p_flori Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Klekotanie w lewym błotniku - po dzwonie - zdjąłem nadkole i moim oczom ukazało się to: Jest to część dolotu ślepo zakończona - puszka w lewym nadkolu - nie wiem po co - wlot dolotu jest powyżej w komorze silnika. Jak widać toto jest dziurawe a w środku klekoczą potrzaskane drobiazgi plastikowe. Pytanie: 1. co to takiego ta puszka i po co? 2. co będzie jak sie ją wywali, bo i tak dziurawa i ma pozrywane zaczepy - telepie sie cała. Potrzebne to w ogóle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 zwie sie to tłumik szmerów czy jakoś tak :roll: jak sie ją wywali nic niebedzie no może troche bedzie dudnić w dolocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yaroo Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 Nie wiem czy dobrze myślę ale kiedyś słyszałem że niektóre auta posiadają ( jak by tu nazwać) zapasowe powietrze które znajduję sie właśnie w takim pudełku w moim N15 też coś takiego mam. Chodzi tu o to że podaczas nagłego przyspieszenia potrzebna jest więkasza ilość powietrza i po to ten zapas. Ale jakby co to ja się nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 to jest rezonator prawdopodobnie (o ile mowimy o zapasowym powietrzu, lub co bardziej pewne taka puszka zeby brud nie lecial na filtr powietrza pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość esliwinski Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 to jest tłumik drgań, jedo odłączenie spowoduje bardziej rsowe brzmienie silnika ale tylko przy szybkim przyspieszaniu przy normalniej jeździe nie ma roznicy w brzmieniu, no i moze idzie troszke lepiej ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 11 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 zwie sie to tłumik szmerów zapasowe powietrze o jest rezonator prawdopodobnie to jest tłumik drgań czy wszycy mówią o tej samej rzeczy ? :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gonz01 Opublikowano 12 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 To jest tlumik szmerow, nie ma zadnego zapasowego powietrza zatkaj, bedzie ciszej i tyle. (nie wiele ciszej). Nie wywalaj lepiej bo to nic nie da a moze pogorszyc sprawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 12 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 to jest tłumik drgań, jedo odłączenie spowoduje bardziej rsowe brzmienie silnika ale tylko przy szybkim przyspieszaniu przy normalniej jeździe nie ma roznicy w brzmieniu, no i moze idzie troszke lepiej to mi się podoba bardziej rasowe brzmienie - żeby jeszcze osiągi poprawiło..... Chodzi tu o to że podaczas nagłego przyspieszenia potrzebna jest więkasza ilość powietrza i po to ten zapas. bez tego cuda przez rurę łączącą z tą puszką na pewno zassie więcej powietrza niż bez tej puszki- ma dodatkową rurę skierowaną w puste nadkole tak czy owak wywaliłem bo zaczepy tego tez popękały i stuka na dziurach. Nie mam na razie czym skleić dziury i zaczepów. Na razie efektów nie widać, ani w pracy silnika, ani osiągów, ani głośnośći - choć wdaje mi się , że jest cichszy - jakby mniejszy rezonans. zeby brud nie lecial na filtr powietrza i tu racja nic nie osłanaia w/w prócz nadkola. zastanawiam sie czy nie poprowadzićod tego węża za zderzak - taka imitacja CAI tyle, ze póki co bez stożka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 12 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 JAk to wywalisz to dojdzie CI blisko 5KM i poprawisz moment obrotowy w całym zakresie prędkości obrotowych, silnik zyska odczówalnie na dynamice i jak będziesz dawał gaz w podłogę to będzie rasowy SOUND. Wywalenie tej puszki to taki podstawowy tuning dla rodziny silników QG... Ps. chłopaki zaklądajcie częściej do Nissan Power team, już to badałem na hamowni i wykresy zamieszczane były. Krótko mówiąc Przed/Po: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 12 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 dzieki za rady. no proszę - myslałem , że zysk może być tylko na stożku. No to sprawa jasna - nie będe juz tego kleił. Uff... :grin: Silnik zasysa teraz powietrze zza leflektora i z nadkola tym króćcem od tej puszki. Teraz zostawić ten króciec skierowany w dół, czy dołożyc jeszcze jakąś rurę i wyprowadzić dolot pod zderzak? Rozumiem, że te puszeczki koło filtra w komorze silnika to też psu na budę. Ale znikna jak już bedzie na rzeczy profesjonalny