Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] INSTRUKCJA REGENERACJI PRZEPŁYWOMIERZA


Gość maciej78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam niestety w mej mikrze 01r nie da się przelutować przepływki układ jest zrobiony w postaci otwartej zalanej bezbarwnym silikonem a doprowadzenie do układu scalonego jest też zalane wspólnym silikonem więc nie jak go usunąć bo ulegną uszkodzeniu nitki doprowadzające do płytki krzemowej wiec nie polecam wam otwierać tego modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja jak najbardziej przydatna! Jesli masz problemy z dławieniem sie auta - spróbuj przelutować styki wg tej instrukcji. W mojej K11 dławienie wystepowało własciwie przy każdej predkosci niezaleznie od obrotów (ale zdecydowanie czesciej przy wyzszych) po nagrzaniu sie auta. Kiedy auto bylo zimne dlawienia nie bylo. Metal pod wplywem ciepla rozszesza sie - cieply styk w przeplywomierzu prawdopodobnie wtedy nie przewodzil pradu i tyle... W zeszlym roku pod koniec lata Micra zaczela mi sie dlawic, przyszla jesien - przestala. Zimą ani razu nie zdazylo mi sie zeby auto sie zadlawilo. Kiedy przyszlo lato znow to samo... Przelutowalem styki przeplywomierza i po problemie. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Również muszę podziękować.

 

U mnie na początek objawiało się to skakaniem obrotów na jałowym, a potem zaczął dostawać kaszlu. Żeby jeszcze na drodze, ale jak dostawał na autostradzie przy 120 - 130 to już się bałem :P. W końcu pewnego dnia (dzień przed zaplanowaną robotą) zdechł mi przy zjeździe z autostrady i żeby nie blokować ruchu katowałem go jakieś 50 m. na rozruszniku :(. Zanim z pomocą zjawił się ojciec, silnik po 1.5 h ostygł i odpalił jak gdyby nigdy nic :P

 

Tak jak opisujecie, działo się to zawsze na ciepłym silniku, na początku tylko na jałowym, potem przy bardzo wysokich obrotach a na koniec nie umiał przekroczyć 1 500 obr.

 

Tak jak wg. instrukcji przelutowałem i wyczyściłem całość i teraz zdecydowanie się charakterystyka silnika poprawiła i mniej żłopie :D. Jeżdżę już tak prawie rok i nic się z tym nie dzieje. Zaoszczędziłem prawie 2000 zł, których zażądał ode mnie serwis :D

 

Ale jednak ma to swoje plusy:

Dzięki temu nauczyłem się techniki Heel and Toe :P - Praktykowane przed każdym skrzyżowaniem, bo ciągle gasł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Potwierdzę tylko ku swojemu niezadowoleniu że sa różne przepływomierze i w tych ostatnich nie ma co przelutowywać (może w ten sposób nissan uporał się z ta usterką? K11 1.0 '00 44kW).

Lampka silnika świeci się nieustannie a na trasie żłopie (przy 100-110km/h) ponad 7l.

 

Dla tych co mocno silą sie pod maska swojego K11 znależć ten z wspomnianej w temacie instrukcji w pdf'ie, załączam jak to wygląda po zdjęciu filtra powietrza.

 

Latarnik, jak tam się zamiennik sprawuje ?

 

BTW.

Czy ktoś wie jaki to kod błędu "uszkodzenie przepływomierza" (ponoć sprawdza się to tylko błyskami diody podłączonej do gniazda przepływomierza) albo może:

jak samemu sprawdzić przepływomierz?

I ostatnie: gdzie jest gniazdo serwisowe w micra'ch?

 

pozdro

ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pieknie i ładnie tylko mam pytanie czy to to ;;;;; szarpie ale nie zawsze, sprawdzam pompe paliwa , jak zimny jest ok problem zaczyna sie potem jak ciepły zaczyna szarpać, objawy jak by nie dostawał paliwa lub brak na ułamek sekundy iskry dodając gazu na jakiś czas sie zbiera i problem sie powtarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam.

Miałem takie objawy- po nagrzaniu silnik zaczynał szarpać przy dodawaniu gazu. Efekt podobny jakby kończyło się paliwo, na wolnych pracował poprawnie. Wykonałem czynności jak w opisie i jak ręką odjął. Dziękuje za takie trafne opisy i podpowiedzi. Jakby ktoś miał taki problem a nie dysponował sprzetem lutowniczym (odpowiednio delikatnym do tej pracy) to mogę pomóc. Jestem z Gniezna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lutowcnia, cyna i wprawna ręka zdziałały cuda. Samochodzik chodzi teraz jak rakieta.

Dziękuje za porady, ponieważ sam nigdy bym na to nie wpadł.

Jak to mówią, POLAK wszystko potrafi.

Jeszcze raz wielkie dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałem już wcześniej podziękować za tą instrukcję. U mnie zadziałało na 1000%.

 

Objawy były takie:

Auto w trakcie jazdy ze stałym gazem przy 80 km/h czasami dostawało czkaweczki-delikatnie przerywało. Spalanie wychodziło mi 13/100. Przy nagrzanym silniku na wolnych obrotach przygasały światła i czasami gasła.

