Gość zient Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Cześć, od jakiegoś czasu zastanawiam sie nad parametrem majacym bezposredni wplyw na komfort jazdy na trasie. Chodzi o obroty silnika przy dużych prędkościach, ktore przekladaja sie na halas jaki dociera do kierowcy. Ciekawi mnie ktore samochody maja najdluzsze przelozenie na najwyzszym biegu. W mojej primerce jest to 2500 obr. przy setce. Wczesniej jezdzilem jakis czas oplem calibra 2,0 z automatyczna skrzynia biegow, ktory przy predkosci 100/h mial tylko 2000 obrotów! Samochod byl rewelacyjnie cichy i na trasie palil bardzo malo. Poza tym udawalo sie utrzymywac predkosc podrozna 200 km/h (na autostradzie oczywiscie:) przy 4000 obr. bez wiekszego katowania silnika i ryzyka ze korba wyjdzie bokiem. Napiszcie jakie obroty sa w samochodach, ktorymi jezdziliscie dotychczas. Szczegolnie bylbym wdzieczny za informacje od uzytkownikow primery z automatyczna skrzynia biegow. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AUTOMAT_82 Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Ja jeżdżę P11 z manualną skrzynią i przy 100km/h mam okolo 2200obr/min. Bardzo przyjemnie się jedzie bo jest cicho przy tej prędkości. Przy większej jest trochę szumu ale już od 140km/h do 150km/h znowu się uspokaja i jest miło. Szybciej jeszcze nie miałem okazji jechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zient Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Jestem szczerze zaskoczony. Czy to możliwe że primery maja rozne przelozenia skrzyn biegow? A moze ma wplyw rozmiar kol/ogumienia. U mnie jest to 185/65 x15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AUTOMAT_82 Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Nie znam się aż tak dokładnie ale napewno tak jest w moim P11. Opony mam te same co ty więc nie zależy to w tym przypadku od opon. Najczęsciej jeżdżę koło 70-80km/h po mieście i praktycznie słyszę tylko szum opon na asfalcie. Bardzo przyjemny do jazdy jest Nissan Primera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlody28 Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 U mnie w mojej P11 nieprzyjemne "buczenie" jest przy dokładnie 120 km/h, powyżej lub poniżej jest znacznie ciszej. Ciekaw jestem czy to jest normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_p10 Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Ja przy 3000rpm (na V) mam ok 110 km/h. Znajomy ma Astrę 1.8 benzyna 90 kucy i faktycznie skrzynia jest masakrycznie długa. 3000 rpm (na V) to ok. 140-150 km/h. Dobre zestrojenie na autostrady, których nie mamy. O dziwo pali mu więcej niż moje GT, mimo iż jeździ dużo wolniej (pewnie ma coś skopane w silniku). W szwagra Pugu 406 2.0 też benzyna 3000 (V) to 95 km/h. Moim zdaniem Prima ma optymalnie zestopniowane biegi. BTW Jeździłem 2 Calibrami znajomych (2.0 8v 115hp) i w każdej prędkościomierz zawyżał. 115 kucyków bujało Cali do 220km/h z zapasem pod prawą nogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 ...A moze ma wplyw rozmiar kol/ogumienia. U mnie jest to 185/65 x15. no prosze nie wygłupiaj się nie znasz zasady działania predkościomierza w aucie osobowym? Zmiana opon nie ma wpływu na wskazanie zmiane wskazania prędkościomierza w stosunku do obrotomierza. Zmieni się prędkość rzeczywista, ale nie ta wskazywana przez prędkościomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 ok piszecie ze w trasie 2200 to normalka ale chyba autko jest ekonomiczinejsze przy 2500. Ja ostatnio staram sie jezdzic 2500 a pry 3 tys zmieniam bieg, nie mogę tylko wymyśleć jakie obroty trzymać na piątce w trasie... :idea:nie chodzi o sprint ale o toi żeby mało palił :twisted: może Wy coś podpowiecie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_p10 Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Na piątce nie schodź poniżej 2500 a dłużej pojeździsz (silnik). Podobno felerny 5. bieg w Primerach też nie lubi zbyt niskich obrotów; tak mi powiedział pan z Siedlec. Różnice w spalaniu marginalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zient Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 no kurcze masz racje cornholio; linka predkosciomierza wchodzi do skrzyni biegow i rzeczywista predkosc kola na asfalcie nie ma duzego wplywu. pomylilo mi sie z rowerem. a swoja droga ciekawe skad te roznice obrotow przy 100 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 sa 3 rózne skrzynie w modelu 2.0. Może mają inne przełożenie przekładni głównej. A może mamy rózne błędy wskazań obrotomierza i prędkościomierza? Sam jestem ciekaw jaka jest przyczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 ja wam powiem tak.. przy licznikowej 100 moja primera porusza sie z prędkościa ok. 90-92km/h (wg GPSa ) przy wyższych prędkosciach są to już większe odchyłki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zient Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Jakis czas temu tez mialem mozliwosc porownania wskazania predkosciomierza z GPS'em. U mnie roznica wyniosla podobnie 10 km/h przy 100, przy licznikowych 160 gps pokazywal chyba 147. dalej nie sprawdzalem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 Przy 100 km/h mam 2500 tys.obrotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MacKo Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 dzisiaj tak z ciekawości "rzuciłem" okiem na licznik przy 100... ciut ponad 2000/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 A jaka jest pewnoś że GPS podaje prawidłową prędkość :grin: ? Moi znajomi sprawdzali w A4 porównanie: - prędkościomierz 100km/h - komputer pokładowy 93km/h - tom tom 94km/h - jakiś niemiecki GPS 95km/h co jest prawidłowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 nawigacja gps - zawsze, sptrobuj tez sprawdzić wskazanie programem mapview gps. Komputer pokładowy ma mniejszy błąd niż prędkościomierz wynikający z "krótszej drogi" przesyłania informacji - braku urządzenia mechanicznego (czyli wskazówki). U mnie też przy stałej prędkosci i wyzerowaniu komputera, prędkość średnia jest niższa od prędkości wskazywanej przez wskazówkę prędkościomierza. Oznacza to tym samym, że 100km "nękrecone" na liczniku dzinnym nie jest równe dystansowi, jaki samochód przejedzie podczas godziny jazdy ze stałą prędkością 100km/h przez godzinę i obliczonemu wg wskazówki prędkościomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 tak sobie myśle żeby jakoś zmniejszyć przekłamanie licznika że prawidłowo wskazywał ale nie mam pomysłu a gdy wpakuje sie wieksze koła to czy przez godzine nie przejedzie sie ciutke wiecej - licznik dalej bedzie pokazywał swoje ale w rzeczywistości auto przejedzie wiecej? czy coś mi sie popieprzyło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 nie popieprzyło. Tylko że nie zmieni to różnicy wartości z prędkościomierza ze wskazaniem analogowym (czyli wskazówką) względem wskazania cyfrowego (czyli przeliczona na km/h wartośc z licznika przebiegu który jest cyfrowy więc nie ma elementów mechanicznych które by wprowadzały dodatkowe błędy) oraz ze wskazywanej prędkości średniej. Wg mnie problem tkwi w samym napędzie wskazówki prędkościomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mazg Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 przy 100 km/h mam nieco ponad 2500 obr., ciut ciut powyżej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 przy 100km/h ja mam ok2700obrotów na 5tym biegu - to normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 W gt moze byc krotsza skrzynia i dlatego taka roanica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Witam, U mnie przy 100k/h, na 5 biegu jest ok. 2600-2700 obr/min pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mieso Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 WItajcie ja w swojej P 10 przy 100 km/h mam około 2500 obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 WItajcie ja w swojej P 10 przy 100 km/h mam około 2500 obrotów. Jaki silnik masz w swojej P10? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.