Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Znikanie oleju


Gość kramar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no wiec problem mam taki ze na 1000 km leci mi prawie litr oleju, jak dla mnie to lekko duzo. nie cieknie mi nic wiec mozliwe ze mam cos w srodku nieszczelnego. kto mial jakis podobny objaw albo wie co to moze byc??

 

jedna wersja o jakiej slyszalem jest taka, ze miesza mi sie z benzyna i spala, jesli tak to jak to najprosciej sprawdzic. slyszalem cos o obserwowaniu dymu z rury wydechowej na wysokich obrotach, ale o ile to jest prawdopodobne i jaki niby by mial byc kolor tego dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie to wina zapieczonych pierścieni, nie zgarniają oleju dokładnie, przez co zostaje on na gładzi cylindrycznej i spala się razem z paliwem.

Trzaby zdjąć głowicę i sprawdzić tłoki, pomierzyć cylinder i okaże się, czy trzeba robić szlif, czy wystraczy wymiana pierścieni.

 

Pozdrawiam,

Ruda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie to wina zapieczonych pierścieni, nie zgarniają oleju dokładnie, przez co zostaje on na gładzi cylindrycznej i spala się razem z paliwem.

Trzaby zdjąć głowicę i sprawdzić tłoki, pomierzyć cylinder i okaże się, czy trzeba robić szlif, czy wystraczy wymiana pierścieni.

 

Pozdrawiam,

Ruda

 

No to niezle, z tego co zrozumialem musze jutro sobie na spokojnie poogladac dym jaki mam, jesli mi wyjdzie, ze szary to bedzie prawdopodobnie winia zapieczonych pierscieni. Pieknie mam opisany caly proces wiec pytanie ile takie cosik moze kosztowac, bo tanie to to chyba nie bedzie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki niby by mial byc kolor tego dymu.

 

 

jak by spalal olej to dym powienien miec kolor szary a moze bardziej jasno niebieski (blekitny)

ale najpierw sprawdz czy wogule widac jakis dymek z rury.

sprawdz moze tez szczelnosc miedzy miska olejowa jest chyba uszczelniana silikonem

 

pzd Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kramar spokojnie.Wcześniej jeżdziłem Focusem- brał przy przebiegu 130000 około 12 litrów na 10000 kilometrów:) Dlatego powróciłem do Primery.P11 nic mi nie brała obecnie P11.144 też jeździ bez dolewania:) ale to jest pojemność 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, u mnie po 8 tys wzial w sumie (bo dolewalem kilka razy) nieco ponad litr oleju. Dymu nie widać, silnik pracuje bardzo ładnie, nigdzie nie widać żadnego wycieku, czy uważacie że powinno się coś z tym zrobić (rozbierać), czy warto, czy dac spokój? Czy to się będzie pogłębiać? może zmienić olej na mineralny, teraz jest castrol gtx magnatec półsyntetyk?.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymu nie widać

 

Witam.

I nie będzie widać. Olej jest spalany, można powiedzieć w kulturalny sposób. A czy coś z tym robić? Należy sobie przekalkulować, wymiana pierścieni to dosyć kosztowna sprawa i można za nią kupić sporo oleju. A za kilkadziesiąt kkm problem może wrócić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

ja mam podobny problem, po przejechaniu jakichs 6,5kkm musialem dolac 0,8l - tylko w "dolewni" ludziki dali ciała - ja zreszta tez nie pomyslalem - i nie poczekali tylko odrazu wlali i na bagnecie pojawilo sie ok połowy.

 

ostatnio tez cos dolewalem, nie wiem ile dokładnie bo z butelki bezposrednio - ale moze ok 100ml - a zrobione bylo ok. 1,5kkm

 

moje pytanie [krótka historia: auto kupilem z komisu niby mialo 120kkm przejechane silnik 1,6l, kierownica dosc zdarta, ale pod tłumikiem na polosi ani sladu rdzy (niby po 200kkm poloska do wymiany, u mnie w idealnym stanie), mechanior po szczegolowej kontroli (łącznie 34 pkt. kontroli - tak mi napisali w bosh servis) stwierdzil ze stan licznika moze byc prawdziwy] czy zmieniac olej na mineralny, obecnie mam 10w40, a moze jak kolega wyzej zaleca zmienic na 10w60, auto nie zostawia plam oleju - wiec musi wszystko spalac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak dla mnie to Ci spala troche za dużo. Owszem - jest jakiś limit który wolno mu spalic, jak by Ci wcioł np. Litr-, może 1,5L na 15tyś to uznał bym że lepiej to olac.

Kopci jak przyspieszasz? redukujesz biegi?

