Dragomir Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Wymieniałem w czerwcu klocki (przód) na nowe "ferodo", teraz znowu musiałem bo z prawej strony zewnętrzny klocek zjechał się do zera i porobił mi bruzdy w tarczy :shock: Pytanie DLACZEGO :?: 1. Wina tłoczków nr 1 (jeden z nich ciężko pracował i nie wracał po wciśnięciu, pozostałe chodzą lekko, tzn w drugim kole) http://i53.photobucket.com/albums/g80/drag...9/hamulce/1.jpg 2. czy wina tłoczka nr 2 http://i53.photobucket.com/albums/g80/drag...9/hamulce/2.jpg 3. jakaś inna przyczyna Ponieważ tarcza dostała po piz....e, to też musiałem wymienić komplet tarcz no i klocków oczywiście :evil: Koszt imprezy 230 zł zdjęcia zjechanych klocków: http://i53.photobucket.com/albums/g80/drag...9/hamulce/3.jpg http://i53.photobucket.com/albums/g80/drag...9/hamulce/4.jpg Piszcie co mogło być przyczyną i czy może przy okazji jeszcze coś warto wymienić :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 może miałeś zapowietrzony hamulec? druga możliwość ( nie wiem jak to jest w k11) nasmaruj te tuleje na których trzyma sie cały zacisk- on musi sie swobodnie przesuwać... jakie miałeś klocki Ferodo Premier czy zwykłe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 No właśnie LeXaN ma racje ale tak wogóle to jeszcze sprawdź sobie zbieżność Mój kumple miał w unie tylko jedną strone zjechaną ostro, tak jak u ciebie, wymienił klocki zrobił zbieżność i gra wszystko Ale nasmaruj te tuleje, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukeswirus Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 cza se było kupić lucasa albo A.T.E, może by pochodziły dłużej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragomir Opublikowano 28 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Tą tuleję ze zdjęcia 1 to już nasmarowałem i już lepiej chodzi, zrobiłem kurs (20km) i zauważyłem że prawa tarcza mocniej się nagrzewa niż lewa :? A jak nasmarować tą tuleję ze zdjęcia 2 :?: Zbieżność powinna być dobra bo bym po oponach widział że źle się zdzierają, (a mam nówki są git) klocki miałem ferodo zwykłe (chyba, płaciłem 100 za komplet), teraz wstawiłem japońskie [ Dodano: Sob 28 Paź, 2006 ] A jeszcze jedno, jakim smarem najlepiej jest je nasmarować :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 najlepszy jest smar miedziowy ale ja mam nasmarowane grafitowym i tez spełnia swoje zadanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz Szwałkiewicz Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Witam. Przyczyną takiego jak na zdjęciach zużycia kloców są zacierające się tuleje prowadzące zacisk . Oczyść dokładnie i nasmaruj delikatnie smarem grafitowym lub jeszcze lepiej miedziowym ( wyższa wutrzymałość na wysokie temperatury). Operację taką trzeba powtórzyć na obu kołach jednej osi. Przy okazji jak już masz rozebrane w pył zaciski to warto oczyścić tłoczki i nasmarować je pastą do zacisków ( ta z kolei zawiera śladowe ilości srebra ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragomir Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Dzięki za rady, nasmarowane smarem grafitowym Pożyjemy zobaczymy co będzie się działo dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 jezdzisz na OeSach w gorach po serpentynach w dół jak wariat to co sie dziwisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragomir Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 jezdzisz na OeSach w gorach po serpentynach w dół jak wariat to co sie dziwisz Gdyby tak było to bym się nie dziwił :wpale: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Kiedys bawilem sie z czyms podobnym i byla to wina tych tulei. Jesli chcesz sprawdzic czy dobrze zrobiles po odpaleniu autka wdus pare razy hamulec, potem przejedz z kilometr lub dwa i zatrzymaj autko bez hamowania hamulcem. Obmacaj tarcze i jak sa cieple to znaczy ze jeszcze czegos brakuje w tej naprawie. Zeby sie nie poparzyć dobrze najpierw sprawdzić śruby od koła dopiero potem tarcze macać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragomir Opublikowano 3 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 ...Zeby sie nie poparzyć dobrze najpierw sprawdzić śruby od koła dopiero potem tarcze macać. Wiem wiem, a zwłaszcza moje palce Dzięki, sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 przerabiałem w sobotę to samo z tylnymi prowadnicami zacisku (te tulejki które się niby zapiekły a w środku po prostu zardzewiały) to samo z obu stron