Gość AdaSch Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Cześć, jakis czas temu pisalem o tym, że postanowiłem się poświęcić i zmieniać olej co 1000km i testować który moja alma bierze i itd. Tak więc, wg mojej sugestywnej opini silnik najlepiej wkręca się na mobil1 racing formula 5w50 ale też olej szybko znika czyli 0,3l/1000 (zawsze wysokie rpm) natomiast silnik super się wkręca na shell 10w60 a olej nie znika! zrobiłem już 2k km i nadal stan na full. oleje które testowałem złoty lotos - nie brał, ale słabo kręcił podczs zapalania, i średnio się wkręcał shell 5w30 i 5w40 - oba silnik brał tak, że po 1k km trochę ubyło na bagnecie elf excelium, brał, ale silnik ładnie się wkręcał castrol - szajsu nie wlewam texaco 10w40 brał, ale bardzo mało, jakoś nie mam przekonania, silniki inaczej hałasował mobil1 5w50 bardzo brał, ewelacyjnie się wkręcał zawsze go używałem, i wiem, że silnik po nim jest w super stanie. no i ostania shell 10w60 - super się wkręca (minimalnie gorzej niż mobil5w50) no ale oleju absolutnie nie ubywa. Przejadę jeszcze 3k km i sprawdzę znowu, ale patrząc teraz to raczej wątpie, że znikinie. Auto przez 2k km katowałem (ah ta czwórka i 180 km/h) po za tym dodatkowo na tym oleju silnik wydaje się być cichszy oczywiście wszystko jest subiektywną oceną ale postanowiłem że sprawdże różne oleje i chyba warto było. (w garażu mam mnóstwo rozpoczętych pojemników przcież nie wyleje) dodatkow jeździłem na analizotor spalin aby sprawdzić czy spalany olej jest zagrożeniem na katalizatora. W żadnym przypadku nie było zagrożenia, wyniki były 0 lup bliske 0 a co za tym idzie nie było szansy uszkodzić katalizatora. może się komuś przyda pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Spoko, że takie doświadczenia robisz. Taka wiedza może się przydać. natomiast w moim przypadku jest tak, że kupiłem auto, zrobiłem nim 6000 km i nie bierze oleju (mam nadzieje, ze tak zostanie). Ale na razie jeszcze jezdzi na oleju z Austrii. Może inna jakość i moze to faktycznie zalezy od jakosci oleju, a nie wada silnika. generalnie nie poleca sie olejów 5W, a ostatnio z przerażeniem stwierdziłem na nalepce obok filtra powietrza, ze wlasnie jezdze na Mobil 1: 5W.... Ale na szczescie nie bierze... Sam z doswiadczenia wiem, ze mimo ze ta sama firma, to na Polske jakosc potrafi byc duuuuzo gorsza. I nie dotyczy to tylko oleju. Wiec na razie mojego przypadku nie traktowalbym jako wyznacznik. Niedługo będe zmienial, planuje zalac Shell 10W40, w ostateczności 10W60. I równiez opisze wrazenia. U nas w Polsce wystarcza 10w40.Nie ma takich temperatur, zeby stoswac 10W60. Spróboiwałbym QuackerState, ale nigdzie nie moge dostac. Moze uda sie nam stworzyc jakas mini bazę danych, a w efekcie może nawet wyeliminowac zjawisko "brania oleju". Byloby super zwlaszcza dla tych, ktorym bierze ten olej... I jeszcze propozycja. Biorac pod uwage, ze zjawisko brania oleju w QG18DE jest wiecej niz popularne, mozeby polaczyc wszystkie tematy zwiazane z tym silnikiem i olejem w jeden i umiescic jako przyklejony? na razie troche trzeba poszperac, zeby wszystkie info odszukac... Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 zrobisz jeszcze ze 3 kkm na 10W-60 i zacznie znikać jak pozostałe - spokojna głowa - tylko trochę olej na lepkości straci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 heh dobry jestes chlopie. sam sobie przeczysz piszez ze castrol - szajsu nie wlewam pozdro a ponoc szajsu nie wlewasz???? Cześć,złoty lotos - nie brał, ale słabo kręcił podczs zapalania, i średnio się wkręcał pozdro wiec wkonsu jak jest ?? bo widze ze i szajs lejesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MODEST Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 Z zainteresowaniem przeczytałem twojego posta. Ja też jeździłem na shell 10W 60, i silnik nie brał ani grama oleju. Dodatkowo stosowałem dolewkę z motorlifu w celu zmniejszenia tarcia w silniku. Obecnie przeszedłem na olej SYNGRON 10W 50 firmy Midland. Zrobiłem już około 5 k. Narazie bez większych uwag. Nara Modest :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 25 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2006 A ktos może leje Shell Helix Plus 10W40? No i czy ubywa z silniczka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Jeśli chodzi o Shell 10W60, to p_flori ma chyba niestety rację... Jeździłem na tym oleju i ubywało go... :-( Teraz jeżdzę na Shellu Hellix 10W40 i po wymianie połączonej z czyszczeniem układu smarowania ubywa go mniej, żeby nie powiedzieć sporadycznie. Ale tu też jest dziwna sprawa, bo: po wymianie przejechałem ok. 300 km i nie ubyło ani grama. Potem pojechałem do W-wy, gdzie samochód stał na parkingu strzeżonym przez 2 tygodnie (stan licznika bez zmian). Wróciłem nim potem do domu i sprawdziłem poziom oleju i ku mojemu zdziwieniu musiałem dolać... ok. 0,5l. Teraz znowu jest jakby lepiej i nic nie ubywa. Poddaję się. Nie znajduję żadnej prawidłowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 heh dobry jestes chlopie. sam sobie przeczyszpiszez ze castrol - szajsu nie wlewam pozdro a ponoc szajsu nie wlewasz???? Cześć,złoty lotos - nie brał, ale słabo kręcił podczs zapalania, i średnio się wkręcał pozdro wiec wkonsu jak jest ?? bo widze ze i szajs lejesz. hehe lotos miałem w poprzednich i nigdy nie było żadnych problemów zresztą patrząc na parametry myjące czyszczące lotos jest na tym samym poziome co mibil1 10w50 i shell 10w40 pozdro [ Dodano: Czw 26 Paź, 2006 ] A ktos może leje Shell Helix Plus 10W40? No i czy ubywa z silniczka... przez rok żona na nim jeździła n16 ale żona nie kręciła silnika ekstremalnie oleju nie ubywało przejechała 15k pozdro [ Dodano: Czw 26 Paź, 2006 ] Jeśli chodzi o Shell 10W60, to p_flori ma chyba niestety rację... Jeździłem na tym oleju i ubywało go... :-( Teraz jeżdzę na Shellu Hellix 10W40 i po wymianie połączonej z czyszczeniem układu smarowania ubywa go mniej, żeby nie powiedzieć sporadycznie.Ale tu też jest dziwna sprawa, bo: po wymianie przejechałem ok. 300 km i nie ubyło ani grama. Potem pojechałem do W-wy, gdzie samochód stał na parkingu strzeżonym przez 2 tygodnie (stan licznika bez zmian). Wróciłem nim potem do domu i sprawdziłem poziom oleju i ku mojemu zdziwieniu musiałem dolać... ok. 0,5l. Teraz znowu jest jakby lepiej i nic nie ubywa. Poddaję się. Nie znajduję żadnej prawidłowości. dziki za opinie, ale eksperyment dalej trwa pamiętajcie, że miałem szlif silnika, nowe tłoki i pierścienie więc teoretycznie nie powinien brać a bierze 10w60 na razie testuję i po 3k zrobię następny pomiar pomiary robię w stałym środowisku, czyli ciepłym garażu pozdrawiam p.s. w razie zmian napewno dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Wymiana tłoków i pierścieni niekoniecznie daje pozytywne rezultaty. Innymi słowy olej może brać dalej. Serwis nie daje gwarancji, że po wymianie przypadłość ustąpi... W dalszym ciągu istnieje ryzyko (+/- 50%), że oleju dalej będzie używac. Taki myk... Ale trzymam za Ciebie kciuki. Może jesteś w grupie szczęśliwców, którym się udało wyeliminować tą dość uciążliwą usterkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Wymiana tłoków i pierścieni niekoniecznie daje pozytywne rezultaty. Innymi słowy olej może brać dalej. Serwis nie daje