domadm Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Witajcie Jestem nowym użytkownikiem forum, ale mam nadzieję zagościć tu na dłużej. Od paru lat używam terenowych nissanów: najpierw KingCab w starym wydaniu, ostatnie 2 lata Navara DC (D22) i właśnie wpłaciłem zaliczkę na Navarę D40 :grin: Kolega już jeździ od lipca nową D40 i jest bardzo zadowolony, mnie też się podoba a jako że kończy mi się leasing na inne auto wybór padł na nową D40 LE. Mam jednak jeden dylemat: bardzo podobały mi się dane dotyczące zużycia paliwa: w cyklu mieszanym ok 8.5l/100km co po odliczeniu VAT jest całkiem miłe, ale niestety w roku modelowym 2007 w ofercie pisze już że spala w cyklu mieszanym 9,8 l/100km!!! Rozumiem że wprowadzili normę Euro4 (model 2006 jej nie miał) ale żeby zaraz tyle spalało więcej? Kolega który kupił Mercedesa Vito twierdzi, że w salonie M powiedzieli mu że z powodu Euro 4 zachodzi dodatkowy wtrysk ON na koniec cyklu spalania żeby dopalić jakieś sadze i przez to zużywa więcej. Czy ktoś spotkał się z tym tematem i możecie mnie oświecić? Szczerze mówiąc to najchętniej "wyłączyłbym" to całe Euro 4... I przy okazji: czy ktoś "chipował" nową Navarę??? Pozdrawiam wszystkich Domadm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Witam , zastanawiam się nad sensem chipowania d40. Fabrycznie ma 174 KM , moment 400Nm do tego jeszcze reduktor Mocy mu nie brakuje a nawet jak mu dorzucisz koników to 350Z nigdy nie będzie . Spalanie moj Navarki jest w okolicach 8,5 l/100 w cyklu mieszanym , z ładunkiem i bez. Powyżej prędkości 140 km/h spalanie wzrasta gwałtownie i przy dłuższej jeździe z tą predkością i wyższą wyjdzie ok 15l/100 ( jednak ten wózek ma prawie pionowy przód i wysoki). Myślę , że spalanie w Euro 4 to może być dodatkowy filtr cząstek stałych, rosną opory. Co jakiś czas trzeba jeszcze wypalić sadzę z filtrów Nie wyłączysz tego Euro 4 tak łatwo, Pozdrawiam wszystkich Navarromaniaków i witam wkrótce nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Co do tego Euro4 to też mam obawy - a w necie niewiele jest na temat. Nie rozumiem tylko jak samochód o więszkym spalaniu jest bardziej ekologiczny od tego o mniejszym. No ale pewnie chodzi o cyferki a nie o rzeczywistość. Jeden ze sprzedawców nissana w PL wyraził zdziwienie takim stanem rzeczy i zasugerował że to pomyłka w specyfikacji technicznej i że bez sensu. Ale specyfikacje na stronach niemieckich i włoskich też mówią o więszkym spalaniu, więc pewnie to prawda. A co do chipowania - wiesz, 171KM to niemało, ale przy 2 tonach to jednak dobre 11s do setki, co jest takie sobie. VTECH chwali się że o 20% podnoszą moc i moment w common railach, więc może być frajda z taką 200KM Navarką Mają też boxa który średnio podnosi moc o 10% i obniża zużycie o 10%, więc to wydaje się ciekawe. Zobaczę najpierw jak mi się będzie jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 A kto powiedział że nie jeżdżę w teren?? u mnie to jakieś 1/3 teren, 1/3 drogi wiejskie i 1/3 szosy. A za Murano to dziękuję ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Dla mnie te 174KM i 400 Nm jest wystarczające. Wyrywałem niedawno Transita z rowu. Bez żadnych kłopotów: reduktor, dwójka i jak po maśle wyszły ponad dwie tony z błota. Ten silnik w porównaniu z innymi pickupami i tak jest dwie długości do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Całkowicie się z Tobą zgadzam!! Dlatego też nie zastanawiałem się zbyt długo Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 a w jakim salonie odbierasz Navarkę bo widzę , że też ze Śląska jesteś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Objeździłem parę salonów, ale najprzyjemniej się rozmawiało i dobijało targu w Rybniku, więc tam zamówiłem. Jest szansa na odbiór w listopadzie, więc jeśli zima jeszcze trochę poczeka to będzie git! A normalnie to mieszkam pod Jastrzębiem. A ty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 18 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 No to trzeba się umówić i porównać osiągi wersji Euro3 i Euro4 :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Ja odbierałem w Bielsku. A jak odbierzesz to możemy porównać, dlaczego by nie wyższość Euro 4 nad Euro 3 i odwrotnie. Listopad już niedługo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crensch Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 1. nie odwazyl bym sie chipowac navary w czasie gwarancji, nie po tym co mi sie przydazylo 2. kto ma spalanie w miescie 9l????? ciekawe jak postoje 5 min w korku ale takim fest to spalanie podchodzi pod 18!!! tak tak zdarzylo sie wlasnie tak....w trasie przy malej predkosci moze byc 11 ale po miescie nie zjade ponizej 12..norma to 12.4 byc moze to nastepstwo awarii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 23 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 No masz całkowicie rację, że trochę trzeba pojeździć żeby wszystko się dotarło (lub zatarło) a potem kombinować. 