Gość Devill_2005 Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 mam następujący problem z układem chłodzenia: 3 dni temu jak dojechałem do pracy i chwilę czekałem na otwarcie bramy (miałem zapalony silnik) raptownie zaczęła spadać temperatura. Okazało się że wycieka płyn chłodniczy z chłodnicy gdzieś przy wlewie! do wczoraj jeździłem krótkie trasy wiec nic nie zauważyłem lecz wczoraj po przejechaniu 25km coś mi temp za wysoko nie skoczyła ale czułem ze silnik jest ciepły okazało się ze płyn kursuje tylko z bloku do chłodnicy ale z chłodnicy nie wraca do bloku. Mimo ze chłodnica jest gorąca ten gruby wąż wychodzący od chłodnicy z dołu od strony kierowcy jest zimny. wszystkie węże są napięte! nie zauważyłem typowych objawów mocnego dymienia czy bulgotania w wyrównawczym oznaczającego uszczelkę pod głowica! Fakt auto z rana trochę dymi (ale bez przesady) jak sie już rozgrzeje silnik dymienie jest normalne. czy to jest zapowietrzony układ czy coś innego, może ktoś miał podobny przypadek P.S. wyciek z chłodnicy wziął się z nadmiernego ciśnienia, chłodnica ma półtora roku! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 Jeśli dolny przewód jest zimny a reszta przed chłodnicą napieta ( jak w avatarku ) to wygląda na zapchaną chłodnicę... w środku jak suwak przesuniesz na ciepło to leci ciepło ?? może być termostat jest w pozycji pół otwartej i jak się nagrzewa to chłodziwko nie ma możliwości szybko krążyć... Odkręć przewód z dołu i zobacz czy wyleci - może jakiś płat "osadu z kamiena" zablokował odpływ.. :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill_2005 Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 Jak zduszę dolny gruby wąż (na zgaszonym silniku) to normalnie jest on drożny a płyn jest wpychany do chłodnicy! a jeszcze jedno w niissanie moim (1.7D) termostat jest na wężu powrotnym? w renuwce (miałem reno 9 1.6D) to termostat był na wężu doprowadzającym płyn do chłodnicy przez co nie było ciśnienia chłodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 no nie, termostat jest normalnie na małym obiegu - tylko tak napisałem... A zobacz na włączonym silniku - może jak pisalem - termostat jest przycięty w pozycji półotwartej i ciśnienie się zbiera... Nie mam pewności tylko gdybam sobie.... a w środku leci ciepłe jak dasz na max :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill_2005 Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 w środku grzej samochód wręcz nad wyraz dobrze jak się weźmie na maxa to nie idzie usiedzieć, a chłodnica ma póltora roku! poprzedniemu właścicielowi gałąź się wbiła w chłodnice i kupił nową! hehe nie idzie odkręcić obudowy termostatu śruby trzymają jak diabli! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 Proponuje zaczać od termostatu... ja wymieniałem w zeszłym roku tylko uszczelka która była w komplecie z nowym nijak nie pasowała więc złożyłem na starej, na silikon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill_2005 Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 a ja teraz szukam całego rozdzielacz do płynu chłodniczego! efekt wykręcenia termostatu skończył się urwaniem 2 śrub mocujących osłonę termostatu! dochodze do wniosku ze nissany to gwona! nic sie nie psuje przez lata a jak sie zepsuje to nie idzie tego odkrecić i tylko sobie klopotu narobilem teraz! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 no to nie wiem - ja bez wiekszych problemów odkręciłem swój....zresztą już wiele rzeczy odkręcałem - co wygladały na niemozliwe do odkręcenia- kolega się pukal w czoło i mówił, że nie ma bata zeby się odkręciło i nic się nie urwało no może poza śrubą osłony przewodów pod spodem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill_2005 Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 no to mam narazie przegwizdane poniewaz odkrecam ten caly rozdzielacz a puzniej bede kombinowal czy szukac po szrotach (nikle szanse brak disli u mnie w okolicy bedacych na szrocie) a nowa czesc bedzie kosztowna wiec zostaje mi naprawa czyli rozwiercenie i nagwintowanie! [ Dodano: Sob 21 Paź, 2006 11:36 ] Jeśli chodzi o kłopoty z odkręceniem tych 2 śrub okazało się, że były one wkręcone na jakiś klej! Mechanik do którego poszedłem z tym problemem stwierdził, że poprzedni majster przerwał gwinty i żeby oszczędzić sobie wydatków śruby wkręcił na klej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.