Gość m.spidi Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 No własnie, nie mam autka od nowosci ale czy w roczniku 1998 taki liczik powinien byc poświetlony. U mnie wieczorkiem jest ciemny a reszta świeci sie ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekol Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 cze a sprawdzi czy nie masz pokretla do rozjasniania tablicy gdzies po lewej stronie pod wlacznikiem przeciwmgielnuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longin27 Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 ja mam w swojej podobnie :sad: nie świeci licznik kilometrów i część zegara prędkościomierza :sad: Ja stawiam na przepaloną jedną z żaróweczek :? ale jak tu poczytałem ile trzeba wybebeszać to narazie daję sobie spokój :neutral: Nie będę jeździł po ciemku :-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 na 200 % spalona zarowka, sciezka lub wytarta przy oprawce od zarowki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 na 200 % spalona zarowka, sciezka lub wytarta przy oprawce od zarowki 400%, że jest to przepalona żarówka. Jest to dość częsta przypadłość P11. Ttaj jest instrukcja w jaki sposób można wymienić żarówki samemu: http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...cid=3&tid=7 Na prawdę nie jest przy tym wiele roboty, a jak potem radość. Wiem bo sam to robiłem. Przy okazji można sobie założyć aluminowe obrączki na zegary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobroy Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 na 200 % spalona zarowka, sciezka lub wytarta przy oprawce od zarowki 400%, że jest to przepalona żarówka. Jest to dość częsta przypadłość P11. Ttaj jest instrukcja w jaki sposób można wymienić żarówki samemu: http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...cid=3&tid=7 Na prawdę nie jest przy tym wiele roboty, a jak potem radość. Wiem bo sam to robiłem. Przy okazji można sobie założyć aluminowe obrączki na zegary Faktycznie, radość jest wielka jeśli uda się zdjąć/założyć ten plastik osłaniający zegary. A wracając do żarówek, to jeśli masz ciemny licznik kilometrów, to napewno żarówka przepalona. Tam jest żarówka 1,2W 12V całoszklana - 1szt. Jeśli nie świeci zegar prędkościomierza do przepalona żarówka W3W 12V - 1 szt. całoszklana. W3W ma identyczną bańkę jak W5W, ale ma mniejszą moc i właśnie W3W są w podświetleniu zegarów. Do podświetlania zegarów i liczników jest: 4szt. - 1,2W 12V (dwie u góry i dwie u dołu) 3 szt. W3W 12V (z lewej, prawej i po środku poniżej), są w kolorowych oprawkach Napewno wróci problem niebieskich kapturków. Kilka miesięcy testowałem to. Otóż udało mi się kupić niebieskie kapturki małe i duże, ale niestety są za ciemne i podświetlenie ma odcień bladoniebieski prawie biały - tarcze, natomiast licznik km-ów świeci na niebiesko. To nie koniec problemów. Wskazówka, która jest czerwona po założeniu tych kapturków jest praktycznie niewidoczna! Wymieniłem tylko te spalone, zakładając nowe kapturki i efekt był taki, że miałem białe i bladoniebieskie oświetlenie tarcz. Wyglądało to fatalnie, więc zdjąłem te kapturki i teraz mam bladopomarańczowe podświetlenie zegarów, natomiast liczniki elektroniczne zostawiłem z podświetleniem niebieskim. Nawet mi się to podoba :-) Oryginalne kapturki można zdjąć bez ich zniszczenia, jednak trzeba to robić z wyczuciem. Natomiast zakładanie nowych przećwiczyłem w zupełnie inny sposób niż to było w "zrób to sam". Nowe kapturki zakłada się lewą stroną na żarówkę, tak jak .... gumę na instrument :wink: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Ja nie mialem zadnych kapturkow.Wymienilem zarowki i swieci na bialo :? Pamietaj zeby wymienic wszystkie zarowki,nawet te dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobroy Opublikowano 5 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 Ja nie mialem zadnych kapturkow.Wymienilem zarowki i swieci na bialo :? Pamietaj zeby wymienic wszystkie zarowki,nawet te dobre. Oczywiście! Zapomniałem o tym napisać. A to