Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tarcze hamulcowe


Dragomir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem w czerwcu klocki (przód) na nowe "ferodo", teraz znowu musiałem bo z prawej strony zewnętrzny klocek zjechał się do zera i porobił mi bruzdy w tarczy :shock:

Pytanie DLACZEGO :?:

 

1. Wina tłoczków nr 1 (jeden z nich ciężko pracował i nie wracał po wciśnięciu, pozostałe chodzą lekko, tzn w drugim kole)

http://i53.photobucket.com/albums/g80/drag...9/hamulce/1.jpg

 

2. czy wina tłoczka nr 2

http://i53.photobucket.com/albums/g80/drag...9/hamulce/2.jpg

 

3. jakaś inna przyczyna

 

Ponieważ tarcza dostała po piz....e, to też musiałem wymienić komplet tarcz no i klocków oczywiście :evil:

Koszt imprezy 230 zł :(

 

zdjęcia zjechanych klocków:

 

http://i53.photobucket.com/albums/g80/drag...9/hamulce/3.jpg

http://i53.photobucket.com/albums/g80/drag...9/hamulce/4.jpg

 

Piszcie co mogło być przyczyną i czy może przy okazji jeszcze coś warto wymienić :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może miałeś zapowietrzony hamulec? druga możliwość ( nie wiem jak to jest w k11) nasmaruj te tuleje na których trzyma sie cały zacisk- on musi sie swobodnie przesuwać...

jakie miałeś klocki Ferodo Premier czy zwykłe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie LeXaN ma racje :) ale tak wogóle to jeszcze sprawdź sobie zbieżność :) Mój kumple miał w unie tylko jedną strone zjechaną ostro, tak jak u ciebie, wymienił klocki zrobił zbieżność i gra wszystko :) Ale nasmaruj te tuleje, :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą tuleję ze zdjęcia 1 to już nasmarowałem i już lepiej chodzi, zrobiłem kurs (20km) i zauważyłem że prawa tarcza mocniej się nagrzewa niż lewa :?

 

A jak nasmarować tą tuleję ze zdjęcia 2 :?:

 

Zbieżność powinna być dobra bo bym po oponach widział że źle się zdzierają, (a mam nówki są git) :)

 

klocki miałem ferodo zwykłe (chyba, płaciłem 100 za komplet), teraz wstawiłem japońskie :)

 

[ Dodano: Sob 28 Paź, 2006 ]

A jeszcze jedno, jakim smarem najlepiej jest je nasmarować :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz Szwałkiewicz

Witam. Przyczyną takiego jak na zdjęciach zużycia kloców są zacierające się tuleje prowadzące zacisk . Oczyść dokładnie i nasmaruj delikatnie smarem grafitowym lub jeszcze lepiej miedziowym ( wyższa wutrzymałość na wysokie temperatury). Operację taką trzeba powtórzyć na obu kołach jednej osi. Przy okazji jak już masz rozebrane w pył zaciski to warto oczyścić tłoczki i nasmarować je pastą do zacisków ( ta z kolei zawiera śladowe ilości srebra ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys bawilem sie z czyms podobnym i byla to wina tych tulei. Jesli chcesz sprawdzic czy dobrze zrobiles po odpaleniu autka wdus pare razy hamulec, potem przejedz z kilometr lub dwa i zatrzymaj autko bez hamowania hamulcem. Obmacaj tarcze i jak sa cieple to znaczy ze jeszcze czegos brakuje w tej naprawie. Zeby sie nie poparzyć dobrze najpierw sprawdzić śruby od koła dopiero potem tarcze macać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Zeby sie nie poparzyć dobrze najpierw sprawdzić śruby od koła dopiero potem tarcze macać.

 

Wiem wiem, a zwłaszcza moje palce :D

 

Dzięki, sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem w sobotę to samo z tylnymi prowadnicami zacisku (te tulejki które się niby zapiekły a w środku po prostu zardzewiały) to samo z obu stron tylnych hamulcy. Rozebrane wyczyszczone przesmarowane i złożone do kupy przy okazji wymienione z tyłu klocki bo był ten sam motyw z nierównym zużyciem klocków

 

[ Dodano: Pią 03 Lis, 2006 23:42 ]

Kiedys bawilem sie z czyms podobnym i byla to wina tych tulei. Jesli chcesz sprawdzic czy dobrze zrobiles po odpaleniu autka wdus pare razy hamulec, potem przejedz z kilometr lub dwa i zatrzymaj autko bez hamowania hamulcem. Obmacaj tarcze i jak sa cieple to znaczy ze jeszcze czegos brakuje w tej naprawie. Zeby sie nie poparzyć dobrze najpierw sprawdzić śruby od koła dopiero potem tarcze macać.

