Gość vqsoft1 Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 kurcze dziwna sytuacja. furka nie brala oleju ani grama miedzy wymianami przez 10kkm nic nie ubywalo. Caly czas jezdzilem na 10w60 castrola rs. Jednak po ostatniej wymianie jakies 6kkm temu wczoraj zauwazylem ze na bagnecie ubylo mi jakies 2-3mm oleju czyli jakies 0.10 l. zastanawaim sie czemu tak sei stalo. Silnik suchutenki, wyciekow nie ma. Do tego zauwazylem ze lekko okopocna mam rure po dluzszej jezdzie,. Jednak patrzac na inne fury znacznie mlodsze widze to samo. wiec dziwie sie jak sie to stalo tak z dnia na dzien i zastanawiam sie nad zmiana oleju a 10w40 Castrol Magnatec. CO myslicie? Jak z zapotrzebowaniem na olej w waszych N16tkach, ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 nie zmieniać oleju narazie niepotrzebnie panikujesz tak mi się wydaje jaki przebieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość egg Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 a moze poprostu cieplejszy silnik albo nierowny teren? Mam gorszy problem zbliza sie wymiana oleju a ni ch.. nie wiem co mam w silniku (qg15) poprzedni wlasciciel ufal aso nissana i nie interesowal sie co leja a tam d..... na kartce pod maska 10w60 a na fakturze 5w30. i badz tu madry chyba na wszelki wypadek wlwje 10w60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 U mnie Castrol RS 10W60, silnik 87000km 1,5i (I właściciel). Olej od wymiany do wymiany - nie ubywa nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 a ja sie dolacze do pytania,jak rozumie castrol RS 10w60 to syntetyk,i jak mam u siebie wlany jakiś castrol 10w40 to mogę wlać ten 10w60 czy juz lepiej zostać przy tym co mam w silniku?? Chciałem wlać cos lepszego ale boje sie o "rozszczelnienie" silnika. Dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówka 27 Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 Witam. Ja przejechałem już na RS 10w60 w swojej almerce jakieś 80tyś km, zeszłej zimy pokusiłem się na MAGNATECA 5w40 i się wielce rozczarowałem, niby ma te molekuły co przywierają do współpracujących części-moim zdaniem lipa, pozatym kontrolka ciśnienia oleju paliła się około 3 sekund. Wlałem z powrotem RS 10w60 i jest super mam przxejechane 135 tyś km i jest super. Dodam że od wymiany do wymiany nie ubywa ani grama.Także nic się przejmuj i dalej lej RS 10W60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bernas1977 Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 N16 1.8 2002 92 tysie - do 75 tysięcy nie brała ani grama (lałem helixa 5w40) - potem wlali mi w ASO superfachowcy 0W castrola (sic!) i sie zaczeły kłopoty - teraz dolałem już jakieś 2litry niestety - zmienię przy najbliższym przeglądzie na valvoline 10w40 ss i się zobaczy - jak będzie piło to albo pierścienie albo...się trzeba będzie pożegnać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Końcówka 60 przy oznaczeniu oleju oznacza że silnik może pracować w znacznie wyższych temperaturach niż 40. Moim zdaniem 10W-60 nie jest na polskie warunki tylko stepowe (w słońcu jakieś +60 latem a zimą to i minuus 20) 10W oznacza że może pracować w temp. do ok -25, 5W do -35 a 0W to juZ Syberia!