tylnych hamulcy. Rozebrane wyczyszczone przesmarowane i złożone do kupy przy okazji wymienione z tyłu klocki bo był ten sam motyw z nierównym zużyciem klocków [ Dodano: Pią 03 Lis, 2006 23:42 ] Kiedys bawilem sie z czyms podobnym i byla to wina tych tulei. Jesli chcesz sprawdzic czy dobrze zrobiles po odpaleniu autka wdus pare razy hamulec, potem przejedz z kilometr lub dwa i zatrzymaj autko bez hamowania hamulcem. Obmacaj tarcze i jak sa cieple to znaczy ze jeszcze czegos brakuje w tej naprawie. Zeby sie nie poparzyć dobrze najpierw sprawdzić śruby od koła dopiero potem tarcze macać. albo prościej da się wyczuć podczas swobodnego toczenia że któryś hamulec trzyma koło (przynajmniej palcy nie poparzysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragomir Opublikowano 3 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 W czasie swobodnego toczenia nic nie wyczułem i to zarówno przed wymianą jak i po :? A od czasu do czasu sprawdzam czy czasem mnie nie ściąga podczas hamowania Może to po prostu akurat jakiś felerny klocek mi się wcześniej trafił :?: Bo sądząc po tym jak go zjechało to powinienem wyczuć że coś nie tak z hamulcami :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 podnosze lewe przednie kolo podnosnikiem, zwolniony bieg i rusze nim jak to kiedys Pijanowski a wlasciwie asystentka machala kolem fortuny i kolo moze mi sie przekreci z pol obortu jak mocniej machne, z prawym tak samo, co mam rozebrac wyczyscic nasmarowac, sprawdzic, to co wymieniliscie w tematach wyzej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 podnosze lewe przednie kolo podnosnikiem, zwolniony bieg i rusze nim jak to kiedys Pijanowski a wlasciwie asystentka machala kolem fortuny i kolo moze mi sie przekreci z pol obortu jak mocniej machne, z prawym tak samo, co mam rozebrac wyczyscic nasmarowac, sprawdzic, to co wymieniliscie w tematach wyzej ? dokładnie w zacisku do zrobienia może być albo tłoczek (tu już wyższa szkoła jazdy jeśli jest zapieczony) oraz prowadnice czyli te dwa bolce które są schowane pod gumami w kształcie harmonijki ,rozebrać je nasmrować aha i ważne obejrzyj czy te osłonki gumowe prowadnic nie są porwane albo popękane gdyż pod nimi osadza się brud i prowadniki rdzewieją efekt - zacisk nie będzie do końca odbijał co znaczy że klcki nie odjadą na taką odległość od tarczy aby swobodnie się obracała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 albo prościej da się wyczuć podczas swobodnego toczenia że któryś hamulec trzyma koło (przynajmniej palcy nie poparzysz Wiesz jak mi wykreca kierownice w rekach to nie musze kombinowac bo wiem ze to hamulce, chodzilo raczej o delikatne "ocieranie", a to dosc trudno wyczuc podczas toczenia sie autka, no chyba ze na nowo otwartej autostradzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 albo prościej da się wyczuć podczas swobodnego toczenia że któryś hamulec trzyma koło (przynajmniej palcy nie poparzysz Wiesz jak mi wykreca kierownice w rekach to nie musze kombinowac bo wiem ze to hamulce, chodzilo raczej o delikatne "ocieranie", a to dosc trudno wyczuc podczas toczenia sie autka, no chyba ze na nowo otwartej autostradzie wiem o tym ocieranie a trzymanie to też róznica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragomir Opublikowano 3 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 podnosze lewe przednie kolo podnosnikiem, zwolniony bieg i rusze nim jak to kiedys Pijanowski a wlasciwie asystentka machala kolem fortuny i kolo moze mi sie przekreci z pol obortu jak mocniej machne, z prawym tak samo, co mam rozebrac wyczyscic nasmarowac, sprawdzic, to co wymieniliscie w tematach wyzej ? dokładnie w zacisku do zrobienia może być albo tłoczek (tu już wyższa szkoła jazdy jeśli jest zapieczony) oraz prowadnice czyli te dwa bolce które są schowane pod gumami w kształcie harmonijki ,rozebrać je nasmrować aha i ważne obejrzyj czy te osłonki gumowe prowadnic nie są porwane albo popękane gdyż pod nimi osadza się brud i prowadniki rdzewieją efekt - zacisk nie będzie do końca odbijał co znaczy że klcki nie odjadą na taką odległość od tarczy aby swobodnie się obracała tak jak pisał Rysiu83 Jak rozbierzesz hamulec sprawdź prowadnice, powinny lekko chodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Dodam jeszcze ze gumki od tych bolcow i do tloczka sa dosc latwo dostepne koszt ok.10-15zl i zwie sie to zestaw naprawczy hamulca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.