Gość Prosiaczek Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 ok w takim razie z innej beczki - jak wyczuć, że już czas na ich wymianę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekGP Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 ok w takim razie z innej beczki - jak wyczuć, że już czas na ich wymianę? U mnie miałem stuki z tyłu (mimo że na sprawdzaniu amorki były ok) i przy hamowaniu dość często zaczęły piszczeć przednie opony (amory z tyły nie trzymały i na przód szły za duże obciążenia) mimo że nie hamowałem ostro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość halski Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 U mnie z kolei na mniejszych nawet nierównościach stasznie głośno waliło tyle zawieszenie. Czasem aż tak, że bałem się, że coś się urwało. Odrazu wymieniłem. [ Dodano: Pią 04 Kwi, 2008 12:05 ] Jedno tylko pytanko. Po wymianie amorków z tyłu nie trzeba ustawiać zbieżności tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość goclawianin Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 a czy to prawda że przy wymianie amortyzatorów zawsze trzeba wymienić osłony i odboje ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 a czy to prawda że przy wymianie amortyzatorów zawsze trzeba wymienić osłony i odboje ?? Guzik prawda ! Ja głupi słuchałem takich rad i wymieniając z tyłu amorki, wymieniłem też odboje i osłony na jakieś zamienniki z JC. Nadmienię że oryginalne odboje i osłony były w idealnym stanie... i co... po roku jeżdżenia te nowe osłony już są dziurawe, a stare po siedemnastu latach są nietknięte... sfrajerowałem się i teraz powinienem na dobrą sprawę znowu rozbierać kolumnę i założyć te stare, żeby syf na tłoczysko nie leciał. Jak masz dobre oryginalne osłony i odboje to ich nie ruszaj. Takie moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość viehu Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Tak przy okazji... amortyzatory juz ida do mnie KYB -przód niecale 170pln, tyl- ok.270pln Ale czy ktos ma dojście do springów Eibach Pro Kit ? Już zamówilem w 2 miejscach - w jednym chcą zaliczke (może i rozumie to) ale nikt nie potrafi mi podac terminu realizacji Firma PRINCE pisze ze jest przedstawicielem Eibacha .... i robia taka szopke Normalnie jak w ASO :one: A czas mnie nagli - P/T amor poleciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 a czy to prawda że przy wymianie amortyzatorów zawsze trzeba wymienić osłony i odboje ?? Guzik prawda ! Ja głupi słuchałem takich rad i wymieniając z tyłu amorki, wymieniłem też odboje i osłony na jakieś zamienniki z JC. Nadmienię że oryginalne odboje i osłony były w idealnym stanie... i co... po roku jeżdżenia te nowe osłony już są dziurawe, a stare po siedemnastu latach są nietknięte... sfrajerowałem się i teraz powinienem na dobrą sprawę znowu rozbierać kolumnę i założyć te stare, żeby syf na tłoczysko nie leciał. Jak masz dobre oryginalne osłony i odboje to ich nie ruszaj. Takie moje zdanie. no ja sie nie zgodze...bo kazdy mechanik ci powie ze nalezy wymienic odboje i oslony na nowe tak samo jak zaleca sie wymiane kompletu amorkow ...a to ze ci sie tak trafilo to mysle ze to troche nie mily przypadek ...ja raczej radze stosowac sie do zalecen mechanikow i producentow amortyzatorow ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marecki_1966 Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Z tymi śrubami to żadna filozofia. Też szarpałem się z 17 przy piaście jak wymieniałem amortyzatory. Sposób na to pokazał mi wujek - ślusarz. Trzeba przyłożyć do nakrętki (ważne żeby do nakrętki a nie gwintu na śrubie) prostą rurę albo jakiś inny szmelc i kilka razy porządnie przydzwonić młotkiem. Najlepiej w kilku różnych miejscach na nakrętce i po kilka razy na miejsce. A stare amorki były fajne - jeden wsuwał się pod własnym ciężarem a z drugiego wylała się woda Dobrze jest też podgrzać takie oporne śrubki palnikiem, tylko trzeba uważać, szczególnie jeśli masz LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 W moim przypadku tym diabelnym śrubom dało radę dopiero połączenie wszystkich metod: szarpanie kluczem, walenie w nakrętkę, podgrzewanie palnikiem i zalewanie penetrantem... a na koniec użycie jako dźwigni półtorametrowego drąga. Klucz się conieco pogiął ale śruby puściły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marecki_1966 Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 Pogratulować wytrwałości i zaparcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stu Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 w kombi wydaje sie ze nie bedzie tyle kobinacji co w sedanie czy hb tam amorki i sprezyny ida osobno .... belka to belka w polo 92 zajmowalo to po 10 minut na strone a musze to wymienic wkoncu bo przy 100 kilo siada jak holera tzn wydaje mi sie przod wyzszy... jakie najtansze amorki polecacie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 24 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2008 musze to wymienic wkoncu bo przy 100 kilo siada jak holera tzn wydaje mi sie przod wyzszy... jakie najtansze amorki polecacie?? Zużyte amorki nie mają nic wspólnego z siadaniem tyłu. Za to odpowiadają sprężyny. Jeśli masz zużyte amorki, oczywiście wymień je, ale auto będzie siadało pod obciążeniem tak samo. Musisz zrobić też coś ze sprężynami by rozwiązać ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariand87 Opublikowano 28 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2008 Podsumowują co trzeba wymienić albo sprawdzić przy wymianie amorków. Planuję to zrobi sam ( jak nie sprobuje to się nie nauczę) i mam mały dylemat po przeczytaniu tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariand87 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Kolego ale twoja wypowie chyba nie jest na temat i nie wiem co ma wspólnego z tylnym zawieszeniem - nie licząc że coś Ci stuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aees Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 witam kolegów!!! a co sądzita o SACHS super touring? są jakieś minusy tej firmy?? dzisiaj nabyłem, zabieram sie do wymiany za pare dni i opisze jak poszlo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 witam kolegów!!!a co sądzita o SACHS super touring? są jakieś minusy tej firmy?? dzisiaj nabyłem, zabieram sie do wymiany za pare dni i opisze jak poszlo... ~3 lata temu nabyłem takie do Hyundaia Accenta na tył (również ma kolumny z tyłu). Pierwsze wrażenie - twardo, skończyła się jazda kanapą i dobrze. Do tej pory śmigają jak nowe i nadal jest tak samo twardo. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość viehu Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 U mnie konfort się nie zmienił, a jest niżej :one: ( KYB olejowe + Eibach Pro Kit ) A jak to wyglada zobaczcie na ... http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=34484 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 amortyzatory juz ida do mnie KYB -przód niecale 170pln, tyl- ok.270pln to cena za sztuke czy za komplet na przod i na tyl ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.