Gość krzys2 Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 No wlasnie kiedy, Almera 1.5 benz. Na tarczach mam cos takiego jakby rowek szerokosci klockow okolo 3mm glebokosci. Przebieg 107000 Czy wymieniac? Czy przejade jeszcze 15000. Czy jest tam moze jakis wskaznik, ze juz wymieniac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 mechanior powinien posprawdzac czy da sie to jeszcze przetoczyc i czy zostanei bezpieczny "zapas" tak mi zrobili w k11 (nie wentylowane) a co do wymiany tarcz to sie tez zastanawiam bo mam juz rowek spory... ale mam tylko 80 000 z tym ze po miescie w znacznej czesci. (czeste hamowanie) jaki jest koszt dobrych tarczy do almerki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys2 Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 mechanior powinien posprawdzac czy da sie to jeszcze przetoczyc i czy zostanei bezpieczny "zapas" tak mi zrobili w k11 (nie wentylowane) a co do wymiany tarcz to sie tez zastanawiam bo mam juz rowek spory... ale mam tylko 80 000 z tym ze po miescie w znacznej czesci. (czeste hamowanie) jaki jest koszt dobrych tarczy do almerki? W sklepie internetowym TARCZE HAMULCOWE PRZEDNIE WENTYLOWANE (średnica 257x22 mm, bez systemu ABS) są w sprzedaży nastepujących producentów: 1) Wloskiej firmy Brembo o symbolu 09.5449.14 w cenie 250,00 zl za komplet 2 sztuk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 no to chyba cena nie jest jakas wygurowana? - czy sie myle? raz na 90 000 - 100 000 chyba mozna sobie pozwolic na taki luksus i wymienic na nowe, - cos mi sie wydaje ze ja wymienie na nowe wiosna jesli cena bedzie na tym poziomie. dzieki za informacje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxpaynemm Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Cena jest jak najbardziej OK Ja u siebie mam rowek bardzo mały bo może z 0,5mm ale pewnie w przyszłym roku będe się musiał dobrze przyjżeć tarczom. Poprzedni właściciel dbał o moje autko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Ja wymieniłem tarcze po 140.000 ale po wyjęciu okazały się jeszcze całkiem przyzwoite. Spotkałem się z opinią że po 100.000 km powinno się wymieniać niezależnie od grubości, ile w tym racji? to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Spotkałem się z opinią że po 100.000 km powinno się wymieniać niezależnie od grubości, ile w tym racji? to nie wiem. Chyba tyle co ze zmianaoleju z pełnego syntetyku na pół przy tym przebiegu A co do tarcz, wymienia się jak tarcza jest węższa niż jej minimalna grubość wg katalogu dla danego typu auta. Dla porównania w Primerze P11 bez ABS-u tarcze nominalnie mają mieć 22mm a min 20mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 ja bym wymienial od razu jesli rowek jest glebokosci 3mm bo to bardzo duzo w przypadku tarcz. Jesli jest taka mozliwosc to mozna przetoczyc ale warto sie zastanowic ile zostanie tarczy po przetoczeniu bo jak za rok Ci przyjdzie i tak wymianka ze wzgledu na wartosc minimalna tarczy to zabieg przetaczania bedzie bezcelowy. A ile wynosi wartosc minimalna w N16 2.2 DI ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość subu Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Mam N15 98 i przy wymianie sworznia wachacza mechanik zauważył że tarcze są za cienkie(100kkm) Wymiana tarcz to 207,50zl + nowe klocki 108,99 obowiązkowe stare do kosza+robocizna-Koszty zależne gdzie się robi.Moja rada wymieniaj tarcze jak najszybcej bo bezpieczeńsrwo jest najważniejsze rekordy jazdy bez wymiany tarcz to tylko brak wyobraźni. Po wymianie zauważysz taką poprawę w samej jeździe że będzież mile rozczarowany na biegu luzem poprawią ci się osiągi i sapalanie się trochę zmniejszy. Stare klocki napewno ciągle trą o tarcze bo masz wytarte rowki .A tak przy okazji sprawdz tylne bębny i szczęki przypuszczam że są do wymiany. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 A tak przy okazji sprawdz tylne bębny i szczęki przypuszczam że są do wymiany. Pozdrawiam u mnie byly sprawdzane bo bez przyczyny kolo przestalo hamowac - mechanik rozebral oba - przeczyscil - sporo pylku z okladzin bylo... ale mam dalej zastrzezenai co do ich skutecznosci - na pomiarach wychodzi dobrze. przy hamowaniu samym recznym z malej predkosci slychac z tylu taki jakby metaliczny dzwiek... i ciezko zakleszczyc kola. - linka naciagnieta w miare dobrze. (w bebnach niby wszystko ok). a przy chamowaniu z duzych predkosci pow 140 na pedale czuje jakby mial ABS, a i jakies dzwieki sie wydobywaja jakby dudnienie takie rytmiczne. Hamowanie nie musi byc wcale mocne. Natopmias jak hamuje np ze 120 gwaltownei (i lekko) nic nie slychac nic nie czuc. Obstawiam zuzyte tarcze - na nowych klockach tak samo sie dzialo... jakies propozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość subu Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Co do niby ABS na pedale to na pewno masz bicie na tarczach .Wymiana jak najprędzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Co do niby ABS na pedale to na pewno masz bicie na tarczach .Wymiana jak najprędzej a dlaczego na nizszych predkosciach tego nie ma? tarcze wygladaja dobrze poza malym (ok 1mm) rowkiem... co moze byc przyczyna takiego uszkodzenia tarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość subu Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Masz na pewno nierównomiernie zdarte tarcze(efekt bicia przy obrocie) na średnicy powoduje to wyczuwalne tętnienie na pedale hamulca. Przy małch prędkościach obroty koła są mniejsze i zapewnie tętnienie jest słabe i mniej wyczuwalne.Moja rada nie czekać tylko wymieniać. Koszty są małe a zdrowie tylko jedno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 dzieki za opis tego trzeba bedzie sie tym zajac... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 krzys2, Jak będziesz wymieniał opony w listopadzie na zimówki (chyba że ryzykujesz i jeździsz na całorocznych) to w dobrym warsztacie powiedżą ci czy trzeba wymienić tarcze (i klocki) czy nie. W moim aucie tarcze wytrzymały 94 tys i na razie są jeszcze dobre. Jednak myślę,że na wiosnę czeka mnie wymiana. Przy spokojnym pulsacyjnym hamowaniu powinny wytrzymać ok 120 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafs Opublikowano 1 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2006 Ja mam przeszło 100kkm i zarówno przednie jak i tylne mają ok 1,5mm rant na brzegu, wiec jeszcze jezdze. ale pamiętajcie że ponoc bardziej zurzywa sie tarcza wewnetrzna, wiec macanie palcem tej widocznej fałszuje prawde czemu wewnętrzną? Tak mi mechanik powiedział a co mechanik to mądrość ludowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHAŁ82 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Czy jak przy mocnym hamowaniu przy predkości pow 100km/h są drgania na kierownicy to już czas na tarcze czy coś innego, mam przejechane 75kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość auto-moto Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Czy jak przy mocnym hamowaniu przy predkości pow 100km/h są drgania na kierownicy to już czas na tarcze czy coś innego, mam przejechane 75kkm ....już czas niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.