Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Podwyższone obroty w almerze z silnikiem 2,2di


grzesis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników almer 2,2di.

Moje pytanie jest takie co może być przyczyną podwyższonych wolnych obrotów silnika (o około 200).Normalnie miałem przy rozgrzanym silniku na obrotościomierzu ok. 500 teraz jest 700. Moc silnika i przyspieszenie – nie odczułem zmiany. Czasami obroty wracają do normalnych , ale rzadko. Podczas hamowania czuć że silnik wyraźnie ciągnie bez dodawania gazu. Czy może ktoś miał taką usterkę, ewentualnie co może być przyczyną. Stało się to nagle po którymś uruchomieniu silnika przy wyjeździe do miasta.

Byłbym wdzięczny za poradę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną podwyższenia obrotów na biegu jałowym jest załączenie klimatyzacji lub kręcenie kierownicą na postoju. Czynnikiem który jeszcze może wpłynąć na podwyższenie obrotów w silniku diesla jest niska temperatura na zewnątrz, dłuższe nie uruchamiane silnika ( np postój 3dni), jakość paliw lub uszkodzone wtryskiwacze. Obroty silnika powinny być 725 obr/min ±100. To narazie nie ma się czym przejmować jeżeli motor pali :smile: , teraz przy takich pogodach jesienno zimowych zmiany obrotów mogą być częstym zjawiskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pocieszenie ,jednak coś nie jest tak. Samochód jest garażowany, nie jest wyziębiony termostat zamyka, jeżdżę codziennie. Czasami obroty ustawią się w pobliży jedynki na obrotościomierzu i przy hamowaniu i puszczeniu hamulca samochód wyraźnie ciągnie. W/g termostatu silnik jest nagrzany i słychać wyraźnie szybszą prace silnika. Zdarza się że wolne obroty spadną do normalnych ok. 0,5 na obrotościomierzu. Samochodem jeżdżę 4 lata i po tylu latach już się słyszy różne niedomagania i niepokojące odgłosy. Aha czy jest w dieslu 2,2di potencjometr przepustnicy. Jak mi padł w polonezie 1,4 Rover benzyna to też były podwyższone obroty (komputer przestawił silnik w tryb awaryjny)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz wymieniałem w grudniu 2004r przy stanie 74000km obecny stan październik 2006 104500km czyli przejechane 30500km czyżby tak szybko padł (był nowy wymieniany w ASO ) Przed wymiana przepływomierza auto było mułowate , a teraz wszystko jest w porządku tylko te obroty.(Może jakieś czujniki w silniku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy hamowaniu i puszczeniu hamulca samochód wyraźnie ciągnie

nie jestem samochodowym ekspertem ale chyba TTTM, wiekszosc diesli ciagnie do przodu po puszczeniu hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ciągnie do przodu po puszceniu hamulca i jest wciśnięte sprzegło to winą można obarczyć sprzęgło :? czyli sprzęgło nie do końca rozłącza silnika od skrzyni biegów. A co do podwyższonych obrotów to możliwe że jakis czujnik poszedł od wtrysków. Najlepiej udać się do dobrego fachmana od silników wysokoprężnych.

Jak będziesz u mechanika to podziel się jaką ci diagnozę wystawił bo na forum takiego przypadku chyba jeszcze nie było. A może się przydać :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mechanikiem umuwiony jestem na 30 października. Po zdjagnozowaniu opiszę usterkę. Może do tego czasu ktoś napisze o podobnym przypadku. Czy może ktoś wymieniał jakieś czujniki przy silniku 2,2di i jakie to są koszty.

Pytanie do SZ3RYF co to jest TTTM bo jestem laikiem w sprawach samochodowych. A silnik ciągnie nie po wciśnięciu sprzęgła tylko po przychamowaniu( bez wciśniętego sprzęgła i bez gazu) wcześniej było ok nie przyspieszał bez gazu na biegu.

 

_________________

pozdrawiam,

SZ3RYF

 

N16 2.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Byłem u mechanika i podejrzenie padło na potencjometr pedału gazu. Komputer nie wykazywał żadnych błędów. Wolne obroty silnika na komputerze wynosiły ok. 915.

Czy może któryś z kolegów ma doświadczenie w kupowaniu przez Internet i zna kogoś kto zajmuje się sprowadzaniem i sprzedażą używanych części typu potencjometr ?

 

( Samochód będzie jeszcze raz szczegółowiej badany ale dopiero w przyszłym tygodniu. W między czasie w czasie jazdy przy prędkości ok. 100 km/h zapaliła mi się kontrolka awaria silnika i nie mogłem wogóle dodać gazu, potencjometr nie reagował . Obroty ustaliły się ok. 1000 i tak na dwójce dojechałem do domu. W domu po zgaszeniu silnika i odpaleniu, silnik znowu reagował na pedał gazu)

 

Wyjaśniło się jednak to potencjometr pedału gazu. Ale się naprawił. Przy wyłączonym silniku parę razy poruszałem gaz do dechy i pomogło. Po odpaleniu silnika wolne obroty wróciły do normy ok500 . Jeżdżę już tydzień i wszystko ok. Teraz co jakiś czas przed zapaleniem silnika parę razy wciskam pedał gazu do dechy ,(bo w czasie normalnej spokojnej jazdy wahania ma bardzo małe i może coś się zawiesza, albo nie równo wyciera). Nowy w ASO kosztuje coś ok. 2300zł ale na razie mnie to ominęło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...