Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P 11 przycinające się klamki


Gość misztan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Temat może i prymitywny, ale od pewnego czasu mam problem z klamkami zewnętrznymi - po otwarciu nie powracają do swojego pierwotnego położenia. Wiem, że należy je przesmarować i powinno być po kłopocie, tylko aby się tam dostać konieczne jest ściągnięcie tapicerki na drzwiach; może macie jakiś przetestowany patent na przesmarowanie bez konieczności ingerencji w tapicerkę. Słowo "tapicerka" zawsze źle mi się wspomina ;)

Jeżeli macie jakieś pomysły chętnie wysłucham, choć do końca nie wydaje mi się aby to było realne ... przekonamy się, problem upierdliwy a tu zima za pasem

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mialem to samo. Pomoglo WD40 + szmatka do czyszczenia karoserii. Ciagnalem za klamke i spryskiwalem najglebiej jak sie dalo. Kilka ruchow otwierania i domykania i dziala bez zarzutow. najlepiej powtorzyc ta czynnosc po kilku dniach.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo. Pomoglo WD40 + szmatka do czyszczenia karoserii. Ciagnalem za klamke i spryskiwalem najglebiej jak sie dalo. Kilka ruchow otwierania i domykania i dziala bez zarzutow. najlepiej powtorzyc ta czynnosc po kilku dniach.

Pozdro

 

dokładnie to samo zrobłem w P10, pomogło.

pod klamka wcisnełem troszkę WD40, tam gdzie wchodzi ona w drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy robicie ten sam błąd.

WD40 jest środkiem CZYSZCZĄCYM a nie smarnym. WD40 powoduje wypłukanie nieczystości i wypiera wodę (wysusza spryskiwane elementy). Dokonane z jego pomocą tego typu naprawy pomagają tylko doraźnie.

Proponuję na przyszłość zaopatrzyć się w jakiś dobry środek smarny w aerozolu ( polecam smary do łańcuchów MOTIP i Castrol ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy robicie ten sam błąd.

WD40 jest środkiem CZYSZCZĄCYM a nie smarnym. WD40 powoduje wypłukanie nieczystości i wypiera wodę (wysusza spryskiwane elementy). Dokonane z jego pomocą tego typu naprawy pomagają tylko doraźnie.

Proponuję na przyszłość zaopatrzyć się w jakiś dobry środek smarny w aerozolu ( polecam smary do łańcuchów MOTIP i Castrol ).

 

w pewnym sensie masz racje, ale .............

czy w klamkach napewno masz smar ????

napewno masz dużo brudu który dostaje się tam w czasie jazdy (w deszczu , a najgorzej zimą) i póżniej klamki cięzko "chodzą"....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pewnym sensie masz racje, ale .............

czy w klamkach napewno masz smar ????

napewno masz dużo brudu który dostaje się tam w czasie jazdy (w deszczu , a najgorzej zimą) i póżniej klamki cięzko "chodzą"....

Zdziwiłbyś się ;)

Poza tym nie chodzi mi o gęsty towot, a jedynie o cienką warstwę środka smarnego na ruchomych elementach metalowych, cięgnach i zatrzaskach. To jeszcze nikomu nie zaszkodziło, raczej wręcz przeciwnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pewnym sensie masz racje, ale .............

czy w klamkach napewno masz smar ????

napewno masz dużo brudu który dostaje się tam w czasie jazdy (w deszczu , a najgorzej zimą) i póżniej klamki cięzko "chodzą"....

Zdziwiłbyś się ;)

Poza tym nie chodzi mi o gęsty towot, a jedynie o cienką warstwę środka smarnego na ruchomych elementach metalowych, cięgnach i zatrzaskach. To jeszcze nikomu nie zaszkodziło, raczej wręcz przeciwnie ;)

 

a klamki nie są plastikowe? ja mam takie i to raczej one się blokują z obudowa, a nie elementy metalowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a klamki nie są plastikowe? ja mam takie i to raczej one się blokują z obudowa, a nie elementy metalowe

Klamka sama w sobie jest plastikowa. Ale często przyczyna jej blokowania się leży nieco głębiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak więc:

psikałem WD40 i to sporo ...

psikałem smarami w sprayu ...

 

... i lipa klamki jak nie powracały do końca tak nie powracajš :(

na 4 sztuki pomogło to w 50% czyli dwie klamki mam sprawne :)

z pozostałymi musze się jeszcze pomęczyć - chyba będę jeszcze psikał, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian200sx

u mnie tez zadne wd i inne penetrusy smary nic nie pomagalo a wzielem poprostu nagrzalem ja wawnetrzna strone ten bolec ze sprezynka opalarka z 30 sekund i na goraca pryskalem penetrusem rdza z tego bolca sie wypalila i jest super odrazu zaczela odbijac idealnie i jest tak do dzis tak wiec opalareczka i pryskamy czyms do smarowania oby nie spalic klamki czy mocowan i nie zapalic chemi co pryskamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak stuprocentowo pomóc może tylko demontaż klamki, miałem identyczne zjawisko, powodem jest rdzewiejąca oś klamki i, bez ingerencji mechanicznej, czyli wyciągnięcia ośki (dość kłopotliwe ), oczyszczenia i użycia smaru najlepiej grafitowego, każda inna metoda jest półśrodkiem i zimą kłopot powróci niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...