Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] gasnie silnik na gazie przy skrecie w prawo


endriu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DINO P10GT

Mam ten sam problem, nie jestem Ci w stanie wyjasnic tego zjawiska, chociaż myśle ze ma to związek z siła bezwladnosci działajaca podczas skretu.

Moge jedynie podac sposób na niedopuszczenie do gasnięcia: przed skrętem w prawo załącz sprzegło tak aby obroty spadły do wolnych, dopiero wykonaj skret, u mnie wtedy jest ok, silnik sie nie zdławia. Natomiast w momencie kiedy wchodze w zakret i załącze sprzęglo, obroty przy skrecaniu spadaja za nisko i gaśnie.

Mam instalacje II generacji, moze to nagły dopływ powietrza, zwiazany z siła od srodkową, nie wiem dokładnie ale takie są moje spostrzezenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie macie reduktory?

moze byc to wina juz wysluzonych membran? ile przejechaliscie juz na tym parowniku?

nie wszystkie reduktory maja takie cos jak membrany przeciwwazne. reduktory zavoli to maja o innych nie wiem.

 

w kazdym razie napewno parownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta. :D Jeżeli reduktor jest przykręcony do bocznej części nadkola czy podłużnicy (pod maską w każdym razie) i jest on zwrócony "twarzą" do boku to przy skręcaniu w prawo siła odśrodkowa powoduje, że gaz ma tak jakby pod górkę w drodze do silnika (znaczy na membrame wpływa siła odśrodkowa i trudniej jej pracować) i dlatego tak obroty spadają, co nie dzieje sie przy skręcaniu w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak ajak Jarkk pisze - membrama jest podpracowana i reaguje na siłę odśrodkową i dlatego się przytyka - co powoduje gaśnięcie - małe obroty. Było w jakimś Motorze...

Propozycja - na początek odkręcić reduktor i zmienić jego kąt położenia - pozycję, jakoś przymocować i pojeżdzić zobaczyć czy się powtarza. Jeśli tak to do gaziarza i zmiana pozycji + wymiana membramy. Bo jak zmienicie położenie to sie okaże, że przy hamowaniu gaśnie :grin: lub nie przyśpiesza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za podpowiedz czeka mnie wizyta w warsztacie. A propo mieszalnika to pewnie zamontowal mi dziadostwo bo polonezem jezdzilem 6 lat i nigdy nie bylo problemu.

Nissanem zrobilem 20tys km na gazie

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nic nie pomoże to najlepiej wytyczyć sobie trasę aby zawsze skręcać tylko w lewo :-)

 

Oczywiście to żart - życzę powodzenia z problemem.

 

Miłem podobny problem w Sienie.

Problem może wynikać np z za dużej ilości powietrza które wpada do układu LPG (pomaga w tym zawrór w przepustnicy powierza). Za duża ilość powietrza przy tej samej ilości podawanego gazu powodować może "zdmuchniecie" gazu i to może być potencjalne źródło kłopotu.

U siebie rozwiązałem to poprzez przykręcenie na stałe przepustnicy - tak aby powietrze było pobierane z komory silnika na zawsze a nie z wyoru komora lub spod zderzaka.

Od tamtej pory zero problemów a spalanie takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miłem podobny problem w Sienie.....

 

.....U siebie rozwiązałem to poprzez przykręcenie na stałe przepustnicy - tak aby powietrze było pobierane z komory silnika na zawsze a nie z wyoru komora lub spod zderzaka.

 

Ale wtedy najprawdopodobniej autko będzie słabsze, ze względu na doprowadzanie tylko gorącego powietrza, czyli uboższego w tlen niz chłodne spod zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82
... Problem może wynikać np z za dużej ilości powietrza które wpada do układu LPG

Ja miałem tą samą przyczynę gaśnięcia samochodu, wtedy mi zamknęli wlot powietrza od frontu i zrobili otwór po boku. Pomogło. Ale mi gasł zawsze gdy wrzuciłem go na luz przy 60km/h i więcej. Tu problem się pojawia w trakcie skręcania więc chyba przyczyna leży gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam. Mam pytanko co to moze byc za przyczyna , ze przy skrecie w prawo silnik gasnie.

