Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pierwsza Maxima i Pierwszy automat


Gość Youth
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kilka dni temu kupiłem za "psie" pieniądze Maximę '93r. w automacie, ale z zepsutą skrzynią. Spec wycenił naprawe na kilka tysi, oczywiście podziękowałem. Załatwiłem drugą skrzynię z jerzdzącej Maximki "pojechanym bokiem - handlowana na części" ten sam roczek. Mam pytanko, czy zmiana skrzyni w Maximie to duży problem, czy "zwykły", przaktykujący mechanik mi to zrobi. To mój pierwszy automat i trochę mnie to przeraża. Prawdę mówiąc już dałem autko do wymiany skrzyni, ale jestem pełen obaw jak mechanik sobie z tym poradzi.

 

Proszę o podzielenie się doświadczeniami, może jakieś myki, żeczy szczególnie warte uwagi przy takiej operacji

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kilka dni temu kupiłem za "psie" pieniądze Maximę '93r. w automacie, ale z zepsutą skrzynią. Spec wycenił naprawe na kilka tysi, oczywiście podziękowałem. Załatwiłem drugą skrzynię z jerzdzącej Maximki "pojechanym bokiem - handlowana na części" ten sam roczek. Mam pytanko, czy zmiana skrzyni w Maximie to duży problem, czy "zwykły", przaktykujący mechanik mi to zrobi. To mój pierwszy automat i trochę mnie to przeraża. Prawdę mówiąc już dałem autko do wymiany skrzyni, ale jestem pełen obaw jak mechanik sobie z tym poradzi.

 

Proszę o podzielenie się doświadczeniami, może jakieś myki, żeczy szczególnie warte uwagi przy takiej operacji

 

PZDR

 

jedyny myk to taki.

jakjuz wyjoles automata to zaloz manuala. jesli to nie wchodzi w gre to nie powinno byc zadnych problemow. zmiana skrzyni w maximie to robota na 3 godziny we 2 osoby. sprawa jest banalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, wielkie dzięki Ciut mnie uspokoiłeś. To może jeszcze krutki kursik obsługi, Na manetce zmiany biegów mam 2 guziki duży i pod nim mały, szczególnie ten mały mnie intryguje ????? :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, wielkie dzięki Ciut mnie uspokoiłeś. To może jeszcze krutki kursik obsługi, Na manetce zmiany biegów mam 2 guziki duży i pod nim mały, szczególnie ten mały mnie intryguje ????? :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

 

maly to overdrive.

1. wylacza 4 bieg

2. na cziut wieksze obroty sie wkreci zanim wskoczy nastepny bieg - niby opcja "sport"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff Odpaliłem wreszcie maximkę, płynie jak mażenie i skrzynka ładnie płynnie przekłada, mniodek. To tak ma być że 4-ty bieg dopiero przy 180 km/h mi wrzuca tak około 5000 obrotów

 

sounds good to me.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakka jazda, ale i kolejne pytanka, dopiero poznaję to "autko". W Maximce '93r. jest hydrauliczne zawieszenie, mam przełącznik A/T i trzy pozycje Power/bez opisy-standard/comfort, i to jest zdaje się regulacja zawieszenia ??

No i jeszcze jedno jaki wybrać filtr powietrza ale z tych standardowych i dostępnych w polsce??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam przełącznik A/T i trzy pozycje Power/bez opisy-standard/comfort,

To Kolego nic innego jak tryb pracy skrzyni biegów, jak przełączysz na Power i ostro jedziesz to zmiana biegu następuje przy odcięciu, natomiast jak na comfort to jest wtedy zmiana bardzo szybko, comfort sie używa przeważnie zimą na śniegu wtedy skrzynia pracuje "łagodnie". Do "normalnej" jazdy ustawiasz na A/T

Jak jedziesz na A/T i dasz ostro w pedał to też zmieni przy odcince więc to troche taki pic ale działa.

Najlepszym rozwiązaniem jest zmiana na manual :twisted: Ja i Wac wiemy jaka jest różnica :wink:

Pozdro !

 

(co do filtra to Ci nie powiem bo mam stożek :twisted: ale myśle że Filtron sie nadaje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
mam przełącznik A/T i trzy pozycje Power/bez opisy-standard/comfort,

To Kolego nic innego jak tryb pracy skrzyni biegów, jak przełączysz na Power i ostro jedziesz to zmiana biegu następuje przy odcięciu, natomiast jak na comfort to jest wtedy zmiana bardzo szybko, comfort sie używa przeważnie zimą na śniegu wtedy skrzynia pracuje "łagodnie". Do "normalnej" jazdy ustawiasz na A/T

Jak jedziesz na A/T i dasz ostro w pedał to też zmieni przy odcince więc to troche taki pic ale działa.

Najlepszym rozwiązaniem jest zmiana na manual :twisted: Ja i Wac wiemy jaka jest różnica :wink:

Pozdro !

 

(co do filtra to Ci nie powiem bo mam stożek :twisted: ale myśle że Filtron sie nadaje)

 

hey hey jak bedziesz wkladal manual to ja chcem kupic od Ciebie wlasnie ten przycisk potrzebny mi do p10 bo wkladam automat ;) nie dosc ze odkupie to dam Ci jeszcze zaślepkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze jedno jaki wybrać filtr powietrza ale z tych standardowych i dostępnych w polsce??

 

Ja do Siebie wlozylem wklad sportowy bodajze firmy Jamex...ale wiem ze sa tez takie wklady K&N...tyle ze drozsze. Napewno bedziesz mial fajniejsze brzmienie!

 

A jesli chcesz juz miec super dzwiek to wrzuc sobie tak jak ma JacaV6 stozek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
A jesli chcesz juz miec super dzwiek to wrzuc sobie tak jak ma JacaV6 stozek

Mały OT ;)

Wczoraj ładnie umyłem stożek, dziś został naoliwiony pięknie, zaraz go wkładam i jade troche poryczeć :diabel2:

w baku 98 oktanów :diabel2:

troche lipa bo pogoda do d*py i brak trakcji :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...