Gość Addagio Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Najważniejsze czynności, które powinnaś zrobić obowiązkowo w wymaganym okresie (rozumiem, że masz wersję Diesel 1,5 dCi, i że kupiłaś niedawno, czyli przegląd po 120 tys jeszcze poprzedni właściciel zrobił): - wymiana oleju w silniku wraz z filtrem oleju, - wymiana filtra powietrza, - kontrola płynu w chłodnicy (żeby nie zamarzł w zimę) ewentualnie uzupełnienie do wymaganej ilości, jeżeli facet serwisował samochód to pewnie wymieniał regularnie i płyn będzie trzymał parametry, - kontrola jakości płynu hamulcowego (jak serwisowany, powinno być spoko) – w razie potrzeby uzupełnij lub wymień jak nie trzyma parametrów, niech mechanik zerknie na klocki i tarcze z tyłu i przodu, - sprawdź paski napędów (klinowe) w jakim są stanie, - akumulator (płyn i poziom, parametry), ładowanie – żeby nie było zaskoczeniem jak padnie przy mrozach, - jeżeli słabo świecą światła, to sprawdź ustawienie, - sprawdź w instrukcji kiedy ostatnio wymieniany był olej w skrzyni biegów oraz filtr paliwa, czy był wymieniany pasek rozrządu - facet serwisował, więc nie powinno być konieczności wymiany na razie, - filtr ppyłkowy – możesz wymienić (ja osobiście zrobię to dopiero razem z całą klimą na wiosnę). Wyważenie kół rób zawsze przy zmianie, kapciarz mniej więcej powie Ci w jakim są stanie gumy. Jeżeli facet faktycznie serwisował i masz na to dowód, to nie ma się jeszcze czym przejmować. Gorzej jak kupujesz wózek i nie wiesz co gość robił i czy w ogóle coś Ale jak masz benzynę, to dochodzą jeszcze świece. Inne czynności powinno się zrobić jak coś stuka, brzęczy, czyli są oznaki, że coś jest nie tak - wtedy nie czekasz na przegląd tylko jedziesz do dobrego zaufanego mechanika. Z mechanikiem jest jak z lekarzem - do byle kogo się nie chodzi Najlepiej popytaj kogoś o dobrego mechanika (takiego u którego byli już Twoi przyjaciele i jest pewność, że gość wie co robi i nie zdziera) i rób wszystko u niego. Takich rzeczy jak bieżąca kontrola ilości oleju w silniku, płynu w chłodnicy, to chyba nie muszę Ci tłumaczyć? Takie przeglądy powinno się według mnie robić co 15 tyś. Może ktoś jeszcze coś poradzi. Miłego użytkowania. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Efrem Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Mam N15 z 1999, benzyna, ale to pewnie nie robi dużej różnicy, jeśli chodzi o przeglądy. Poprzedni przegląd była tak jak piszesz w kwietniu tego roku. Niestety odkąd go kupiłam w czerwcu poszło już 14.000. Co do historii to rezczywiście mam dużo informacji, ksiażka serwisowa, wydruki z ASO itd. Co do swoim mechaników to jakieś tam namiary mam, ale na takiego naprawdę dobrego to ciągle nie mogę trafić. Wcześniej miałam Sunny i Micrę oba auta były już na dojeżdżeniu. No i nie lubiłam ich tak jak tej Almery to i nie martwiłam się tak bardzo Bardzo dziękuję za informacje, chciałam się douczyć i się udało. Pozdro Gośka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinde Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 zrobiłem w końcu ten przegląd, w warszawskim T&T Zaborowski. Zapłaciłem 720zł + mój olej. wszystko ok, sumiennie poprawili zaznaczone przeze mnie drobiazgi, jak skrzypiące mocowanie pasa kierowcy, stuki w środkowej konsoli itp. jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.