Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zużycie paliwa N15 1998 1,4 l


Gość ArekBi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

od 3 miesięcy jestem użytkownikiem N15 z 1998 1,4l i proszę o info:

ile to średnio powinno spalać w tarasie a ile w mieście ? chodzi o Pb 95

bierze ok 8,4l/100km nie za dużo?

 

jaki do tego lać olej silnikowy po 80 tys. przebiegu (przynajmniej teoretycznie)

na co jeszcze zwrócić uwagę przed zimą ?

 

wielkie dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

ja mam alme 1.4 z 96 i pali roznie w zaleznosci od tego jak jade ale w zasadzie to staram sie nie wkrecec jej za wysoko i wtedy pali 6-6.5.Mysle wiec ze takie spalanie wynika z tego ze masz ciezka noge:) przyznaj sie hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety 1,4 87 KM pali dość sporo w mieście. Silniczek raczej lubi wysokie obroty takie pow 3-3,5 tys/ min. Wychodzi wtedy ok 8,5-9 l/100. Na trasie nie jest najgorzej na jednym baku przejechałem trasę Piła-Suwałki-Piła. Jakieś 950 km. Wypada około 6 l/100

 

[ Dodano: Nie 24 Wrz, 2006 17:56 ]

ArekBi,

 

Przed zimą przede wszystkim zwróć uwagę na:

 

1. Uszczelki w drzwiach (czy nie są popękane) Zakonserwuj je silikonem a jeśli są mocno popękane, rozerwane to wymień.

2. Akumulator. Jeśli ma pow 4 lat wyciągnij i podładuj prądem o natęż. 45A przez noc. Sprawdź poziom elektrolitu (po wykręceniu otworów, ogniwa muszą być zanurzone) jeśli nie są dolej wody destylowanej. Jeśli masz ak. suchołdowany to tylko podładuj.

3. Przewody wysokiego napięcia i świece. W razie konieczności wymień

4. Osłony przegubów - czy nie są spękane

5. Filtr paliwa. Jeśli ma więcej jak 2 lata najlepiej wymień - zbiera tam się skroplona woda.

6. Szczelność silnika i przewodów. Sprawdź czy nie ma wycieków oleju pod miską, płynu chłodniczego - czy nie ubywa go w zbiorniku, hamulcowego

7. Z własnego doświadczenia - nasmaruj linkę hamulca ręcznego (przy ostrych mrozach może pęknąć)

Na inne rzeczy nie masz wpływu. Lecz i tak Almery N15 nie psują się przesadnie często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie najszczescie wystepuje jazda meiszana.

troche trasy troche miasta.

Zeby wyciagnać 8,4 l to bym musiał naprawde dobrze cisnąć :]

 

Spokojną jazda pijemi ok6,5 na 100km.

Pamietam ze w tamtym roku jechał do WArszawy.

300km trasy i tam pare po samej Warszawie.

w obie strony wyszło mi 7,7, a w trasie jechałem 140 najmniej.

Twój wynik jest conajmnjeij zastanawiajacy bo u mnie jadąc "na flagmatyka" mysle ze ponizej 6 by sie dało zejsc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasie nie jest najgorzej na jednym baku przejechałem trasę Piła-Suwałki-Piła. Jakieś 950 km. Wypada około 6 l/100

 

950 km na JEDNYM BAKU :shock: Chciałbym to zobaczyć na własne oczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wróciłem z nad morza :) w sumie w ciągu ostaniego tyg. zrobiłem ok 1000km po trasie :) jazda raczej dynamiczna min 140-160 i nie raz autko mocno przeciągałem podczas wyprzedzania średnie spalanie 6,8 ale na BP Ultimate98 i Verwa 98:) Po mieście spalić można nawet 10l z klimą (sprawdzone) generalnie jak jeżdzę normalnie po mieście to trzeba liczyć 7,5 - 8,5. Średnie spalanie w swojej N15 1,4 po przejchanych 22tys km szacuję na 7,5-8l nie jest źle wg mnie :)

