Gość Kaftan Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Czy Nissan Murano ma prawdziwe 4x4 ? Tak jak np. Nissan Patrol. Mam ustawione auto w USA, ale po tym filmie co go znalazłem szukając materiału o Murano, zastanawiam się czy jak popada deszcz to do domku na wsi gruntówką dojadę.... http://video.google.com/videoplay?docid=-4999142340359932162 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
velociraptor Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Czy Nissan Murano ma prawdziwe 4x4 ? Tak jak np. Nissan Patrol. Mam ustawione auto w USA, ale po tym filmie co go znalazłem szukając materiału o Murano, zastanawiam się czy jak popada deszcz to do domku na wsi gruntówką dojadę.... http://video.google.com/videoplay?docid=-4999142340359932162 W tej definicji nie jest terenówką. Wg katalogu AŚ W układzie przeniesienia napędu bezstopniowa przekładnia CVT praz system All-Mode przekazujący moment obrotowy w większości na przednią oś (w momencie wystąpienia poślizgu - również na tylną)" Czyli napęd na obie osie będzie tylko w przypadku uślizgu przedniej osi. Będzie o tym decydował komp pokładowy. A co to jest prawdziwe 4x4 ? Takie jak w patrolu bez centralnego mechanizmu różnicowego i tylko z blokadami osi ? Czy takie jak np. W Land Roverze czy Mistu Pajero z centralnym mechanizmem różnicowym i jego blokadami. Obie wersje dają radę w terenie, ale na "czarnym" jednak jest pewna różnica na korzyść LR i Pajero. Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaftan Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 A co to jest prawdziwe 4x4 ? Takie jak w patrolu bez centralnego mechanizmu różnicowego i tylko z blokadami osi ? Czy takie jak np. W Land Roverze czy Mistu Pajero z centralnym mechanizmem różnicowym i jego blokadami. To co siedzi w tych brzydajstwach Subaru, że tak sobie radzą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
velociraptor Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 A co to jest prawdziwe 4x4 ? Takie jak w patrolu bez centralnego mechanizmu różnicowego i tylko z blokadami osi ? Czy takie jak np. W Land Roverze czy Mistu Pajero z centralnym mechanizmem różnicowym i jego blokadami. To co siedzi w tych brzydajstwach Subaru, że tak sobie radzą ? E tam brzydajstwa kupić bym nie kupił - ale mnie się podoba. Przedewszystkim Subaraki mają stały napęd wszystkich kół, nie jakieś dołączane pierdu pierdu. Poza tym Outback ma centralny mechanizm różnicowy z blokadą tylnej osi więc zawsze (!!) będą się kręcić conajmniej trzy koła VDC to system który utrzymuje np. przyhamowuje selektywnie koło które dostało poślizgu, ewentualnie przekazuje moment na koło które ma najlepszą przyczepność. http://www.cars101.com/subaru_terms.html http://www.subaru-global.com/about/parts/06.html Swoją droga najbardziej zaawansowaną różnicówkę ma teraz Honda - pierwszy raz zastosowana w Hondzie Legend. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 A dlaczego Murano pod ta górke nawet "nie grzebnął tylko stanął ? spzregło sie chyba nie ślizgało, nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaftan Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 A dlaczego Murano pod ta górke nawet "nie grzebnął tylko stanął ?spzregło sie chyba nie ślizgało, nie? Pewnie komputer stwierdził: “ Eee tam jestem piękną bulwarówką i nie wypada mi się w takim błocie tarzać” i rozłączył sprzęgło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
velociraptor Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 A dlaczego Murano pod ta górke nawet "nie grzebnął tylko stanął ?spzregło sie chyba nie ślizgało, nie? Dobre pytanie - nie wiem. Skrzynia automatyczna , oś tylna dołączana w pryzpadku uślizgu osi przedniej, może gdzies tu leży przyczyna, ale o tej porze zestawić tego i wyciągnąć wniosków nie umiem Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Te zdjecia na podjeździe 35 stopni najbardziej pokazują , że nie są to samochody terenowe. 