CAI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 12 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 JAk to wywalisz to dojdzie CI blisko 5KM i poprawisz moment obrotowy w całym zakresie prędkości obrotowych, silnik zyska odczówalnie na dynamice i jak będziesz dawał gaz w podłogę to będzie rasowy SOUND. :shock: A jak sie to ma do N15 1.4 ,też warto tą puszke wyrzucić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 12 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 w silnikach rodziny GA nic to nei daje, nie ma tam takiego skomplikowanego dolotu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 12 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 czy przed liftem tez bylo takie ustrojstwo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2006 Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 13 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2006 to jeszcze jedno pytanie - tym razem dotyczace wykresu - co bylo dlubane w tym silniku ze ma taki przyrost momentu ? bo chyba nie tylko wywalenie tego ustrojstwa z dolotu? :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2006 Tylko to ustrojstwo - nic więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 13 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2006 wybacz moje pytania - nie znam sie na tym (tuning i mechanika silnika) czy to ma jakis uboczny skutek dla silnika (wywalenie tej puszki) - bo chyba po cos jest? chyba ze tak jak kochany EGR - dla srodowiska? bo jesli taki przyrost w dolnym zakresie Nm jest to ja z mila checia bym to wywalil, pech jest taki ze to samochod starych i musze miec wszelkie (istotne) informacje zeby namowic ojca do ingenrencji pod maska almerki dodam ze mam 1,5 - nie robi to roznicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2006 TO nei jest żaden kochany EGR - wcześniej już chłopaki pisali, czytaj uważniej... To jest tłumik szmerów za zadanie ma wyciszyć prace silnika (jego zasysanie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 13 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2006 ja wiem ze to nie jest EGR! Ja sie pytalem czy to czemus sluzy w silniku - czy tak jak EGR tylko sluzy środowisku. czytalem wyzej co bylo pisane i chcialem sie dowiedziec czy jakies skutki uboczne sa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 Jak pisałem post powyżej jedyny uboczny skutek to przy uchyleniach przepsutnicy gazu powżej 50% pojawia się takie ciekawe sportowe i nieuciążliwe brzmienie. własnie to plastikowe gówienko w połączeniu z tą trąbką miało na celu niwelować efekt tego dzwięku coby nie było za głośno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gołąb Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 ok wielkie dzieki za odpowiedz i wytrzymanie mojej dociekliwosci - ktrą mozna nazwac upierdliwoscia pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 15 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2006 Co do moich wrażeń - przyrostu mocy oczywiście nie czuję (za mały przyrost), a jak deptam po podłodze jakoś nie czuje by było głośniej (może dlatego że ten tłumik był już wczesniej popękany) o czym nie wiedziałem. Dzwonek był ze 2 miechy temu... W każdym razie zakładać będę w zasadzie tylko może na przegląd. :roll: Oczywiście wierzę Coobciowi, ale z czystej ciekawości jak starczy czasu pojade ją schamować tuż po przeglądzie gazówki i ewentualnym podstrojeniu. W pracy silnika żadnych zmian, mapę wtrysków gazu i benzyny na razie trzyma... Piszesz Coobcio, ze w/w wykres masz po wywaleniu też trąbki? czy z trąbką bez tłumika - u mnie trąbka została - też mam ją wywalić?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasios Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 To co grupowe wywalenie tłumika szmerów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Ale po cholere chcesz to zakłądać na przeglą ?? żeby cię nie swędziało to starą puszkę połam i wywal do kosza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pron! Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 W każdym razie zakładać będę w zasadzie tylko może na przegląd. :shock: po jaki grzyb? To nie robi żadnej różnicy poza ew. zmianą dźwięku silnika i ew. przyrostem mocy. Jakoś przegląd z power rurką ze stożkiem też przechodzę i żaden diagnosta się tym nawet nie interesuje a jest to o wiele większa przeróbka niż wyjęcie rezonatora z dolotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.