież i tak prędzej czy później będzie się chciało więcej (z założenia psychologicznego nikt kto tak tuninguje auto nie sprzedaje go zaraz po robocie). Co do turbo z S13 to jest zupełnie to samo turbo co się przewija przez połowę wątków o turbo na tym forum, T25, nie licząc jakiś zabździałych turbo dieseli jest to jedna z lepszych i tańszych turbawek na rynku (używki). Przy 1.6 i tak trzeba cały osprzęt dorabiać/kupować z USA bo nic nie podpasuje bez "młotka", bo nie było nic podobnego do GA z turbiną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz_lublin Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 już sie troche orjetowalem i za 500- 600 dało by rade zrobic kolektor pod turbo IC z dizla jakiegoś większego i torbo T25 idzie sie z tym w 4000 zmieścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Andy. Takie auta nie są tanie. Uwierz mi, jak znajdziesz takie cudo w stanie na tyle dobrym, żeby chcieć z niego bety to po pierwsze bedzie drogie a po drugie nie rozbebeszysz go tylko zmienisz forum;-) Swift GTi chyba był bez turbo;-) 1,3 101KM czy jakoś tak. Turbo było jakieś stare 1,0 z lat osiemdziesiątych;-) Zacny klasyk;-) W małych pomykaczach nie ma nic co Cie może interesować. Wszystko za małe lub nie potrzebne. Może znajdziesz chłodnice oleju, może wskaźniki ale to nadal pozostaje detalem dla którego się całej fury nie kupuje. Wyjeździsz paliwa w poszukiwaniach za 2tyś i nie znajdziesz. Olej to;-) Jaki stopień sprężania bedzie bezpieczny dla GA16DS turbo+blos+lpg dla 200KM bez zakucia?? Seria ma 9,8:1. Czujnik temperatury spalin mam zamiar dać jeden przy wylocie z ostatnigo (najdalszego od pompy) cylindra. To chyba optymalne rozwiazanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 aki stopień sprężania bedzie bezpieczny dla GA16DS turbo+blos+lpg dla 200KM bez zakucia?? Seria ma 9,8:1. Czujnik temperatury spalin mam zamiar dać jeden przy wylocie z ostatnigo (najdalszego od pompy) cylindra. To chyba optymalne rozwiazanie? Zalerzy ile chcesz dmuchać, jak dasz dużą turbine to na 0,5 bara będziesz mieć te 200KM i nie trzeba będzie odprężać, a jak dasz jakieś małe gówno np. K04 z 225 konnego Audi TT to żeby mieć te 200KM byś musiał ładować ponad 1 bara co wymusza konieczność odprężania, za to takie K04 wchodziło by już na boost od 1500obr.min... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Boost od 1500 jest mi zbedny. Auto ma jezdzic po bułki normalnie i ekonomicznie. To jak jezdzi do 3tys mi w zupełności odpowiada. Max boost ma wystepowac w zakresie obrotów, które są w czasie wyścigu. Do tego wystarczy T25 czy musi być T3? Masz gdzies policzone Air Flow w lb/min dla 1,6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 kurde znowu macie racje, przyzwyczailem sie do tego bo malo wiem..:/ pogadalem z ze znajomym co zajmuje sie hondami i powiedzial to samo co jaras:)(w tym miejscu pozdro dla jarka i innych jemu podobnych za cierpliwe odpowiadanie na moje glupie pytania) chlopaki jako, ze z pewnych przyczyn nie sprzedaje almerki to jestem ciekaw co przed zamontowaniem turbo zrobic z tym marnym silniczkiem??