grzesis Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Mam pytanie czy wymieniał ktoś płyn chłodniczy w silniku 2,2di. Jak to zrobić, jak spuścić płyn z bloku silnika, czy trzeba odkręcać alternator, jaki płyn najlepszy i co jaki czas wymieniać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Mam pytanie czy wymieniał ktoś płyn chłodniczy w silniku 2,2di. Jak to zrobić, jak spuścić płyn z bloku silnika, czy trzeba odkręcać alternator, jaki płyn najlepszy i co jaki czas wymieniać ? podlaczam sie pod pytanie! moze ktos robil to w 1.5 PB? poczytalem serwisowke i troche zaniepokoily mnie mozliwe problem z odpowietrzeniem ukl chlodzenia. mielsice z tym klopoty ? a jak poszlo odkrecenie korka spustowego w bloku silnika? jest sens to ruszac? czy to mozliwe ze wchodzi tutaj 6.7l pynu chłodzącego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Witam, polecam najpierw sprawdzic płyn chłodniczy, najlepiej u jakiegos mechanika(chodzi o zamarzanie). Do spuszczania płynu jak najbardziej uzywa sie korka spustowego, lub odczepia sie weza na dole chłodnicy. Co do odpowietrzania układu, z tego co mi wiadomo wlewa sie plyn do układu odpala sie silnik i czekamy az otworzy sie termostat, wtedy uzupełniamy zbiornik z płynem, a jezeli sie myle to prosze sie poprawic. Jezeli chodzi o ilosc to wszystko jest mozliwe Ps. polecam koncentraty z Shela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Płyn najlepiej wymienić metoda ,,podciśnieniową" czyli bez zapowietrzania układu chłodzenia tzn do chłodnicy tam gdzie jest korek podłącza sie urządzenie które wysysa stary czynnik chłodzący a nastepnie wlewa nowy w ostatniej fazie jeszcze wyciąga wszystkie ,,bąbelki" powietrza z nowego płynu. Później zbiorniczek wyrównawczy wyciągają myją go, wkładają ponownie, odpalaja silnik po zagrzaniu jeszcze uzupełniaja płyn do zbiorniczka. Tą metodą nie odkręca się żadnych korków spustowych. Takie urządzenia mają w warsztatach gdzie specjalizują sie w wymianach płynów eksploatacyjnych, bo gdy zakupują większe ilości płynów itp. to takie urządzonko dostają gratis od firmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 ja tam wymienialem tradycyjana metoda i jakos problemu nie bylo nie jestem zwolenikiem metody podcisnieniowej oleju i plynu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesis Opublikowano 27 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Witam. Ponawiam pytanko. Czy może któryś z kolegów użytkowników N16 2,2di wymieniał płyn w chłodnicy i po jakim czasie, czy liczy się tylko temperatura zamarzania płynu, czy i wiek płynu? Z tego co wiem z własnego doświadczenia płyn w chłodnicy powinno się wymieniać przy zimnym silniku (Przy wymianie gorącego płyny i wlaniu zimnego może nastąpić gwałtowne oziębienie głowicy i w najlepszym wypadku pójdzie uszczelka pod głowicą. Tak miałem w innym samochodzie.) W instrukcji wyczytałem, że do spuszczania płynu z bloku jest specjalna śrubka umieszczona pod termostatem, ale jak się do niej dostać nie wiem i dlatego pytam może ktoś odkręcał. Jak wymieniają płyn w specjalistycznych stacjach? Czekają aż płyn ostygnie, czy od razu przystępują do wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość senderx Opublikowano 10 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2006 Witam, wczoraj wymieniałem płyn chłodniczy w swojej Almie (benzyna). Kilka rad dla robiących to pierwszy raz: 1. Korek spustowy komory silnika to ciemna śruba mniej więcej tak jak pokazuje rysunek w instrukcji tylko że bardziej na lewo i niżej. 2. Śruba odpowietrzenia tak jak na rysunku. U mnie poniej śruby była żółta naklejka ("nie odkręcać jak gorące" w engliszu) 3. Poza tym czynności jak w instrukcji. Po wlaniu 4 litrów płyn zaczął uciekać otwartym korkiem odpowietrzającym, wtedy zakręciłem, podczas dokręcania śruby uleciało jakieś 100-200 ml płynu - no nic...do odżałowania Po spuszczeniu starego płynu polecam przelać chłodnicę i zbiornik wyrównawczy wodą, u mnie zebrało się trochę brudu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Czy może któryś z kolegów użytkowników N16 2,2di wymieniał płyn w chłodnicy i po jakim czasie, czy liczy się tylko temperatura zamarzania płynu, czy i wiek płynu? Z tego co się orientuję, to dopóki płyn trzyma parametry (sprawdzić u mechanika!) to nie trzeba wymieniać całości tylko uzupełnić mieszalnym płynem, bo nie zakamieni ani nie nadużyje zbytnio żywotności chłodnicy. Bez względu na wiek. No i podobno lepiej uzupełnić lepszym płynem, niż zalać całość czymś w stylu BORYGO... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 osttnio robilem to samo u siebie. mimo ze stary plyn mial tylko 3 lata i trzymal parametry postanowilem go wymienic calosc zlalem do zbiornika i dokladnie zlalem 4.6l plynu! tyle tez wlalem nowego! efekt jest taki ze zostalem z 2 l nowego plynu w garazu ( serwisowka mowi o 6.7l) aha zalalem dynagelem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.