Gość Filipin555 Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Hej.Przesiadłem się z Sunnego na P10 sri 95 rok GA16DE.Autko kupione w bardzo okazyjnej cenie ,niestety trochę zaniedbane i mam kilka problemów.Więc przede wszytskiem w aucie piszczy sprzęgło kiedy jest wciśnięte można to dość łatwo usłyszeć ,natomiast jak się puści to piszczy sporo ciszej ,trzeba się wsłuchać.Przbeig to 192 tys, w ksiązce serwisowej nie ma nic o wymianie sprzęgła .Sam mechanizm sprzęgła działa elegancko ,nie ślizga się ,tylko to piszczenie kiedy się je wciśnie.Sprzęgło jest też trochę takie chropowate,nie wchodzi tak idealnie pedał jak w masło ,tylko jest jakby chropowaty.Czy to już czas na wymiane sprzęgła? Dalej zauwazyłem że zdarza się zapalić kontrolce od ABS,i co ciekawe najczęscniej przy ruszaniu ,jak nie puszczę jeszcze sprzęgła do końca.Ktoś wie co to może być? Poza tym ciągle pali mi się kontrolka akumulatora na czerwono,niewiem ,auto odpala normalnie ,zastanawiam się czy może alternator nie jest padnięty i nie ma ładowania ? Może ktoś ma jakiś inny pomysł na to? Poza tymi dolegliwościami ,auto sprawuje się OK ,widać że było zaniedbywane ,ale mam nadzieje ,ze po naprawie tych uszkodzeń będzie już tylko lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukes Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 hej. jeśli chodzi o alternator to musisz sprawdzić voltomierzem czy jest ładowanie. na włączonym silniku napięcie na akumulatorze powinno być w granicach 14 v. jeżeli jest mniejsze to znaczy że nie ma ładowania, jeżeli jest ok to znaczy że najprawdopodobniej: Uszkodzony regulator napięcia Przerwa lub zwarcie z masą uzwojenia wirnika Przerwa lub zwarcie diody wzbudzenia Zwarcie jednej lub kilku diod ujemnych Zbyt luźny naciąg paska klinowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 w aucie piszczy sprzęgło kiedy jest wciśnięte można to dość łatwo usłyszeć ,natomiast jak się puści to piszczy sporo ciszej Witam. Wydaję mi się że sprzęgło nie ma tzw. luzu. Ten pisk pochodzi prawdopodobnie od łożyska oporowego. Przy prawidłowym luzie łożysko nie dotyka do docisku, a więc nie powinno być takich odgłosów. Także sprawdź luz na lince lub na pedale. Może jeszcze nie będzie za późno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filipin555 Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 Dzisiaj okazało się właśnie ze prawdopodbnie podczas spawania nowego tłumika zapomnieli odłączyć akumulator i alternator nie wytrzymał coś tam się spaliło i nie opłaca się go naprawiać ,na szczęście mam alternator z p 11 ten sam silnik tylko nie wie ktoś czy będzie pasować? Sprzęgło przestało piszczeć ,ale nadal jest chropowate ,tak więc problem się w połowie rozwiązał ,ale chyba całe jest do wymiany,ale to okaze się jak już sie rozleci Abs też sie właściwie uspokił ,może to dlatego że auto stało w trawie przez 2 miesiące i czujniki musiały się oczyścić.Teraz zauważyłem natomiast że rećzny działa jako spowalniacz Linka wymieniona ale to nic nie dało ,także chyba czas na klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.