Informuje ze jezdze na LPG.

 

Mam ten sam problem. MAm primerke 2 tygodnie ale dzisiaj pojawilo sie to po raz pierwszy .Poza tym jak np ruszam po odpaleniu i na gaz przelacza sie przy 2700obr /min zdarza sie takie nieprzyjemne szarpniecie. Aha i ostatnie co mnie chyba najbardziej niepokoji. POdczas jazdy na agzie gdy otworze np okno lub szyber to czuc zapach benzyny. TAk jak by pompa od benzyny pracowala ciagle mimo ze jazda odbywa sie na lpg. I takie moje podejrzenie czy przyczyna dwoch pierwszych problemów moze byc zuzyta membrana w parowniku lub zapchany filterek gazu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup
Mam ten sam problem. MAm primerke 2 tygodnie ale dzisiaj pojawilo sie to po raz pierwszy
obroc wlot powietrza do tylu albo zatkaj go troche O_o ale nie polecam zakrywania bo moze dostawac za malo powietrza...
.Poza tym jak np ruszam po odpaleniu i na gaz przelacza sie przy 2700obr /min zdarza sie takie nieprzyjemne szarpniecie.
normalne w 2 gen. bo zanim gaz doplynie to jest wlasnie szarpniecie...
POdczas jazdy na agzie gdy otworze np okno lub szyber to czuc zapach benzyny
pewnie masz parownik gdzies z przodu... najprawdopodbniej z niego czuc D: jezli nie to gdzies masz nieszczelnosc;p [moze tez byc z filterka jak masz zle dokrecony]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zecikk popatrz kilka postów wyżej, tam opisywałem dlaczego tak się dzieje na zakrętach. U mnie było tak samo, ale po założeniu BLOSA jak ręką odjął.

TAk jak by pompa od benzyny pracowala ciagle mimo ze jazda odbywa sie na lpg.

Bo tak ma być, żeby Ci nie przyszło do głowy odpinanie zasilania pompy, bo zapieczesz wtryski.

Aha pamiętaj o utrzymywaniu w baku benzyny na minimum 1/4 jego pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup
TAk jak by pompa od benzyny pracowala ciagle mimo ze jazda odbywa sie na lpg.
ym ? na bank tak ma byc ? przeciez pompa ma napompowac na pocztku paliwa dobic odpalisz auto i po przelaczeniu powinna zostac wylaczona przez komputerek... jakby ciagle chodzila a paliwo nie hest wykorzystywane to przeciez ja szlag trafi bo ciagle bedzie pracowac [przez takie cos bratu padla pompa w uno] pompa powinna zostac odlaczona po przelaczeniu na LPG a komputer ma tylko emulowac jej "chodzenie" ? albo sie myle o0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez takie cos bratu padla pompa w uno]

padła bo nie miała czego pompować i sie zatarła, widocznie nie miał za wiele paliwa w baku

akby ciagle chodzila a paliwo nie hest wykorzystywane to przeciez ja szlag trafi

a dlaczego ?

w autach bez gazu cały czas chodzi i nie słyszałem, żeby szlag trafiał ;)

po prostu wskazane jest żeby chodziła pompa, przez co smaruje, chłodzi itp, układ paliwowy, m.in. wtryskiwacze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarkk dobrze gada poza tym opary paliwa rozpuszczają gumowe elementy i często się zdaza że w zbiorniku pływa nam mase lepkiej gumowatej mazi, która skótecznie wszystko zakleja :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

jesli chodzi o gasniecie przy skrecaniu, to moze nalezy wyregulowac instalacje, nie jestem pewien ale mam tez ten sam problem. U mnie było wszystko w porzadku az do wymiany swiec i przewodów, tylko nie wyregulowałem i w tedy to sie pojawiło. jak juz wyreguluje, to dam znac czy cos pomoglo.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...