11, czy 12, ważne że i tak -22% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Co do Euro 4 to dopiero od nowego roku będa Navary z tym silnikiem. Co do chipowania to gadałem z gościem, który mi robił Octavię TDI ze 110KM na 137KM (ale teraz rwie ) . Pytałem o dłubnięcie Navary. Powiedział, że nie da rady bo komp sterujący jest jakis tam i nie da się przez gniazdo a i wymontowanie nie pomaga. A gośc się zna na tym jak mało kto. Pewnie niektórzy słyszeli o Mastersie.... A Boxy to ... no cóż trzeba by od razu na hamownię i sprawdzać. W większości przypadką po założeniu Boxa niewiele się dzieje poza dobrym samopoczuciem właściciela z wyrzuconych pieniędzy Ale żeby trochę poprawić parametry to można założyć większy IC (Intercooler) Dołożyc natrysko wody na niego i zmienić filtr powietrza. To już sporo daje wbrew pozorom. Co do zużycie paliwa. W dużej mierze zależy to od stylu jazdy. A teraz pytanie. Czy ktoś wie czy w Navarze da się zaślepić EGR (zawór recyrkulacji spalin) bez świrowania komputera? Bo nie wiem czy wiecie ale to straszny syf ten EGR. Przez niego mamy tłustą maź w kolektorze dolotowym.... U mnei w Octavii dało sie to zrobić całe szczęście ale w nowszych silnikach już wyskakuje "check engine" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 13 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Ryży Kuc, te nawary to model 2007 i są już od października 2006 w ofercie. Mam taką odebrać w listopadzie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 No to mnie nastraszyłeś........ Ch**a z grzybnią włochatą. Mam cichą nadzieję, że mój jeszcze będzie z poprzednim silnikiem. Dzięki Bombel. Dopisane Bombel ale tam nie ma nic o silniku Navary. Tylko o starszych silnikach. Ja na przykład w mojej Octavii TDI mogłem zaślepić po prostu kawałkiem blaszki i nic się nie dzieje, ale koledzy z odrobinę nowszymi silnikami już mają problem bo im wywala błąd. Więc to nie tak hop siup przy nowoczesnych dieslach. Spróbuję odłączyć wężyk podciśnienia i zobaczę co się stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 No resetujesz kompa i jak komp widzi nadal błąd to znowu go wywala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 4 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Odnośnie spalania jeszcze napiszę: przyjaciel który ma Navarę od lipca na początku miał zużycie ok 9,5l/100km a teraz spadło mu do 8,1. Jeździ po Katowicach i okolicy. Czy one fabrycznie na początku spalają więcej a potem przeprogramowują się same? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crensch Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 u mnei sie przeprogramowal odwrotnie....a moze on nie jezdzi tylko sie kula... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 4 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 gość jeździ normalnie, raczej nie szaleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 Zawsze jest tak, że zanim wszystkie graty w samochodzie się nie ułoża to pali więcej. Silnik jeszcze się dociera i łozyska w skrzyni i kołach, opony, osprzęt silnika. Ja tak zawsze mam, że po pewnym przebiegu spada zużycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zberek Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Pierwszy zbiornik paliwa spalony, z moich obliczeń wynika, że spalanie prawie 15l/100km w cyklu miejskim i podmiejskim. Jazda w 90% spokojna (obroty 2000-2500), troche dużo szczerze mówiąc, niestety sprzedający mówił o EURO4 ale spalanie podawał od EURO3 ! Jazda w cenie Jeepa Grand Cherokie z tym, że jeep na benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 26 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Ja mam dopiero trzeci bak, na pierwszym spalił ok 12,5, na drugim 11, zobaczymy jak będzie teraz (ale póki co pokazuje 11,5). Fakt że w ostatnim tygodniu popracował trochę i to się musi jakoś objawić. Ale coś czuję że zejście poniżej 10 l/100km będzie bardzo trudne :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 No jak nim tyrasz to pewnie tak. ja w jeździe "osobowej" mam 9,2 l/100km. Jak trochę postałem w korkach przed świętami to trochę wzrosło. Komputer pokazuje 8,8 l/100km. Kłamca jeden.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zberek Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 U mnie przynajmniej samochod mnie nie oszukuje Pokazuje 16,1 l/100km, a w rzeczywistości spala mniej, max 15l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 26 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 To może w twoim jest już Euro6??? ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.