gwarancji, że po wymianie przypadłość ustąpi... W dalszym ciągu istnieje ryzyko (+/- 50%), że oleju dalej będzie używac. Taki myk... Ale trzymam za Ciebie kciuki. Może jesteś w grupie szczęśliwców, którym się udało wyeliminować tą dość uciążliwą usterkę. no tak, kiedyś brało 1l/1000km teraz bierze max 0,2/1000 a nie powienien bo szlif jest robiony idealnie do tłkowów a fabryka wali tak ajk chce i ma się mieścić w tolerancji. a jednak ubywa. z drugiej strony spaliny są ok p.s. na razie jednak nie bierze pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Witam, Ja mam Petro Canada 5w40 i bierze mi średnio 100ml na 1000 km do 3 tys. nie brał nic. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Wymiana tłoków i pierścieni niekoniecznie daje pozytywne rezultaty. Innymi słowy olej może brać dalej. Serwis nie daje gwarancji, że po wymianie przypadłość ustąpi... W dalszym ciągu istnieje ryzyko (+/- 50%), że oleju dalej będzie używac. Taki myk... Ale trzymam za Ciebie kciuki. Może jesteś w grupie szczęśliwców, którym się udało wyeliminować tą dość uciążliwą usterkę. no tak, kiedyś brało 1l/1000km teraz bierze max 0,2/1000 a nie powienien bo szlif jest robiony idealnie do tłkowów a fabryka wali tak ajk chce i ma się mieścić w tolerancji. a jednak ubywa. z drugiej strony spaliny są ok p.s. na razie jednak nie bierze pozdro jak lyka 0.2 l/1000km to ja bym szukal nieszczelnosci w zaworach. moze uszczelniacze a moze i prowadnice zaworowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Tak jak wspomniałem wyżej, zalałem dzisiaj rano Shell Helix Plus 10W40. Dotychczas chyba jeździłem na Mobilu 1 - 5W40, naklejka trochę zniszczona, więc nie mogę odczytać czy faktycznie 40. Pierwsze wrażenia po odpaleniu silnika i zaskoczenie!!! Na luzie nie słychać w ogóle (nic a nic), że silnik pracuje, w trasie też dużo cichszy. Może to kwestia jakości oleju, a może tego że 2,7l oleju szybciej się zużywa i poprzedni olej był już mocno zużyty i dlatego silnik głośniej pracował (przeglądy co 15 tyś). A może ciszej pracuje bo ma świece nowe i filtry (oleju i paliwa). Mam tylko nadzieję, że tego Shella nie zacznie ubywać. Poprzedniego (Mobil 1) ani grama... Za jakiś czas dam znać. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Ile płaciłes za litr oleju Shell 10w40 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Szczerze, to kupiłem go w Arkadii w Warszawie, na hali... 124 zeta za bańkę 4 l, czyli 31 zeta za 1 literek... Tylko nie komentuj )) Normalnie też nie zaopatruję się na hali w takie rzeczy. Po prostu facet co mi robił przegląd miał załatwić olej, ale nie załatwił takiego jak chciałem i ratowałem się Hiperem z braku czasu... Ale chyba zbytnio nie przepłaciłem - poza tym, że kupiłem więcej niż potrzebowałem Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 :-) nic nie komentuje, nie ważne gdzie ale za ile :-) Ja leje Petro Canada 5W40 w cenie 37PLN za litr i zaczyna mi go brać tak po 2-3 tys od wymiany po przejechaniu 7 tys. dolałem 250 ml oleju i nie przejmuje się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 zrobisz jeszcze ze 3 kkm na 10W-60 i zacznie znikać jak pozostałe - spokojna głowa - tylko trochę olej na lepkości straci. niestety kolego miałeś rację po kliku tyś olej 0,2 ubyło. Na forum subaru wyczytalem, że dla obciążonych silników to normalka. Polecają jakiś motul ale niestety nie potrafię dobrać do swojego silnika. Motul ma jakieś dziwne wartości, a nie chcę czegoś spieprzyć. pozdro Edit: dzwoniłem do motula kazali wlewać serię MOTUL 300V COMPETITION 15W-50 i problemu ma nie być pozdro p.s. ciekawe ile za litr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 kazali wlewać serię MOTUL 300V COMPETITION 15W-50 Nieźle. Zwłaszcza to 15W. Jesteś pewien, że tak chcesz zrobić? Studiowałem ostatnio tematykę oleju do silników (głównie na necie), ale chyba nadal wiem za mało. 15W sugerowałoby że to olej mineralny, ale niekoniecznie chyba bo nie poleciliby Ci go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rak777 Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Spróboiwałbym QuackerState, ale nigdzie nie moge dostac. Teraz to "Midland". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 QuackerState To jest teraz chyba midland ale reki nie dam sobie uciac. A jak auto bierze olej to sie leje olej mineralny. Smutne ale prawdziwe. Ps. tylko lubro nie lej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 QuackerState Kiedyś to był świetny olej. Kolega mechanik miał go z tych wielkich beczek firmowych. Szukałem ostatnio, ale i tak teraz nie kupiłbym skoro nazwa się zmieniła. Jakość Mobila też się podobno zmieniła odkąd rozlewają go w Polsce. Ale fajnie jakby ktoś przetestował teraz ten Midland. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 kazali wlewać serię MOTUL 300V COMPETITION 15W-50 Nieźle. Zwłaszcza to 15W. Jesteś pewien, że tak chcesz zrobić? Studiowałem ostatnio tematykę oleju do silników (głównie na necie), ale chyba nadal wiem za mało. 15W sugerowałoby że to olej mineralny, ale niekoniecznie chyba bo nie poleciliby Ci go. oleje Motula sa robione na bazie estrów i olej 15W...motula ma duużo lepsze własciwości niz inne 15W-mineralne-którymi mozna spieprzyc silnik ja ostatnio czytałem że najlepiej na zime jakiś 5w- a na lato 15w motula Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAFAR Opublikowano 24 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 Witam mam N16 1.8+LPG sekwencja zalozona w ASO jak mialem 11 000 km. Teraz 65 000 km. Po ok 35 000 km zaczął brać olej, ok 1-1.3 litra na 5000 km nie wiem czy to dużo czy mało, a jeżdżę ostro. Od samego początku śmigam na Castrolu 10w-60, najpierw lany w ASO, potem kupiłem bańkę 4L w Carrefourze za 179 zł, teraz na allegro kupiłem bańkę 5 L za 150 zł dostawca zapewnia że olej jest rozlewany w Niemczech. Cały czas bierze oliwkę i tak się zastanawiam czy faktycznie przejście na Shella 10-60 się opłaci bo bańka 4L kosztuje ok 207zł, a nie mam gwarancji że przestanie brać. Z kolei w ASO powiedzieli że ostatecznie można przejść na olej pół syntetyk 10-40, polecali castrola. Co o tym sądzita, bo mam mętlik w głowie, a chciałbym wyeliminować lub ograniczyć żłopoanie oleju pozdro Ps. w ASO zeznali że nie polecają oleju poniżej 10w, bo może być problem z rorządem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 24 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 Co o tym sądzita, bo mam mętlik w głowie, a chciałbym wyeliminować lub ograniczyć żłopoanie oleju W dziale "Porady eksploatacyjne" znajdziesz pogaduchy na temat różnicy 10W a 5W. Przy okazji jest tam kilka sensownych wypowiedzi na temat dobierania, czy brania oleju itp. Polecam. Mimo wszystko wciąż nie rozumiem dlaczego lejecie 10W60? 10W40 nie wystarcza jak na nasza strefę klimatyczną? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysiek_g Opublikowano 24 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 Ja osatnio kupiel Quarker'a 10W40 polsyntetyk i nie jestem zadowolony, tylko musze przy nastepnej zmianie kupic oryginalny filtr bo filtron sie nie sprawdza pozdrawiam [ Dodano: Pią 24 Lis, 2006 21:46 ] Chcialem napisac ze jestem zadowolony 67 PLN za 3 litry to tez nieduzo wiec polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.