Gość GRANIT Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 witam ! mam pytanko , nie mam ksiazki przegladow okresowych od mojej almery 2,2 tdi 16v (yd22ddt) , chce teraz zrobic przeglad po 130 tys km , poprzedni byl zaraz po zakupie auta przy 115 tys km w ASO i troche mnie zgolili , teraz chce zrobic na wlasna reke ale nie wiem na co zwrocic uwage (oprocz wymiany oleju oczywiscie) po 115 tys km wymieniane byly: -olej shell helix diesel ultra 5w40 -filtr oleju -filtr powietrza -filtr paliwa -wkladka przeciwpylkowa -klocki hamulcowe - w miedzyczasie wymienialem tez lancuch rozrzadu i napinacz :-( (opisywalem ta sytuacje w innym poscie) a teraz co wymieniac ? no i kiedy bo to moze za wczesnie jeszcze tak po 15 tys km , moze dopiero po 20 tys km ? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 normalnie przeglądy robi się co 20 kkm więc może lepiej się wstrzymać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 co 60 tys (wyłącznie) wymienia się olej przekładniowy w skrzyni biegów (np 60, 120, 180 itd) no i płyn z hłodnicy co 60 tys lub co 36 miesięcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUI3A Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 a ile tego oleju do skrzyni wchodzi, bo chyba powinienem u siebie wymienić i jaki najlepiej zalać, pewnie zaraz mnie ktoś do wyszukiwarki odeśle... ale skoro jest temat do się podłączam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 3 litry i najlepiej zalać syntetykiem 75W90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Jesteś pewny że wchodzi tylko 3 litry ?? Patrzę sobie w instrukcję serwisową do Almery i wynika z niej jasno że do tej skrzyni wchodzi 4.5 - 4.8 litrów. Pytam bo tez się do wymiany przymierzam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUI3A Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 mi do fiesty mojej wchodzi do skrzyni 3,1 litra, a jest ona dużo mniejsza, chociaż wielkość nie zawsze jest wyznacznikiem ile oleju wchodzi do środka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GRANIT Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 ... moze jeszcze jakies sugestie co do przegladu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUI3A Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 ja z własnego doświadczenia napiszę, nie wiem, który masz rocznik ale wg mnie to poza regularnymi wymianami płynów i filtrów, chyba nie ma co się trzymać wyznaczonych przez producenta procedur, tylko dbać o auto na bieżąco, czyli sprawdzić wszystkie elementy w szczególności odpowiedzialne za bezpieczeństwo (układ hamulcowy i zawieszenie) i na bieżąco dokonywać ew napraw, normy wyznaczone przez produenta i tak w większości na polskiech drogach zazwyczaj się nie sprawdzają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ajac Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 W "Instrukcji obsługi" almery N16 z września 2002r., tak stoi napisane (przy założeniu, że przebieg roczny jest < 30 000 km.) : Czynności przeglądowe po 120 000 km : 1. Olej silnikowy (tylko API CF-4, ACEA 98-B1) – wymiana; 2. Filtr olejowy – wymiana; 3. Paski klinowe – kontrola; 4. Szczelność układu chłodzenia – kontrola; 5. Płyn układu chłodzenia silnika ( płyn L2N lub ekwiwalent); 6. Wkaład filtru powietrza ( z papieru wiskotycznego) – wymiana; 7. Przewody paliwowe i podciśnieniowe – kontrola; 8. Filtr paliwa – wymiana; 9. Ustawienie reflektorów – kontrola; 10. Geometria zawieszenia kół ( + wyważanie i rotacja) – kontrola; 11. Nakładki/okładziny hamulcowe, tarcze /bębny i inne elementy – kontrola; 12. Hamulec zasadniczy, ręczny, pedał sprzęgła (działanie skok jałowy) – kontrola; 13. Przewody podciśnieniowe i zawór układu wspomagania hamulców – kontrola; 14. Układ hamulcowy i sprzęgła ( poziom płynów, szczelność układu) – kontrola; 15. Płyn hamulcowy – wymiana; 16. Układ i płyn wspomagania układu kierowniczego( szczelność , poziom) – kontrola; 17. Układ ABS (pamięć samodiagnostyki) – kontrola; 18. Układ SRS ( poduszki powietrzne, napinacze)- pierwsza kontrola po 10 latach , następna co 2 lata; 19. Pyłkowy filtr wentylacji – wymiana; 20. Olej manualnej skrzyni biegów (tylko olej NISSAN XZ) – wymiana; 21. Przekładnia kierownicza i drążki, zawieszenie, półosie, układ wydechowy – kontrola. Uff … Co do polemiki w tym wątku, na temat poziomu oleju silnikowego instrukcja stawia sprawę jasno: do QG 15 i QG 18 wchodzi - 2,7 litra, a do YD22DDT- 5,2 litra. Płynu chlodniczego wchodzi odpowiednio 6,7 litra i 8,7 litra. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Może nie zauważyłeś ale polemika nie dotyczyła oleju silnikowego tylko oleju przekładniowego :-) Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ajac Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Oczywiście marcink ma rację - gapa jestem . Sorry. Ale o ilości oleju przekładniowego nie piszą nic . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 wymienilem ostatnio olej w skrzynce i weszlo mi 4,2 litra oczywiscie zalalem do wyznaczonego poziomu przez srube wlewowo przelewowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 marcos26, a możesz napisac jaki olej wlałeś ?? Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 marcos26, a możesz napisac jaki olej wlałeś ?? Marcin W serwisie w Łodzi wlewają Shella Transaxle 75W90 koszt 190 zł tak mi odpisali na e-maila :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marb Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 Właśnie wymieniałem olej przekładniowy i na fakturze jest podana ilość 3l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 marcos26, a możesz napisac jaki olej wlałeś ?? Marcin to byla moja 1 wymiana oleju w skrzynce w tym aucie poniewaz auto niedawno kupilem wiec dla bezpieczenstwa wlalem polsyntetyczny olej o specyfikacji 75W90 GL-4 niemieckiej produkcji marki RAVENOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GRANIT Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 ok, dzieksy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesis Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 Ja wymieniałem olej w skrzyni w N16 2,2di po 60tys. tak jak przewiduje instrukcja w ASO i weszło 5 litrów 75/W90 SHELA(za tyle zapłaciłem). Przy wymianie należy uważać przy spuszczaniu aby nie uszkodzic chyba to jest czujnik wstecznego ,który jest umieszczony w korku spustowym - podejzałem w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUI3A Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 a mam pytanko takie co mówią procedury serwisowe jeżeli chodzi o kwestię wymiany napinaczy łańcucha rozrządu w 2.2DI czy robi się to wg przebiegu czy może dopiero jak zacznie hałasować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesis Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 W instrukcji eksploatacji nic na temat wymiany rozrządu nie pisze. Swego czasu jak byłem w ASO NISSANA i pytałem się o rozrząd to mi powiedzieli że wymienia się przy kapitalnym remoncie silnika ale po ilu kilometrach i czy w ogóle może się urwać nie wiem. Też byłbym zainteresowany konkretną odpowiedzią. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 KUI3A, jak zacznie hałasować na razie nie było takiego przypadku żeby się łańcuch rozerwał i narobił szkód w silniku czy to w dieslu czy w benzynie. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUI3A Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 na razie podobno nie hałasuje muszę popatrzeć jak się auto będzie zachowywało, jak na razie nie nacieszyłem się nim za bardzo bo mi uszczelkę spod głowicy wywiało (mam nadzieję, że tylko uszczelkę) i się auto od czwartku naprawia w warsztacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesis Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 na razie podobno nie hałasuje muszę popatrzeć jak się auto będzie zachowywało, jak na razie nie nacieszyłem się nim za bardzo bo mi uszczelkę spod głowicy wywiało (mam nadzieję, że tylko uszczelkę) i się auto od czwartku naprawia w warsztacie Napisz jak będziesz po zabiegu. Ile Cię kosztowały części i ile robocizna i czy był problem z uszczelką do tego silnika-każdemu może się przydażyć. Naprawiasz w ASO czy gdzie indziej. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUI3A Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 całe szczęście okazało się, że to tylko uszczelka, kosztów jeszcze nie znam wszystkich, ale sądzę, że cała spraw może koło 700pln kosztować albo i lepiej nawet, wszystko dokładnie będę wiedział w poniedziałek, z uszczelką nie było problemu w aso nie robiłem tego, z wiadomych powodów - są drodzy, poza tym wcale nie muszą być lepsi i bardziej uczciwi, więc auto oddałem do zaprzyjaźnionego mechanika z rzeczy jakie zostały wumienione to na razie jest tak: uszczelak pod głowicę, uszczelniacze zaworów (przy weryfikacji głowicy okazało się, że wymiana im nie zaszkodzi), uszczlniacze wtryskiwczy (jedyne co kupowałem w ASO <cena za 4 gumowe o-ringi i 4 miedzine podkładki ~100 pln>, bo gdzie indziej nie było, a i w aso trzeba było czekać aż sprowadzą) na razie tyle: pewnie dojdą jeszcze jakieś duperele typu płyn chłodniczy czy olej, ale o reszie napiszę w poniedziałek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.