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 22 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2006 RS to nie sytntetyk tylko półsyntetyk - olej na bazie mineralnej!!! Ja jutro go wywalam, fakt silnik sie nie grzeje i może sobie chodzić na wolnych obrotach cały dzień i dopiero pod wieczór sie zagrzeje ale jak sie zapierdziela ostro(6tyś obr to norma) to silnik go wpierdziela jak cholera mi na 8000tyś wzieło 0,5l ale jazda na full zapchanym autem Castrol ma inny olej o oznaczeniach 10W60 i to jest 100%syntetyk RTS czy jakos tak Ja teraz zaleje Valvoline 5W50 albo motula 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 RS to nie sytntetyk tylko półsyntetyk - olej na bazie mineralnej!!! Ja jutro go wywalam, fakt silnik sie nie grzeje i może sobie chodzić na wolnych obrotach cały dzień i dopiero pod wieczór sie zagrzeje ale jak sie zapierdziela ostro(6tyś obr to norma) to silnik go wpierdziela jak cholera mi na 8000tyś wzieło 0,5l ale jazda na full zapchanym autem Castrol ma inny olej o oznaczeniach 10W60 i to jest 100%syntetyk RTS czy jakos tak Ja teraz zaleje Valvoline 5W50 albo motula 5W40 chlopie skad czerpiesz takie brednie ? widziales kiedys z blisko butelke RS 10w60 ? to ze ci olej wpierdziela to wina motoru nie oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 Elfa nie brał a RSa bierze?! Mam w bagarzniku butle z RSem chcesz to zrobie ci zdjęcie. Juz to kiedys pisalem ale... Otoz z Castrolem to jest tak, ze (bodajze w 1998) roku wygrali w Europie i USA batalie sadowa z Mobil'em na temat tego co mozna nazywac olejem syntetycznym. A cala rzecz zaczela sie od tego, ze kiedys Castrol kupowal baze do swoich olejow od Mobil'a (prawdziwie syntetyczna) a potem przerzucil sie na baze kupowana od Shell'a, ktora tak naprawde jest mineralna ale chemicznie zmodyfikowana. Koniec koncow sady wydaly wyrok, ze jezeli wezmiemy baze mineralna i zmodyfikujemy ja chemicznie/molekularnie to mozemy olej wyprodukowany na takiej bazie nazywac syntetycznym... Doszlo do tego, ze organizacje non-profit jak SAE z obawy przed sadami usunely ze swoich specyfikacji definicje oleju syntetycznego. W kazdym trzeba uwazac bo "syntetyczny" moze byc tak naprawde mineralny Jeżeli miałbym lać Castrola to tylko TWS 10-60 - syntetyk nie tylko z nazwy i nie kosztuje jak RS 150zł za 4l tylko 60/70zł za litr Ja tam wywalam to gówno do śmieci i zalewam chyba Motula Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 Elfa nie brał a RSa bierze?!Mam w bagarzniku butle z RSem chcesz to zrobie ci zdjęcie. Juz to kiedys pisalem ale... Otoz z Castrolem to jest tak, ze (bodajze w 1998) roku wygrali w Europie i USA batalie sadowa z Mobil'em na temat tego co mozna nazywac olejem syntetycznym. A cala rzecz zaczela sie od tego, ze kiedys Castrol kupowal baze do swoich olejow od Mobil'a (prawdziwie syntetyczna) a potem przerzucil sie na baze kupowana od Shell'a, ktora tak naprawde jest mineralna ale chemicznie zmodyfikowana. Koniec koncow sady wydaly wyrok, ze jezeli wezmiemy baze mineralna i zmodyfikujemy ja chemicznie/molekularnie to mozemy olej wyprodukowany na takiej bazie nazywac syntetycznym... Doszlo do tego, ze organizacje non-profit jak SAE z obawy przed sadami usunely ze swoich specyfikacji definicje oleju syntetycznego. W kazdym trzeba uwazac bo "syntetyczny" moze byc tak naprawde mineralny Jeżeli miałbym lać Castrola to tylko TWS 10-60 - syntetyk nie tylko z nazwy i nie kosztuje jak RS 150zł za 4l tylko 60/70zł za litr Ja tam wywalam to gówno do śmieci i zalewam chyba Motula rs10w60kosztuje po 45pln za litr.wiec tez nie malo do tego olej znany ze sportow samochodowych wiec zly nie jest. do tego o tej twojej wojnie castrola jakos nic w necie znalesc nie mozna a czytajac forum np TU mozna doczytac sie pozytywnycg rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.