Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Uszczelka pod głowicą K10


Gość lipass

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie. Prawdopodobnie poszła mi wczoraj jak stałem w korku uszczelka pod głowicą. Mam teraz pytanie jakie są dokładnie objawy i konsekwencje tego że wydmuchało uszczelkę, jaki może być koszt naprawy i na co zwrócić specjalną uwagę podczas reanimacji.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to uszczelke ostatnio kupiłęm do micry k11 za 60zł, zapewne tańsza bedzie do k10. Wymiana w autoryzowanym serwisie Fiara wynosi 600zł a u gościa w warsztacie zapłaciłem 200zł :) i gites :) jutro odbieram :) A objawy są takie że mi na jeden gar nie paliło jak zapalałem tylko jak przygazowałem to zaskoczyło. I nie ma takiej mocy. Oby nie trzeba było planować głowicy, bo jak trzeba planować to tak 100zł dodatkowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już kiedyś rozpisywałem sie o uszczelce pod głowicą ale moge to przytoczyć jeszcze raz :)

 

Objawy:

-po odpaleniu rośnie poziom płynu w zbiorniczku i zaczyna sie bąblić, w ekstremalnych przypadkach może sie pokazać nawet olej :/

-czasami można mieć problemy z opdaleniem zimnego silnika zwłąszcza gdy woda dostanie sie na tłoki.

-czasami mozna zauważyć ubytki płynu chłodzącego co spowodowane jest zasysaniem płynu przez tłoki i wyżucaniem przez wydech lub zbieraniem sie płynu z misce olejowej :/

-można tez zaobserwować nierówną prace silnia i brak spręzania na którymś z tłoków lub na 2 tłokach sąsiadujących.

 

Koszta:

uszczelka - około 40 zł

robocizna - jak sie uda to może nawet za 150 zeta ktoś zrobi :)

koszta dodatkowe - ubytki płynu chłodniczego i oleju bądz wymiana na nowe :) planowanie głowicy - od 40 zeta w góre :)

 

uwagi:

K10 mają pływające tuleje cylindryczne i przed montarzem nowej uszczelki należy sprawdzić czy któraś tuleja nie przesuneła sie wzglendem krawędzi bloku.

Sprawdza sie to długim liniałem i szczelinomierzem, wszystkie tuleje muszą być równo na wysokości krawędzi bloku.

Przed rozbiurką k10 radze zrobić fotke podciśnień potem cięzko sie połapać :/

Musiasz też sprawdzić czy głowica nie ma wrzerów oraz czy jest idealnie prosta, do tego

potrzebujesz stół traserski

jeśli z głowica bedzie cos nie tak to zostaje planowanie ale nie radze zbierać wiecej materiału niż 0,5 mm

jak juz wszystko ci poskręcają to radze za jakieś 500 kilosów znów dociągnąć śruby głowicy.

ja dociągałem 3 razy na wszelki wypadek i od 3 lat mam spokój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest już niestety diagnoza :/ Głowica do roboty....

 

Zaraz preawdopodobnie lece do Pruszkowa do kolegi bercika szukac silnika jak mi sie uda moze w dosc niedalekiej przyszlosci powstanie Micra k10 z silnikiem E16s....

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...