Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana amortyzatorów tył ???


Gość dziubek2288
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Też mialem sunny i też wymieniałem na GPD, nie robiłem tego sam lecz zrobił to mechanik, za wymiane obu zapłaciłem 60zł, . Co do samodzielnej wymiany nie jest ona trudna, musisz miec specjalne sciskacze do spreżyn, aby wyjac stary i załozyc nowy amorek, sprężyna po podniesieniu samochodu nie rozpręża sie wtedy mozna zakładac amortyzator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do samodzielnej wymiany nie jest ona trudna, musisz miec specjalne sciskacze do spreżyn, aby wyjac stary i załozyc nowy amorek, sprężyna po podniesieniu samochodu nie rozpręża sie wtedy mozna zakładac amortyzator.

Ja do tego nie używam ściskacza tylko dodatkowego lewarka(ewentualnie auto ustawiam na drewnianym klocku i lewarek już mam wolny) amorek skręcam na śrubie co jest na dole wysuwam ten pręt co jest w amorku na maksa pod tylną oś ustawiam lewarek i podnoszę go do góry kontrolując pręt żeby wszedł do dziurki, gdy wyjdzie skręcam i lewarek zwalniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba odkręcić łącznik stabilizatora przykręcany do amortyzatora (taki pręt 15 cm) następnie odkręcić 2 śruby łączące amortyzator ze zwrotnicą ( klucz 17 ), później odkręcić 3 nakrętki mocujące kolumnę na górze (klucz 12 czy 14).Wyjąć kolumnę (amorek ze sprężyną i górnym mocowaniem).Kolejnym etapem jest rozłożenie kolumny sciskając sprężynę ( sposoby opisali koledzy powyżej ) .Pamiętaj ,żeby przy okazji zmiany amorów wymienić osłony.później trzeba to wszystko złożyć czyli to samo tylko odwrotnie :)To chyba wszystko. A te amorki gpd są spoko wymieniałem znajomym i są zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja jestem właśnie po wymianie takich amorków w N14:) Wszystko się zgadza można zrobić to samemu, ale ja zdecydowałem się na mechanika. Generalnie sprawa prosta i do zrobienia(przyglądałem sie ). Pozwodzenia i szerokiej drogi dziubek 2288 !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie pamietaj aby ustawić zbieżność n

Z tyłu raczej się nie ustawia w n14

Co do wymiany, to zależy ile masz czasu. Kiedyś podczas wymiany amorów w P10 zeszło nam 12 h Shocked Zawsze sie znajdują jakies problemy (śruba nie do odkrecenia itd). W moim N13 zeszło mi po 40 minut na amorek.

Znam ten ból w UNO zajęło mi 6h z czego drugi amorek poszedł w 1h. W pierwszym nie mogłem sobie poradzić ze śrubą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi śrubami to żadna filozofia. Też szarpałem się z 17 przy piaście jak wymieniałem amortyzatory. Sposób na to pokazał mi wujek - ślusarz. Trzeba przyłożyć do nakrętki (ważne żeby do nakrętki a nie gwintu na śrubie) prostą rurę albo jakiś inny szmelc i kilka razy porządnie przydzwonić młotkiem. Najlepiej w kilku różnych miejscach na nakrętce i po kilka razy na miejsce. A stare amorki były fajne - jeden wsuwał się pod własnym ciężarem a z drugiego wylała się woda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kąta pochylenia kola się w n-14 nie ustawia ani z tyłu ani z przodu (chyba ,że ma się specjalne amoryzatory z możliwością regulacji.)Ustawia się zbieżność : z przodu na końcówkach drążka a z tyłu na śrubach z "mimośrodem"(czy jakoś tak się nazywa)po wewnętrznej stronie wahacza poprzecznego tylnego.Po wymianie amorków nie ma potrzeby ustawiania zbieżności.(chyba ,że miało się krzywy amorek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

znalazłem takie:

http://www.allegro.pl/item137105488_amorty..._z_kayaby_.html

czy Ktoś kupował u tego sprzedawcy?

http://www.allegro.pl/item138484200_amorty...niemieckie.html

oraz gazowe, które Polecilibyście?

 

Gościu pisze coś takiego "Ważne dla kupujacych !!! niewskazane jest testowanie sprawności amortyzatorów zaraz po założeniu ,może to spowodować nieodwracalne uszkodzenie amortyzatora,jeśli jesteście ciekawi:zróbcie to dopiero po przejechaniu około 500-1000 km i tylko w przypadku nieprawidłowości w pracy amortyzatora" czy to prawda czy tylko wymysł sprzedawcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A ja mam pytanie dot wymiany amortyzatorów z przodu do osób które to robiły.

Czy po samym odkręceniu dwóch śrub mocujących kolumnę amortyzatora do zwrotnicy no i trzech śrub mocujących ją do kielicha, da się ją wyjąć ? Czy trzeba dodatkowo rozmontowywać jeszcze coś np odkręcać zwrotnicę od wahacza czy zdejmować przegub ?

Jakiś czas temu sam wymieniłem amorki z tyłu i poszło mi tak łatwo, że mam ochotę zrobić to samo samemu z przodu.

Wszelkie wskazówki i doświadczenia z podobnych robót będą dla mnie cenne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z2maciek, odkręcasz 2 śruby od zwrotnicy, 3 nakrętki w kielichu i 1 nakrętkę na tłoczysku. Oczywiście ścigacz do sprężyn obowiązkowy.

 

Problem może pojawić się tylko i wyłącznie przy odkręceniu nakrętki na tłoczysku (czasami bez palnika się nie da)

 

pzdr

 

[ Dodano: Wto 26 Lut, 2008 21:59 ]

acha no i najlepiej dysponować pneumatykiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...