Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Zrób To Sam - Zakladamy zegary z SuperS do zwyklej K10


Lawina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, ze ostatnio coraz wiecej ludzi nabywa liczniki z SuperS, a pomimo dziesiatek postow nadal maja problemy z zainstalowaniem ich w zwyklych K10, postanowilem wkoncu napisac obiecany juz dawno poradnik 8)

 

Wiec... na poczatek... zegary... stary i nowy od frontu:

oba.jpg

 

stary od tylu:

tyl_stary.jpg

 

i nowy od tylu:

tyl_nowy.jpg

 

to moze na poczatek zajmiemy sie latwiejsza czescia zabawy...

patrzac od tylu licznika prawa kostka... banal... tu kostka obrocona jest tylko o 90 stopni w prawo i jest do zmiany tylko jeden kabelek... jest to ten kabel ktory trzeba przeciagnac do komory silnika i podpiac do kabelka ktory na kostce wpietej w cewke jest bialy z czerwonym paskiem... TRZEBA pamietac o tym zeby na tym kablu dac OPORNIK 2,2kOhm'a !!! no i w ten sposob mamy juz podpiety obrotomierz...

 

teraz trudniejsza czesc...

jak widzimy na zdjeciach w starym liczniku lewa kostka ma 10 pinow, zas w tym od super s jest 8 pinow i jeszcze mala kostka na dwoch kabelkach...

nalezy zatem przystosowac lewa kostke do tego, aby pasowala do nowego licznika. Trzeba wyjac wszytkie piny z kostki (podwazamy je odpowiednio i bardzo ladnie wyskakuja ciagniete za kabalki). Aby zachowac zaczepy nalezy przeciac kostke i zeszlifowac ladnie, tak abysmy pozbyli sie jednej zbednej pary dziurek na piny... szlifowac ladnie az kostka sie elegancko zmiesci w gniezdzie w liczniku. Potem obie czesci ladnie sklejamy jakas kropelka i otrzymujemy taki efekt:

SuperS_dials2LXconn.jpg

 

Praktycznie najtrudniejsza rzecza do zrobienia w tej zabawie jest dojscie do tego jak pozamieniac kabelki w lewej kostce zeby wszystko smigalo (najtrudniejsze, ale to nie znaczy ze trudne ;) ). I po to wlasnie jest ten poradnik, zeby wam tego oszczedzic... przygotowalem ladne porownanie tego jak to powinno wygladac i mam nadzieje, ze nikt juz nie bedzie mial zadnych watpliowsci...

SuperS_dials2LXPL.JPG

 

Milej zabawy zycze wszytkim przy instalowaniu tych zegarow, a pozniej jarania sie skaczaca wskazowka obrotka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

będą właśnie taki przypadek wyżej jest opisywany. Ale włąśnie nie wiem czy do 1.0 z racji z tego że jest inna cewka.

 

[ Dodano: Pon 02 Lip, 2007 23:29 ]

Chciałem zauważyć iż w kostce po prawej stronie są dwa nie używane kable. W micrach do 1988r. czyli te przed "liftem" była tam podpięta kontrolka czy tylne światło przeciwmgielne jest włączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Lawina, Jesteś fachura :one: :one: :one: .Według Twojej instrukcji nawet niewidomy by sobie poradził z tą przekładką.

Trzymałem się twoich wytycznych i nie miałem najmniejszego problemu.

Wielkie dzięki za tą instrukcję!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne, mało brakowało a chciałem już zakupić od Ciebie.

I nie wiem czy bym nie zrobił lepiej,bo gość od którego kupiłem troche kiepsko zapakował a nasza ukochana poczta zrobiła na szybce lekkie kuku. :(

Ale nie jest aż tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za koniecznie,różnią się w rocznikach,jest troche inny rozstaw zatrzasków.

