Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nagly wzrost spalanie :( na LPG


Gość Grzes_Lub
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pacjent to: Almera 97 1,4 GX - 75 km, gaz II gen ZAVOLLI. Przebieg na gazie ok 33 kkm, cały ok 163 kkm

 

Pojawił się nagle problem z LPG. Mocno wzrosło spalanie.

Normalnie było na poziomie 8-10 l/100 km (zalezy czy miasto czy trasa). Na trasie zdazało się i do 6,5-7 zejsć na LPG :)

 

Niestety ostanio podskoczylo mi do ok 11.

Byłem u gazownika przy okazji wymienić filtr gazu.

Wyszlo mu, że lekko puszcza "bombelki" przy redukotrze.

Zrobił regenerację i kazał za ok 1000 km przyjechać na regulację.

Spalanie po tym bylo ok 11-12 - co uważam za nadal za duże, lecz pomyślałem, że juz po regulacji pewnie spadnie.

Niestety ostanio - jeszcze przed regulacją - spalanie wyszlo na poziomie ok 14 l/100 km :twisted:

 

Jadę w poniedziałek na regulację i rozmowę co jest :shock:

 

Filtr powietrza zmieniony ok 10 kkm temu wiec spoko.

Filtr gazu 2 kkm temu.

Świece ok 25 kkm temu.

Jednak nie szarpie, nie faluje, jeździ się spoko.

Odpala OK, przełącza się na gaz OK.

 

Jak byłem jeszcze wcześniej na diagnostyce to analize spalin na benzynie mial do d*py :( - przekroczona ok 15 razy - ale to podobno wina zmniejszonego dolotu powietrza.

Na LPG - lekko przekroczona ;/

 

Dziś robię reset kompa - odłaczony aku na 24 h.

 

Doradzcie, gdyby spalanie nadal było na takim poziomie :( co można sprawdzić, co zasugerować gazownikowi - oprócz tego , że jak się okaże dupowaty - to żeby go zmienić ?

 

Pozdr lekko wkurzony takim spalaniem :/

Grzesiek

 

ps. Może frakcja lubelska poleci dobrego gaziarza. Teraz byłem na janowskiej - zobaczymy co wymyśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić sam sondę lambda tzn. sprawdzic napięcie jakie podaje wpinasz się z miernikiem w jej przewód i będziesz zaraz wiedział czy pracuje czy jest zawieszona w jakimś przedziale.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień sonde i jedź na analizę spalin - jak bedzie OK na benzynie - wtedy trza jechać na ustawienia gazu. Filtr powietrza ja zmieniam regularnie co 10. tys. i Tobie też tak radzę.

zawsze po każdej regulacji, wymianie filterka, czy regeneracji parownika konieczna jest analiza spalin, bo jeśli instalka jest źle wyregulowana, zła emulacja itp - powoduje uszkodzenia sondy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie wskazówki.

 

Jestem po resecie kompa i regulacji gazu.

Ciekawe jestem jakie będzie spalanie.

Jutro jade na analize spalin - zobaczymy jake będą wyniki.

 

Dzięki za wskazówke co do filtra powietrza - groszowa sprawa - więc od razu po wymienie.

 

Gdzie znaleść jakie "spaliny" są w normie.

Jakie powinny być wyniki ?

 

 

 

Pozdr

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie ;)

 

Wracam do tematu.

Wymieniłem filtr powietrza i podjechałem na regulację.

Odczucia co do jazdy, jak na razie OK. Obroty na luzie ok 700-800, nie falują.

Wyjeżdzam 100 km i napiszę ilę spali.

 

Poniżej podaję analiże spalin na LPG po wymianie filtra i regulacji.

Gdyby ktoś mógł coś na ten temat powiedzieć - bardzo proszę o jakieś wskazówki czy jest OK czy należy regulować. Widzę gdzie niegdzie lekkie przekroczenia norm - lecz nie wiem czy to dużo czy nie ? :roll:

 

Na jałowym biegu:

CO - 0,09

CO2 - 13,42

HC - 111

O2 - 0,22

 

Sonda Lambda - 1.002

CO kor - 0,09

 

 

pozdr

Grzegorz

ps. dzięki dla jarkk za normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leciutko za ubogo- ale w sumie bym się nie czepiał.

Na gazie Co2 zwykle jest nisze niż na PB.

HC przekroczone ale może swieczki masz stare? 25 kkm? - moze też sie czepiam, ale przekroczenie nie jest wielkie.

Moja Toyota miała HC ponad 300 (żarła olej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie/opis.

Trochę się na duchu podniosłem ;)

 

Co do świec to właśnie czekam na przesyłkę i przy wymianie oleju - za jakieś 700 km

też będą wymienione. Po zrobię jeszcze raz analizę.

 

Ostatnie spalnie wyszło mi w trybie 50 na 50 - ok 9,2 l/100 wieć już nieźle.

 

Zobaczymy, jak będzie dalej.

Teraz się takie korki zrobiły - że masakra :?

 

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i podpowiedzi.

