Gość jery Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Witam, mam pytanie czy ktoś wymieniał sprzęgło w N14. Chciałbym się dowiedzieć, jaki to koszty i na co zwracać uwagę. W moim słoneczku przyszedł czas chyba na wymiane. Mianowicie, przy przeciąganiu na biegach, w momęcie wrzucenia trójki zaczyna sie ślizgać. Słyszałem, ze moze to być sytuacja, w której olej zaczyna je moczyć i dlatego się ślizga. Czyli jest jakiś wyciek. Dodam tez, iż zostało ono troche przypalone przez moją drugą połowę:(Generalnie przy spokojnej jeździe nic się z nim nie dzieje, więc już sam nie wiem co to moze być. Może mieliście taki problem i jesteście w stanie mi pomóc?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Witam. Masz do wymiany kpl. sprzęgło koszt ok.300zł + ewentualna robocizna.Najlepiej wychodzi kupić zestaw tzn. docisk,tarcza,łożysko (niż kupować osobno). Słyszałem, ze moze to być sytuacja, w której olej zaczyna je moczyć i dlatego się ślizga Może tak być przez zużyty uszczelniacz.Wystarczy spojżeć na łączenie silnika ze skrzynią jak będzie mokro to pewnie uszczelniacz padł.Osobiście wątpie,że uszczelniacz padł,poprostu sprzęgło się naturalnie zużyło....... POZDRO a tak na marginesie.... w swoim N14 już dwa sprzęgła wymieniłem 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 potwierdzam slowa lukas.nis, i jeszcze dodam od siebie zebys zmienial poki masz takie objawy, bo zima idzie, duzo jazdy na polsprzegle. a jak w trasie zacznie zdychac i nie bedziesz mogl pod gore podjechac albo tira wyprzedzac to bedzie lipa... bierz caly zestaw, ja za wymiane sprzegla zaplacilem 100pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Ja wymieniałem w styczniu i za komplet SACHO czy coś takiego z robocizną zapłaciłem 580zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bober85 Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 ja jeszcze nie wymieniałem bo narazie nie ma takiej potrzeby ale cały komplet (łożysko, docisk, tarcza) VALEO kosztuja 300 zł bo już sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jery Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Bardzo wam dziekuję za porady i pomoc. Niestety będę musiła wymienic to sprzegiełko ból dla kieszeni, ale co zrobić ! Chciało sie jezdzic to trzeba płacić. " Sprzęgło 300 pln, Robocizna 200 pln, Spojrzenie lasek na ulicy- bezcenne" hihihihi Jeszcze raz Wam dziekuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek78 Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Dołącze do tematu pytaniem - jakie są objawy ślizgającego się sprzęgła? Mi się ostatnio wydaje, że pedał sprzęgła czasami po rostu wpada w podłogę. Nie wiem, czy już mam bzika czy faktycznie coś się zaczyna dziać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jery Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Witaj Maciek78, powiem Ci tak. Moim zdaniem nadchodzi ten czas, ja mam podobna sytuację. Pedał wpada w podłogę, a sprzęgło łapie przy samym końcu. Sprawdź czy sie ślizga ( przeciągnij go na biegach szybko puszczając pedał.) Jeżeli sprzęgło sie ślizga będziesz mieć uczucie jak byś jechał automatem ( słyszysz wysokie obroty, wskazówka na obrotomierzu leniwie sie podnosi i pojazd powoli przyspiesza). Tak dzieje się u mnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas.nis Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 jakie są objawy ślizgającego się sprzęgła? Gdy próbujesz np.w czasie jazdy gwałtownie naciśnąć gaz i czujesz,że obroty się zwiększają a samochód nie idzie.To tak można najkrócej zobrazować Dodatkowe obiawy świadczące o kończeniu się sprzęgła to: -sprzęgło wysoko bierze(tzn.prawie przy samej górze położenia pedału) -lekkie drżenie podczas ruszania -szum,pukanie przy rozłączaniu sprzęgła (zużyte łożysko oporowe) -itd itp Ja N14 na orginalnym nissanowskim sprzęgle zrobiłem 270 tyś km. :!: fakt ale dużo jeździłem tras. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek78 Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Kurcze, ja nie mam ani obrotomierza ani 270 tysi. Ledwie doczłapałem do 110 000. Objawów szumu ani podniesionych obrotów nie stwierdziłem, bo radio zawsze gra Jedyny niepokój na dzień dzisiejszy to drżenie - przy ruszaniu czasami zdrowo potelepie. Tłumaczyłem to zużytym (nie wiem jak to nazwać) przy wachaczu z tyłu. Teraz muszę na cicho posprawdzać. Wpadający pedał to tak ok. co 10 raz - i to nie brutalnie, tylko delikatnie lżej wchodzi niż zwykle. Dzięki za porady Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość minio Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Witam! Proponuję sprawdzić luz linki przy łapie sprzęgła. Miałem podobny problem, po regulacji wg książki, a następnie "na oko" metodą prób i błędów udało się! Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bober85 Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 witam a u mnie ostatnio sprzęgło (chyba ono) stało sie słyszalne gdy auto chodzi na luzie. Gdy wcisne pedał do podłogi wszystko jest cicho i ok. czy to łożysko oporowe umiera czy co? dodam że przy ruszaniu często mi ono szarpie, choć jak jade obciązony z 4 osobami i pełnym bagażnikiem auto rusza idealnie gładko. a właściwie ja kto jest w n14. czy łożysko pracuje gdy sprzegło jest wcisniete czy jest na odwót? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 witam u mnie piszczy prawdopodbnie lozysko ale nie zawsze jak sie doslowne dotknie pedalu czy lapy tak ze zeruje sie luz na lince to przestaje a jest to taki nierownomierny pisk, pozatym przy zmianie biegu typu poscig ze swiatel jak wrzucam 2 czy 3 to musze wrzucic bieg i dopiero gaz bo inaczej jest wyczuwalne slizganie sie sprzegla, chyba zaolejona albo wykonczona tarcza, sprzeglo natomiast bierze prawidlowo i szarpie przy ruszaniu szczegolnie na lpg-ale gaznik niestety wiec niema sie co dziwic pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 no lozysko w skrzyni, wiem wiem i mnie to wcale nie cieszy :/ no ale coz poradzic jak sie chce jezdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 z dziura w skrzyni , a co lozysko ci rozerwalo w skrzyni i dziure zrobilo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 no to niezle , na chwile obecna kasa poszla na blosa i przerobke dolotu :/ [ Dodano: Nie 19 Lis, 2006 13:03 ] jakie proponujesz sprzeglo? na allegro sa valeo po 230-300zl ale czy to oryginal :/ i aisin japonski-popmpe wody mam tej firmy albo cos kupic w JC kiedys mi cos gosc proponowal, ale oczywiscie nie sprzeglo JC :] [ Dodano: Czw 23 Lis, 2006 00:50 ] http://www.akwimat.pl podali mi cene do sunny ga16 tarcza 190mm "Podaje ceny poszczególnych elmentów sprzęgła japońskiej firmy NKK Docisk sprzegła nr 21028 w cenie 147 zł Tarcza sprzęgła nr 31021 w cenie 126 zł Łożysko oporowe nr 41007 w cenie 76 zł ( MRK )" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuler Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Podpinam sie bo mam ten sam problem. Sprzeglo do wymiany ( cos z tego na allegro mozna wybrac? Valeo, Aisin ? Dla ulatwienia link do listy: http://www.allegro.pl/search.php?string=sp...0&country=1 z gory dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 z valeo daj sobie spokoj z tego co szukalem jest duzo zlych opini choc sa tez i dobre..zaraz pewnie ktos mi nawrzuca ze odradzam