Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

izolowanie kolektora dolotowego


Gość sr20di
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz troszke dokładniej powiedzieć co chcesz osiągnąć :?: Czy chodzi Ci o cieplne odizolowanie kolektora dolotowego :?: Kolektory wydechowe owija się specjalną taśmą żaroodporną, więc możesz coś takiego spróbować zrobić z kolektorem dolotowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to zeby kollektor ssacy nie przejmowal ciepla z glowicy. a nagrzewa sie dosyc znacznie. moim zdaniem warto

jakiej grubości powinna być ?
czym grubsza tym lepiej ogranicza Cie dlugosc szpilek. ja bym dal 5mm-10mm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież tą podkładką jak ją dacie to też będzie się nagrzewało powietrze, bo podkładka też będzie gorąca i będzie podgrzewała powietrze przelatujące i oddawała ciepło na kolektor. Z resztą dając podkładke zmienia się nieznacznie pojemność układu dolotowego. Żeby nie nagrzewał się kolektor od głowicy to podkładka musiała by być z jakiegoś materiału który słabo przewodzi ciepło i nieodkształca się na jego skutek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA ebayu jest mase tych podkłądek, gdzieś w GT to testowali w silniku Hondy 2.0...

Podkłądka rzeczywiście zdała egzamin, sporo zmniejszyłą temperature powietrza wpadajacego do silnika, z tego co pamietam przyrost mocy ok 3-4KM

Jak ktoś ma tą gazete to niech mnie poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z metalu raczej będą bez sensu, bo on przewodzi ciepło tak jak już wcześniej pisałem i też będzie podgrzewał powietrze. Warto by było od razu policzyć czy jak się zrobi taką podkładke i zwiększy pojemność układu dolotowego to czy taka zmiana wpłynie na plus, bo jeśli tak to warto wyliczyć ile max można powiększyć pojemność dolotu i założyć dość grubą podkładke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA ebayu jest mase tych podkłądek, gdzieś w GT to testowali w silniku Hondy 2.0...

Podkłądka rzeczywiście zdała egzamin, sporo zmniejszyłą temperature powietrza wpadajacego do silnika, z tego co pamietam przyrost mocy ok 3-4KM

Jak ktoś ma tą gazete to niech mnie poprawi.

 

czy pamiętasz naszą rozmowę dokładnie na ten sam temat sprzed 2 miesięcy?proponuję dorobić to z teflonu i uszczelnić czymś odpornym na wyokie temperatury,choć sam teflon powinien już wystarczyć.Jak będę miał starą uszczelkę to zrobię to już niebawem właśnie z teflonu :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam na pęki starych uszczlek ale nie w tym rzecz, osoba ktora miala to dla mnie zrobić z teflonu poweidziała że to nei da rady - to nie ten sam teflon co na patelni a szkoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda że nie ten z patelni...ale ja już dorabiałem takie uszczelki teflonowe pod gaźniczki i zdały egzamin świetnie,nie nagrzewały się tak jak bez uszczelek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy w SR20Di woda nie płynie przez kolektor i nie da sie tego ominac jesli dobrze pamietam ostatnio zaslepiłem ale tylko przepustnice, a i tak przez dolna czesc kolektora płynie woda takze zawsze bedzie sie grzał w SR20Di nie uda sie i nie wiem czy jest sens izolowanie go, w wielopunktach jest oddzielone wyjscie z głowicy, popatrz u siebie sr20di popatrz od spodu

jesli sie myle poprawcie mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...