Zell Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Bolączka wielu posiadaczy Almerek, nareszcie rozwiązana. Do zamontowania tego bajerka który pozwala ustawić odstęp czasowy pracy wycieraczek na ich pierwszym biegu potrzeba: - przełącznik zespolony posiadający pokrętło do płynnej regulacji (nieważne z jakiego nadwozia, ważne by miał pokrętło) - rozdzielacz pracy wycieraczek przednich Gdy posiadamy wymienione części zabieramy się do pracy. Naszczęście wiązki w Almerach przygotowane są modułowe (przygotowane do różnych wyposażeń) i posiadają odpowienie wtyczki. Przełącznik 1. Odkęcamy osłonę kolumny kierowniczej (6 śrubek pod kolumną) 2. Zdejmujemy osłonę, odkręcamy przełącznik zespolony wycieraczek (2 śrubki) 3. Odpinamy kostki od przełącznika 4. Podpinamy nowy przełącznik (ja w swoim przełączniku miałem dodatkową kostkę, jako, że miałem przełącznik zespolony od hatchbacka więc pewnie od tylnego sprykiwacza, ale na wszelki wypadek podłączyłem do zaślepionej kostki, którą znalazłem przy kolumnie - tą brązową). Rozdzielacz - od wycieraczek przednich znajduje się po stronie pasażera 1. Wyjmujemy schowek 2. Sięgamy ręka, mniej więcej trochę powyżej schowką przy drzwiach, odpinamy kostkę od rozdzielacza, rozdzielacz ściągamy (jest na zaczepie, trzeba pomóc sobie nożem - podważyć a zajedzie) 3. Tak wyglądają dwa rozdzielacze, po lewej stary, po prawej nowy Jak widać nasz stary ma tylko 6 pinów, podczas gdy nowy ma 7. Ale don't worry bo kostka jest na to przygotowana 4. Podłączamy, sprawdzamy czy wszystko działa, składamy wszystko i cieszymy się z nowej, jakże często przy naszej pogodzie przydatnej zabawki. Powodzenia.... w szukaniu części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 no brawo Poprosimy od razu do zrób to sam. Ciekawe czy będzie pasował przełącznik od angoli ? Tam prawie wszyskie miały czasówkę.?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 26 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Ja mam z angola, pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Ok popatrzymy w piątek co i jak - mi się to baaardzo przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andwojcik Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 super sprawa - cenne info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 SUPER pozostaje szukac i montowac z przełacznikiem nie bedzie problemu gorzej pewnie z tym rozdzielaczem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 a jak sprawa z N16 przed liftem?? bo po lifcie juz mialy plynna regulacje - ja tez bym chcial - kombinowal juz ktos cos?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomi_ Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 kurcze a ja myślałem że wszystkie Alemry N15 miały taką regulację w standardzie. Toż to już Sunny N14 miał to w podstawowej wersji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 kurcze a ja myślałem że wszystkie Alemry N15 miały taką regulację w standardzie ja tez tak myslalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 właśnie wróciłem... 300km i mam już zamontowany przełącznik z płynną regulacją wycieraczek kosztował 100zł razem z przekaźnikiem (z allegro) szkoda tylko że gość bliżej wawy nie mieszkał paradoksalnie jak wracałem zaczął padać deszcz no i wreszcie ULGA i koniec wachlowania dźwignią od wycieraczek. to jest to czego mi brakowało !! Montaż bajecznie prosty 5min roboty efekt SUPER wogólę Nissan Almera N15 to chyba jedny na świecie samochód Plug&Play Wielkie podziękowania dla Zell-a !! niech Ci bóg wynagrodzi w osiągach Twojego SR20DE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 9 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 no to się cieszę, że się przydał opisik btw. masz przełącznik z hatcha czy moze z sedana ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 A ja dzis dorwalem przelacznik z P10 wersji angielskiej i jest identiko jak w N15. Nie moglem znalezc tego sterownika, wiec pomyslalem ze rozbiore aktualny. Tak jak podejrzewalem modyfikacja sterownika zajmuje 5 min. Wlutowujemy brakujacy styk, robimy zworke w jednym miejscu, gdzie normalnie jest tam opornik lub tylko zwora i skladamy. U mnie regulacja czasu na samej zworze jest od najdluzszego: 15s, 12s, 6s, 2s. Takie czasy mnie zadowalaja. Jak dla kogos za szybkie, to mozna dobierac opornikiem inne wartosci zamiast zwory. Slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 W ktorym miejscu? Sam ostatnio rozbieralem i kombinowalem z polaczeniem ale jakos regulacja nie dzialala. Od nie wlutowanego styku sygnal wchodzi na nozke ukladu przez nie wstawiony element - to tu wstawiles zwore? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Tak, nozka biegnie na uklad i pomiedzy tym jest przecieta by wstawic element. Tutaj zwora i dziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiciek Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 WWL - czy mógłbyś zerknąć na ten układ - bo właśnie zrobiłem zdjęcie - i czy mógłbyś powiedzieć w którym miejscu zrobiłeś zworę - oznaczonym jako nr 1 -> prosto od brakującego styku do układu, czy moze w miejscu nr 2....????? Aha - należę do tej grupy, którzy muszą sobie trochę przerobić instalajcę -> bo we wtyczce do tego sterownika mam tylko 6 kabli....... - dużo z Was tak miała/ma ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 Pewnie w nr1 inaczej dolaczenie regulatora do brakujacego styku nic by nie dalo - bo nie bylo by przejscia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiciek Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 XELUS - a czy Tobie całość już działa???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 Ja nie mam przelacznikow dokupionych Wyczytalem ze to w przelaczniku to potencjometr 2k i chcialem sprawdzic czy to prawda, ale przy pierwszym podejsciu nie wypalilo. Wstepnie zastanawiam sie czy kupowac przelacznik za 80-100zl czy kupic potencjometr za 3zl i wmontowac go gdzies np. kolo regulacji swiatel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiciek Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 No to czekam z niecierpliwością na wyniki.... we Wrocławiu i okolicach zyczą sobie za samą dźwignię uruchamiania wycieraczek z regulacją przerwy 150zł (+ 50zł za sterownik->wiper apmlifier)) ... Pozdrawiam wszystkich... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 kiciek, Pewnie ze nr 1. Tam powinna byc zwora albo maly opornik. W oryginale troszke czasy sa dluzsze niz u mnie ale moim zdaniem to nie przeszkadza opcja ze zwora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 No to sprawdzilem. Uklad jak ponizej ze zwora w miejscu nr 1: Pot.4k7 Masa -----*--[ ]-------do styku 8 | ^ | | ____/ Wyniki nastepujace: rezystancja - interwal wycieraczek [*]0 - 2,6s [*]400 - 7,4s [*]800 - 14,8s [*]1000 - 18.4s [*]1200 - 20s [*]1600 - 20s [*]2000 - 20s [*]2500 - 20s [*]3000 - 7,7s [*]3500 - 7,6s Wiec mysle ze zeby otrzymac zakres 2,5-20s trzeba wstawic oryginalna galke lub potencjometr 2k (koniecznie liniowy) + zwora w miejscu nr 1 i rezystor 3,3k w miejsce nr 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiciek Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Dzięki xelus'owi i wwl'owi udało mi się zrobić regulację interwału czasowego na nieoryginalnych częściach...bo użyłem potencjometru audio o charakterystyce liniowej (A) o wartości 1k Ohm. Do tego dokupiłem małą dość zgrabną gałkę na ten potencjometr - całość zamontowałem tuż obok regulacji wysokości świecenia świateł przednich-bo nie mam przeciwmgielnych:))) ... -> fakt nie jest może zbyt ergonomicznie, ale koszt całości to ok 9zł... (potencjometr+czarna gałka+2 metry jednożyłowego przewodu) - i kilkadziesiąt minut roboty...ponadto mam teraz płynną regulację czasu od ok. 2sek. do ok 18sek...->co bardzo mi odpowiada (oczywiście wykorzystałem miejsce nr 1 na pierwszym zdjęciu, które załączyłem wcześniej). Także dzięki wielkie Panowie... wszystkim niezdecydowanym polecam, w szczególności tym, którzy nie chcą wydawać na szrocie 150zł, tak jak to mogło być w moim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Pozazdrościłem koledze kiciek i za jego i kolegi xelusa pomocą tez sobie zrobiłem tą regulację, wszystko działa pięknie i nawet nie wygląda najgorzej. A koszty symboliczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wwl Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Ja mam w gratach jeszcze jeden standardowy uklad elektroniczny do sterowania wycieraczkami i moge go komus przerobic pod ta czasowke i wyslac. Oryginalne pokretlo pod kierownice jak na moim przykladzie pasuje nawet z anglika P10 do N15, dlatego mysle ze jest to do wyrwania za przyslowiowe grosze od rozbierakow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitram Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Czy to ma być taki przełącznik?? Aukcja Allegro czy trzeba wymieniać całość czy tylko dzwignie wycieraczek sie da?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.