Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Dziwne uczucie pod pedałem hamulca! Może k


Gość konopnicki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość konopnicki

Mam Nissana Primera 2.0TD Wagon KLIMATRONIC rok produkcji 2000.

Jeżdzę nia od ok. miesiąca.

 

Wcześniej jeździłem autem bez ABS'a.

 

Jak działa ABS juz sprawdzałem, (kontrolowane hamowanie .... czuc pod pedałem drgania)

 

Ale jest tez takie dziwne odpuszczenie pod pedałem , przy hamowaniu spokojnym, przy podjazdach i zatrzymaniu sie naświatłach. Czuc to przed samym zatrzymaniem.

 

Hamulce pozatym sa OK. Ostatnio wymieniłem klocki i tarcze bo musiałem.

Przed wymiana też to czułem.

 

Moze wiecie co to jest? I czy tak ma byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest tez takie dziwne odpuszczenie pod pedałem , przy hamowaniu spokojnym, przy podjazdach i zatrzymaniu sie naświatłach. Czuc to przed samym zatrzymaniem.

Hamulce pozatym sa OK. Ostatnio wymieniłem klocki i tarcze bo musiałem.

Przed wymiana też to czułem.

Moze wiecie co to jest? I czy tak ma byc?

 

Temat szczegółowo wielokrotnie opisywany na forum. Utlenione przewody czujników abs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość konopnicki

Ale jest tez takie dziwne odpuszczenie pod pedałem , przy hamowaniu spokojnym, przy podjazdach i zatrzymaniu sie naświatłach. Czuc to przed samym zatrzymaniem.

Hamulce pozatym sa OK. Ostatnio wymieniłem klocki i tarcze bo musiałem.

Przed wymiana też to czułem.

Moze wiecie co to jest? I czy tak ma byc?

 

Temat szczegółowo wielokrotnie opisywany na forum. Utlenione przewody czujników abs.

 

Troche poczytałem....

i na pewno mam pękniety pierścień na lewym przegóbie.

A o tych przewodach... to o co chodzi z tym utlenieniem?

 

[ Dodano: Pią 11 Maj, 2007 07:57 ]

 

Zakończę tamat dla szukających.....

 

Sprawa była oczywista - wymieniłem pierścień i wszystko gra.

W moim przypadku nie chodziło o przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Mam p11 144 2000r od kupna, męczy mnie dziwne zjawisko w przednim prawym kole podczas hamowania [tylko hamowania] słychać huczenie i czuc delikatne drgania kierownicy,jestem po wymianie klocków i tarcz i nadal to samo podczas jazdy od ok 130 daje się wyczuć drgania kierownicy co może być tego przyczyną? koła wyważone nawet zakładałem inne nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam p11 144 2000r od kupna, męczy mnie dziwne zjawisko w przednim prawym kole podczas hamowania [tylko hamowania] słychać huczenie i czuc delikatne drgania kierownicy,jestem po wymianie klocków i tarcz i nadal to samo podczas jazdy od ok 130 daje się wyczuć drgania kierownicy co może być tego przyczyną? koła wyważone nawet zakładałem inne nic

 

Ja mam dokładnie to samo, prawe przednie koło czasem szaleje,przy małych prędkościach tj. ok., 10km/h jak hamuje to koło jakby podskakuje i czuć, że działa ABS, denerwuje mnie to i nie wiem czy to wina amorów - mam je do wymiany czy coś z czujnikiem ABS'u?

 

[ Dodano: Pon 15 Paź, 2007 17:01 ]

Odświeżę wątek.

Odebrałem dzisiaj autko z wymiany przednich amortyzatorów i łożysk na zwrotnicy i ku mojemu zaskoczeniu jak odpaliłem silnik kontrolka ABS'u nie zgasła.

Mechanik powiedział, że odpiął tylko czujniki i później je wpiął i dziwne, że świeci kontrolka.

I co teraz zrobić - jechać na kompa - koszt pewnie niepotrzebny czy niech rozbiorą i szukają co źle zrobili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie też się zapalała kontrolka ABS przy skręcaniu i okazało się, że przewód na mocowaniu przy zwrotnicy naciągał się i była przerwa, po poluzowaniu uchwytu mocującego, wróciło do normy i obecnie jest OK. Ale zauważyłem, że przy małej prędkości jak przyhamuję to ABS działa ale myślę że to nie problem jak nawali to zacznę szukać ;) .