Pęknięcie mam na dole pomiędzy obrotkiem a prędkościomierzem i nie jest aż takie duże (od biedy przemęcze się) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za koniecznie,różnią się w rocznikach,jest troche inny rozstaw zatrzasków.

aż muszę u siebie sprawdzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie polujcieZEGARY Z OBROTKIEM

tylko ciekawe na ile sprawny jest ten licznik. Mój ten co mam na aucie (nie mylić z tym co mam na sprzedaż :) )też był stan IGŁA...i musiałem wymienić prędkościomierz, bo przekłamywał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie sorki mimier, ale sam napisałeś,że nie chcesz zarabiać na klubowiczach.

W przeciwnym wypadku oczywiście polecił bym zegary od Ciebie.

Głupio się poczułem bo wyszło że robię Tobie koło pióra :diabel2: ,a tego bym się NIGDY nie dopuścił :/ :/

 

[ Dodano: Czw 24 Sty, 2008 22:59 ]

Jak wiadomo spotykamy się tu po to żeby dyskutować na nurtujące nas problemy i sobie nawzajem pomagać.To też od razu jak zauważyłem te zegary to pomyślałem,że ktoś z klubu może mieć to co zawsze chciał.

 

[ Dodano: Czw 24 Sty, 2008 23:01 ]

A z tymi IGŁAMI to już też się pare razy naciołem :029: :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupio się poczułem bo wyszło że robię Tobie koło pióra :diabel2:

Nie pomyślałem nawet o tym :D :one:

Skomentowałem tego linka, ponieważ cena jest za mała, co rodzi podejrzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dzieki instrukcji Lawiny montaż zegarów z obrotkiem zajął mi mniej więcej godzinę. Teraz mogę się jarać, patrząc jak mi wskazowka skacze. :D

No to szybko się uwinąłeś :) Gratulacje :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

KOledzy odkopie :) bo zdobylem kierownice od super s i licznik z obrotkiem ;D

 

TEraz moje pytanie.. czy dam sobie z nim rady przy cewce walcowatej? kiedys pokazywalem jej fotki w innym temacie. MAm 1.0 z 92roku.. Pocieszcie mnie ze sie da ;) i powiedzcie gdzie sie wpiac ;) do niej wchodzi kabel zaplonowy i po lewej i prawej sa dwa cienkie kabelki. DO ktorego sie wpiac?

 

75916e8c59ebfd22med.jpg

478e4f96352ac48fmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocieszcie mnie ze sie da i powiedzcie gdzie sie wpiac do niej wchodzi kabel zaplonowy i po lewej i prawej sa dwa cienkie kabelki. DO ktorego sie wpiac?

Dasz rade.

Weź woltomierz ,włącz zapłon i jeden z tych bocznych będzie miał 12V z zasilania,a drugi idzie na aparat zapłonowy,to ma być właśnie ten drugi,on podaje sygnał na obrotomierz.Nie zapomnij o oporniku ,o którym pisałLawina,

Zapodaj tą fotkę cewki to ci powiem który :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkopalem stare foto :D

 

e7164c1f92a5042dmed.jpg

 

[ Dodano: Sob 23 Maj, 2009 15:42 ]

ahaa :) tak czytam i czytam i nie moge zlapac co z ta mala kostka na kabelku zrobic ;) cos tam trzeba z niej przepiac do tej duzej kostki? nie jestem elektronik ale sie upre i zrobie to sam z wasza pomoca ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e8f5b11597cdb216.jpg

tak czytam i czytam i nie moge zlapac co z ta mala kostka na kabelku zrobic

Ja to podłączenie olałem :D ,jest to kontaktron który coś tam przełącza przy 10 km/h.

Wydrukuj sobie schemat Lawiny i opisz dokładnie kolory przewodów.Na pewno się nie walniesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do czego ta kostka sluzy w przystosowanej do obrotka super esce? wie ktos? bo mnie to bardzo ciekawi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo :D to faktycznie pozostanie na emeryturze juz na amen w 1.0 :) w przyszlym tygodniu bede sie brac za montaz.. MAm ogromna nadzieje ze uda mi sie to zmontowac razem z kiera w jeden dzien :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...