dlatego, że stare, nawet dobre, żarówki już się trochę zużyły i będziesz miał różne natężenie oświetlenia, z czasem pewnie się przepalą, a po co rozbierać samochód kolejny raz? Takie żarówki to nie majątek, zrobisz raz i będziesz miał spokój :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ziut Opublikowano 5 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 można tez zasosować zamiast żaówek diody np. takie: http://www.allegro.pl/item129685812__posto...lne_tanio_.html http://www.allegro.pl/item130727072_diodow...ace_zobacz.html ale osobiście polecam wyjąć żarówkę i udać się na jakąś giełdę elektroniczną. I taka uwaga te diody soczewkowe dają jednak lepsze światło do podświetlenia licznika niż okrągłe, testowałem i jedne i drugie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobroy Opublikowano 5 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 można tez zasosować zamiast żaówek diody np. takie:http://www.allegro.pl/item129685812__posto...lne_tanio_.html http://www.allegro.pl/item130727072_diodow...ace_zobacz.html ale osobiście polecam wyjąć żarówkę i udać się na jakąś giełdę elektroniczną. I taka uwaga te diody soczewkowe dają jednak lepsze światło do podświetlenia licznika niż okrągłe, testowałem i jedne i drugie. Też się nad nimi zastanawiałem, jednak są pewne "ale": 1. Kąt rozsyłu światła - im większy tym lepszy, bo światło będzie wtedy równomiernie rozłożone na całej tarczy. 2. Zbyt intensywny kolor, np. niebieski spowoduje, że nie bedzie widać czerwonych wskazówek, jak to ma miejsce przy żarówkach w niebieskich kapturkach. 3. zbyt intensywne światło z liczników może oślepiać kierowcę w nocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ziut Opublikowano 5 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 1. Kąt rozsyłu światła - im większy tym lepszy, bo światło będzie wtedy równomiernie rozłożone na całej tarczy. właśnie przy diodach soczewkowych światło rozchodzi się bardzo ładnie i równomiernie, niestety przy diodach okrągłych nie wyglądało to już tak ładnie, trenowałem i jedno i drugie rozwiązanie 3. zbyt intensywne światło z liczników może oślepiać kierowcę w nocy. światło jest intensywne ale nie razi w żadnym wypadku w nocy jest to bardzo miły niebieski kolorek :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Czy w P11.144 też muszę rozbierać całą konsolę? W tablicy rozdzielczej są takie dwie śrubki, a wyraźnie widać że jest one oddzielnym elementem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobroy Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Czy w P11.144 też muszę rozbierać całą konsolę? W tablicy rozdzielczej są takie dwie śrubki, a wyraźnie widać że jest one oddzielnym elementem. Zrób fotę całości, tzn. konsoli i zegarów. Pewnie masz w podobnych miejscach śrubki co w P11. W P11 dwie śrubki są w konsoli, tzn. od strony schowka pod nawiewami, a przy zegarach też są dwie śrubki, trzymają tę plastikową osłonę zegarów. Wszystkie te trzeba odkręcić. Pod konsolą jest śrubka, która trzyma ten plastik wokół zegarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 10 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 Hm...przez chwilę się łudziłem że będzie mniej rozkręcania, ale wygląda na to , że konsola jest tak samo mocowana. Nie mam pojęcia tylko pojęcia jak wyjąć radio...u mnie jest oryginalne Nissana, z wbudowanym klaiwszem awaryjnych (na stałe - szeroki panel). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobroy Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Może radio wyjmuje się razem z konsolą? Albo zostaw otwarty samochód gdzieś gdzie lubią radia samochodowe. Sami wyjmą ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rrrobert Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 na 200 % spalona zarowka, sciezka lub wytarta przy oprawce od zarowki 400%, że jest to przepalona żarówka. Jest to dość częsta przypadłość P11. Ttaj jest instrukcja w jaki sposób można wymienić żarówki samemu: http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...cid=3&tid=7 