I jeszcze jedno zauważyłem w mojej Primerze że jakiekolwiek luzy w układzie zawieszenia powodują drgania podczas hamowania z dużej szybkości, ostatnio miałem takie zjawisko i okazało się że łożyska zwrotnicy są do wymiany, wymieniłem i minęło, wcześniej wahacze, wcześniej sworznie. Wniosek z tego trzeba słuchać obserwować swoje autko :)

Jakoś nie widać czerwonego koła:) ale po kliknięciu na obrazek widać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buli spróbuj z tym troszke pojeździć, może poprostu musi komp od ABSu po odpięciu czujników ponownie sprawdzić że wszystko z nimi ok. Ja jak wymieniałem półośki, odpaliłem samochód na chwile z kołami przednimi w górze, żeby sprawdzić czy wszystko ok, chwile tak pokręciło się zanim wszedłem pod, sprawdziłem czy wszystko ok, wyszedłem i zgasiłem silnik i kontrolka się paliła, próbowałem odłączyć aku na jakiś czas i dalej to samo, ale pojechałem kilka kilometrów i samo zgasło, jeżeli nie zgaśnie po 2-5 km to coś musieli spierniczyć Ci przy czujnikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

bullitt, zapomniałem napisać, że naprawiłem usterkę na drugi dzień.

Przewód od czujnika się przerwał. Mechanik zdjął osłonę przewodu, rozciął izolację wyciął kawałek przewodu (kabelka) i wlutował nowy zaizolował, wsunął osłonkę i hula. :)

 

Ale zauważyłem, że przy małej prędkości jak przyhamuję to ABS działa ale myślę że to nie problem jak nawali to zacznę szukać ;) .

 

Wymień amortyzatory - miałem to samo i pomogło. Jak masz zużyte to koło traci przyczepność przy małych prędkościach i czujnik odczytuje to jako poślizg i dlatego się włącza ABS.

 

[ Dodano: Wto 11 Gru, 2007 17:31 ]

Odświeżam kotleta. teraz to juz tragedia z tym ABS'em, lekkie naciśnięcie hamulca przy małej prędkości i tłucze się niemiłosiernie. Jak ruszę i potrzebuję zahamować np. zawracając naciskam hamulec - tłucze się i zaraz cisza - zapaliła się kontrolka ABS'u i ABS nie działa i jest cisza przy hamowaniu. Podjechałem na podnośnik do mechanika, żeby sprawdził pierścienie - stwierdził, że są dobre, zauważył natomiast, że nie ma śruby przy czujniku ABS w prawym przednim kole - wkręcił śrubę z nakrętką - ruszyłem, próbowałem - było OK ale przez chwilkę - dalej chrobocze tak, że aż szlag mnie trafia - jakbym po lodzie jeździł z 60km/h i ostro hamował - a to wszystko przy lekkim naciśnięciu hamulca lub hamowaniu do zera.

Czujnik ABS się wysypał - komp może to stwierdzić czy to czujnik czy tylko przewód od czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź do działu "Sprzątanie działu primera" i w ostatnim wątku są linki o ABS. Znajdziesz tam wiele ciekawych porad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

calusek, hehe zacząłem czytać i może coś wywnioskuję. przeleciałem całe forum i albo walinęty czujnik/przewód czujnika albo pierścienie zasyfione - wszędzie te same odpowiedzi - coś w tym musi być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wszedłeś na ten link w AC nissanclub tam dość szczegółowo to gość opisuje jak wszystko posprawdzać. Ale elektronika potrafi różne psikusy płatać. Powodzenia w szukaniu usterki.

A jeszcze mi się tak nasunęło może odłączyć akumulator żeby się komp zresetował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

calusek, komp byl resetowany i kasuje sie (komp od abs'u) za kazdym razem jak włączasz zapłon. czytałem ten link z AC nissanclub. Umówię sie z mechanikiem na czyszczenie pierscieni i test na sprawdzenie opornosci - sprawdzalem kiedys u innego mechanika i skonczylo sie na przerabianiu w kabelku od czujnika abs - pisalem o tym wczesniej. Moze to cholerstwo sie rozlutowalo i nie łączy - będę szukał, bo czasami przy małej prędkości nie da się zahamować - tragedia.

 

PS. Szukałem w całym archiwum primery, a było w przyklejonych w sprzataniu działu - najciemniej pod latarnią - ale i tak kilka tematów co sa w sprzataniu znalazlem na forum.

 

Byłem dzisiaj u dwóch gości z KTS'em - nie mogą się podłączyć z komputerem ABS'u (jeden mechanik z laptopem, drugi mechanik z serwisu Bosch'a) - rozłożyli ręce.

jakie piny są odpowiedzialne za ABS w kostce?

 

 

 

 

Dzisiaj kupiłem oryginalny Boschowski czujnik ABS w hurtowni, cena normalna i do przyjęcia i wymieniłem w ASO - było trochę roboty z wyciągnięciem starego ale dali rady (wiertarka).

KOntrolka sie nie świeci, ABS działa i wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Sprawa była oczywista - wymieniłem pierścień i wszystko gra.

W moim przypadku nie chodziło o przewody.

 

Ile taki pierścień kosztuje ? i w którym miejscu dokładnie on jest ? mam identyczne objawy od niedawna :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

da się wymienić sam pierścień bez przegubu?? noi ja mam tez problem że kiedyś abs załączał się tylko przy odpaleniu auta przy 10 km/h było słychać dźwięk (cichy zgrzyt:) teraz ten dzwięk mam zawsze przy 10km/h przy hamowaniu też noi do tego pedał lekko drga ale bardzo lekko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...