Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

półosie w sunny 1.7D


limak.s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W moim sunny 1.7D mam problem z półosiami tzn. przy jeździe po nierównościach (Naszych Polskich Drogach) są wyraźnie słyszalne stuki (efekt obijania się czegoś o podwozie), ale tylko na wybojach, bo na równej drodze jest ok. Kiedy złapie za półoś od strony skrzyni biegów jest dość duży luz. Jeden z mechaników stwierdził, że to wina skrzyni i zasugerował jej wymianę. Może mi ktoś poradzić, co z tym fantem zrobić? Czy jest konieczna wymiana skrzyni czy wystarczy wymiana jakiegoś przegubu? i ewentualnie, jaki był by przybliżony koszt tej naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na skrzyni raczej nie powinni sie nic wysuwać. Natomiast nissan montyje przeguby "rozsuwne" żeby nie naprężac półosi na nierównościach. Między skrzynią a kołem na półosi pewnie znajdziesz coś podobnego do puszki groszku, troche większe. I między tym a łożyskiem półosi przy piaście koła powinna się ona trochę przesuwać. Ale stuki ??? A nie masz przypadkiem tulei w wachaczach do wymiany ?? To popularna bolączka w p10 może tu też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na skrzyni raczej nie powinni sie nic wysuwać. Natomiast nissan montyje przeguby "rozsuwne" żeby nie naprężac półosi na nierównościach. Między skrzynią a kołem na półosi pewnie znajdziesz coś podobnego do puszki groszku, troche większe. I między tym a łożyskiem półosi przy piaście koła powinna się ona trochę przesuwać.

 

Przegób przy kole masz na pewno kulowy. Od strony skrzyni sa krzyżakowe lub kulowe.W GTI i wszystkich mocniejszych wersjach od strony skrzyni są przeguby kulowe. Jesli możesz poruszac półosia od koła w stronę skrzyni to jest ok. bo taki luz musi być. Jeśli nie masz stukania przegóbów przy skręcaniu kołami to znaczy że to nie przegób. Raczej jakieś mocowanie wachaczy. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz jest taki jak się złapie za półoś i szarpie się ją pionowo (ja to robię od strony komory silnika, bo nie mam kanału), czyli w stronę „ziemia-niebo” :smile: . Wiem, że luz podczas kręcenia półosią zwykle jest, ale taki wydaje mi się, że nie powinien. Dla pewności sprawdziłem w Primerce i tam jest ciasno. Ten mechanik, u którego byłem mówił, że wahaczach jest wszystko ok. ten luz jest raczej od strony skrzyni a nie od koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sa to chamskie metaliczne dzwieki slyszalne tak jak by cos walilo w okolicach kol to moze byc to tez krzyzak na drazko kierwoniczym, wiem bo mam ten problem i tez na poczatku myslalem ze cos mi sie rozwala bo dzwiek w srodku byl wrecz przerazajacy, ale nie mam czasu wymienic ale juz wymiana jest konieczna! dodam jeszcze ze luzu na kierwonicy prawie nie jest w granicach 5 stopni !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to sprawdzić żebym był pewien, że to na krzyżaku? Kiedy kołysze autem i kiedy był u mechanika na podnośniku to nic nie jest słyszalne tylko podczas jazdy słychać. Dźwięk jest właśnie metaliczny i tak mocne są te stuki, że czyje je na pedale gazu i na całej podłodze. Nie mogę zlokalizować tego stukania. Proszę o pomoc, bo mechanicy rozkładają ręce i uważają chyba, że jest to mało ważne, ale to jest naprawdę uciążliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia i zlokalizowania potrzeba dwóch osób.

Krzyżak na kolumnie: jeden delikatnie kręci kierownicą tak jakby sprawdzał luz a drugi przygląda się na krzyżak kolumny który znajduje sią na wyjściu z przekładni kierowniczej na grodzi od strony kierowcy... rada - wymiana...

Z półosią to jeśli faktycznie jest tak jak opisujesz (a nie mam podstaw twierdzić inaczej) to najpewniej masz mocno zużyty przegub wewnętrzny (od strony skrzyni), sprawdź czy nie masz pękniętej gumy na przegubie i czy jest taki sam luz na drugiej półosi... Jeśli jest do wymiany to od razu uprzedzam, że koszt nie jest niski... no i wymiana to też trochę zabawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na krzyżaku jest ok. to znaczy kierownica ma lekki luz, ale przy obserwacji nie jest tak źle. Wygląda na to, że to przegub jest do wymiany, bo jest duży luz. Guma jest ok. nawet za ładna jak na 19 letni samochód. Zastanawiam się tylko nad tym kosztem naprawy, bo jak piszesz mikey_one że to tak drogo czy jest sens to naprawiać. Może jeszcze się trochę pojeździ. Może się coś poważnego stać w drodze, jeśli nie będzie to naprawione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się coś poważnego stać w drodze, jeśli nie będzie to naprawione?
Będzie się po prostu zużywał coraz bardziej co pociąga za soba dalsze konsekwencje. Tak przegób zewnętrzny jak i wewnętrzny nawet gdy jeszcze sie nie rozsypie to będzie powaznie obciążał łozyska. I zwykle z takiego odkładania naprawy tylko dochodzą kolejne koszta. Moje zdanie jest takie: Jak chcesz jeździć bo jeździsz dużo- to lepiej zacznij zbierac kase i wymień.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, nie powiem Ci dokładnie ile to będzie kosztowało, ale jeśli wymienisz sam (bez ingerencji warsztatu) to koszt zakupu takiego przegubu będzie oscylował w granicach 150 - 250 złotych. Jedyne co to będziesz miał troszkę problem ze znalezieniem przegubu wewnętrznego... No i jak już weźmiesz się za wymianę, to też z tym będzie troszkę zabawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie będzie z tym tyle zabawy to jak będę miał trochę czasu lepiej oddam do mechanika. Mam nadzieję, że tym razem sprawdzi i określi, co to jest dokładnie a nie jak ostatnio popatrzy tylko i powie, że jest wszystko w porządku. Dzięki bardzo za rady bardzo się przydały. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...