Na prawdę nie jest przy tym wiele roboty, a jak potem radość. Wiem bo sam to robiłem. Przy okazji można sobie założyć aluminowe obrączki na zegary Gdzie można dostać aluminowe obrączki na zegary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 na allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 na 200 % spalona zarowka, sciezka lub wytarta przy oprawce od zarowki 400%, że jest to przepalona żarówka. Jest to dość częsta przypadłość P11. Ttaj jest instrukcja w jaki sposób można wymienić żarówki samemu: http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...cid=3&tid=7 Na prawdę nie jest przy tym wiele roboty, a jak potem radość. Wiem bo sam to robiłem. Przy okazji można sobie założyć aluminowe obrączki na zegary Gdzie można dostać aluminowe obrączki na zegary Kiedyś Scyzor nimi handlował. Może napisz do niego maila. W klubie już nie urzęduje, ale skądinąd wiem, że maila ma czynnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rrrobert Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 na 200 % spalona zarowka, sciezka lub wytarta przy oprawce od zarowki 400%, że jest to przepalona żarówka. Jest to dość częsta przypadłość P11. Ttaj jest instrukcja w jaki sposób można wymienić żarówki samemu: http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...cid=3&tid=7 Na prawdę nie jest przy tym wiele roboty, a jak potem radość. Wiem bo sam to robiłem. Przy okazji można sobie założyć aluminowe obrączki na zegary Gdzie można dostać aluminowe obrączki na zegary Kiedyś Scyzor nimi handlował. Może napisz do niego maila. W klubie już nie urzęduje, ale skądinąd wiem, że maila ma czynnego. Obrączki alu dostałem u DIDOBMW na allegro za 60 PLN fajnie wyglądają polecam wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adrian200sx Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 witam ja mam takie pytanie bo p-11 mam od niedawna wczesniej mialem 200sx s13 i p-10 gt .. chcialbym wiedziec czy przełaczniki na konsoli od awaryjnych i tylnej szyby sa powinni byc podswietlone ? bo u mnie ciemnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longin27 Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 .. chcialbym wiedziec czy przełaczniki na konsoli od awaryjnych i tylnej szyby sa powinni byc podswietlone ? bo u mnie ciemnia Tak, są podświetlane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyfer Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Witam po dość długiej nieobecności. Od kilku tygodni nie świeci mi się podświetlenie zegarka(tylko zegarka), zanim zupełnie padło to kilka razy dało się je wskrzesić pukaniem w szybke, ale teraz już nie żyje. Chciałbym tylko zapytać zanim to porozbieram, czy tam jest jakaś żaróweczka, czy może to jakiś osobny element :?: Sam zegarek działa niestrudzenie nadal. Przyznam że troszke mnie to wqrza bo człowiek się przyzwyczaił do zegarka który widać. Jeżeli powtórzyłem jakiś temat to przepraszam ale nie mogłem się nic na ten temat doczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 cyfer, http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...cid=3&tid=7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 cyfer, http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...cid=3&tid=7 Kolego cyfer czytaj uważnie wątek, bo ten link już się w nim pojawił! I odpowiedź na Twoje pytanie również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AnoniM Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 Witam serdecznie. Prosiłbym o konkretna ilość i rodzaj żaróweczek/led'ów do podświetlenia zegarów. Na forum jest mnóstwo tematów podobnych, jednak na żadnym nie ma konkretów. Odpowiedzi są różne, opis montażu w "zrób to sam" również o tym nie mówi ("odpowiednia ilość żaróweczek W5W 1,2W 12V (patrz zdjęcie nr 1) z niebieskimi kapturkami", ze zdjęcia, sądząc po otworach można doliczyć nawet 19 miejsc na żarówki ), w postach pojawiają się również żarówki R5/T5 1,2W więc chaos tym większy . Czekam na "normalną" i konkretną odpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.