 

pozdr

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście na mam zagazowanego sprzętu ale kolega polecił mi tego człowieka w razie czego tel 501155499. W razie problemów wypróbuj tego człowieka - ma lepszą opinię w gronie.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie,

 

Pisze po bojach i w trakcie dalszych bojów ze spalanie ;/

 

Ostatnio znowu wóz mi się popisał i spalił 12 a poźniej ok 14 l na 100 :shock:

 

Podjechałem na wymianę świec - żeby już był komplet, a i tak 25 kkm stukało od ostatniej wymiany.

Świece zasyfione - tzn od za bogatej mieszanki na benzynie ;/, no ale to norma jak czytam na benzynie przy II generacji gazu.

 

Pojechałem na kolejną regulację - niech w ramach raz zapłaconej kasy - regulują DOBRZE :x Niestety nie zrobili mi wydruku analizy spalin.

 

Wynik to trasa poł na poł 10,6 l/100 km.

Może być ale bez cudów.

 

Trochę nie wiem co jest, świece nowe, kable OK, regulacja mieszanki myślę, że też ok, bo samochód na gazie spoko jeździ nie prycha nie strzela, na jałowym obroty stoja na ok 800 - nie falują.

 

Się wczytywałem w archiwum to, i nie wiem czy to gdzieś może być jakaś nieszczelność instalcji - zrobione na niej dopiero 34 kkm, czy może czujnik temperatury :?:

Jak sprawdzić czy to np czujnik.

Wskazówka imho podnosi się OK ;) i staje w połowie i nie drgnie wyżej.

Jedno co mnie ostatnio zaskoczyło trochę, ale to może mi się wydaje, a może to wynik ochłodznie, że musi minąc DŁUŻSZY CZAS zanim wiatraki się odpala - jak samochód stoi na luzie.

Nie wiem tylko czy mi się wydaje czy tak jest??

 

Jak to sprawdzić, jak sprawdzić czy czyjnik OK, i czy mógłby on wpłynąć na wyższe spalanie??

 

pozdr

Grzegorz

ps. do Ziutek - dzięki za namiar - jeszcze do tego człowieka nie dzwoniłem - jeśli nic w tym tygodniu nie wymyślę lub inni "fachowcy" ;/ to dryndam do niego.

Powołać się na kogoś czy tak po prostu dzwonić ?

Nie wiesz gdzie ma zakład?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzięki za podpowiedź z tą benzyną - sprawdzę ile spali, choć nie wiem na ile to będzie wiarygodne bo wiem, że mam za bogatą mieszankę :( - związane z posiadaniem LPG i mniejszym dolotem.

Sprawdzę i i tak napiszę jak wyszło.

Ostatnio spalanie na LPG wyszlo równo 10l/100 - przy czym: trasa 3/4 - tyle ze z 5 osob na pokładzie ;) , miasto 1/4.

 

Tfu tfu mam nadzieję, że po tej drugiej regulacji jest już lepiej i się utrzyma.

 

Co do "nogi" to myślę, że mam średnią.

Zależy, czasem lubię przycisnąć, a czasem styl "kapeluszniczy".

 

Pytanie: czy czujnik temperatury można tylko sprawdzić przez autodiagnostykę, czy w jakiś inny sposób też?

 

pozdr i dzięki za podpowiedzi

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

na wolnych 720obr:

 

CO - 0,00

 

CO2 - 13,0

 

HC - 46

 

O2 - 1,07

 

Lambda - 1,055

 

CO cor - 0,00

 

 

 

na wysokich 3000rp:

 

CO - 0,00

 

CO2 - 13,6

 

HC - 0

 

O2 - 0,51

 

Lambda - 1,026

 

COcor - 0,00

 

coo tym sadzisz? co to jest HC???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup
coo tym sadzisz? co to jest HC???

 

Toksyczne

a)- tlenek węgla (CO)

B)- węglowodory (HC)

c)- tlenki azotu (NOx)

 

Nietoksyczne

a)- dwutlenek węgla (CO2)

B)- tlen (O2)

c)- azot (N2)

d)- para wodna (H2O)

 

Węglowodory (HC)

Są to nie spalone lub częściowo spalone cząsteczki paliwa- związki szczególnie trujące o bardzo negatywnym działaniu na organizm człowieka. Najbardziej niebezpieczną grupą są węglowodory aromatyczne jednopierścieniowe, a wśród nich benzen, który w dużych stężeniach powoduje śmierć. Rozpuszczając się w tłuszczach mogą kumulować się tkankach ludzi i zwierząt. Węglowodory (HC) na analizatorach spalin mierzy się w jednostkach ppm (parts per milion)*.Oprócz rury wydechowej źródłem węglowodorów w samochodzie są też skrzynia korbowa silnika i zbiornik paliwa. W pojazdach posiadających katalizator utlenia on zawarte w spalinach węglowodory na dwutlenek węgla (CO2) i parę wodną (H2O).

