Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzegło


Gość jery
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no to czekamy bombel na montaz i efekciory

 

ja chyba przy zmainei oleju w silniku wymienie olej w skrzyni rowniez, sam przejechalem ponad 35tys a kto wie kiedy byl wymieniany przedemna :/

 

jaki olej wlewacie i ile za niego chca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
jaki olej wlewacie i ile za niego chca?

 

Ja mam Valvoline DuraBlend 75W90 klasy GL-5, koszt to 40zł/l a wchodzą 3l.

 

Ku*** Okazało się, że w sklepie sprzedali mi złe łożysko

 

Na bincję z nimi albo na ścięcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Hmm... u mnie zalecany jest GL4 ale mam wlane GL5 i jak narazie po przechaniu ok.2500km nic się nie dzieje oprócz tego, że dźwignia zmiany biegów jakoś tak łagodniej pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko.

Czy sprzęgło od primery GT albo 2.0 będzie pasowało do Sunny GTi ?

Jakie są różnice jeśli są ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz w ksiazkach oznaczenie sprzegla czy jest to samo

rozumien ze chodzi Ci o p10 GT i n14 GTi?

 

wg wydawnictwa Auto w P10 GT siedzi L215K a w N14 L215S

pisze ze inna srednica wewnetrzna jest

 

podzwon po jakisch sklepach i zobacz czy maja te same oznaczenia

pozatym wyslij priva do Coobcia on jest spejalista od jednostek SR20DE :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłe w katalogu JC i tam jest coś takiego jak zastosowanie i napisane jest ze to samo sprzęgło pasuje do wszystkich SR20DE (Docisk, nie wiem jak tarcza). Sprawdzę dokładnie i napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko.

Czy sprzęgło od primery GT albo 2.0 będzie pasowało do Sunny GTi ?

Jakie są różnice jeśli są ?

To są dokładnie te same sprzęgła tzn SR20Di/De i DE czyli tarcza 215mm.

Niczym nie różni się docisk, tarcza i łozysko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie też od jakiegoś czasu ślizga sie sprzęgło...gdy wcisne pedał to nie słychac żadnych pisków, szumów itp...czyli łożysko jest raczej dobre. Co koledzy powiedzą na to abym wymienił samą tarcze bo bo pewnie ona sie tylko zużyła :?: . Nadmienie że gdy puszczam pedał to on lekko drga- czyli pewnie tacza sie lekko zwichrowała :/ . Czy można bez rozkręcania poznac w jakim stanie jest docisk sprzęgła? Bo jeśli to tylko tarcza sie wytarła to bym tylko ją wymienił bo lepiej dac 70 zl za tarcze niż 300 za całe sprzęgło. Co koledzy o tym myślą? Robiłbym to samemu więc żaden mechanik 2 razy na mnie nie zarobi jak by sie okazało że jednak trza wymienić kompletne sprzęgło :D

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Hansior - nawet jak sam będziesz robił to sprzęgło, to szkoda za jakiś czas znowu rozbierać wszystko. Każdy mechanik (nawet jak jest w rodzinie) to Ci powie żeby wymienić całe sprzęgło. Oczywiście może się zdarzyć że nowe nie będzie się ślizgało ale będzie w sumie jakościowo gorsze od starego. Ja przynajmniej mam taką sytuację i chyba w końcu zdecyduję się na wymianę drugi raz i nie na sprzęgło za 300 zł. Na NKK się zawiodłem, a może to była jakaś podróbka. Poza tym myślę, że części dostarczane do fabryk samochodów są lepsze od tych dostarczanych do hurtowni części zamiennych, chociaż pochodzą od tego samego producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czyli :?: :?: :?:

Raczej chciałbym coś normalnego.

W sklepie kolo proponuje jakieś japońskie za ok 550 i sasch za ok 700.

Są jeszcze dostępne jakieś tanie zamienniki, ale wątpię w ich jakość... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli :?: :?: :?:

Raczej chciałbym coś normalnego.

W sklepie kolo proponuje jakieś japońskie za ok 550 i sasch za ok 700.