4x4 na asfalt i to nie wszystkie - Volvo beznadzieja :twisted: W Murano zadziałała kontrola trakcji - ESP. Koło przednie które traci przyczepność nie dostaje napędu a drugie koło na tej samej osi nie dostaje również napędu , bo też nie ma przyczepnosci. To samo na tylnej osi. Cała para idzie w gwizdek bo działa sprzęgło wiskotyczne Rozkład napedu 60/40 powoduje to , że teoretycznie samochód powinien wjeżdżać tyłem na to wzniesienie z wyłaczonym ESP. Sądzę , że Subaru ma rozkład napędu 50/50 z centralnym mechznizmem różnicowym. W normalnym samochodzie terenowym zapinasz sztywny napęd 4x4 i ogień. Można dodatkowo zapiąć reduktor i spoko wchodzisz na górkę . Zawsze masz jeszcze blokadę mostu gdyby co... ewentulanie wyciągarka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barbidu Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 No, fakt że jest to reklamówka Subaru i samochody prowadzili sprzedawcy tej firmy też ma pewne znaczenie Nissanowskie All Mode 4x4 ma też tryb 'Lock', w którym rozdział momentu między osie jest sztywny, inaczej niż w 'Auto', kiedy to automat decyduje kiedy dołączyć drugą oś. Blokad mechanizmów różnicowych to nie zastąpi, ale sprawuje się znośnie (przynajmniej w X-Trailu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaftan Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 Umówiłem się na jazdę testową Foresterem 2,5 XT, zobaczę co wart i czy film nie jest prze koloryzowany ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 Powiem Ci Kaftan , że Murano do siebie dojedziesz gruntówką nawet po deszczu ale pod warunkiem , że zmienisz obuwie w autku , minimum na AT. Jak koła będą trzymać się gruntu to nawet wjedziesz przy wprawie samochodem z napędem na 1 oś. O ile nie będzie górki i kolein. Te opony które zakładają do tych samochodów są typowo na asfalt - niskie spalanie , mały hałas itp itd. Wystarczą takie uniwersalne opony typu AT i dojedziesz do domu , ale Murano nigdy nie będzie terenówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
velociraptor Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 Powiem Ci Kaftan , że Murano do siebie dojedziesz gruntówką nawet po deszczu ale pod warunkiem , że zmienisz obuwie w autku , minimum na AT.Jak koła będą trzymać się gruntu to nawet wjedziesz przy wprawie samochodem z napędem na 1 oś. O ile nie będzie górki i kolein. Te opony które zakładają do tych samochodów są typowo na asfalt - niskie spalanie , mały hałas itp itd. Wystarczą takie uniwersalne opony typu AT i dojedziesz do domu , ale Murano nigdy nie będzie terenówką. Nie chcieliśmy Cie tak zniechęcić. Nie ma się co oszukiwać ani Murano ani Forester to nie są auta terenowe. Czemu nie zdecydujesz się na x-traila lub pathfindera lub patrola ? one zdecydowanie powinny dawać radę zdecydowanie lepiej niż niski Forester i elektronicznie jednoosiowy Murano ? Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barbidu Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 Nie chcieliśmy Cie tak zniechęcić. Nie ma się co oszukiwać ani Murano ani Forester to nie są auta terenowe. Czemu nie zdecydujesz się na x-traila lub pathfindera lub patrola ? one zdecydowanie powinny dawać radę zdecydowanie lepiej niż niski Forester i elektronicznie jednoosiowy Murano ?Sławek No, X-Trail to akurat napęd ma podobny jak Murano, tylko jest sporo mniejszy, a prześwitem podobny do Forestera, więc nie spodziewaj się po nim zbyt wiele (ale jeździ się przyjemnie, nie narzekam). Z kolei Patrol na asfalcie to nie jest najszczęśliwszy wybór... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
velociraptor Opublikowano 29 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2006 Nie chcieliśmy Cie tak zniechęcić. Nie ma się co oszukiwać ani Murano ani Forester to nie są auta terenowe. Czemu nie zdecydujesz się na x-traila lub pathfindera lub patrola ? one zdecydowanie powinny dawać radę zdecydowanie lepiej niż niski Forester i elektronicznie jednoosiowy Murano ? Sławek No, X-Trail to akurat napęd ma podobny jak Murano, tylko jest sporo mniejszy, a prześwitem podobny do Forestera, więc nie spodziewaj się po nim zbyt wiele (ale jeździ się przyjemnie, nie narzekam). Z kolei Patrol na asfalcie to nie jest najszczęśliwszy wybór... W X-trail mozna włączyć "blokadę" powodując że napęd jest rozdzielony w stosunku 53 i47 między osiami. A Patrol na asfalcie to wcale nie jest jakiś dramat. Oczywiście wszystko jest kompromisem pomiędzy możliwościami a komfortem, ale sądzę że patrolowy komfort jest przyzwoity, oczywiście mówię o GR Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barbidu Opublikowano 29 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2006 W X-trail mozna włączyć "blokadę" powodując że napęd jest rozdzielony w stosunku 53 i47 między