Gość ArekBi Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 witam wszystkich od 3 miesięcy jestem użytkownikiem N15 z 1998 1,4l i proszę o info: ile to średnio powinno spalać w tarasie a ile w mieście ? chodzi o Pb 95 bierze ok 8,4l/100km nie za dużo? jaki do tego lać olej silnikowy po 80 tys. przebiegu (przynajmniej teoretycznie) na co jeszcze zwrócić uwagę przed zimą ? wielkie dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 ja mam alme 1.4 z 96 i pali roznie w zaleznosci od tego jak jade ale w zasadzie to staram sie nie wkrecec jej za wysoko i wtedy pali 6-6.5.Mysle wiec ze takie spalanie wynika z tego ze masz ciezka noge:) przyznaj sie hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ArekBi Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 coś w tym jest, ale jak testowałem na flegmatyka to i tak wyszło 8l/100km a gostki trąbiły :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 mi pali mniej ale wiem ze te silniczki lubia wypic zwlaszcza jak lubi sie depnac aha zapomnial bym napisac masz wersje 75 czy 87 konna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ArekBi Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 87 kM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 Niestety 1,4 87 KM pali dość sporo w mieście. Silniczek raczej lubi wysokie obroty takie pow 3-3,5 tys/ min. Wychodzi wtedy ok 8,5-9 l/100. Na trasie nie jest najgorzej na jednym baku przejechałem trasę Piła-Suwałki-Piła. Jakieś 950 km. Wypada około 6 l/100 [ Dodano: Nie 24 Wrz, 2006 17:56 ] ArekBi, Przed zimą przede wszystkim zwróć uwagę na: 1. Uszczelki w drzwiach (czy nie są popękane) Zakonserwuj je silikonem a jeśli są mocno popękane, rozerwane to wymień. 2. Akumulator. Jeśli ma pow 4 lat wyciągnij i podładuj prądem o natęż. 45A przez noc. Sprawdź poziom elektrolitu (po wykręceniu otworów, ogniwa muszą być zanurzone) jeśli nie są dolej wody destylowanej. Jeśli masz ak. suchołdowany to tylko podładuj. 3. Przewody wysokiego napięcia i świece. W razie konieczności wymień 4. Osłony przegubów - czy nie są spękane 5. Filtr paliwa. Jeśli ma więcej jak 2 lata najlepiej wymień - zbiera tam się skroplona woda. 6. Szczelność silnika i przewodów. Sprawdź czy nie ma wycieków oleju pod miską, płynu chłodniczego - czy nie ubywa go w zbiorniku, hamulcowego 7. Z własnego doświadczenia - nasmaruj linkę hamulca ręcznego (przy ostrych mrozach może pęknąć) Na inne rzeczy nie masz wpływu. Lecz i tak Almery N15 nie psują się przesadnie często. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 U mnie najszczescie wystepuje jazda meiszana. troche trasy troche miasta. Zeby wyciagnać 8,4 l to bym musiał naprawde dobrze cisnąć :] Spokojną jazda pijemi ok6,5 na 100km. Pamietam ze w tamtym roku jechał do WArszawy. 300km trasy i tam pare po samej Warszawie. w obie strony wyszło mi 7,7, a w trasie jechałem 140 najmniej. Twój wynik jest conajmnjeij zastanawiajacy bo u mnie jadąc "na flagmatyka" mysle ze ponizej 6 by sie dało zejsc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 Na trasie nie jest najgorzej na jednym baku przejechałem trasę Piła-Suwałki-Piła. Jakieś 950 km. Wypada około 6 l/100 950 km na JEDNYM BAKU :shock: Chciałbym to zobaczyć na własne oczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 właśnie wróciłem z nad morza w sumie w ciągu ostaniego tyg. zrobiłem ok 1000km po trasie jazda raczej dynamiczna min 140-160 i nie raz autko mocno przeciągałem podczas wyprzedzania średnie spalanie 6,8 ale na BP Ultimate98 i Verwa 98:) Po mieście spalić można nawet 10l z klimą (sprawdzone) generalnie jak jeżdzę normalnie po mieście to trzeba liczyć 7,5 - 8,5. Średnie spalanie w swojej N15 1,4 po przejchanych 22tys km szacuję na 7,5-8l nie jest źle wg mnie 950km na 50l jak najbardziej do zrobienia!! ale raczej na benzycne 98 chyba że zwykła 95 i jazda jak kapelusz 80-90 piąty bieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andwojcik Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 Spalanie wyszło ci jakieś duże. Moje rekordy to: 5,9 (na trasie), i 8,7 (zima, śnieg, korki w mieście). średnio na trasie ok. 6,2 a miasto 7,6. Przyczym raczej staram się nie przekraczać 150km/h. Radziłbym posprawdzać filtry zwłaszcza powietrza. Jeszcze jedno pytanie. W jaki sposób dokonywałeś pomiarów? Ja zawsze zalewam pod korek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 Jak dla mnie to straszne smoczysko. Chyba że lubisz jazdę do odcinki. 