mind Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Mam problem - jak sądzę z lambdą w moim N16 1,5. Na benzynie sonda lambda stoi pokazując na woltomierzu wartość zero. Po przełączeniu na LPG (II gen) pokazuje cały czas mieszankę bogatą (napięcie 0,8V), nie reagując na żadne regulacje. Auto dziwnie szarpie i zbiera się też słabo. Sytuacja wystąpiła nagle. Czy to oznacza że sonda jest uszkodzona? Czy ktoś wymieniał już sondę w tym modelu? Gdzie można to tanio kupić, bo podejrzewam że ASO zedrze ze mnie skórę i tak będzie mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 raczej sonda uszkodzona.Na obrotach 2000 powinna cały czas pracować między 0 v a 1v.Jeśli chcesz nową to spróbój Boscha a jeśli używkę to allegro lub jakiś inny kontakt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość walut Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Chyba sonda, ale tematu zamiany nie przerabiałem. Chętnie poczytam o tym co kolega załozy. I za ile. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 19 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Mind: BOSCH-a sobie daruj i kup DENSO lub NGK (tylko japońską a nie made in FRANCE) - wymieniałem kiedys w N15 i kosztowała mnie 300PLN z wymianą i sprawdzeniem na kompie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 19 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2006 Wszystko skończyło się dobrze. Sonda nie wymaga wymiany. Pomogła jazda na benzynie i zdrowa przegazówka auta. Potem kalibracja LPG no i na razie chodzi. Zobaczymy co będzie dalej - wyposażony w cyfrowy miernik mam zamiar poobserwować zachowanie sondy. Co do wymiany - rzeczywiście odpuściłem sobie sondy Boscha. Rozglądałem się za sondą Made in Japan marki NGK (NTK - jak zapewniał sprzedawca to to samo). U mnie sonda jest trój przewodowa. Koszt wymiany oszacowany wstępnie to około 150 zł. Sama wymiana jest banalna. 2 białe przewody to grzałka. Czarny to sygnał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patriot Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Zastanawiam sie, jak sprawdzic dzialanie sondy lambdy :?: Jak sprawdzic wartosci, o ktorych mowa na forum :?: Moja N15 zaczela ostatnio duzo palic, czy po analizie spalin da sie rozpoznac, czy spalanie jest takie, jak byc powinno :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Speeder Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Przy padniętej sondzie auto powinno palic niemiłosiernie dużo - około 20 l/100 km. Sprawdźcie spalanie i numer bledu na kompie bo szkoda najpierw wywalac kase na droga sondę jesli okaze sie ze to "ślepy zaułek". Takie jest moje zdanie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.