Andrzej330 Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 A jak z ogrzewaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broster Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Ogólnie dmuchawa działa tylko na 4 biegu tak jak powinna. Na wszystkich poniżej, z nawiewu praktycznie nic nie leci. Nie ma różnicy czy włączę na 1 czy na 3. Ogólnie jak jadę i temp jest nieco wyższa to z nawiewu na 4 biegu leci dość ciepłe powietrze, jednak jak postoje to wraz z temperatura silnika spada temperatura powietrza w nawiewie. Przynajmniej takie odnoszę wrażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 A sterowanie nawiewem działa prawidłowo, czy czasami działa Ci dobrze tylko na 4 prędkości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broster Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Tak jak piszesz, działa dobrze tylko na 4 prędkości. Rozumiem, że powinno działać na wszystkich prędkościach (stopniowo) Co to może być w takim razie skoro działa tylko na 4? I jeszcze jedna rzecz to niestety bardzo czuć spaliny w aucie, szczególnie po szybszej jeździe (ale nie z nawiewu)\ Wydech już zrobiony i bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Powinno działać stopniowo. Przy większym biegu powinno dmuchać coraz mocniej. W takim razie padnięty masz rezystor. Jest pod maską w obudowie wentylatora przykręcony na dwie śrubki. Idzie do niego kostka.Stała przypadłość. Jest gdzieś przerwa na płytce na ścieżkach. Jak nie jest zbytnio spalony to jest do odratowania. Aby się dostać trzeba wymontować silniczek wycieraczek. Tutaj masz odnośnik do tematu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/29329-serena-nawiew/?hl=rezystor&do=findComment&comment=343882 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broster Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Patrzyłem już, nowy na allegro można kupić za ok 40zł. Ale to mi nie przeszkadza aż tak jak niedogrzane autoi latająca połowa/ćwiartka wskazówka... Gdzie jest ten odpowietrznik przy silniku o którym pisaliście we wcześniejszych postach? no i w ogóle gdzie są jakieś odpowietrzniki w tym aucie? Wiem, że się powtarzam, ale nie dostałem jeszcze żadnej odpowiedzi na to pytanie a zakładam, że są na tym forum osoby dużo bardziej doświadczone ode mnie w temacie odpowietrzania Serenki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Myślałem, że wszystko na temat odpowietrzenia przeczytałeś. Tutaj masz odpowiedzi na pytania: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/21500-serena-jak-odpowietrzy-system-chodzcy/page-2i rozważania na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broster Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 No czytałem, czytałem, ale z tego co tam wywnioskowałem to wszystko tyczyło się silników benzynowych. Czyli jeden odpowietrznik mam gdzieś przy kolektorze, a drugi pod maską. Przy kolektorze nie sprawdzałem a pod maską nie wiem o który wężyk/odpowietrznik chodzi... No i kwestia taka czy otwierać oba odpowietrzniki i pompować przewodami, przy chłodnicy czy to tylko na zdjętym korku chłodnicy (tym głównym) a odpowietrzniki mają być zamknięte? Swoją drogą korek w chłodnicy mam uszczelniony silikonem bo ciekł. I jeszcze jedna sprawa zbiorniczek do którego mam w trakcie operacji dolewać płynu to ten z długą szyjką zgadza się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Na to wychodzi, że Twoje odpowietrzenie polegało na tym, że wlałeś płyn i nawet nie jesteś pewien czy do dobrego zbiornika. No to od początku. Jeśli czytałeś to tutaj masz wyjaśnione http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/94747-vanette-23d-par%C4%99-pyta%C5%84-od-%C5%9Bwie%C5%BCaka/?hl=diesel&do=findComment&comment=1034022,które zbiorniczki są do czego. Ten niewidoczny na zdjęciach z lewej strony stojąc przodem to do płynu do spryskiwaczy. Aby dalej działać to korki do chłodnicy, zbiorniczka dodatkowego powinny być sprawne a nie zaklejone silikonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broster Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 No właśnie kupiłem korek od chłodnicy do Sereny, nowy i nie mogłem go zakręcić. Tak samo próbowałem przełożyć korek ze zbiorniczka dodatkowego (bańki) i też nie wchodzi. Musze kupić inny korek, może sprobuje ten od poloneza. Dzisiaj próbowałem odpowietrzyć wg zdaje się Twojej metody (ponieważ nie wiem ciągle jak znaleźć prawowite odpowietrzniki pomimo, że teoretycznie wiem gdzie ich szukać :/ ) Pompowałem górnym i dolnym przewodem przy chłodnicy chyba z godzinę, ale płynu w chłodnicy ani zbiorniczku (tym z podziałką min/max) wcale nie ubywało, tylko co jakiś cza powietrze wystrzeliwało razem z płynem. Ale po jakimś czasie w końcu doszedłem do momentu kiedy dolny przewód chłodnicy stał się gorący, popompowałem jeszcze trochę i wyłączyłem silnik. Po wystygnięciu faktycznie musiałem dolać tochę płynu do chłodniny. Niestety jak wsiadłem do auta i przejechałem kilkanaście kilometrów, to po wyłączeniu i sprawdzeniu, dolny przewód chłodnicy zimny. Już nie wiem sam, może tak ma być? Może ktoś kto jeździ Serena 2,3 D powie mi jak zachowuje się jego układ chłodzenia i wskazówka na desce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Możesz spróbować jeszcze odkręcić korki i go rozgrzać, aby szybciej powietrze zeszło i dolewać, lub po rozgrzaniu powoli odkręcić korki i dolewać płynu. Tylko ostrożnie i powoli w rękawicach porządnych lub przez jakiś