Gość freak Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Witam, od pol roku jestem posiadaczem Nissana Sunny B11 (1986r) - 1.7 D, od czasu kupna czyli od maja jest wlana woda do ukladu chlodzenia. Teraz moje pytanie: jak spuscic wode z chlodnicy, a przede wszystkim z bloku, oraz jak odpowietrzyc potem uklad ? Bardzo mile widziana foto relacja, ewentualnie moze ktos posiada jakas literature w wersji elektronicznej, bede bardzo wdzieczny. Pozdrawaim, kierownik 20-letniej Nyski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MatMM Opublikowano 26 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2006 Z tyłu bloku silnika po prawej stronie masz odpowietrznik układu. Natomiast tuż przy chłodnicy po prawej stronie masz wąż, który nalezy odczepić (najszybciej) i z niego spłynie cała woda/płyn chłodzacy. P.S. nie zapomnij właczyć ogrzewania na nawiew ciepły. Jesli tylko znajde chwile potem to zejde do auta i zrobie fotki, moze nawet teraz... Edit: Oto fotki. Na pierwszej zaznaczyłem wąz z ktorego spuszcza się cały płyn chłodzący na drugiej natomiast odpowietrznik. 1. Wąż do spuszczenia wody 2. Odpowietrznik Powinno wszystko byc ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jerzy kamiński Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 W cd-17 jest jeszcze korek w bloku silnika z przodu naprzeciw chłodnicy,a czy pod wężem nie ma plastykowego kranika do spuszczania płynu bo u mnie tak jest pozdrowienia Jerzy ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MatMM Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 Korek jest w nowszych wersjach. Kranik owszem i jest ... ale po co krecic nim skoro mozna zdjąc caly wąż (bez problemów i zlych skutków) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość freak Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Dzieki Chłopaki, jutro pokombinuje i opisze co z tego wyszlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill_2005 Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 kurde ale macie fajne rzeczy w nyskach!! ja ani nie mam tego korka do odpowietrzania (z tylu bloku) a ni z przodu bloku i tym bardziej korka zlewowego w chłodnicy (mimo że chłodnica ma nie cale 2 lata) i jakoś się sam odpowietrzył (po 2 godzinach męczarni) no i wlałem mu tyle płynu ile nakazywała instrukcja (Sam naprawiam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość freak Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Witam ponownie, plynu jeszcze nie wymienilem bo ostatnio troche malo czasu mam, zajme sie tym juz niedlugo (mam nadzieje ze zdaze przed mrozami ) Teraz mam inny klopot, dzisiaj rano musialem isc do pracy na piechote. Poprostu Nysunia nie oppalila, chyba swiece zarowe sie skonczyly, dzisiaj zamowilem nowe, beda w czwartek. Mam nadzieje ze to ostatnie wydatki w tym roku i zime przejezdze bez przeszkod, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MatMM Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Sprawdz ladowanie akumulatora jakie masz, bo moze aku juz jest slaby i dlatego nie odpala. Kreci go wogole ? Świecie nie powinny mieć niz do tego poniewaz w starych modelach sluza one jedynie jako przekaznik ciepla i prkatycznie nie tzreba ich wymieniac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość freak Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 akumulator jest ok, kreci, ladowanie tez jest, swiece juz zamowilem, moze w piatek je wymienie to na[isze czy cos sie zmienilo. ps. objawy sa takie: - jak tylko zrobi sie temperatura kolo zera stopni to nie chce odpalic, jak postoi kilka godzin i zrobi sie troche cieplej to odpala ale z wielkim trudem, wczesniej jak byly wyzsze temperatury to nie bylo problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 A jak przekręcisz zapłon i czekasz na świece to słychac pyknięcie przekaźnika :?: Często sterownik kuleje - w moim poprzedni właściciel to zrobił- sterownik jest pod siedzeniem pasażera - slychać jak delikatnie pyka a później słychać jak pyka z pod maski za licznikami - wogóle nie patrze na kontrolkę - bo ona dość szybko gaśnie 8) ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość freak Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Dzisiaj znowu do pracy na piechote, jeszcze nie ma swiec, to chyba jakis deficytowy towar. Tego patentu z przekaznikiem nie sprawdzalem, jak wroce do domu to zobacze, nie wiesz ile taki przekaznik moze kesztowac ewentualnie ? ps. wracajac do plynu chlodniczego i jego wymiany, u mnie jest kranik wiec nie musialem odkrecac weza, znajduje sie dokladnie pod wskazanym wezem, natomiast nie moge "namierzyc" tego odpowietrznika ze zdjecia, on jest gdzies nad termostatem, za obudowa rozrzadu, od strony podszybia ??? ps2. tym kranikiem zejdzie cala woda ? z bloku tez ? czy jest jakies dodatkowe miejsce do spuszczania wody z bloku ? sory ze zadaje tyle pytan ale wczesniej jezdzilem polska mysla techniczna zwana "polonez" a tam wszystko naprawialo sie mlotkiem i duzym srubokretem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Woda zejdzie cała - dobrze jest przed spuszczeniem przekręcić nawiew na gorące aby z małego obiegu spuścić - nie wiem czy to prawda ale mi tak kiedyś ktoś powiedział... Przekaźnik może byc trudny do zdobycia - bo były ponoć 2 rodzaje. Różniły się sposobem pracy- 1 działał czasowo a drugi miał czujnik temp. :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MatMM Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 ps. wracajac do plynu chlodniczego i jego wymiany, u mnie jest kranik wiec nie musialem odkrecac weza, znajduje sie dokladnie pod wskazanym wezem, natomiast nie moge "namierzyc" tego odpowietrznika ze zdjecia, on jest gdzies nad termostatem, za obudowa rozrzadu, od strony podszybia ??? Zejdzie cała woda - już pisalem to w poprzednich postach jak i z nawiewem ; ) Odpowietrznik powinien być za obudowa rozrzadu z prawej strony ... nie odkrecisz go palcami, potrzebny bedzie klucz, najlepiej fajkowy, chyba 12, odkrec go troche i sam zobaczysz jak poleci para - nie zapomnij zakrecic ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Devill_2005 Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Świece żarowe do nissana 1,7D ( CD17 ) to z katalogu Bosch 0 250 202 005 Bez żadnego problemu można je dostać w każdym sklepie ponieważ mają je w hurtowniach! Jeśli chodzi o NGK to nr nie znam ale sobie kupie jak pojadę po towar w przyszłym tygodniu (w tym tygodniu szef jeździł po towar ) Cena Boschy ok 40 zł (w każdym sklepie ceny mogą się wahać w tych granicach) NGK do 30 zł P.S. nie dajcie się nabrać jeśli wam w sklepie powiedzą że do japońca to drogie ceny świec są w tych samych granicach!!! pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość freak Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 wkoncu zmienilem swiece ! Wreszcie odpala normalnie, tak wygladaja swiece ktore wykrecilem z samochodu Jezeli chodzi o plyn chlodniczy to z moim samochodem jest chyba cos nie tak. U mnie nie ma odpowietrznika, czy to mozliwe ze uklad sam sie odpowietrza ?? Z miejsca gdzie powinien byc odpowietrznik wychodzi jakas rurka i idzie chyba gdzies do chlodnicy, jutro zrobie zdjecia to zobaczycie. Poza tym jak zmienialem plyn zapomnialem o przestawieniu "wajchy" od ogrzewania na cieple i bylo mniej wiecej w polowie miedzy zimnym i cieplym. Co za tym idzie weszlo mi tylko okolo 4 litrów plynu. Do ukladu podobno wchodzi okolo 6,5 litra, wiec gdzie moje 2,5 L sie podzialo ? Czy az tyle wchodzi w nagrzewnice ?, czy z bloku mi wszystko nie splynelo ? Po zmianie plynu jezdzilem tylko chwile, silnik sie troche nagrzal ale nie doszedl do 90 st., mozliwe ze samo sie odpowietrzy i jeszcze te 2 L doleje ? UFFFFF, strasznie sie rozpisalem Pozdrawiam freak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MatMM Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 2,5 l zgubiłes podczas nie przełaczenia ogrzewania. Węzem schodzi wszystko z bloku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ptomas Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Słuchajcie, mam problem z układem chłodzenia B-11, ale nieco innego typu. Poszedł mi przewód górny chłodnicy i szukam teraz nowego. Czy ktoś z Was mógłby mi coś zasugerować? Zamiennika żadnego znaleźć w sklepach nie mogę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.