950km na 50l jak najbardziej do zrobienia!! ale raczej na benzycne 98 chyba że zwykła 95 i jazda jak kapelusz 80-90 piąty bieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie wyszło ci jakieś duże. Moje rekordy to: 5,9 (na trasie), i 8,7 (zima, śnieg, korki w mieście). średnio na trasie ok. 6,2 a miasto 7,6. Przyczym raczej staram się nie przekraczać 150km/h. Radziłbym posprawdzać filtry zwłaszcza powietrza. Jeszcze jedno pytanie. W jaki sposób dokonywałeś pomiarów? Ja zawsze zalewam pod korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to straszne smoczysko. Chyba że lubisz jazdę do odcinki. 8 l to palę na prawdę ganiając pow 5 tys obrotów. Przy normalnej jeździe do 4 tys wychodzi mi średnio 7,2l/100 a bywało że dochodziłem do 6,7.

Posprawdzaj filtr, świece, i całą resztę o której pisali poprzednicy.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5,6l/100 na trasie 7-7,5l/100 w miescie (dane z komputera by ynio :) ) . To tez wersja 87KM. no i na oponach 205. wiec cos to spalanie ci wysokie wychodzi.... chyba ze do odciecia palujesz :D albo za wczesnie wrzucasz wyzszy bieg i meczysz silnik mimo ze ci sie wydaje ze wysoki bieg = ekonomia (zmieniaj tak kolo 4tys, to takie moje obserwacje jak jezdze i patrze na kompa)

 

[ Dodano: Nie 24 Wrz, 2006 ]

Niestety 1,4 87 KM pali dość sporo w mieście. Silniczek raczej lubi wysokie obroty takie pow 3-3,5 tys/ min. Wychodzi wtedy ok 8,5-9 l/100.

 

piszesz tak bo wiesz napewno ?? czy piszesz tak bo ci sie wydaje ?:> uwierz ze 3-3,5 tys dla almery to obroty OPTYMALNE a nie wysokie :) wlasnie wtedy spalanie chwilowe jest najnizsze i pozniej zaczyna rosnac. i napewno jezdzac do 4tys nie uzyskasz spalania 8,5-9l ;) tylko to mozna wycisnac ganiajac do odcinki. nigdy, ale to nigdy nie spalilem wiecej niz 8,2/100 :) (oczywiscie wszelkie moje dane nie sa tak z nieba wziete tylko sa podane przez komputer, dobrze skalibrowany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematow apropos spalania N15 bylo sporo.

Nie ma co sie oszukiwac.

Japonczyki znane sa z nie malego apetytu.

Ja swoja bez szalenstw, w tybie miejskim, mieszanym tankujac za 100 PLN robie okolo 300km.

Nigdy nie jezdzilem tak ze spale caly bak do suchego ale z moich obserwacji wynika to ze nie oplaca sie jezdzic "na dziadka w kapeluszu".

Roznica jest znikoma, oczywiscie mowie o tym czy sie jezdzie do 4 tysiecy obrotow i do 100 na godzine czy do 5 tysiecy i 140km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś czas temu miałem podobny problem, ale moja N15 paliła 9-10 l/100km przy normalnej jeździe. Okazało się, że zabrudzony był wtryskiwacz, niedomykał się i benzyna się lała. Kupiłem nowe oringi i wtrysk, wymieniłem i po bólu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INC, mówisz ze auto Ci wecej pali jak jedziesz 2500 obr niz jak 4000 :?:

 

zalezy jaki bieg. na trojce na 4000 mniej pali niz na 4 na 2500 :) o to mi chodzilo. zeby dobrac odpowiedni bieg a nie "jak najwyzszy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkim wielkie dzięki

myslę, że trzeba zacząć od rzeczy najprostrzych, tj wymienię filtr powietrza, oleju i olej (tak dla spokoju świetego) i będę mierzył dalej

tak apropos oleju: jakas sugestia szanownych klubowiczów?

bo ostatnią naklejkę pod klapą mam z 2003r. ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkim wielkie dzięki

myslę, że trzeba zacząć od rzeczy najprostrzych, tj wymienię filtr powietrza, oleju i olej (tak dla spokoju świetego) i będę mierzył dalej

tak apropos oleju: jakas sugestia szanownych klubowiczów?

bo ostatnią naklejkę pod klapą mam z 2003r. ...