 

albo prościej da się wyczuć podczas swobodnego toczenia że któryś hamulec trzyma koło (przynajmniej palcy nie poparzysz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie swobodnego toczenia nic nie wyczułem i to zarówno przed wymianą jak i po :?

A od czasu do czasu sprawdzam czy czasem mnie nie ściąga podczas hamowania :)

 

Może to po prostu akurat jakiś felerny klocek mi się wcześniej trafił :?:

Bo sądząc po tym jak go zjechało to powinienem wyczuć że coś nie tak z hamulcami :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnosze lewe przednie kolo podnosnikiem, zwolniony bieg i rusze nim jak to kiedys Pijanowski a wlasciwie asystentka machala kolem fortuny i kolo moze mi sie przekreci z pol obortu jak mocniej machne, z prawym tak samo, co mam rozebrac wyczyscic nasmarowac, sprawdzic, to co wymieniliscie w tematach wyzej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnosze lewe przednie kolo podnosnikiem, zwolniony bieg i rusze nim jak to kiedys Pijanowski a wlasciwie asystentka machala kolem fortuny i kolo moze mi sie przekreci z pol obortu jak mocniej machne, z prawym tak samo, co mam rozebrac wyczyscic nasmarowac, sprawdzic, to co wymieniliscie w tematach wyzej ?

 

dokładnie w zacisku do zrobienia może być albo tłoczek (tu już wyższa szkoła jazdy jeśli jest zapieczony) oraz prowadnice czyli te dwa bolce które są schowane pod gumami w kształcie harmonijki ,rozebrać je nasmrować aha i ważne obejrzyj czy te osłonki gumowe prowadnic nie są porwane albo popękane gdyż pod nimi osadza się brud i prowadniki rdzewieją efekt - zacisk nie będzie do końca odbijał co znaczy że klcki nie odjadą na taką odległość od tarczy aby swobodnie się obracała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo prościej da się wyczuć podczas swobodnego toczenia że któryś hamulec trzyma koło (przynajmniej palcy nie poparzysz :)

 

Wiesz jak mi wykreca kierownice w rekach to nie musze kombinowac bo wiem ze to hamulce, chodzilo raczej o delikatne "ocieranie", a to dosc trudno wyczuc podczas toczenia sie autka, no chyba ze na nowo otwartej autostradzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

albo prościej da się wyczuć podczas swobodnego toczenia że któryś hamulec trzyma koło (przynajmniej palcy nie poparzysz :)

 

Wiesz jak mi wykreca kierownice w rekach to nie musze kombinowac bo wiem ze to hamulce, chodzilo raczej o delikatne "ocieranie", a to dosc trudno wyczuc podczas toczenia sie autka, no chyba ze na nowo otwartej autostradzie ;)

 

wiem o tym :)

ocieranie a trzymanie to też róznica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnosze lewe przednie kolo podnosnikiem, zwolniony bieg i rusze nim jak to kiedys Pijanowski a wlasciwie asystentka machala kolem fortuny i kolo moze mi sie przekreci z pol obortu jak mocniej machne, z prawym tak samo, co mam rozebrac wyczyscic nasmarowac, sprawdzic, to co wymieniliscie w tematach wyzej ?

 

dokładnie w zacisku do zrobienia może być albo tłoczek (tu już wyższa szkoła jazdy jeśli jest zapieczony) oraz prowadnice czyli te dwa bolce które są schowane pod gumami w kształcie harmonijki ,rozebrać je nasmrować aha i ważne obejrzyj czy te osłonki gumowe prowadnic nie są porwane albo popękane gdyż pod nimi osadza się brud i prowadniki rdzewieją efekt - zacisk nie będzie do końca odbijał co znaczy że klcki nie odjadą na taką odległość od tarczy aby swobodnie się obracała

 

tak jak pisał Rysiu83

 

Jak rozbierzesz hamulec sprawdź prowadnice, powinny lekko chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...