 

Moim zdaniem wymiana oleju nie wiele tu pomoże niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW: Jak nie widac żeby kapał olej to nie znaczy że nie ucieka. Moim zdaniem śmiga Ci z uszczelniacza wału na przodzie wału (pod kołem pasowym) - jak nie ubywa mocno to zwykle trudno znaleśc tam wyciek. U mnie tak uciekało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko zastanawiam sie czy cos z tym robic, musze teraz dokladnie sie przyjrzec ile tego faktycznie bierze, bo nikomu na rece nie patrzylem - mowili ze wlali 0,8 to im wierze i place, teraz sam bede dolewal i sie okaze, jak zgasze silnik i wyjde z auta tak dziwnie spaliny smierdza - jakby sie cos przypalilo

 

u mechaniora mi powiedzieli, ze to trzeba uszczelniacze wymienic - orientuje sie moze ktos ile taka przyjemnosc, narazie jak kupilem to od marca juz z 1,5 klocka wlozylem w to auto, a przejechalem moze ze 8kkm - ja rocznie gdzies z 10kkm robie i to glownie w cyklu miejskim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im wiecej wlozysz tym pozniej bedziesz miec wiecej spokoju.

Jesli im chodzi o uszczelniacze to ciezko powiedziec o co im chodzi ;-)

 

uszczelniacze zaworow - drogo - moim zdaniem przy takim zuzyciu nie warto.

Jednak jesli na pewno pali olej to może i warto, musisz sie dowiedziec jakie to koszty, same uszczelniacze nie są drogie, ale trzeba zdjąc glowice wiec zalezy ile za robote zaplacisz

 

Uszczelniacz na wale kosztuje od 7zł za najsłabszy zamiennik, do 60zł za oryginał (i warto kupic ;-) wiem co mówie ;-) )

 

Wiem że to boli jak trzeba włożyc do auta, ale niestety tak jest zawsze z używanym autem - nigdy nie wiesz co się z nim działo wczesniej.

 

Ja swoją P10 robie rocznie ponad 40tyś km i nie płacze nad tym co w nią wkładam. Wcześniej miałem VW , brat miał Vectre A, to było co miesiąc dodatkowe koszty bez względu na wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój samochodzik pali ostatnio 1l/1000 km. Wymiana uszczelniaczy zaworów nie pomogła. jeśli juz ktos zdejmie głowice to od razy nalezy odkręcic mise, wyciągnąc tłoki i sprawdzic pierścienie. Ja tego nie zrobiłem i teraz kombinuję. Nalałem oleju nap. na tłoki po 48 godz. odpalłem silnik i teraz zobaczę czy pierścienie się "odpiekły"...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i tak niezda racji jak wymiana uszczelniaczy to odrazu z pierscieniami to tylko polowiczne a koszt zostaje podwojony :/ moj silniczek czeka na remoncik wypija dobry 1l na 1000km uszczelniacze pierscienie oraz uszczelka pod glowice juz czekaja :D koszt robocizny umnie to 600zl a czesci wyszlt 350zl i to dzieki miskowi-ol ktory ma zaje...ste zniszki bez niego to za czesci zabulilbym ponad 600zl a czesci sa ok nie jakies buble pierscienie HASTINGS uszczelka i uszczelniacze ELRING

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to najprosciej sprawdzic. slyszalem cos o obserwowaniu dymu z rury wydechowej na wysokich obrotach, ale o ile to jest prawdopodobne i jaki niby by mial byc kolor tego dymu.

Najprosciej sprawdz jak wygladaja swiece. Powinny byc bez nagaru, wiadomo, przebarwione ale nie zaklejone olejem. Jesli nagar jest to masz odpowiedz - bierze olej, najprawdopodobniej pierscionki. Ponizej 2 linki z fotkami swiec i diagnoza awarii.

 

http://reichel.com.pl/...swiece1.htm

http://reichel.com.pl/...swiece2.htm

 

Jesli chodzi o szary dym przy obciazonym silniku, to juz raczej w koncowej fazie zycia motoru takie efekty.

 

Ja kupuje baniaczek 5L Valvoline 10W40, wlewam okolo 3,8L a reszte dolewam do nastepnej wymiany, czyli w ciagu 15kkm. Wg mnie jest to w normie, tym bardziej ze nie stronie od wysokich obrotow. Dolewki sa o tyle dobre, ze swiezy olej pozytywnie wplywa na silnik w okresie miedzyprzegladowym. Wiadomo, ze idealnie by bylo, gdyby nie bral, ale idealow nie ma panie i panowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nio to jak mi bierze ok 100ml na 1kkm to jeszcze nie jest zle, szarego dymu nie zauwazono

 

natomiast cos dziwne dzwieki ida z silnika jak np. ruszam pod gorke, albo parkuje i juz ostatnie metry musze sie na jakas wyzynke wbic, to jakies dziwne chrobotanie słychac - mam wrazenie, ze wczoraj zapiszczal mi pasek klinowy napedzajacy alternator - silnik byl zimny i jak ruszalem z pod gorki z recznego to albo mi tak gwizdnoł albo obok sasiadowi podczas uruchamiania silnika - powiem ze zdalyzo sie to 1 raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej primerce tez miałem wlany castrol, ale po remoncie silnika zalałem mobile i juz jest ok, narazie zadnych ubytków, a na castrolu ubytki były znaczne, jak rozmawiałem z mechanikiem to potwierdził, że castrol nie jest polecany do mojej P-11 SRI, z tego co czytałem to powinno sie ELF lac.Sprobuj przy wymianie zalac inny typ oleju mobil albo elf to wtedy sprawdzisz, ale u mnie pomogła tylko zmiana marki oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...