Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

NISSAN PATFINDER spalanie.


Gość raptus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Overdrive to nadbieg. Jak go wyłączysz to skrzynia nie będzie przełączać na ten magiczny bieg.

 

Te 20L benzyny w mieście nie musi wynikać z cieknących wtrysków. Jak samochód jeździ na benzynie? Jak przyspiesza? Jakby wtryski lały to miałbyś mieszankę LPG + benzyna oraz zalewanie silnika na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie i gazie jezdzi jak mała rajdówka. Ale nie jest przecież możliwe aby brał mniej gazu niż benzyny. A sprawdzałem na długich dystansach po 200 i 300km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety podobnie, nawet jesli to niewiele poniżej 20litrów. Trochę boję się że umoczyłem 5 lat odkladana kasę w samochodzie z jakąś nienaprawialną wadą. Pływak w baku jest też chyba uszkodzony bo wkaznik paliwa wisi i kontrolka rezerwy świeci. Najlepsze że mam wykreconą żarówkę kontrolki od silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba podłączyć OBD skaner i sprawdzić co w trawie piszczy. Może poprzedniemu właścicielowi nie chciało się wymieniać sond lambda i wykręcił żarówkę od Check engine przed sprzedażą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z czujnikiem poziomu paliwa w pompie w baku, dokładniej za wysokie napięcie z czujnika.

Przyczyny:

- brak połączenia lub zwarcie w instalacji czujnik - szyna CAN

- brak połączenia lub zwarcie w instalacji czujnika poziomu paliwa

- uszkodzony zestaw wskaźników deski rozdzielczej

- uszkodzony czujnik poziomu paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wskaznik paliwa tzn pływak w baku to porazka, jest zrobiony z kawałka twardej kruszącej się pianki.Pływak potrafi w miejscu otworu, gdzie przechodzi ramię (stalowy drut) czujnika wytrzeć się do tego stopnia iz odpływa sobie w .....siną dal baku.... ;-)

 

Moze ktos sprawdzi w serwisowce jakie kolory mają kable od tego czujnika? Kostka gdzie mozna się wpiąc znajduje się za prawym przednim nadkolem pod plastikową osłoną, pomiary czujnika nalezałoby zacząć od tego miejsca. Mozna tez wpiąc się z regulowanym potencjometrem i sprawdzić co pokaze się na liczniku.

Tylko nie wiem jakiej wartości ten potencjometr zastosować i w jakie piny się wetknąć. Sorry rozbierałem to wszystko ale zapomniałem zerknąc na kolory kabli...

Wyciaganie czujnika (całego baku) to tragizm moim zdaniem. Manchi nie łam się ja tez myslałem ze umoczyłem, nie ma tak zle, path to zarąbiste autko. niestety ma tez swoje wady jak kazde auto. pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swój wozik uwielbiam. Moge wbić zęby w parapet, a wyprowadzę wszystko.

KrisT: sprawdzisz mi symbole na silownikach tylnej klapy? U mnie wszystko usunięte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważajcie. Xterra to nie końca Pathfinder. Dane odnośnie błędu znalazłem w service manualu Xterry nie Pathfindera. Tego błędu nie ma w VQ40DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod tym kodem błędu jest to co już wyżej napisałem.

 

Silnik jak widzisz nie jest ten sam. ECM jest inny. W manualu od Patha w wersji VQ40DE nie ma info o Twoim błędzie. W manualu od Xterry ten błąd jest wymieniony i napisałem ci wyżej co on oznacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czego w takim razie proponujesz zacząć? Opuszczanie baku czy najpierw słynne złącze za prawym kołem? Musiałbym jakoś pokierować mojego mechanika, ewentualnie dajcie namiary na magików od Nissana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wymontowałbym pompę paliwa z baku i od niej zaczął. Jak okaże się że czujnik pracuje prawidłowo wtedy sprawdziłbym instalację. Można to zrobić samemu ale bez service manualu ani rusz. Nie oddałbym autka do zakładu wiedząc że nie dysponują dokumentacją. Serwisówkę znajdziesz tutaj: http://www.nicoclub.com/archives/nissan-xterra-factory-service-manuals.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chciałem wrócić do oryginalnego tematu wątku, odnośnie spalania. Czy regulacja przepustnicy i przeplywomierza może mieć wplyw na spalanie ilosci paliwa? Gazownik jak montowal gaz to twierdził że przeczyscił te elementy, ale miał problem z regulacją przepustnicy. Da się to zrobić przy pomocy zwykłego OBDII i komputera? Bo chyba do tego tylko miał dostęp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim autku możesz:

 

  • Ustawić pozycję zerową pedału gazu
  • Ustawić pozycję zamknięcia przepustnicy
  • Ustawić ilość dopływającego powietrza na wolnych obrotach

 

Możesz to zrobić bez Consulta chociaż będzie z nim łatwiej. Masz to opisane w serwisówce (Engine Control System -> Basic Service Procedure). Zwykłym skanerem OBD nic nie zrobisz.

 

Osobiście urwałbym ręce gazolowi za grzebanie w czymkolwiek innym niż instalacja LPG w aucie. Przepływomierza się nie reguluje, działa albo nie działa, możesz sprawdzić Consultem jaki podaje przepływ. Prawidłowe wartości: 2-6 g-m/sek. przy wolnych obrotach oraz 7-20g-m/sek przy 2500rpm.

 

A po za tym to co on chciał regulować w przepustnicy i czym? Przecież tam jest silnik i nic nie zrobi co najwyżej może sprawdzić czy działa prawidłowo mierząc impedancję na wtyczce: 1-15 Ohm przy temp. 25st.C

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób reguluje się hamulec i gaz, bo aktualnie mam wrażenie że silnik siłuje mi się z hamulcem przy hamowaniu i ruszaniu. Słychać charakterystyczne puszczanie hamulców przy ruszaniu z miejsca. Czy są do tego jakieś czujniki w pedałach, czy robi się to inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W hamulcach możesz co najwyżej posprawdzać czy prowadnice zacisków nie są pozacierane i czy przypadkiem ręczny nie trzyma zacisków z tyłu. Co do pedału gazu to napisałem ci wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma możliwości ustawienia, aby silnik nie siłował się z hamulcami? Jak wybiore N i wciskam/puszczam hamulec to tego odgłosu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Święta prawda. Jak można zgwałcić V6 gazem :|

Debilizm to takie wypowiedzi - jak się da zaoszczędzić i to głupotą jest nie zaoszczędzić auto i tak sprzedaż albo się rozpadnie za x tak czy siak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Po długim czasie (na liczniku 82tys. mil w porównaniu do 6x tys w chwili zakupu) mam chyba odpowiedź na problem z fenomenem spalania większej ilości benzyny niż gazu :-)

Pistolet mi odbija kiedy chce i nie mam możliwości zatankowania w sposób kontrolowany :-)

Za tydzień oddaję mojego mięśniaka do serwisu w celu naprawy wskaźnika paliwa, przy okazji zwrócę jego uwagę na ten wlew. Wiecie co może być przyczyną niekontrolowanego odbijania pistoletu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy odpowietrznik baku nie jest zatkany... lub tankuj wolniej, cofające paliwo lub piana wył pistolet.


sprawdz czy odpowietrznik baku nie jest zatkany... lub tankuj wolniej, cofające paliwo lub piana wył pistolet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...