Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QG18DE i różne oleje


Gość AdaSch
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja osatnio kupiel Quarker'a 10W40 polsyntetyk i nie jestem zadowolony, tylko musze przy nastepnej zmianie kupic oryginalny filtr bo filtron sie nie sprawdza

 

Może nie jesteś zadowolony przez ten filtr ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osatnio kupiel Quarker'a 10W40 polsyntetyk i nie jestem zadowolony, tylko musze przy nastepnej zmianie kupic oryginalny filtr bo filtron sie nie sprawdza

Gdzie kupiłeś Quaker'a jak podobno już funkcjonuje pod nazwą Midland?

Ja do oleju Shell Helix Plus 10W40 założyłem Filtrona i nic się negatywnego nie dzieje...I mam nadzieję, że nie zacznie :)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dzwonilem do ASO ul. jagiellonska w wawie, powiedzieli ze w przypadku brania oliwy, trzeba najpierw wymienic uszczelke odmy, moze to pomoc ale nie gwarantuja. Jesli nie pomoze to wymiana pierscieni za duuuuza kase. A co do oleju to mam zamiar przejsc z Castrola 10w-60 na 10w-40 polsyntetyk bo tanszy i tez dobry (kupuje na allegro za 100 zl za 5 litrow Niemiecki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dzwonilem do ASO ul. jagiellonska w wawie, powiedzieli ze w przypadku brania oliwy, trzeba najpierw wymienic uszczelke odmy, moze to pomoc ale nie gwarantuja. Jesli nie pomoze to wymiana pierscieni za duuuuza kase. A co do oleju to mam zamiar przejsc z Castrola 10w-60 na 10w-40 polsyntetyk bo tanszy i tez dobry (kupuje na allegro za 100 zl za 5 litrow Niemiecki)

Co do tych pierścieni to popatrz na forum - podobno nie pomaga. Czyli kasa w błoto, naciąganie klienta. Lepiej lać olej.

 

Co do tego Castrola to sprawdź parametry i napisy na opakowaniu - podobno 10W40 to jednak pełny syntetyk. Sam takie widziałem na półce...

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dzwonilem do ASO ul. jagiellonska w wawie, powiedzieli ze w przypadku brania oliwy, trzeba najpierw wymienic uszczelke odmy, moze to pomoc ale nie gwarantuja. Jesli nie pomoze to wymiana pierscieni za duuuuza kase. A co do oleju to mam zamiar przejsc z Castrola 10w-60 na 10w-40 polsyntetyk bo tanszy i tez dobry (kupuje na allegro za 100 zl za 5 litrow Niemiecki)

Co do tych pierścieni to popatrz na forum - podobno nie pomaga. Czyli kasa w błoto, naciąganie klienta. Lepiej lać olej.

 

Co do tego Castrola to sprawdź parametry i napisy na opakowaniu - podobno 10W40 to jednak pełny syntetyk. Sam takie widziałem na półce...

 

Pzdr.

 

Zgadza się, silnik po remoncie, pełen szlif a oliwa jak znikala tak znika ale zdecydowanie wolniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem podobny przypadek w mojej Almie 1.8 Tekna HBK '03. Po 43 kkm wymiana w ASO na gwarancji pierścieni ( nowy typ pierścieni, inne oznaczenie ) i kompletu uszczelnień w silniku oraz zalanie silnika do poziomu max. ( o dziwo ) olejem Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Od tego momentu przejechałem ponad 7.000 km. na bagnecie ubyło oleju od wysokości max ok 4-5 mm. Wczoraj postanowłem sprawdzić,ile doleję. Odmierzałem bardzo dokładnie i po wlaniu 100 ml jest wskazywany szacunkowy poziom ok 1-1.5 mm poniżej max. ASO, które wykonywało naprawę, było przeciwne wymianie całego silnika motywując to faktem, iż pierścienie w nim byłyby takie same jak w silniku mojej Almy przed naprawą ( pierścienie pierwszego montażu ), a te ktore założono w trakcie naprawy były wg ich stwierdzenia już inne. Ocenę pozostawiam kolegom.

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było potrzeby robienia szlifu. Pierścionki były całe, ale zapieczone w gniazdach. Gładź cylindrów oraz panewki były w super stanie - lusterko. Poprzedni olej to jest przed naprawą, to był Castrol TWS Motorsport 10W60, ale moim zdaniem ma za niską liczbę TBN. Na nim przejechałem te pierwsze 43 kkm. Zadałeś pytanie ile pali na 1000 km, ale czego oleju czy benzyny? Jak oleju to już pisałem, że po przejechaniu po wymianie pierścieni ponad 7 kkm dolałem 100 ml i szacunkowy stan wynosi 1-1.5 mm poniżej max na bagnecie. Jak benzyny to jeżdżę na BP 95 oktanów i ostatnio poruszając się praktycznie cały czas po mieście na ok 420 km zużył mi ( lałem pod korek na wcisk ) 38 litrów. Komputer jako średnie zużycie paliwa przy często włączanej klimie pokazuje 8,1 litra. Zaopatrując się w olej należy zwracać uwagę na kod kreskowy na opakowaniu. Z niego można wyczytać, gdzie olej był konfekcjonowany tj. rozlewany i tak np. pierwsze trzy cyfry kodu kreskowego - 590 wskazują jako kraj Polskę. A tu szczegółowy link do oznaczeń :