osiami. A Patrol na asfalcie to wcale nie jest jakiś dramat. Oczywiście wszystko jest kompromisem pomiędzy możliwościami a komfortem, ale sądzę że patrolowy komfort jest przyzwoity, oczywiście mówię o GR Sławek Co do Murano, to nie jestem pewien, bo go nie mam , ale przynajmniej w części recenzji piszą, że można włączyć tryb 'Lock', taki jak w X-Trailu, przyciskiem na tunelu. Różnica nie jest chyba więc zbyt wielka? (pomijając rozmiary i masę obu aut) Patrolowy komfort jest przyzwoity, chociaż już przyspieszenia tak sobie - tutaj Murano dostrojone przecież głównie do asfaltu ma przewagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 29 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2006 Wszystko zależy od przeznaczenia samochodu. Jeśli 95% asfalt 5% offroad to Patrol może niektórych rozczarować przyspieszeniem bo ma chyba 17 do setki, ale ten samochód nie jest do tego przeznaczony. Murano nie będzie terenówką a Patrol nie będzie śmigaczem. :grin: Te dwie rzeczy są nie do pogodzenia. Kup sobie Kaftan Mitsubishi Pajero 3,2 DID - to chyba najlepsze pogodzenie terenówki z bardzo dużym komfortem na asfalcie i napędem 4x4 na stałe, ale niestety koników też ma mało. :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 Dziś facet w serwisie Nissana upierał się, że Pathfinder ma inny napęd niż Navara, i że ma dyferencjał międzyosiowy i dlatego ma na pokrętle tryb Auto, no i że przy włączonym 4x4 nie ma problemu przy mocnym skręcaniu. Coś mi się nie chce wierzyć, przecież to taka sama konstrukcja - czy ktoś może to potwierdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barbidu Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Jeżeli wierzyć najnowszemu numerowi Off-Road, to napęd Navary i Pathfindera jest zdecydowanie inny. Navara ma tradycyjną konstrukcję z drugą osią dopinaną na sztywno, bez centralnego mechanizmu różnicowego. Pathfinder z kolei ma All-Mode, jak X-Trail, tyle że z reduktorem, czyli w trybie Auto elektronika dołącza drugą oś wtedy gdy uzna za stosowne, a w trybie Lock osie spięte są na sztywno. Zawieszenie też jest inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Ja gdzieś doczytałem , że w trybie auto dołączana jest przednia oś , ale tylko w przypadku wykrycia poślizgu. ( takie rozwiązanie nie za bardzo mi odpowiada - jakoś do końca nie chciałbym aby w przypadku poślizgu decydowała elektronika ) Myslę , że Pathfinder może mieć sprzęgło wiskotyczne , w końcu kosztuje dużo wiecej niż Navara, ma 4 tryby: - 2H - tył, - 4H auto- nierówny podział napędów w zależności od warunków - 4H- sztywno spiety miedzyosiowe sprzęgło napęd 50/50 - 4HLo- reduktor Nie ma stałego napędu na 4 koła, można zapiąć tryb 4H auto , ale na czarnym jest to dalej napęd na tył. Zawieszenie wiadomo - ma z tyłu sprężyny, zamiast resorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barbidu Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Bardziej podejrzewam elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe niż wiskotyczne - takie ma X-Trail, no i ono oferuje szybszy czas reakcji na poślizg. W sumie nie jest to takie złe rozwiązanie, ale bałbym się tym dłużej jeździć w terenie - rozwiązania tradycyjne są jednak wytrzymalsze. W X-Trailu nie ma problemu, bo nim i tak w cięższy teren się nie da zapuścić (OK, zapuścić się da, gorzej z powrotem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 dzemik najlepszym połączeniem terenówki i wyścigówki jest G-klasse od Brabusa Mucha nie siada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 dzemik najlepszym połączeniem terenówki i wyścigówki jest G-klasse od Brabusa Mucha nie siada Chyba tylko płaskorzeźby much na masce, jak leci taki pojazd 220 km/h po autobahnie a poza asfalt nie zjedzie bo kapcie niskoprofilowe na kamyku przebije. Stara Gelenda jest zajebi..ta , ale ta nowa to porażka - prawie jak ML Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Gelenda to Gelenda to nowe GL coś tam to jakaś pomyłka ale i tak ma niezły napęd. A ta od Brabusa i na cienkich oponkach da radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość navara Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Chyba od AMG prędkoś zblokowana do 240km/h :one: i przyspieszenie 5 sek do 100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Brabus i bez ograniczeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.