Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Obroty przy 100 km/h


Gość zient
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

od jakiegoś czasu zastanawiam sie nad parametrem majacym bezposredni wplyw na komfort jazdy na trasie. Chodzi o obroty silnika przy dużych prędkościach, ktore przekladaja sie na halas jaki dociera do kierowcy. Ciekawi mnie ktore samochody maja najdluzsze przelozenie na najwyzszym biegu. W mojej primerce jest to 2500 obr. przy setce.

 

Wczesniej jezdzilem jakis czas oplem calibra 2,0 z automatyczna skrzynia biegow, ktory przy predkosci 100/h mial tylko 2000 obrotów! Samochod byl rewelacyjnie cichy i na trasie palil bardzo malo. Poza tym udawalo sie utrzymywac predkosc podrozna 200 km/h (na autostradzie oczywiscie:) przy 4000 obr. bez wiekszego katowania silnika i ryzyka ze korba wyjdzie bokiem.

 

Napiszcie jakie obroty sa w samochodach, ktorymi jezdziliscie dotychczas. Szczegolnie bylbym wdzieczny za informacje od uzytkownikow primery z automatyczna skrzynia biegow. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę P11 z manualną skrzynią i przy 100km/h mam okolo 2200obr/min. Bardzo przyjemnie się jedzie bo jest cicho przy tej prędkości. Przy większej jest trochę szumu ale już od 140km/h do 150km/h znowu się uspokaja i jest miło. Szybciej jeszcze nie miałem okazji jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się aż tak dokładnie ale napewno tak jest w moim P11. Opony mam te same co ty więc nie zależy to w tym przypadku od opon. Najczęsciej jeżdżę koło 70-80km/h po mieście i praktycznie słyszę tylko szum opon na asfalcie. Bardzo przyjemny do jazdy jest Nissan Primera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy 3000rpm (na V) mam ok 110 km/h. Znajomy ma Astrę 1.8 benzyna 90 kucy i faktycznie skrzynia jest masakrycznie długa. 3000 rpm (na V) to ok. 140-150 km/h. Dobre zestrojenie na autostrady, których nie mamy. O dziwo pali mu więcej niż moje GT, mimo iż jeździ dużo wolniej (pewnie ma coś skopane w silniku). W szwagra Pugu 406 2.0 też benzyna 3000 (V) to 95 km/h. Moim zdaniem Prima ma optymalnie zestopniowane biegi. BTW Jeździłem 2 Calibrami znajomych (2.0 8v 115hp) i w każdej prędkościomierz zawyżał. 115 kucyków bujało Cali do 220km/h z zapasem pod prawą nogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...A moze ma wplyw rozmiar kol/ogumienia. U mnie jest to 185/65 x15.

 

no prosze nie wygłupiaj się nie znasz zasady działania predkościomierza w aucie osobowym?

Zmiana opon nie ma wpływu na wskazanie zmiane wskazania prędkościomierza w stosunku do obrotomierza. Zmieni się prędkość rzeczywista, ale nie ta wskazywana przez prędkościomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok piszecie ze w trasie 2200 to normalka ale chyba autko jest ekonomiczinejsze przy 2500. Ja ostatnio staram sie jezdzic 2500 a pry 3 tys zmieniam bieg, nie mogę tylko wymyśleć jakie obroty trzymać na piątce w trasie... :idea:nie chodzi o sprint ale o toi żeby mało palił :twisted: może Wy coś podpowiecie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na piątce nie schodź poniżej 2500 a dłużej pojeździsz (silnik). Podobno felerny 5. bieg w Primerach też nie lubi zbyt niskich obrotów; tak mi powiedział pan z Siedlec. Różnice w spalaniu marginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest pewnoś że GPS podaje prawidłową prędkość :grin: ?

Moi znajomi sprawdzali w A4 porównanie:

- prędkościomierz 100km/h

- komputer pokładowy 93km/h

- tom tom 94km/h

- jakiś niemiecki GPS 95km/h

co jest prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawigacja gps - zawsze, sptrobuj tez sprawdzić wskazanie programem mapview gps. Komputer pokładowy ma mniejszy błąd niż prędkościomierz wynikający z "krótszej drogi" przesyłania informacji - braku urządzenia mechanicznego (czyli wskazówki). U mnie też przy stałej prędkosci i wyzerowaniu komputera, prędkość średnia jest niższa od prędkości wskazywanej przez wskazówkę prędkościomierza. Oznacza to tym samym, że 100km "nękrecone" na liczniku dzinnym nie jest równe dystansowi, jaki samochód przejedzie podczas godziny jazdy ze stałą prędkością 100km/h przez godzinę i obliczonemu wg wskazówki prędkościomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie myśle żeby jakoś zmniejszyć przekłamanie licznika że prawidłowo wskazywał ale nie mam pomysłu

a gdy wpakuje sie wieksze koła to czy przez godzine nie przejedzie sie ciutke wiecej - licznik dalej bedzie pokazywał swoje ale w rzeczywistości auto przejedzie wiecej?

czy coś mi sie popieprzyło? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie popieprzyło. Tylko że nie zmieni to różnicy wartości z prędkościomierza ze wskazaniem analogowym (czyli wskazówką) względem wskazania cyfrowego (czyli przeliczona na km/h wartośc z licznika przebiegu który jest cyfrowy więc nie ma elementów mechanicznych które by wprowadzały dodatkowe błędy) oraz ze wskazywanej prędkości średniej. Wg mnie problem tkwi w samym napędzie wskazówki prędkościomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...