Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] trzęsienie silnika w P12!!! Proszę o pomoc


marcin_77

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc. Jestem nowy na forum, więc jeśli były podobne tematy to proszę o info.

 

Podczas jazdy nie ma problemu, ponieważ obroty są odpowiednio wysokie. Schody zaczynają się, gdy auto zatrzymuje się. Obroty spadają do około 600 i zaczyna trząść całym autem, przy włączeniu klimy obroty się zwiększają i trzęsienie jest słabo wyczuwalne.

Byłem z tym problemem w ASO. Na komputerze wyszło, że wszystko jest w porządku.

Aby sprawdzić o co chodzi zaproponowali mi rozebranie silnika. Mając nie miłe doświadczenia z ASO nie zgodziłem się na to, pomyślałem, że spróbuję dowiedzieć się coś na własną rękę co do przyczyny.

Może ktoś z was miał podobny problem i może mi coś poradzić.

Mechanicy z którymi się konsultowałem, mówili coś o wtryskach, a ostatni coś o głowicy, ale tak naprawdę nikt nie wie dokładnie. Najchętniej wszyscy by rozebrali i wymienili wszystko jak leci, nie dając gwarancji, że naprawią. Ten od głowicy chciał na początek 3,5 tys. (opcjonalnie 7 tys.), mimo, że tak naprawdę nie zna przyczyny.

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ta P12 ma silnik QG18DE, taki jak w mojej Almie N16 to obstawiam na 90% wyciągnięty łańcuch rozrządu a do tego moze byc w 10 % przepływomierz. U mnie objawy są identyczne i od czasu check engine sie zapala. Drgania na wolnych obrotach zaczęly sie po przebiegu ponad 100 kkm i nasilają sie powoli. Teraz auto ma 180kkm i powoli przymierzam sie do zmiany łańcuha i napinaczy, oraz czyszczenia przepływomierza i ogólnie całego dolotu. Tylko gdzie mozna za rozsądne pieniądze kupić dobry łańcuch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozbieranie silnika, czy zdejmowanie głowicy z powodu falowania wolnych obrotów?

... dobre sobie, ...

by sie dowiedzieć - jak wygląda silnik od srodka -

bo zapewne panowie go nigdy od tamtej strony nie widzieli :D:D NIE JEDź więcej do takich mechaników.

Zmierz kompresję - jeśli jest OK niech po pierwsze - nikt nie tyka głowicy - raz ją zdejmiesz i będziesz potem tylko miał kłopoty - dmuchanie uszczelek i takie tam.

Co do przepływki i łańcucha to się zgadzam z przedmówcą.

Możesz zrobic jeszcze pomiar spalin. Rozumiem, że spalanie i moc OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ja jestem posiadaczem sunny N14 z silnikiem diesla 2,0 (był ładowany również do primerek i chyba almerek też) i tak sobie trzęsie faktycznie na wolnych obrotach-drga również gałka od zmiany biegów. Koło Tesco widziałem primerkę jak jakiś facet dieselka odpalał i było to samo. Jestem w stanie stwierdzić że to normalne. Przez zakupem ktoś mnie na forum powiadomił że na wolnych obrotach troszkę trzęsie silniczkiem. Ale ja mam swojego sunny N14 dopiero koło 1 miesiąca więc ekspertem nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ja jestem posiadaczem sunny N14 z silnikiem diesla 2,0 (był ładowany również do primerek i chyba almerek też) i tak sobie trzęsie faktycznie na wolnych obrotach-drga również gałka od zmiany biegów. Koło Tesco widziałem primerkę jak jakiś facet dieselka odpalał i było to samo. Jestem w stanie stwierdzić że to normalne. Przez zakupem ktoś mnie na forum powiadomił że na wolnych obrotach troszkę trzęsie silniczkiem. Ale ja mam swojego sunny N14 dopiero koło 1 miesiąca więc ekspertem nie jestem.

 

 

przeczytales temat postu ?:> P12, w P12 nie bylo 2.0 diesla ;) nie ta primerka.

a co do tematu to ja nadal obstawiam padnieta przeplywke :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...