 

sugestia ? lej to co bylo :) na naklejce pewnie jest napisane. jesli nie jestes pewny ze jest to samo to zalej jakis dobry polsyntetyk np valvoline lub castrol. nie wiem jaki masz przebieg bo moze mogl bys zaryzykowac syntetyk. u mnie jest 149tys i leje syntetyk.

 

a juz doczytalem jaki przebieg :D zalej syntetyk. ja ze swojej strony polecam castrol gtx magnatec. od samego poczatku na nim jezdzi almerka :) (rocznik 97)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuchar,

 

Serio. Przez ostatnie 100 km jechałem jak flegmartyk na 5tce 80 km/ h przy 1,5 tys obr. i dojechałem choć paliła się rezerwa. To był test. Na szczęście miałem ze sobą 3l. kanister. Licznik wykazał dokładnie 931 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkim wielkie dzięki

myslę, że trzeba zacząć od rzeczy najprostrzych, tj wymienię filtr powietrza, oleju i olej (tak dla spokoju świetego) i będę mierzył dalej

tak apropos oleju: jakas sugestia szanownych klubowiczów?

bo ostatnią naklejkę pod klapą mam z 2003r. ...

 

No chopie wymien olej!! Przeciez 2003 to jakos kiepskawo :D

Tak poza tym to nie przejmuj sie paleniem 8,4l bo to wcale nie jest tragicznie. Na trasie wezmie znacznie mniej. Mimo wszystko posprawdzaj filtry i jak trzeba to wymien. Bedzie troche lepiej, chociaz nie licz na cuda. Ot urok nissana :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INC,

 

Rzeczywiście, 3-3,5 tys to obroty optymalne dla Almy ale ja pisałem powyżej więc spalanie jest wyższe ale za to auto żwawsze. Niestety nie mam komputera a spalanie obliczma po ilości zatankowanego paliwa do przebiegu wg wskazań kontrolki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, te silniki czasem potrafią zassać sporą dawkę paliwka, ale jak się jezdzi spokojnie, to wcale nie jest tak zle. Najgorsze miasto i wycieczki spod sklepu do sklepu z gaszeniem i uruchamianiem.

 

Nie wiem jak inne silniki o tej pojemności, ale pewnie podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Inc, Twoje wyjaśnienia w sprawie spalanie chwilowego bardzo mnie interesują. Nie mam komputera, ale zawsze zastanawiałem się nad kwestią ekonomiki spalania. Staram się zmieniać powyżej 3k obrotów i szybko przechodzę na możliwie najwyższe biegi. Na każdym biegu staram się jechać około 3k lub tylko trochę poniżej. Jednak na 5 przy około 2,5k obrotów jest już około90-100 kmh. Nie wszędzie da się wiele więcej żeby podciągnąć do chociaż 3k obrotów, bo wtedy robi około 120 kmh. I po tym przydługim wstępie pytanie: jakie jest spalanie na 5 biegu przy około 2,5 k obrotów, a jakie na 4 biegu przy prędkości około 90km/h. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po tym przydługim wstępie pytanie: jakie jest spalanie na 5 biegu przy około 2,5 k obrotów, a jakie na 4 biegu przy prędkości około 90km/h. Pozdrawiam.

 

jak tylko bede jechal gdzies dalej to sprawdze i napisze :) kwestia jest taka ze wazne tez jest rozgrzanie silnika. na zimnym jednak roznica jest duuuza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mój w trasie pali 9-10 litrów gazu, w mieście z klimą ok.12 litrów, na benzynie w mieście do 9 litrów, z klimą ok 10. Niestety mam ciężką nogę często dochodzę do 5-6 tyś obrotów. Te silniki to lubią, nie bierze ani grama oleju i ładnie pracuje. Przy wyższych obrotach, od 4 tyś. ma najlepszy moment obrotowy i dobrze ciągnie. Tak więc reasumując Twoje spalanie nie jest niczym wyjątkowym. Nie ma się czym martwić. Na koniec ciekawostka - ostatnio jeździłem Hyundai Getz z silnikiem 1,3 palił w jeździe mieszanej....... 8 litrów !!! Fakt, że z klimą, ale jak na autko miejskie to trochę dużo, czyż nie? Zrobiłem nim 1500 km i nie mogłem się nadziwić jego paliwożerności.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...