http://wipos.p.lodz.pl/zylla/ut/barcode/systemkodowy.html

To tyle pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Podobno wszystko można. Tylko czy będzie się to opłacało oficjalnemu dystrybutorowi Mobila w Polsce. Link do danych tych dystrybutorów, a pochodzący ze strony Mobila :

http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/File...stributors1.pdf

Ja znalazłem takiego przedstawiciela w Warszawie. Oferuje on olej Mobil 1 5W50 w zamkniętych opakowaniach np. jednolitrowych w całości sprawadzany z Francji ( początek kodu 300-379 ) w cenie brutto 38 zł. W ASO poza warszawą oferują mi analogiczny olej w takich samych opakowaniach ( początek kodu 505 - Wielka Brytania) w cenie 40 zł.

A tu link do strony o artykułu : "Tajemnice etykiety - świadectwo oryginalności oleju"

http://www.autoflesz.mpn.pl/?go=article&am...amp;category=19

Podałem te dane aby podchodzić z dużą ostrożnością do tzw wyjątkowych okazji przy zakupach. Ale cóż wnioski każdy musi wyciągnąć samodzielnie.

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz kupiłem 2 bańki Castrola 10w-40 semisytetyk po 5 litrów każda za 211 zł razem, z Allegro, podobno rozlewany w Niemczech.

Chcę moją alme 1.8 LPG zalać tym szajsem i dokupić filterek mann-knecht. Do tej pory jeździłem na castrolu 10w-60+oryginalny filtr i bierze coraz więcej ok. 0.7 litra na 3000 km.

 

Pytanko do adascha czy bierze ci tego shella 10w-60 dużo czy mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Postanowiłem podać dla zainteresowanych linki do stron z danymi olejów silnikowych i nie tylko:

1. Spis danych technicznych olejów silnikowych dostępnych w Polsce:

http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html

2. Dobór olejów silnikowych:

http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/

3. Prawie wszystko o olejach silnikowych

http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html

Być może podane odnośniki zainteresują któregoś z kolegów.

Przyjemnej lektury.

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiek_g
i dokupić filterek mann-knecht

 

Jezli moge cos poradzic to lepiej doloz troche kasy i kup oryginalny filtr. Przynajmniej ja tak zrobie bo teraz kupilem nieoryginalny i pare sekund mi brzeczy jakby lancuszek chodzil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezli moge cos poradzic to lepiej doloz troche kasy i kup oryginalny filtr. Przynajmniej ja tak zrobie bo teraz kupilem nieoryginalny i pare sekund mi brzeczy jakby lancuszek chodzil

 

Popieram w całej rozciągłości. W przypadku filtra oleju - tylko oryginał.

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dobrania oleju info z ASO (spytałem co na ten temat sądzą):

Facet spojrzał na mnie i powiedział: "Panu będzie brał"...

Na moje pytanie dlaczego, odp: "jak się kręci silnik standardowo powyżej 4500-5000, to będzie brał olej"...

Zabawne, bo akurat ja rzadko kiedy wychodzę ponad 3000 na 1-4 biegu i 3500 na 5 biegu...

 

Ciekawe czy to ma sens :)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dobrania oleju info z ASO (spytałem co na ten temat sądzą):

Facet spojrzał na mnie i powiedział: "Panu będzie brał"...

Na moje pytanie dlaczego, odp: "jak się kręci silnik standardowo powyżej 4500-5000, to będzie brał olej"...

Zabawne, bo akurat ja rzadko kiedy wychodzę ponad 3000 na 1-4 biegu i 3500 na 5 biegu...

 

Ciekawe czy to ma sens

 

Wygląda na to, że "facet miał rację". Polecam ten artykuł, co prawda dotyczacy filtrów stożkowych, ale mówiący także o zwiększonym zużyciu oleju przy większej prędkości obrotowej silnika:

http://www.osk.4-net.pl/index.php?option=c...8&Itemid=33

Przyjemnej lektury i snucia wniosków.

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście to prawda,

 

Jak żona jeździła almą przez 15k to oleju nie ubywało, ale obroty to max 4k rpm

 

dla mnie normalka to 6k czy odcinka

 

ale z drugiej strony trochę też jeźdźiłem micra w tym samym stylu a oleju nic nie ubyło. Dodam, że to ten sam olej 5w50 mobil1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z drugiej strony trochę też jeźdźiłem micra w tym samym stylu a oleju nic nie ubyło. Dodam, że to ten sam olej 5w50 mobil1

Widocznie ten silnik nie lubi aż takiego kręcenia...