(nie piszcie wymienic hehe) napisze moze jaki mam plany a wy powiecie czy ide w dobra strone co ujac a co dodac Świece NGK z przewodami jeszcze nie wiem jakie... CAI jaki najlepiej majac na uwadze przyszle turbo? Walki z 16ds Kolektor wydechowy(pytanie jaki 4-2-1 czy poczekac i przerabiac seryjny dopiero pod turbo) Wydech przelot Wsadzić dół z ga16de Hamulce od GTI ...... co dalej?? pytam o cos takiego bo wykruszyla mi sie kasa i musze to zrobic stopniowo:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Również pozdrawiam, miło się zrobiło;-) CAI rób jak trzeba z kanalizacji pcv nie oglądając się na turbo. Wątek CAI jest duży, w wątku o blosie tez jest sporo o dolocie. Czytaj o długosciach dolotu. Kable najlepsze są oryginalne, wielu zmieniło stare na nowe i lipa. Zmierz oporność swoich i bedziesz wiedział. Wartość znajdziesz na google, ja nie pamietam teraz. Świece takie jak jest napisane w instrukcji;-) Wydech jak chcesz mówiliśmy już o tym. Masz dwa poglądy mój skromny oraz Coobcia. Kolektor tez wspominaliśmy. Widze, że masz pare dyszek lużnych i na siłe chcesz je w auto wsadzić;-) Moja propozycja. Wydaj je na paliwo i ćwicz jazdę, poznawaj swoje auto. Nawet nie zdajesz sobie sprawy ile tam rezerw jest. CBA (Centralne biuro anty off topicowe) się już nami interesowało;-) Zaraz zrobią wjazd;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 znam almerke i naprawde fajnie sie jezdzi tym autkiem ale momentami mocy braknie- zwlaszcza jak robi mnie civic 1.3:/- sorry za o.t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Policzyłem, dla 1,6 (0,5bara) wychodzi tak: 3500tyś obr --> 12,00 lbs/min 6000tyś obr --> 20,55 lbs/min Garett T3-60 wyglada mi na najtrafniejszy (0,5-0,8bara), co sądzicie? Priorytet do 3 tyś ecotec, wyżej niech spala ile chce, jak impreza to impreza. Mapa --> http://not2fast.wryday.com/turbo/maps/t3-60.gif Dla 1,4 (0,5bara): 3500tyś obr --> 10,45 lbs/min 6000tyś obr --> 17,92 lbs/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Policzyłem, dla 1,6 (0,5bara) wychodzi tak: 3500tyś obr --> 12,00 lbs/min 6000tyś obr --> 20,55 lbs/min Garett T3-60 wyglada mi na najtrafniejszy (0,5-0,8bara), co sądzicie? Priorytet do 3 tyś ecotec, wyżej niech spala ile chce, jak impreza to impreza. Mapa --> http://not2fast.wryday.com/turbo/maps/t3-60.gif Dla 1,4 (0,5bara): 3500tyś obr --> 10,45 lbs/min 6000tyś obr --> 17,92 lbs/min Spoko spoko, tylko jest mała muka, by rozkręcić taką T3 to trzeba mieć obroty dobrze ponad 4000 w przypadku 1,6... Chłopak na forum sprzedaje T3 AR.42 / 48 z Fiata Croma (bodajże TRIM 45), przy prostym kolektorze wydechowym w takim GA16DE powinna wstawać już na dobre od 3000... na takiej samej turbinie miałem 201KM przy 0,5 bara w SR20DE, a u kolegi w SR20DI 220KM (też 0,5 bara ale bez cofania zapłonu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Czyli wnioskuje z Twojej odpowiedzi, że czytając mapy sprężarek dla tak niskiego doładowania, zwracać tylko uwagę przy jakich obrotach wchodzi w pole najwiekszej sprawności. To, że przy 6tyś. obr. pracuje na 45% nie ma najmniejszego znaczenia, tak rozumuje. Podałem T3-60 bo pole 75% zaczyna się dla 0,5bara od 10 lb/min. Skąd wnioskujesz, że trzeba kręcić ponad 4tyś? Powinienem wyliczone wartości pomniejszać jakoś procentowo? Sprawdze jutro dokladnie ile pokaże obrotomierz przy przejściu z biegu 2 (6500obr) na bieg 3 (????obr). ???? bedzie wartością od której chciałbym mieć początek pełnego doładowania. Nie moge sobie pozwolić na doładowanie zbyt nisko, bo czesto mam trase autostradą po 200km. Chciałbym przynajmniej do tych 140km/h zachować spalanie n/a. Przepraszam, że tak piernicze o tym spalaniu, wiem turbo nie jest obowiązkowe;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 jaras nie jestes sam ja mysle podobnie jak Ty, chce miec normalne autko do 3.5 obrotow a dalej niech lata dzieki temu bed mogl jezdzic ekonomicnie a jak trzeba to depnac i ognia:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.