Gość dziubek2288 Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 Witam mam amortyzatory GPD na tył -czy problem jest wymienić je samemu w Nissan Sunny sedan N14 (mam kolege który wymieniał sobie sam w VW pasacie)Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DINO P10GT Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 Też mialem sunny i też wymieniałem na GPD, nie robiłem tego sam lecz zrobił to mechanik, za wymiane obu zapłaciłem 60zł, . Co do samodzielnej wymiany nie jest ona trudna, musisz miec specjalne sciskacze do spreżyn, aby wyjac stary i załozyc nowy amorek, sprężyna po podniesieniu samochodu nie rozpręża sie wtedy mozna zakładac amortyzator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WOJTUSMAXIMUS02 Opublikowano 14 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2006 mniejwiecej tak towyglada..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 15 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2006 Co do samodzielnej wymiany nie jest ona trudna, musisz miec specjalne sciskacze do spreżyn, aby wyjac stary i załozyc nowy amorek, sprężyna po podniesieniu samochodu nie rozpręża sie wtedy mozna zakładac amortyzator. Ja do tego nie używam ściskacza tylko dodatkowego lewarka(ewentualnie auto ustawiam na drewnianym klocku i lewarek już mam wolny) amorek skręcam na śrubie co jest na dole wysuwam ten pręt co jest w amorku na maksa pod tylną oś ustawiam lewarek i podnoszę go do góry kontrolując pręt żeby wszedł do dziurki, gdy wyjdzie skręcam i lewarek zwalniam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 15 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2006 Najpierw trzeba odkręcić łącznik stabilizatora przykręcany do amortyzatora (taki pręt 15 cm) następnie odkręcić 2 śruby łączące amortyzator ze zwrotnicą ( klucz 17 ), później odkręcić 3 nakrętki mocujące kolumnę na górze (klucz 12 czy 14).Wyjąć kolumnę (amorek ze sprężyną i górnym mocowaniem).Kolejnym etapem jest rozłożenie kolumny sciskając sprężynę ( sposoby opisali koledzy powyżej ) .Pamiętaj ,żeby przy okazji zmiany amorów wymienić osłony.później trzeba to wszystko złożyć czyli to samo tylko odwrotnie :)To chyba wszystko. A te amorki gpd są spoko wymieniałem znajomym i są zadowoleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DINO P10GT Opublikowano 15 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2006 Pablo identycznego sunny miałem jak Ty, bryczka nie do zajechania! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dziubek2288 Opublikowano 15 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2006 super dzieki za rady OGROMNE dzięki !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jery Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Witam, ja jestem właśnie po wymianie takich amorków w N14:) Wszystko się zgadza można zrobić to samemu, ale ja zdecydowałem się na mechanika. Generalnie sprawa prosta i do zrobienia(przyglądałem sie ). Pozwodzenia i szerokiej drogi dziubek 2288 ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Po wymianie pamietaj aby ustawić zbieżność n Z tyłu raczej się nie ustawia w n14 Co do wymiany, to zależy ile masz czasu. Kiedyś podczas wymiany amorów w P10 zeszło nam 12 h Shocked Zawsze sie znajdują jakies problemy (śruba nie do odkrecenia itd). W moim N13 zeszło mi po 40 minut na amorek. Znam ten ból w UNO zajęło mi 6h z czego drugi amorek poszedł w 1h. W pierwszym nie mogłem sobie poradzić ze śrubą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Z tyłu raczej się nie ustawia w n14 Ustawia się kąt pochylena koła.Przy mocowaniu wahacza do podwozia są tam takie śruby z fasolkami. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gulash Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Z tymi śrubami to żadna filozofia. Też szarpałem się z 17 przy piaście jak wymieniałem amortyzatory. Sposób na to pokazał mi wujek - ślusarz. Trzeba przyłożyć do nakrętki (ważne żeby do nakrętki a nie gwintu na śrubie) prostą rurę albo jakiś inny szmelc i kilka razy porządnie przydzwonić młotkiem. Najlepiej w kilku różnych miejscach na nakrętce i po kilka razy na miejsce. A stare amorki były fajne - jeden wsuwał się pod własnym ciężarem a z drugiego wylała się woda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 kąta pochylenia kola się w n-14 nie ustawia ani z tyłu ani z przodu (chyba ,że ma się specjalne amoryzatory z możliwością regulacji.)Ustawia się zbieżność : z przodu na końcówkach drążka a z tyłu na śrubach z "mimośrodem"(czy jakoś tak się nazywa)po wewnętrznej stronie wahacza poprzecznego tylnego.Po wymianie amorków nie ma potrzeby ustawiania zbieżności.(chyba ,że miało się krzywy amorek) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac_brutek Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Witam, czy zna ktoś sklepy z amortyzatorami do n14 w rozsądnej cenie w Warszawie. Czeka mnie wymiana tylnych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Poszukaj na alegro.Ja kupiłem i jeżdze już 2 lata jest wszystko OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac_brutek Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 tak tylko że na allegro rozpiętość cen jest dość spora, a takie amortyzatory za 130 zł to nie wiadomo co są warte? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac_brutek Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 w tym rzecz że są to jakieś no name :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac_brutek Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 znalazłem takie: http://www.allegro.pl/item137105488_amorty..._z_kayaby_.html czy Ktoś kupował u tego sprzedawcy? http://www.allegro.pl/item138484200_amorty...niemieckie.html oraz gazowe, które Polecilibyście? Gościu pisze coś takiego "Ważne dla kupujacych !!! niewskazane jest testowanie sprawności amortyzatorów zaraz po założeniu ,może to spowodować nieodwracalne uszkodzenie amortyzatora,jeśli jesteście ciekawi:zróbcie to dopiero po przejechaniu około 500-1000 km i tylko w przypadku nieprawidłowości w pracy amortyzatora" czy to prawda czy tylko wymysł sprzedawcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jac_brutek Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Dzięks, kase trzeba zbierać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 A ja mam pytanie dot wymiany amortyzatorów z przodu do osób które to robiły. Czy po samym odkręceniu dwóch śrub mocujących kolumnę amortyzatora do zwrotnicy no i trzech śrub mocujących ją do kielicha, da się ją wyjąć ? Czy trzeba dodatkowo rozmontowywać jeszcze coś np odkręcać zwrotnicę od wahacza czy zdejmować przegub ? Jakiś czas temu sam wymieniłem amorki z tyłu i poszło mi tak łatwo, że mam ochotę zrobić to samo samemu z przodu. Wszelkie wskazówki i doświadczenia z podobnych robót będą dla mnie cenne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 nie pamietam dokladnie ale z przodu jest rownie latwo napewno dasz rade jak wymienialem u sioebie to z przodem mi szybciej poszlo niz z tylem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 z2maciek, odkręcasz 2 śruby od zwrotnicy, 3 nakrętki w kielichu i 1 nakrętkę na tłoczysku. Oczywiście ścigacz do sprężyn obowiązkowy. Problem może pojawić się tylko i wyłącznie przy odkręceniu nakrętki na tłoczysku (czasami bez palnika się nie da) pzdr [ Dodano: Wto 26 Lut, 2008 21:59 ] acha no i najlepiej dysponować pneumatykiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Amorki wymienione, robota banalna, czas - 2,5 godz obie strony. Dziękuję za rady, koledzy ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Prosiaczek Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Witam, mam pytanie: czy wraz z wymianą amortyzatorów powinno wymienić się również sprężyny?? Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość halski Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Ja u siebie nie wymieniałem sprężyn i wszystko jest ok.; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Nie trzeba wymieniac sprężyn :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.