Są jeszcze dostępne jakieś tanie zamienniki, ale wątpię w ich jakość... ;)

 

TARCZA NKK - 198 zł

DOCISK NKK - 205 zł

łOżYSKO MRK - 68 Zł

 

Za wszystko masz 471 zł :)

 

Komplet SACHS mam za 570 zł

 

Jak coś pisz na PW.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ja dzis wymienialem sprzeglo w swoim sunnym

wskoczyl AISIN, kosztowalo mnie za komplet 327zl (cena byla specjalna dla mnie) tarcza i docisk pisalo aisin made in japan

lozysko bylo SKF (wloska albo francuska firma to jest chyba jakos) i napis japan

 

stare sprzeglo bylo jeszcze oryginalne(albo przebieg auta jest rzeczywisty ok 270tys z tym ze moja jazda to ostre zmiany przy jezdzie ze swiatel ;) a wczesniej ktos sporo ciagnal przyczepka), albo bylo robione ale w serwisie skoro to oryginal byl,

przedstawialo sie tak, tarcza bya zjechana na full juz prawie po nitach tarlo, docisk - sloneczko te sprezyny mialy ok 35-45% wytarcia na ich grubosci, lozysko mialo luz i nie obracalo sie w pelni luzno,

pozatym walek/ramie posuwajace lozysko bylo zatarte, walek po ktrorym slizga sie lozysko rowniez zatartyu byl pylem z tarczy, po przeczyszczeniu chodzi leciutko ze mozna bylo malym palcem popychac i sie cofalo

 

uszczelniacz na wale korbowym i na walku skrzyni OK nic nie leje

do wymiany jeszcze linka narazie oryginal pracuje jeszcze

no i przy wymianie oleju w silniku wymienie olej na nowy w skrzyni

 

po zlozeniu wszystko pracuje sie jak nalezy, pedal sprzegla chodzi ze mozna palcem nacisnac, wczesniej noga trzeba bylo sie wysilic, pozatym szarpalo przy ruszaniu oraz slizgalo sie na 3 i 4 kiedy dalem mocno gazu oraz przy ostrej zmianie z 1-2-3-4

 

700zl za sachsa to bardzo wygorowana cena

 

no to tyle

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie czesto słychać stukanie przy puszczaniu sprzęgła, poduszki są ok, jest luz jak sie porusza samochoem na biegu przód-tył, mechanior mowił że to sprzęgło.Trzeba całe wymieniać czy wystarczy jakiś element?a może to nie to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm no mi sie zdaje ze to amorki albo cos w zawieszeniu, tulejka albo sworzen wachacza albo laczniki stabilizatora itd

u mnie jak sie zrobilo cieplo to przy ruszaniu hamowaniu, badz na biegu jak sie pulsacyjnie dawalo gazu tu stukalo

ale po rozgrzaniu gorzej, zaraz do paru kilometrow po ruszeniu nie stukalo

 

a wogole teraz jak sie oziembilo to ustalo pukanie,

amory i tak wymienie ale za jaksi czas teraz sprzeglo :] mnie szarplo

jezeli to sprzeglo mialo by byc to musi byc w masakrycznym stanie, widoczne na nitach musza byc luzy i wszystko okladziny sa luzne, nie wnikajac w stan sprezyn badz doscisku albo lozysko ktore moga sie rozpasc i zrobic dziure na przyklad

jezeli chcesz robic sprzeglo to przygotuj sie na wymiane calego + ewentualnie uszczelniacze

 

wymiana kpl sprzegla bez uszczelniaczy na walkach skrzyni i korbowym to ok 100zl

 

podjedz pod kraweznik kolem lewym i prawym i zobacz czy cos nie stuka, u mnnie wyraznie stukalo w prawym oraz wlasnie przys ruszaniu hamowaniu na luzie na boegu obojetnie

no albo poduszka skrzyni/silnika jest wybita

 

podr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poduszki są dobre, amorki nówki, przy podjerzdżaniu na krawężnik nie stuka tylko przy puszczaniu sprzęgła i to głównie na niższych biegach, jedyne co jeszcze pyka to jak skręcam na maxa np. zawracam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...