Wydaje się rozsądne, że każdy silnik mocno kręcony powinien brać, ale nie aż tyle co niektórym.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moim skromnym zdaniem za zaistniałe przypadki należy chyba winić pierścienie i tolerancję przy ich doborze do konkretnego silnika. Ciekawi mnie dlaczego ten problem dotyczy głównie Almer z silnikami QG18DE, a nie słyszy się o tak masowym występowaniu brania oleju przez Primery P11.144 lub Primery P12 - oba modele mają ten sam silnik, z tym, że P12 po FL. Czyżby w tych modelach były inne tłoki i pierścienie ( być może od innego producenta ). A może warto zastanowić się czy możliwe byłoby przy remoncie silnika polegającym na ewentualnym szlifie ( o ile konieczny ) i wymianie pierścieni tłoki i pierścienie Almery zastąpić tymi pochodzącymi z silników QG18DE ale Primer P12.

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moim skromnym zdaniem za zaistniałe przypadki należy chyba winić pierścienie i tolerancję przy ich doborze do konkretnego silnika. Ciekawi mnie dlaczego ten problem dotyczy głównie Almer z silnikami QG18DE, a nie słyszy się o tak masowym występowaniu brania oleju przez Primery P11.144 lub Primery P12 - oba modele mają ten sam silnik, z tym, że P12 po FL. Czyżby w tych modelach były inne tłoki i pierścienie ( być może od innego producenta ). A może warto zastanowić się czy możliwe byłoby przy remoncie silnika polegającym na ewentualnym szlifie ( o ile konieczny ) i wymianie pierścieni tłoki i pierścienie Almery zastąpić tymi pochodzącymi z silników QG18DE ale Primer P12.

Pozdrawiam :-)

 

ja mam po szlifie.

 

szczelność perfect bo ponad 13 atm w cylindrze (max dopuszczona wartość bo std to 11)

 

niektórzy planują głowię aby tyle mieć. A olej dalej znika. Tłoki niby japońskie, pierścienie niby też. Szlif wykonany perfect. Silnik chodzi jak żyleta aż do odcinki. Po rozmowie z fachowcem od motula facet stwierdził, że do oleju zawsze dostaja się resztki benzyny co dodatkowo rozrzedza olej i zaproponiwal molul 15w50 z serii 3000. Zapenił mnie, że na tym nie będze zuywać. To samo mówią ludki z forum subaru, gdzie problem jest na znacznie szerszą skalę pomimo, że wszystko made in japan. Jezcze nie kupiłem tego motula bo na razie nie mam czasu za tym biegać. ale już niedługo. Potem hamownia, chociaz gośc powiedziłał, że motul 15w na estrach ma znacznie mneiejsze opory niż mobil 5w50. Pohamujemy i sprawdzimy.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie dlaczego ten problem dotyczy głównie Almer z silnikami QG18DE, a nie słyszy się o tak masowym występowaniu brania oleju przez Primery P11.144 lub Primery P12 - oba modele mają ten sam silnik, z tym, że P12 po FL.

Słuszna uwaga. Mnie też to zastanawiało...

Jakoś nie chce mi się wierzyć, aby w dwóch niemalże identycznych silnikach stosowano różne materiały... Chyba że ktoś założył, że Almera jako samochód mniejszy może jeździć na materiałach słabszych, a Primera jako wózek większy powinna mieć mocniejsze, bo silnik będzie teoretycznie mocniej obciążony... Potwierdzałby to fakt, że Almery nie "naciskane" zbytnio przez użytkowników co do zasady biorą mniej, lub wcale...

Ale takie szukanie oszczędności zakrawałoby na kpinę. Jakkolwiek dzisiaj wszystko jest możliwe... Nie wiem dokładnie gdzie w GB znajduje się fabryka Almery, ale może akurat trafiło na Szkotów :)))

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja ma ten silnik w P12 jeżdzę na oleju Petro Canada 5W40, po wymianie oleju silnik nic nie bierze tak do 3-4 tys. potem ubywa średnio 100 ml na 1000km.

Z tego co słyszałem silniki 1.8 w almerach i primerach o mocy 116 są identyczne.

P12 z tym silnikiem jest mniej na forum niż almer tak więc skala problemu proporcjonalnie jest mniejsza :-)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie oleju silnik nic nie bierze tak do 3-4 tys. potem ubywa średnio 100 ml na 1000km.

Dziwne zjawisko jak dla mnie, bo jak silnik bierze z powodu wady konstrukcyjnej, to zdaje się, że powinien brać od razu po wymianie.

Może ten olej traci szybciej właściwości? Oskar, na innym oleju też tak miałeś?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej po ok. 3 tys. traci swoje parametry tzn. lepkość.

Na tym oleju silnik jeździ od nowosci, zuzycie jest do zaakceptowania.

Z tego co czytam na forum zmiana oleju zbyt duzo nie pomoże.

Tak wiec leje ten sam caly czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...