 

W zeszłym roku na jesień przelutowałem styki i wszystkie objawy zniknęły. Spalanie około 7 miasto, teraz na jesień trochę więcej ale autem jeździ moja żona tylko w zasadzie 1 km do pracy i z powrotem. Czasami na zakupy.

 

Dzięki jeszcze raz za instrukcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

objawy wskazują na awarie przepływomierza i jest to wiecej niz pewne, ale wystepuje jeszcze jeden objaw żarzenie sie samego czujnika- zadzwonił do mnie mechanik io porównał z innym przeplywomierzem który mial na warsztacie w innym aucie i mówi ze mój sie żarzy. pytanie teraz co wymieniać całość UZYWANY OK 400ZL czy tylko tą wkładkę ( NOWA 220) ale wtedy nie wymienie tego czujnika co go widać patrząc od strony filtra co rzekomo się żarzy. jutro bede to widział to moge coś więcej napisać.

 

czas nagli bo własnie mi sakasowano kufer w skodzie musze odebrać k11 żonki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie . Chciałem rozebrać u siebie przepływomierz i zobaczuyć może tkwi w nim przyczyna bo auto stało się mulaste i przy mocnym dodaniu gazu wudaje dzwięk buuuuuu a następnie zaczyna łapać obroty i tu jest problem bo jest on nie rozbieralny. Może ma ktoś jakiś pomysł na rozebranie go(AFH45M-46). Dodam jeszcze że jak auto kupiłem to na mikserze i sterowaniu elektronicznym strzelił mi ze 4 razy. Po założeniu blosa nie strzela i nie prycha. Prosze o pomoc

 

 

Znalazłem przepływomierz tylko o innych numerachAFH55H-11 NIEWIE3M CZY BęDZIE PASOWAł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam

Mam problem z moją micrą:( przy dodawaniu gazu słychać charakterystyczne buuuuuu .. i ja te nazywam "efekt braku paliwa" czyli szarpanie . Poczytałem temat i zrozumiałem ze jest to wina przepływomierza. Zrobiłem wszystko tak jak w instrukcji i troszkę pomogło ale nie do końca szarpanie i buuuu zaczyna sie teraz przy wyższych obrotach i auto zyskało "ducha" czyli można tym już pojeździć ale mam inne pytanie jak lutowałem płytkę zauważyłem ze mam uszkodzony "izolator" ukruszony ( proszę zerknąć na fotkę, tu jest oki ale w moim aucie jest to ukruszone ) . Sprawdzałem miernikiem i przejścia z Przewodu na obudowę brak czyli oki ale jak sie nagrzeje to może robi gdzieś zwarcie ??

 

micra%20k11.jpg

 

czy uszkodzenie tego elementu może być przyczyną dalszych problemów ?? szarpanie jest mniejsze i występuje później ale są i to mnie martwi :( proszę o pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik pracuje, to przecież się trzęsie (a tym bardziej w trakcie jazdy są wstrząsy). Ja bym zaczął od tego, aby to zaizolować (chyba silikon byłby odpowiedni i wygodny w tym miejscu, o ile dobrze kojarzę, że nie przewodzi prądu).

Warto też sprawdzić sondę lambda i parę innych rzeczy, zajrzyj tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wy ale u mnie nie da sie nic z tym zrobić bo mam ten nowszy model.

 

jak to nie podepnij auto pod kompa wyjdzie Ci np błąd czujnika masowego przepływu powietrza albo coś podobnego. Masz ten komfort, że możesz wymienić sam przepływomierz a nie jak my posiadacze starszych micr musimy wymienić cały zespół przepustnicy, przeczytaj dokładnie pierwszą stronę tego posta i zobaczysz co możesz wymienić i kupić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to nie podepnij auto pod kompa wyjdzie Ci np błąd czujnika masowego przepływu powietrza albo coś podobnego.

 

 

ok dzięki za rade w zasadzie sama wkładka do przepływomierza nie jest taka droga nieco ponad 200zł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam zamiar w sobote zabrać sie za przepływomierz bo czasem jak nacisne gaz to samochód nie potrafi się w ogóle zebrać i cholera zaczął dużo palić. Ale mam jeden problem bo nie rozumie tych zimnych lutów. Czy to znaczy, że musze je stopic i na nowo lutować czy poprostu je rozgrzać. Proszę o szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
nie rozumie tych zimnych lutów. Czy to znaczy, że musze je stopic i na nowo lutować czy poprostu je rozgrzać. Proszę o szybką odpowiedź

Należy rozgrzać miejsce lutowania i dodac troszkę nowej cyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A może mi ktoś powiedzieć od którego roku w Micrach K11 jest montowany nowy typ przepływomierza :?: Mam K11 z 1997r produkcja Angielska i wypada zapłon, coś z zapłonem, paliwkiem lub przepływka. Na razie zauważyłem tylko pogryzione przewody WN (może to ich wina, na dniach wymieniam) ale wolę się nastawić na grubszą aferę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...