materiał, abyś się nie poparzył. Niektórzy także luzowali dolny przewód od chłodnicy, aby wypuścić powietrze. A termostat to Ty masz w ogóle i jest sprawny. Myślę jeszcze o czujniku temperatury. Dobrze, że powietrze wychodziło, trzeba było dalej, aż do skutku jak już dolny przewód od chłodnicy był gorący. Odkręcic korek od chłodnicy - ostroznie i dolewać płynu. Odpowietrzenie Sereny trwa dość długo. Godzina to mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broster Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Druga próba z takim samym skutkiem wyjaśnisz mi może gdzie dokładnie jest odpowietrznik ten nad kołem zapasowym? No i pomyślałem jeszcze o Twoim ostatnim poście. Pytałeś czy mam termostat i czy jest sprawny. Może być tak, że go nie ma? gdzie się on się znajduje w tym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Termostat strona 30 w instrukcji odnośnie układu chłodzenia. albo tutaj :http://nissan4u.com/parts/serena/el_c23m/1997_1/type_106/exhaust_and_cooling/water_pump_cooling_fan_thermostat_water_hose_and_piping/illustration_1/ Blisko miarki od oleju. Odnośnie tego odpowietrznika post 14 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/48211-serena-zapytanie-o-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/i jest to bardziej otwór zalewczy nagrzewnicy. W poście 53 masz info odnośnie pomocy w odpowietrzeniu, wprawdzie benzyny, ale kolega nie powinien mieć problemu także z dieslem. Podjedź może jeszcze tam pracuje. Tak to można zgadywać. Może też coś nie tak jest z pompą wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broster Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Termostat wymieniony (odziwo był termostat wsadzony) i uszczelniony bo w poprzednim uszczelki to prawie nie było. Nie miałem jeszcze okazji przegonić Sarny tak żeby sprawdzić różnice ale jak zobaczę to dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 A sprawdziłeś czy stary był dobry, czy wymieniłeś profilaktycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broster Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Wymienilem profilaktycznie bo kupilem termostat zanim rozebralem stary. Ale problem niedogrzania i spadania temperatury na wolnych obrotach znikl jak reka odjal sprawdzone coprawda tylko na 150km ale roznice widac od razu. Wskazowka dalej nie trzyma sie jak przyklejona ale faluje troche w okolicach polowy skali i nad polowa. No i na postoju trzyma sie srodka a noe cwiartki. Jak dla mnie wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 No widzisz. Czyli termostat był wadliwy. Trochę żeśmy się pomęczyli online, ale udało się. Normalnie doszlibyśmy pewnie w jeden dzień albo nawet w godzinę. Jak Ci pisałem wskazówka wyżej nie pójdzie niż do połowy, może ciut za. Ten typ tak ma. No chyba, że będzie jakaś awaria układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broster Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Poki co jest ok. Wskazówka idzie troche ponad polowe, ale w pewnym momencie spada poniżej i później już jest cały czas w okolicach połowy. Póki co jeżdże i obserwuje Dzięki za wsparcie w mękach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Po to jest forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelP09 Opublikowano 13 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 (edytowane) Witam wszystkich. Podepnę się pod temat niedawno kupiłem Serenę z 2000 roku. Nie było tam termostatu, założyłem więc nowy i pojawiły się problemy. Wentylator załącza się wcześniej niż otwiera się termostat i w ogóle się nie wyłącza. Termostat ma 82stopnie. Nie wiem co jest, nie znam tego modelu. Jeszcze jedno, zbiorniczek wyrównawczy. Czy on ma być niżej od wlewu do chłodnicy i tylko na jednym przewodzie od dołu? Nie jest to zbiornik ciśnieniowy? Czy mógłby ktoś podrzucić mi kilka fotek jak to jest w waszych Serenach? Obecnie przebywam we Włoszech wiec nie mam polskiej klawiaturki, za co przepraszam. Edytowane 13 Września 2015 przez Grzmot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 13 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 Pewnie dlatego został wyjęty termostat, bo pojawił się problem. Tutaj masz instrukcję http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/44578-serena-instrukcja-do-16/page-2?hl=instrukcja. Zbiornik wyrównawczy jest mniej więcej na jednym poziomie i ma swoje miejsce. Zobacz jeszcze czujnik temperatury, jest niedaleko termostatu, może jest walnięty.Zdjęć Ci nie wrzucę, bo już nie posiadam Sereny. A czy gotuje Ci się po zamontowaniu termostatu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robg Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Pewnie dlatego został wyjęty termostat, bo pojawił się problem. Tutaj masz instrukcję http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/44578-serena-instrukcja-do-16/page-2?hl=instrukcja. Zbiornik wyrównawczy jest mniej więcej na jednym poziomie i ma swoje miejsce. Zobacz jeszcze czujnik temperatury, jest niedaleko termostatu, może jest walnięty.Zdjęć Ci nie wrzucę, bo już nie posiadam Sereny. A czy gotuje Ci się po zamontowaniu termostatu? Witam ja natomiast mam inny problem, ogrzewanie działa ale wydaje mi sie że mam zapowietrzony układ ponieważ wskazówka temperatury na wyższych obrotach spadana do dołu i czy po odkręceniu korka chłodnicy w momencie gdy termostat sie otworzy podnosi sie poziom płynu i wylewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.