8 l to palę na prawdę ganiając pow 5 tys obrotów. Przy normalnej jeździe do 4 tys wychodzi mi średnio 7,2l/100 a bywało że dochodziłem do 6,7. Posprawdzaj filtr, świece, i całą resztę o której pisali poprzednicy. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 5,6l/100 na trasie 7-7,5l/100 w miescie (dane z komputera by ynio ) . To tez wersja 87KM. no i na oponach 205. wiec cos to spalanie ci wysokie wychodzi.... chyba ze do odciecia palujesz albo za wczesnie wrzucasz wyzszy bieg i meczysz silnik mimo ze ci sie wydaje ze wysoki bieg = ekonomia (zmieniaj tak kolo 4tys, to takie moje obserwacje jak jezdze i patrze na kompa) [ Dodano: Nie 24 Wrz, 2006 ] Niestety 1,4 87 KM pali dość sporo w mieście. Silniczek raczej lubi wysokie obroty takie pow 3-3,5 tys/ min. Wychodzi wtedy ok 8,5-9 l/100. piszesz tak bo wiesz napewno ?? czy piszesz tak bo ci sie wydaje ?:> uwierz ze 3-3,5 tys dla almery to obroty OPTYMALNE a nie wysokie wlasnie wtedy spalanie chwilowe jest najnizsze i pozniej zaczyna rosnac. i napewno jezdzac do 4tys nie uzyskasz spalania 8,5-9l tylko to mozna wycisnac ganiajac do odcinki. nigdy, ale to nigdy nie spalilem wiecej niz 8,2/100 (oczywiscie wszelkie moje dane nie sa tak z nieba wziete tylko sa podane przez komputer, dobrze skalibrowany) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 Tematow apropos spalania N15 bylo sporo. Nie ma co sie oszukiwac. Japonczyki znane sa z nie malego apetytu. Ja swoja bez szalenstw, w tybie miejskim, mieszanym tankujac za 100 PLN robie okolo 300km. Nigdy nie jezdzilem tak ze spale caly bak do suchego ale z moich obserwacji wynika to ze nie oplaca sie jezdzic "na dziadka w kapeluszu". Roznica jest znikoma, oczywiscie mowie o tym czy sie jezdzie do 4 tysiecy obrotow i do 100 na godzine czy do 5 tysiecy i 140km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzyck Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 jakiś czas temu miałem podobny problem, ale moja N15 paliła 9-10 l/100km przy normalnej jeździe. Okazało się, że zabrudzony był wtryskiwacz, niedomykał się i benzyna się lała. Kupiłem nowe oringi i wtrysk, wymieniłem i po bólu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 INC, mówisz ze auto Ci wecej pali jak jedziesz 2500 obr niz jak 4000 :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 INC, mówisz ze auto Ci wecej pali jak jedziesz 2500 obr niz jak 4000 :?: zalezy jaki bieg. na trojce na 4000 mniej pali niz na 4 na 2500 o to mi chodzilo. zeby dobrac odpowiedni bieg a nie "jak najwyzszy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ArekBi Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 wszystkim wielkie dzięki myslę, że trzeba zacząć od rzeczy najprostrzych, tj wymienię filtr powietrza, oleju i olej (tak dla spokoju świetego) i będę mierzył dalej tak apropos oleju: jakas sugestia szanownych klubowiczów? bo ostatnią naklejkę pod klapą mam z 2003r. ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 wszystkim wielkie dziękimyslę, że trzeba zacząć od rzeczy najprostrzych, tj wymienię filtr powietrza, oleju i olej (tak dla spokoju świetego) i będę mierzył dalej tak apropos oleju: jakas sugestia szanownych klubowiczów? bo ostatnią naklejkę pod klapą mam z 2003r. ... sugestia ? lej to co bylo na naklejce pewnie jest napisane. jesli nie jestes pewny ze jest to samo to zalej jakis dobry polsyntetyk np valvoline lub castrol. nie wiem jaki masz przebieg bo moze mogl bys zaryzykowac syntetyk. u mnie jest 149tys i leje syntetyk. a juz doczytalem jaki przebieg zalej syntetyk. ja ze swojej strony polecam castrol gtx magnatec. od samego poczatku na nim jezdzi almerka (rocznik 97) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 kuchar, Serio. Przez ostatnie 100 km jechałem jak flegmartyk na 5tce 80 km/ h przy 1,5 tys obr. i dojechałem choć paliła się rezerwa. To był test. Na szczęście miałem ze sobą 3l. kanister. Licznik wykazał dokładnie 931 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryath Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 wszystkim wielkie dziękimyslę, że trzeba zacząć od rzeczy najprostrzych, tj wymienię filtr powietrza, oleju i olej (tak dla spokoju świetego) i będę mierzył dalej tak apropos oleju: jakas sugestia szanownych klubowiczów? bo ostatnią naklejkę pod klapą mam z 2003r. ... No chopie wymien olej!! Przeciez 2003 to jakos kiepskawo Tak poza tym to nie przejmuj sie paleniem 8,4l bo to wcale nie jest tragicznie. Na trasie wezmie znacznie mniej. Mimo wszystko posprawdzaj filtry i jak trzeba to wymien. Bedzie troche lepiej, chociaz nie licz na cuda. Ot urok nissana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 INC, Rzeczywiście, 3-3,5 tys to obroty optymalne dla Almy ale ja pisałem powyżej więc spalanie jest wyższe ale za to auto żwawsze. Niestety nie mam komputera a spalanie obliczma po ilości zatankowanego paliwa do przebiegu wg wskazań kontrolki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukmack Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Zgadza się, te silniki czasem potrafią zassać sporą dawkę paliwka, ale jak się jezdzi spokojnie, to wcale nie jest tak zle. Najgorsze miasto i wycieczki spod sklepu do sklepu z gaszeniem i uruchamianiem. Nie wiem jak inne silniki o tej pojemności, ale pewnie podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Do Inc, Twoje wyjaśnienia w sprawie spalanie chwilowego bardzo mnie interesują. Nie mam komputera, ale zawsze zastanawiałem się nad kwestią ekonomiki spalania. Staram się zmieniać powyżej 3k obrotów i szybko przechodzę na możliwie najwyższe biegi. Na każdym biegu staram się jechać około 3k lub tylko trochę poniżej. Jednak na 5 przy około 2,5k obrotów jest już około90-100 kmh. Nie wszędzie da się wiele więcej żeby podciągnąć do chociaż 3k obrotów, bo wtedy robi około 120 kmh. I po tym przydługim wstępie pytanie: jakie jest spalanie na 5 biegu przy około 2,5 k obrotów, a jakie na 4 biegu przy prędkości około 90km/h. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 I po tym przydługim wstępie pytanie: jakie jest spalanie na 5 biegu przy około 2,5 k obrotów, a jakie na 4 biegu przy prędkości około 90km/h. Pozdrawiam. jak tylko bede jechal gdzies dalej to sprawdze i napisze kwestia jest taka ze wazne tez jest rozgrzanie silnika. na zimnym jednak roznica jest duuuza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adalbert Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Witam Mój w trasie pali 9-10 litrów gazu, w mieście z klimą ok.12 litrów, na benzynie w mieście do 9 litrów, z klimą ok 10. Niestety mam ciężką nogę często dochodzę do 5-6 tyś obrotów. Te silniki to lubią, nie bierze ani grama oleju i ładnie pracuje. Przy wyższych obrotach, od 4 tyś. ma najlepszy moment obrotowy i dobrze ciągnie. Tak więc reasumując Twoje spalanie nie jest niczym wyjątkowym. Nie ma się czym martwić. Na koniec ciekawostka - ostatnio jeździłem Hyundai Getz z silnikiem 1,3 palił w jeździe mieszanej....... 8 litrów !!! Fakt, że z klimą, ale jak na autko miejskie to trochę dużo, czyż nie? Zrobiłem nim 1500 km i nie mogłem się nadziwić jego paliwożerności. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.