Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana kompletnego rozrządu w N15


Gość macastek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od miesiąca jestem (nowym :D ) właścicielem Almerki N15 z 1995 roku z 137kkm przebiegu.

Bylem na wymianie płynów i diagnostycze komputerka a tu spadła namie wiadomość :cry: , że jak najszybciej muszę wymienić ROZRYĄD. Wymiana w Krakowie to koszt 2000 z robocizną. Mam pytanie czy za mniejsze pienądze mozna wymienić komplet rozrządu i czy jakieś miejsca możecie mi polecić.

 

Pozdrawiam macastek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu wymieniać rozrząd? musisz mieć kręcony licznik :) kto zlecił jego wymianę i na jakiej podstawie? poszukaj na forum co i jak sporo tego jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp.

Z tego co się dowiedziałem to licznik nie był kręcony bo w N15 łatwo do zobaczyć po objawach. Drga wskazówka prędkościomierza w zakresie od 20 do 60 km i nie można tego ponoć zlikwidować. Poza tym mam książkę serwisową tego autka. W ASO powiedzieli mi że niema regóły kiedy pada rozrząd. A umnie słychać, choć chętnie bym to z kimś z Krakowa zkonsultował.

macastek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

Sprzedałem ostatnio komplet rozrządu chłopakom z Rybnika - im się w P10 zerwał łańcuch poniżej 200kkm na liczniku. Więc zdarzyć się może. ale 2000 zł za wymianę rozrządu to kradzież. Chyba ze wymienią Ci razem z zębatkami, bo koszt reperaturki łańcucha (do primy 94') wraz z nimi to ok 1200. Zależy jeszcze jak sam sięznasz na silniku. Ja sam ustawiałem i nawet jeżdzi mi furka dalej ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warsztacie powiedzeli że trzeba wymienić całość. Oryginał 1500 zł, zamiennik HIPPOL 1300 zł robocizna 550 zł. A z innej beczki, jakie są konsekwencje jazdy z łańcuchem który dzwoni i słychać go w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

Takie że może się urwać i narobić bigosu w głowicy.jak się spotkają otwarte zawory z tłokami to mogą się powyginać albo w gorszym przypadku mogą uszkodzić wałki rozrządu i ich jażma (koniki). Takich żeczy się raczej nie ignoruje. We wrocku gościu proponował mi zamiennik kompletny ponoć prosto z japonii za 1000 ( powołaj się na krasińskiego na nissanklub i pobajeruj to może też w tej cenie dostaniesz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Kolego w serwisach z chęcią wymieniają wszystko bo szukają leszczy. Miałem podobny problem tylko ze w sunny z 91r. klekotał (wręcz dzwonił) jak stary disel i też w serwisie zarzekali się wszystko trzeba wymienić kompletnie zębatki i wszystkie uszczelki. Skończyło się na wizycie u klubowego mechanika i wymianie napinacza górnego i 2 ślizgów koszt części może 130 zł (slizgi orginały napinacz zamiennik). Nawet nie wymienił łańcucha bo podobno był ok i niedawno wymieniany. Należy pamiętać że pierwszym właściwym objawem jest klekot w fazie rozruchu zimnego silnika. Poza tym pamiętaj że w pierwszej kolejności leci w rozrządzie właśnie górny napinacz, ślizgi i łańcuch bo to w pierwszej fazie pracuje na sucho wręcz reszta jest wzanurzona w oleju więc zurzycie jest o wiele wolniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej, najpierw poczytaj trochę na forum w tym temacie. Po drugie skonsultuj z kimś, kto ma Almerę trochę dłużej i niech się wypowie, czy to rzeczywiście łańcuch. Po trzecie, gdyby tak było, to może wystarczy wymiana pierwszego napinacza. A przy okazji, może zalałeś jakiś ekstremalnie rzadki olej, czasem może to powodować objawy podobne do Twoich. Słyszłem o przypadkach kiedy ocierający łańcuch robił "dziurkę" w obudowie, a jednak nie urywał się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki "cerber" dotknołeś tego miejsca, które budzi u mnie wiele wątpliwości. Faktem jest że jestem zielonym posiadaczem Nissana Almery i do chwili wizyty w serwisie ASO nic niepokojącego nie słyszałem. Mam pytanie do Kolegów z Krakowa czy mogą polecić miejsce/mechanika, który może zdjagnozować silnik pod kątem problemów z rozrządem.

 

[ Dodano: Sro 27 Wrz, 2006 21:21 ]

Mam wlany LOTOS Semisyntetic 10W40 wlany 3000 km temu a czasowo lipiec br.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...