limak.s Opublikowano 6 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 Witam. W mojej Primerce (P10, 93’) słabo działa ogrzewanie a zbliża się zima wiec chciałem coś z tym zrobić. Żeby można było odczuć „Ciepławe” powietrze to trzeba jeździć przez jakieś 30 minut a takie ciepło na zimowe dni nie wystarcza. Czytałem, że przyczyną może być zapowietrzona nagrzewnica. Mechanik sprawdzał i okazało się, że urwało się mocowanie nagrzewnicy i się lekko opuściła po naprawie myśląc, że to była przyczyna usterki nie sprawdził samej nagrzewnicy i w efektach grzania nic się nie zmieniło. Więc co można zrobić, aby sprawdzić czy to wina nagrzewnicy czy jakiegoś innego elementu? (dodam ze zmiana nadmuchu i linka jest sprawna i że auto zostało zagazowane, lecz usterka była już przed tym zabiegiem). W jaki sposób można odpowietrzyć nagrzewnice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 termostat wymień może jest cały czas otwarty? łatwo to sprawdzić czy silnik szybko osiąga swoją normalną temperaturę? przy okazji możesz zainwestwać w wymianą płynu w układzie chłodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kosman Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Sprawdź ten termostat, tylko nie wymieniaj go od razu, bo może jest OK. Może po prostu ta nagrzewnica jest już tak zażużlowana, że nadaje się tylko do wymiany? Na marginesie, płyn chłodniczy nie ucieka...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Zapchana nagrzewnica - stąd obieg leci przez reduktor i nie dogrzewa nagrzewnicy - nic nie poradzisz - trzeba wymienic nagrzewnicę - lub może jakiś patent na jej oczyszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kosman Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Zapchana nagrzewnica - stąd obieg leci przez reduktor i nie dogrzewa nagrzewnicy Na marginesie - reduktor to jest to samo co parownik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Reduktor to to samo co parownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 odkrecic weze pod maska idace do nagrzewnicy i dac pod cisnieniem wode przez nagrzewnice ale w kierunku odwrotnym niz normalnie plynie, powinno wyleciec mnostwo brudu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz Szwałkiewicz Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Witam. Pierwszą rzeczą jaką zrobiłbym będąc na Twoim miejscu to zastosowanie preparatu do czyszczenia układów chłodzenia ( do kupienia w sklepach motoryzacyjnych). Pisałeś ,że urwało się mocowanie nagrzewnicy- sprawdź czy nagrzewnica nie ma jakiejś mikroszczeliny - to może być przyczyną zapowietrzania się układu i w końcu gorszego obiegu i grzania. Pierwszym objawem czegoś takiego jest ubytek płynu w układzie. Kiedyś jak nie było różnych specyfików do czyszczenia układów chłodzenia to leliśmy ocet spożywczy ( 50/50 z wodą) i on spełniał tą samą rolę. Ale to metoda starsza od węgla . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limak.s Opublikowano 7 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Dzięki bardzo za wszystkie podpowiedzi. Najpierw spróbuje przeczyścić nagrzewnice wodą a jak nie pomoże to trzeba się do niej dostać rozkręcając „pół auta”. Dzięki jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Jak miałem sunnego sr20 przez całą zimę męczył mnie podobny problem.Auto się nagrzewało ( tem silnika ok) a w środku zima.Okazało się ,że nissan wkładał 2 termostaty ok75 stopni i chyba 86. Po wyjęciu okazało się ,że mam ten , który się szybko otwierał( było na min napisane ).Zakupiłem 2 model i natępnej zimy miałem ciepło jak w piekarniku.Mam nadzieję ,że rada komuś się na coś przyda .Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Jka założysz 85 st to na LPG przy cięzkiej nodze może się przegrzewać talem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marex9 Opublikowano 13 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2006 witam. Jak chce przeplukac tą nagrzewnice to z której strony mam podłączyć tego szlaufa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 generalnie odwrotnie niż płyn idzie normalnie.Jak odpalisz grzanie to tam gdzie wypływa zimniejszy płyn . A co do termastatu to miałem lpg i cieżką nogę i było nawet bardziej niż ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yabadabadoo Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 Witam Ja też mam taki problem. Po 20 min jazdy zaczyna lecieć lekko ciepłe powietrze. Ale to nie przez zapowietrzenie. Też myślałem, że cały gorący płyn leci przez parownik, ale jak zacisnąłem ten obieg, to ogrzewanie wcale się nie poprawiło. Więcej powiem... "pomacałem" przewody z płynem i: gorący jest przewód doprowadzający płyn do nagrzewnicy, ale odprowadzający też :shock: a powinien być zimny. Wniosek: :idea: nagrzewnica nie oddaje ciepła. Myślę: dlaczego? I wymyśliłem dwie możliwości: 1. Albo powietrze przez nią nie leci, bo np jakaś klapka/zasłonka plastikowa nie zamyka/otwiera odpowiedniego kanału przy przesunięciu dźwigni ogrzewania, 2. albo - P10 nie ma filtra powietrza zasysanego do wnętrza, więc może nagrzewnica jest zawalona liśćmi i innym syfem i powietrze leci bokiem zamiast przez "żeberka". Zacząłem więc rozbierać moją primerkę. Rozbebeszyłem już cały kokpit od dołu i złapałem doła, bo zobaczyłem, że nie jestem nawet w połowie roboty :roll: Na szczęscie mam inne auto do dyspozycji, wiec dałem luz i zabiorę się znowu jak dostanę natchnienia. Może dzisiaj po południu. Dodam jeszcze, że po odsłonięciu całego układu nadmuchu i ogrzewania stwierdzam, że możliwość pierwsza jest mało prawdopodobna, bo na oko wszystkie dżwignie i klapki chodzą i wyglądają rewelacyjnie. Więc stawiam na liście i syf. Ale żeby być pewnym muszę jeszcze trochę posiedzieć w garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 W moim przypadku trzeba sobie popstrykać przełącznikami nawiewu i dopiero ciepłe lecie. Ciekawe jest to, że zimne zawsze leci tam gdzie przełącznik pokazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.