Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Dziwne obroty silnika P10


Gość rigo20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam problem z moim P10 (1.6 16V 1993)

Po odpaleniu wszystko jest OK Chwila na ssaniu i po chwili normalne obroty.

Ale po krotkiej jezdzie obroty silnika radykalnie zwiekszaja sie (wyzsze niz podczas zalaczonego ssania)

A podczas gaszenia silnik gasnie poczym zaskakuje ponownie i dopiero gasnie na dobre.

Jaka moze byc przyczyna takiego zachowania silnika?

Z gory dziekuje za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to gaxnik - moduł ssania trzeba sprawdzić - może bimetal szlag trafił i masz uchylona przepustnicę (tak jakby ssanie sie nie rozłączyło). ten elektromagnes nie tylko obcina dopływ paliwa jak zapłon jest wyłaczony - odcibna też chyba paliwo jak samochód przekroczy 190 km/h - odcięcie licznikowe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może bimetal szlag trafił i masz uchylona przepustnicę (tak jakby ssanie sie nie rozłączyło). ten elektromagnes nie tylko obcina dopływ paliwa jak zapłon jest wyłaczony

p_flori ma rację może ci bimetal w układzie automatycznego ssania szlag trafił, tj. wypaliły się styki! kolega WIDAW bardzo dokładnie opisał ten problem w jednym w topików.

 

EDIT: Przepraszam ne zauważyłem...masz autko na wentylu, po czerwcu 93 roku więc Ciebie nie dotyczy ten problem :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jesli to gaxnik - moduł ssania trzeba sprawdzić - może bimetal szlag trafił i masz uchylona przepustnicę (tak jakby ssanie sie nie rozłączyło).

A jak to jest jeśli moja P-10 ma zamknieta przepustnice (TEORETYCZNIE SSANIE POWINNO DZIAŁAĆ) a obroty na zimnym silniku jak rano odpalam to mam 500-600obr.

I stąd moje pytanko - co jest przyczyną???

Nie mam ssania - a bimetal działa - prąd dochodzi - po nagrzaniu bimetalu przepustnica sie otwiera i obroty potem są OK. ale już po całkowitym nagrzaniu podwyższają się do 1200-1300obr. I trafi mnie jak tak dajej bedzie. Kupiłem nawet inny gaźnik i tu pech (on ma odpływ z komory pływakowej a mój nie. Więc zakup się nie udał :(

Jak ktoś miał kłopoty z ssaniem i obrotami to proszę o radę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modu ssania nietylkootwiera i zamyka przepustnicę - steruj również kanałem dodatkowego dolotu paliwa - polukaj - przyczyna na 90 procent tkwi w sterowaniu ssaniem. Rozbierz spokojnie oba gaźniki i przełóż ten moduł ssania i zobacz - na spokojnie moze podejdzi - nie musisz wymieniac całego gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...