Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chłodnica nie chodzi


Gość Pablo_Snk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio jechałem micrą jakieś 40 km i nagle auto zgasło patrze a temperatura dużo wyżej niż czerwna kreska. Czekałem aż odpocznie i schłodzi się, wentylator nie działa. Ostygł i zawracam do domu dojechałem jakieś 500m i dalej temperatura rośnie w oczach. Dotykam pokrywy silnika to cholernie gorąca, a chłodnica zimna. Najprawdopodobniej pompa wodna wysiadła czy co mogła się stać? Ile taka pompa kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz jak dmucha ciepłym powietrzem do środka :]

jeśli dmucha letnim powietrzem pomimo tego że masz ustawione na gorące to masz walniętą pompe wodną.

a jeśli dmucha normalnie czyli leci gorące powietrze to pewnie masz walnięty termostat.

 

niedawno wymieniałem pompe w swojej K10 i zapłaciłem za samą pompe 120 zeta :/ niestety taniej sie nie dało załatwić :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem nowym posiadaczem mikry i nie znam jeszcze jej dokładnie ale taj jak napisał wyżej Snaufu:

sprawdz jak dmucha ciepłym powietrzem do środka :]

jeśli dmucha letnim powietrzem pomimo tego, że masz ustawione na gorące to masz walniętą pompe wodną.

Ja dodatkowo sprawdziłbym jeszcze nagrzewnicę, jeśli są zatkane jej kanały samochód latem się przegrzewa a zimą nie można dogrzać za żadne skarby silnika i efekt dmuchawy jest j/w.

Raczej nie podejrzewam termostatu bo wtedy (przy pełnym stanie płynu chłodniczego) silnik nie ma prawa się zagrzać (będzie cały czas niedogrzany).

Powodzenia w naprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn jest na full, z tym powietrzem sprawdze jutro, ale wogle wentylator się nie włącza i jakby obiegu chłodzenia nie było. A jak jechałem aż się nagrzał na czerwoną kreske to mogło mi coś w silniku się stać? Dzisiaj odpalił, za pierwszym razem troche ciężej, ale za drugim już spoko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnym razem jak się przegrzeje, to ogrzewanie na maxa, dmuchawa na maxa, silnik możesz wyłączyć... to, że wentylator się nie włącza jest dziwne, sprawdź czujnik temperatury w silniku (ten niżej z dwoma stykami, ten wyżej jest do licznika tylko) oraz przekaźnik wentylatora (RAD FAN). Paski masz wszystkie całe i nie piszczą od dawna? ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz walniętą pompe to wentylator napewno sie nie włączy poniewasz czujnik jest w chłodnicy i dopiero gdy temperatura płynu w chłodnicy przekroczy 94°C to załancza sie wentylator wienc tym bym sie nie martwił narazie.

a co do przegrzania silnika to mogło ci sie troche nawywijać zaczynając od uszczelki pod głowicą, zapieczonych pierścieni a konczonc na spuchniętych tłokach wienc musisz teraz bardzo uważac i sprawdzać poziom oleju i płynu chłodniczego w silniku.

radził bym jeszcze po zrobieniu pompy sprawdzić na wszelki wypadek ciśnienie sprzężania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniewasz czujnik jest w chłodnicy i dopiero gdy temperatura płynu w chłodnicy przekroczy 94°C to załancza sie wentylator

Czujnik jest na bloku silnika. Po prawej stronie patrząc od strony auta...

Świszczeć mogą trochę zużyte paski wielorowkowe - ale ze świszczącym paskiem też można jeszcze jeździć i nic się nie powinno dziać (no chyba, że już na wolnych obrotach widać, że pasek się ślizga na tyle, że nie obraca któregoś kółka lub sam się nie kręci...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdziłem to zimne powietrze leci cały czas nawet jak się nagrzał i w zbiorniczku jest płyn, ale w zbiorniczku tym małym wyrównawczym nie ma wiec tam nalałem i zaraz wyciekł, pewnie wężyk gdzieś jest walnięty i płyn nie może zrobić obiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

i w zbiorniczku jest płyn, ale w zbiorniczku tym małym wyrównawczym nie ma wiec tam nalałem

 

To ile masz tych zbiorniczków?

Te silniki nie mają korka odpowietrzającego. Przy wymianie płynu lub nalewaniu np. po ubytku, łatwo się zapowietrzają. Efekt jest taki, że silnik się nagrzewa, a wentylator chodzi, bo dostaje sygnał z silnika o za wysokiej temperaturze, chłodzi tylko płyn w chłodnicy, gdyż przez poduszkę powietrzną nie ma obiegu. Oczywiście zakładam, że pasek pompy wody jest na miejscu (starsze lubią pękać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo_Snk, to co Ty tam masz... Ja mam tylko zbiorniczek zaznaczony na zdjęciu, połączony wężykiem z zaznaczonym na zdjęciu zaworem chłodnicy... zresztą wężyk też zaznaczyłem, którędy idzie... więcej zbiorniczków (u mnie) nie ma...

pict0642.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablo ale wentylator ci sie załącza ??

bo jak ci sie nie zalacza to masz termostat siadniety..

najlatwiej jet to sprawdzic zwierajac styki przy termostacie , jak zewrzesz i wentylator sie wlaczy to termostst do wymiany , jak zewrzesz a wentylator nie działa... uu wentylatorek do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domiss, ten mały :) czyli zawór chłodnicy :), a ADEX, nie włąncza się wentylator bo chłodnica jest zimna, a gdzie ejst czujnik od wentylatora? i gdzie ejst termostat?