ci valeo, na twoim miejscu wzialbym Aisin albo Luka obydwa sa b dobre, jesli bys mogl to gdyby sachs byl w rozsadnej cenie rowniez mozna sie zdecydowac ale ja bym postawil raczej na NKK ale aisina mozesz smialo zamawiac te co sa w tym linku aisiny i luk pasuja do n14 1.4 zreszta listing masz ale zobacz co pisze gosc srednice i zobacz jaka ty masz u siebie np w ksiazce aaa i przypadkiem nie kupuj absolutnie niczego produkcji JC nawet linki, z linek dostalem opinie od coobcia ze ma yazuke i 18tys zrobil i nic sie nie dzieje ja mialem JC po paru tysiacach zaczely pekac druty czego efektem bylo wydluzenie ok 2-3cm pozatym sama jakos wykonania a konkretnie rozwiazania i materialy z jakich ja zrobiono to , a zreszta szkoda slow doslownie pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 zaraz pewnie ktos mi nawrzuca ze odradzam ci valeo Ja nie nawrzucam ale niezgodzę się z Twoją opinią. Mam w moim 100NX'ie komplecik Valeo i sprawuje się całkiem zajefajnie. Może za jakiś czas zmienię opinię bo na tym zrobiłem tylko 400km ale w na chwilę obecną jest bajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 hehee no loos ktos pisal w jakims poscie ze zrobil cos 60tys na valeo i bylo nadal Ok, wymieniales sam czy ktos ci robil i jak robil to ile Cie wydoil za wymaine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marud Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Hermoll ja na Valeo 40 tysięcy zrobiłem bez żadnych problemów i nie pytaj kto wymieniał bo sam wymieniałem wiec nikt nie "wydoił" kasy. Nie oceniaj jesli sam nie sprawdziłeś a "dobry" Aisin rozpadł się po 2 tysiącach, konkretnie sprężynka na tarczy pękła i namieszała na okładzinie i docisku. Co do Luk`a to często trafiają się regenerki i też często padają (reklamacja nie wchodzi w grę bo zawsze wyjdzie że to Twoja wina). Co z tego że firmówki, nawet amorki Sachs potrafią cieknąć leżąc na półce w hurtowni a przecież taka super firma. Ja nie narzekam na Valeo chociaż to Valeo Korea. Nie oceniaj czegoś z czym nie miałeś kontaktu chłopie. Powiem Ci, że czołowi producenci mają podwykonawców którzy nie zawsze dbają o jakość a i często w renomowanych hurtowniach można kupić podróbki oryginalnych części w opakowaniach i pod nazwami renomowanych firm. pozdrawiam maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 jak robiles sam to jesli mozesz opisz wymiane sprzegla w skrocie bo nie musze narazie robic a wiosna niedlugo i tez chcialem samemu robic, a na chwile biezaca niedysponuje kanalem bo chyba bedzie ptrzebny, znajomy mechanik krzyknal sobie 300zl za robocizne cena dla mnie dla innych wiecej heheee troche przesada glwonie chodzi mi o to czy wyciagales skrzynke i polosie rozlaczales, czy da sie wymienic bez wyciagania skrzynki pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marud Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Tak wyjmowałem skrzynię i bez kanału lub podnośnika się nie obejdzie a te 300 PLN to strasznie dużo, chyba nie lubi Cię ten mechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 jakies trudnosci byly czy szlo wszystko bez problemu, uszczelniacz na wale korbowym i na jednej polosi tez wymieniales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 wymieniales sam czy ktos ci robil i jak robil to ile Cie wydoil za wymaine Ja nie robiłem sam. Nie mam do tego warunków w grażu i czasu też by nie starczyło. znajomy mechanik krzyknal sobie 300zl za robocizne cena dla mnie dla innych wiecej heheee troche przesada No trochę tak. Ode mnie mój mechanik wział za sprzęgło 200zł. A mówią, że jest najdroższy w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.