 

troche teorii D:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pali 11-12 litrów na 100. Czy przy uszkodzonej sondzie lambda silnik pracuje równomiernie i łądnie wkręca się na obroty. Mój pracuje idealnie, ale to spalanie kiedyś mnie czasami wkurza. Teraz już się przyzwycziłem, ale w poprzednim (N14) miałem równo 10/100 w mieście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zeusik - całkiem nieźle Ci spala

na wolnych nieco na ubożej ale moim zdaniem może być, na podwyższonych spoko

Bardzo ładna praca katalizatora - HC 0.... , na pewno nie bierze oleju i silnik i katalizator w 100 % sprawny - każdy tak chciałby mieć

Generalnie gazownicy ustawiają do wskazń lambda, bo CO2 na gazie nigdy nie będzie tak wysokie jak nabenzynie, zaś O2 - teoretycznie silnik zassa tyle samo powietrza co na benzynie - więc i O2 pewnie też ucieka w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

 

Korzystajac z tej dyskusji tez chce sie Was zapytac o kwestie wzrostu spalania LPG.

 

Ostatnio mialem problem z falujacymi obrottami (czasami nawet gasl). Za porada mojego mechanika przeczyscilem silnik krokowy. Autko zaczelo pracowac normalnie, tzn juz nie gasnie. Dziwna reakcja jest tylko to iz jak przygazuje na luzie to obroty spadajac do 1000 (kiedys to bylo 800) nie spadaja plynnie tylko na maly moment zatrzymuja sie na poziomie 1500 i dopiero pozniej spadaja do 1000.

Ponadto zauwazylem teraz ze wzroslo mi spalanie LPG z ok 11l/100 (miasto) do ok 13,7l/100 miasto.

 

Rano - lub jak samochod jest zimny- mam maly problem aby go odpalic od pierwszego kopa, musze 2-3 razy pokrecic aby zapalil....czasami tez zaraz po starcie czuc 1-2 "szarpniecie" i pozniej juz Almerka jedzie normalnie....

 

Czy macie moze jakies sugestie? co moze byc tego powodem?

Filtr powietrza wymieniony byl jakies 500 km temu.

Mam N16, 1,8 2000r, sekwencje BRC Sequent 24 - zrobilem na niej jakies 10kkm.

 

Bede wdzeiczny za pomoc

Bart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie zachowanie po czyszczeniu regulatora wolnych obrotów jest normalne nawet z tym zatrzymywaniem obrotów na 1500 :)

niestety co do gazu to wygląda na to że przydało by sie prze regulować tą instalacje jeszcze raz :/ próbowałeś może ściągać klemę (reset kompa) i jeździć na PB przez jakiś czas ?? (może czasami pomóc )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

witam

podepne sie do tematu spalania

czy to jest normalne z p10 sedan silnik 2,0 spala na samej trasie ok 9 litrów a miescie 17 litrów gazu w sezonie zimowym.

czy to jest norma czy musze jechac do gazownika na regulacje.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam szanowne grono. Korzystając z wyszukiwarki trafiłem do tego wątku który tematem w 100% odpowiada moim oczekiwaniom.

 

Do rzeczy.

 

Śmigam sobie takim małym pierdzikółkiem o nazwie Nissan Sunny 1.4 LX mam zamontowaną instalację gazu I generacji. Autko jakoś się kula, swoje latka ma ale zadanie jakie zostało mu postawione wyplenia w 100%.

 

Nie znam wartości ile przejadę na gazie itp. Robie zbyt małe odcinki, dłuższe trasy zdążają się od święta. Autko chodzi praktycznie cały czas na gazie. Mój koszt eksploatacji wychodził w granicach 20zł gazu na 92-98km. I tak było przez całe lato. to były moje główne kryteria ,, ile mi pali " Za 20zł średnio tankowałem 8-9.5L więc tak można przyjąć.

 

Od pewnego czasu za 2 dychy przejeżdżam 70 km, jeden raz ok ciężka noga tłumaczę sobie. Drugi trzeci. Aż zawitałem na stacji diagnostycznej. Pan mnie troszkę zrypał że połowa gazu idzie w atmosferę. Więc trafiłem go gazownika. Regulacja, wymiana filtra. Podpoił się do sondy Lambda pokręcił pokręcił i stwierdził że miał za wysoką dawkę ustawioną.

 

Pełen optymizmu zatankowałem dla sprawdzenia znów za 20zł i śmigam, jak zawsze tak samo. Efekt znów 70km. :mellow:

 

Kable mam Bosha mają jeden sezon ( dokładnie w listopadzie 2009 był cały zestaw wymieniony ) tak samo jak świece - NGK. do wymiany filtra powietrza brakuje mi jakieś 7tys km

 

Co może być przyczyną? sam wzrost był nagły pach trach. Trasy robie te same, jazda ta sama. Może obniżenie temp. Otoczenia?

 

Ewentualnie co mogę sprawdzić? zdiagnozować no i w jaki sposób to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co ile wymieniasz filtr powietrza oglądnij go i jak nie jest tego samego koloru co był jak był nowy to go wywal ja zmieniam co max 10 tys ,,,

 

Sprawdzałem filtr całkiem niedawno, ale dzięki za podpowiedź. Zawsze mogę wymienić w końcu to nie duże koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...