 

[ Dodano: Wto 10 Paź, 2006 15:03 ]

Ale mi cienknie od reduktora jak są 2 węże od chłodnicy, :)

 

[ Dodano: Wto 10 Paź, 2006 17:18 ]

Udało się, micra naprawiona, a problem tkwił w tym że wężyk od reduktora gazu wysunoł się i opaska się zgubiła, założyłem metalową opaskę i wsadziłem do reduktora weżyk i odrazu działa wszystko, nagrzewa się chłodnica, płynie woda w wężykach i leci ciepłe powietrze w kratkach :) a co do tego czy włączy się wiatrak, musze sprawdzić :) Wielkie Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że Ci to już nie potrzebne, ale gdyby ktoś potem szukał to niech ma:

czujnik od wentylatora jest na bloku silnika, po prawej stronie jeśli patrzymy z przodu auta - dość łatwo odnaleźć tam dwie wtyczki - jedną jednopinową - jest to czujnik temperatury do zegarów, drugą dwupinową, niżej - jest to czujnik temperatury dla wentylatora.

 

Termostat - hmmm - "termostat jest umieszczony w obudowie zamocowanej z tyłu głowicy"... chyba też po prawej stronie, jeśli dobrze rozumiem rysunek...

 

Jeśli wskazówka podnosi Ci się do połowy skali i jest tam kilkanaście minut (nie podnosząc się ponad połowę skali), to najprawdopodobniej wiatrak Ci się włącza. Na szczęście jest cichy i włącza się zwykle na krótko, więc ciężko to zauważyć w trakcie jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domis jest jeszce jedna sprawa co do wskazuwek temeratrury i zatrzymywania sie wpolowie

powiem tak:

miałem fieste mk3 wskazik tem byl do polowy i grala muzyka pewnego dnia stojac w korku wywalilo mi plyn chlodniczy...

czmu ?? przeciez wskazuwka ledwo co wychylila si eponad polowe ?

przyczyna: walnety termostat.

pokazywal nagrzanie silnika ale nie prawidlwo i zanim wskazywl temeratura do zalaczani silnika silnik juz dawno by explodował

wymienilem termostat po rozgrzaniu silnika wsazuwka w koncu pokazywala prawidlowa temperature i bylo to w 3/4 skali

 

w micrze z kolei jak kupilem tak pokaazywalo 1/2 skali

wiatrak sie zalacza vbo slychac po paru szybkich przejazdach ze sie zalacza qale zalacza sie nie gdy wskazuwka wkoczy na czzerwone lecz taksamo jak lekko sie podniesie ponad polowie

po zmianie wskazowek z kolei (od fiata bravy) wskazowka z norma temeratury zatrzymuje sie gdzies na 5/8 wysokosci scali ale wentylator wciaz zalacza sie wtedy gdy sie nagrzeje

wiec podejrzewa ze mam poprostu trzasniety wskaznik temeratury a termostat jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak:

w micrze są trzy istotne elementy (o których ostatnio piszemy)

1) termostat - jest to po prostu zawór płynu chłodniczego o szerokości otwarcia zależnej od temperatury płynu chłodniczego (w silniku),

2) jednopinowy czujnik temperatury (na bloku silnika wyżej) - steruje tylko wskazówką temperatury na blacie

3) dwupinowy czujnik temperatury (na blku silnika niżej, trochę pod poprzednio opisanych czujnikiem) - steruje wentylatorem (włącza go i wyłącza)

 

Dokładniejsze umiejscowienie czujników można wyczytać tu:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ghlight=#193821

 

Możliwe ADEX, że masz walnięty ten jednopinowy czujnik, albo, co bardziej prawdopodobne, wskazówka od fiata bravy oczekuje innej oporności, możesz spróbować dodać jakiś niewielki oporniczek do przewodu od jednopinowego czujnika i jak dobrze trafisz powinno być ok (o ile dobrze mi się wydaje, że na nim również oporność maleje wraz ze wzrostem temperatury).

 

Faktem jednak jest, że jeśli oba czujniki pójdą się paść, to można zatrzeć silnik nie mając o tym pojęcia... chociaż akurat w K11 chyba mało prawdopodobne jest, aby bez wypadku/kolizji zepsuły się oba jednocześnie... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domis wskazowka nie ma nic do opornosci :|

pofatygowalem si enawet do złotnika na wage miligramową i okazuje si eze wskazowka od fiata jest tylk oodrobinę ciezsza od wskazowki standartowej :| ale co se stalo ze sie zmienil wspolczynnik wychylenie nie wiem

na chlopski rosowm jak wskazowka ciezsza to powiina lezec nizej :| a moze nie trafilem w ustawienie

hehe nie wiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domis wskazowka nie ma nic do opornosci

 

Witam.

O prawidłowym działaniu wskaźnika temperatuty decyduje czujnik (jednopinowy) a konkretnie jego oporność. Większość tych czujników w Nissanach wizualnie jest taka sama, ale mają różne rezystancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, i znów micra mnie wkonia robi z chłodnicą, Najpierw temperatura idzie w oczach, płyn wogóle od samego początku buldocze, wentylator się włącza ale nic nie chłodzi, ciepłe powietrze idzie z kratek, postał godzine czasu patrze nie ma płynu w zbiorniczu, myśle co jest grane przed godziną był full, myśle to doleje bezprośrednio do hłodnicy, wlałem do maxa, z zbiorniczku nic. Dojeźdzam z garazu do domu (2km) i temperatura poszła szybko do połowy i stała, patrze wróciła woda do zbiorniczka. Może jednak termostat się zacina, raz puszcza na duży obieg, raz nie. Chyba że pompa nie pracuje?! Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu się w końcu odpowietrzył (jeszcze odpowietrza)? Płyn nigdzie nie wycieka?

Do pustego układu powinno wejść 4 litry płynu, jeśli wcześniej wyciekło Ci więcej, niż mieści się w zbiorniczku, to mogło tak być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...