Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Silniczek krokowy


Gość Martino
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos moze wymontowywal z Was samodzielnie silniczek krokowy,czy trzeba wykrecic cala przepustnice?Czyscilem preparatem w spraju przepustnice 3 razy ze zdjeciem calej

obudowy filtra i przy hamowaniu do zera obroty sie zatrzymuja na 1100 i dopiero po trzechsekundach spadaja no i rano jak zapale sa za wysokie (1600) ALMERA N15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja silniczek krokowy(w N15) odkręcam bez wymontowania całej przepustnicy.

mam taki specjalny giętki klucz(śrubokręt) :grin:

Trzeba trochę się na kombinować,ale da radę

Tylko trzeba uważać,żeby nie pogubić śrubek :)

 

PS. do tej dolnej śrubki nieżle wykombinowali dostęp ;)

 

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamowaniu do zera obroty sie zatrzymuja na 1100 i dopiero po trzechsekundach spadaja

 

wg mojej wiedzy tak musi być i wytłumaczono mi kiedyś że nie jest to wina silniczka krokowego a celowe działanie komputera by samochód nie gasł

 

 

rano jak zapale sa za wysokie (1600)

 

no pewnie że będą około 1600 rpm przecież silnik jest zimny i włącza automatycznie się ssanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyscilem preparatem w spraju przepustnice 3 razy ze zdjeciem calej

obudowy filtra i przy hamowaniu do zera obroty sie zatrzymuja na 1100 i dopiero po trzechsekundach spadaja no i rano jak zapale sa za wysokie (1600) ALMERA N15

U mnie też takie cuda działy się po użyciu tego spraya tzn. zatrzymanie obr. na 1100obr/min na kilka sek.(myślałem,że krokowiec się przycina--wyjąłem go przeczyściłem i to samo) pojeżdiłem ze dwa dni i wszystko wróciło do normy :D

 

Ja teraz czyszczę przepustnicę tak:

zdejmuję obudowę filtra, trochę sprayu,otwieram przepustnicę (tą dżwigenką z prawej strony),trochę sprayu i...................szczoteczka do zębów w ruch :D (delikatnie szoruję--oczywiście tak żeby nie pogiąć czegoś :P ,i jeszcze na sam koniec trochę sprayu.

Odpalenie próbne motoru(troche go poszarpie )obroty trochę wyższe niż zazwyczaj ale póżniej same się unormowały

 

PS.u mnie ten patent jest skuteczny

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty sie zatrzymuja na 1100 i dopiero po trzechsekundach spadaja

u mnie jest dokladnie tak samo

 

To znaczy zawsze tak bylo czy po czyszczeniu?

 

no pewnie że będą około 1600 rpm przecież silnik jest zimny i włącza automatycznie się ssanie

 

1100 jak zimny ,ale nie 1600 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Martino:

 

Mam Almere N16 1,8 2000 LPG

 

tez mam taki problem....

po zahamowaniu do zera - obroty spadaja mi do 1100 i dopiero po jakis 3 sekundach spadaja do 900....tak jakby byul na ssaniu....z tymze dzieje sie tak caly praktycznie czas,....nawet po dluzszej jezdzie czyli nie tylko rano zaraz po odpaleniu samochodu

 

czyscilem krokowca - WD40 i przustnice (byla czysta)

 

jak poradziles sobie z tym problemem? - czy trzeba jakos regulowac samochod (krokowca) i jak??

 

wiem ze nie ma to nic wspolnego z LPG gdyz tak samo sie dzieje jak jezdze na benzynie....

 

 

 

dzieki

pozdrawiam

Bartto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. u mnie też źle wyświetla temat ( szeroko jakoś ). Co do zatrzymywania się obrotów na 1100 i opadaniu do właściwych to wszyscy tak będziemy mieli na wtrysku :) i to jest ponoć normalne ( mechanik tłumaczył mi, że jest jakiś zaworek - ACC chyba, który to powoduje i że to normalne zjawisko). Zauważ, że po zapaleniu auta rano, obroty wejdą Ci na te 1600, a po ok. 30 sek. spadną na do 1500 - 1200 w zależności od temp. na zewnątrz. O podwyższonych obrotach jest mowa w instrukcji (uruchamianie zimnego silnika ). Po czyszczeniu przepustnicy warto wyregulować wolne obroty - wtedy wszystko będzie ok :) Przerabiałem ten temat dogłębnie na forum i w praktyce. ( problemy z wolnymi obrotami, a po czyszczeniu z za szybkimi )

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. u mnie też źle wyświetla temat ( szeroko jakoś ). Co do zatrzymywania się obrotów na 1100 i opadaniu do właściwych to wszyscy tak będziemy mieli na wtrysku :) i to jest ponoć normalne ( mechanik tłumaczył mi, że jest jakiś zaworek - ACC chyba, który to powoduje i że to normalne zjawisko). Zauważ, że po zapaleniu auta rano, obroty wejdą Ci na te 1600, a po ok. 30 sek. spadną na do 1500 - 1200 w zależności od temp. na zewnątrz. O podwyższonych obrotach jest mowa w instrukcji (uruchamianie zimnego silnika ). Po czyszczeniu przepustnicy warto wyregulować wolne obroty - wtedy wszystko będzie ok :) Przerabiałem ten temat dogłębnie na forum i w praktyce. ( problemy z wolnymi obrotami, a po czyszczeniu z za szybkimi )

 

Pozdrawiam :)

 

dzieki, tylko kwestia jest taka, ze spadajace NIEPLYNNIE obroty sa caly czas, tzn nie ma znaczenia czy samoch jest zimny czy cieply...

jak sie reguluje wolne obroty? czy mozna to zrobic samemu czy tez trzeba gdzies podjechac ...??

 

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w n16, mam n15 z 96 i regulacja w. ob. jest prosta. Co do obrotów to fakt nie ma znaczenia czy to zimny czy ciepły silnik - zatrzymuje przy ok 1100 i opada - to jest normalne

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam podobny problem z tym, że przez wiele miesięcy jeździłem i było ok obroty po odpaleniu miały 1000-1100 obr./min. po nagrzaniu silnika wolne obroty osiągały 800-900 (trudno to stwierdzić ile miały dokładnie). Jakiś czas temu zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Obroty po uruchomieniu skoczyły do 1500-1600 obr./min. po nagrzaniu (np po przejechaniu 250 km) po wciśnięciu sprzęgła i spuszczeniu auta na wolne obroty wskazówka zatrzymuje się na poziomie 1100 obr./min. i dopiero po 10-15 sek. spada na normalne do 800-900. Wcześniej za 100 zł (4,20 PLN/L.) przejeżdżałem ponad 500 km (trasa Poznań-Szczecin-Poznań [258 km minimalnie w jedna stronę]) w niedzielę przejechałem dokładnie 258 w jedną i 256 km w drugą ale na paliwo wydałem 145 PLN (4.12 PLN/L.) w czasie jazdy temperatura silnika była dokładnie taka jak zwykle więc nie ma mowy o niskiej temperaturze, która mogła by wychłodzić silnik, ogrzewanie działało bez zmian czyli po prostu piec.

 

Zapomniałem dodać, że auto to nie almera ale P11 :) ale to widać w avatarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...