Gość Grzes_Lub Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Witam, Mam krótkie pytanie dotyczące położenia wskazówki (na desce) pokazującej temperaturę silnika. Czy macie ją idealnie w połowie między min a max (nie licząć czerwonego pola) ? Walczę ze spalaniem - w dziale LPG :? - i zaczynam się zastanawiać nad termostatem lub czujnikiem temperatury. Wydaje mi się - już głupieję od szukania przyczyny i domysłów - że u mnie wskazówka jest MINIMALNIE niżej niż w połowie. Może to złudzenie - a może już pierdolca dostaję od tego, ale może to jakiś trop . Proszę o info jaki macie poziom wskazówki i ewentualnie rady jak sprawdzić czy termostat i czujnik temperatury są OK, czy coś im dolega ? Pozdrawiam i przepraszam, jak jest coś niejasnego lub głupio napisane :mrgreen: Prawie wszystkiego czego się nauczyłem/wyczytałem to tu Grzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiu Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 co do temperatury to nie patrz na wsaźnik w samochodzie, bardziej sprawdź jaki jest reduktor gazu (ciepły czy zimny) gdy masz silnik zagrzany. Do prawidłowego działania instalacji LPG wystarczy 25-30 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 A jaka to almera? Jeśli masz sekwencję temperatura włącznia się instalki jest dużo wyższa niż zwykłych 2 gen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzes_Lub Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Witam, Tfu tfu z tego wszystkiego zapomniałem napisać o wehikule :oops: Więc jest to: Almera 1,4 -75 KM, 97 rok, LPG 2 generacji - ZAVOLI. Przejechane ok 34-35 kkm na gazie. Więcej o mojej walce z LPG TU Pozdrawiam i gdyby coś mógł poradzić będę wdzięczny Grzegorz ps. ostatnie spalanie wyszło 11 l/100 km na LPG - więc ze 2 litry za dużo w stosunku do tego co zawsze miałem. Mieszanka myślę, że już ok ustawiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gry76 Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 przysłoń czymś atrape chłodnicy szybciej i mocniej sie bedzie grzała i zobaczysz czy problemem jest niedogrzanie silnika> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiu Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 A jaka to almera? Jeśli masz sekwencję temperatura włącznia się instalki jest dużo wyższa niż zwykłych 2 gen. Z tego co wiem to przy 2 gen jest przełączanie tylko "na obroty" a przy sekwencji na temperature (ok 25-30 st). Szukaj w nieszczelności instalacji. Sprawdź ile PB pali bo jak też więcej to może jak wspominali wcześniej lambda albo przepływomierz. Czy LPG tankujesz zawsze na tej samej stacji?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miś jogi Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 W moim n14 wskazówka temp na rozgrzanym silniku jest idealnie na środku.Wiem że pytasz o almerke, ale o ile wiem jest tam podobny silnik,jeżeli się mylę to mnie poprawcie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Jeśli chodzi o temperaturę przełącznia to można ustawić ,żeby przełączenie na gaz następowało po przekroczniu odp. temperatury.( jeśli ma sie czujnik temp. cieczy w parowniku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 U mnie w N16 wskazówka temperatury również jest minimalnie przed połową. Ale nie sądze, żeby w Twoim przypadku o to chodziło. Czemu nie pojedziesz do jakiegoś dobrego gaziarza do ustawienia i rozwiązania problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 Witam.A ja właśnie chciałem założyć taki watek i pytać u mnie właśnie chyba cos sie pierdzieli ,bo jak było ciepło to temp.była ładnie na środku,teraz jak zrobiło sie zimno i zacząłem załączać ogrzewanie to temp. mam na 1/4 a nawet 1/5 podziałki (mam fotkę ale nie wiem jak ja załączyć ), i nie wiem czy mam sie martwic o termostat czy nie, dodam ze ogrzewanie jest OK i autko szybko łapie temp,tylko ten wskaźnik mnie niepokoi ,i chyba spalanie wzrosło ,ale to można tłumaczyć właśnie nisza temp. na zewnątrz.Co o tym sadzicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny38 Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Witam.A ja właśnie chciałem założyć taki watek i pytać u mnie właśnie chyba cos sie pierdzieli ,bo jak było ciepło to temp.była ładnie na środku,teraz jak zrobiło sie zimno i zacząłem załączać ogrzewanie to temp. mam na 1/4 a nawet 1/5 podziałki (mam fotkę ale nie wiem jak ja załączyć ), i nie wiem czy mam sie martwic o termostat czy nie, dodam ze ogrzewanie jest OK i autko szybko łapie temp,tylko ten wskaźnik mnie niepokoi ,i chyba spalanie wzrosło ,ale to można tłumaczyć właśnie nisza temp. na zewnątrz.Co o tym sadzicie?? Moim zdaniem coś nie tak, możliwe że termostat. Temperatura w mojej n16 jak się już dogrzeje to stoi w miejscu ciut poniżej połowy wskaźnika, nawet nie drgnie niezależnie od temperatury na zewnątrz. Kiedyś pisałeś że ubywa Ci płynu chłodniczego jak się to zakończyło? możliwe że to powiązane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzes_Lub Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Witam ponownie Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Co do wskazówki to zrobię fotkę -> i pokaże jak "stoi". Wydaje się, że jak piszecie jest minimalnie poniżej środka - czyli może nie to. Spróbuję z tą zasłoniętą chłodnicą pojeżdzić - zobaczę jaki będzie wynik po 100 km. Czy zwykłą tekturą można ją przesłonić ? Co do sondy to raczej nie to - na analizie pokazalo mi 1.08 wieć raczej OK. Co do reduktora - jest ciepły więc, myslę, że pracuje też OK. Instalację mam tak ustawioną, że przełącza się po osiągnięciu określonej temperatury + obroty. Możę to jakaś nieszczelność w reduktorze ? Chyba pozostaje zmienić gazownika - na polecanego przez Ziutka z forum, może coś wykryję. Niestety ciężko o dobrego gazownika w Lublinie - przynajmniej ja takiego nie znam - na razie nie musiałem znać :grin: Jeszcze raz dzięki wszystkim za odpowiedzi. pozdr Grzegorz ps. ostatnie sprawdzone spalanie wyszło ok 10,5 l lpg/100 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 to moje 3 grosze do sprawy: - przełączanie przy określonej temepraturze w instalce II gen. jest jak najbardziej możliwe, ale taką funkcję musi posiadać sterownik (ja mam BINGO-S4) i ta funkcja jest dostępna. Co do Zavolli to niestety nie wiem. W instalkach IV gen temp przełączania musi być powyżej 30 stopni, w II gen wystarczy kilkanaście (ja ma 14 - od roku i jest ok) - podwyższone spalanie po regeneracji parownika. Coż trochę gdybań. Na podstawie informacji zasłyszanych od dobrych i sprawdzonych i info wyczytywanych na "autokąciku", dość często zdarza się że parownik po regeneracji pracuje już gorzej (zapewne zależy to od jakości zestawu regeneracyjnego) niż nówka i wiem że część szanujacych sie gaziarzy odradza regenerację przynajmniej dla niektórych rodzajów parowników np BRC Tecno (właśnie taki mam ). Jeśli parownik konstrukcyjnie ma dużą powierzchnię membran = duża powierzchnia odparowania, to prawdopodobieństwo udanej regenreacji rośnie. Generalnie tak mi się widzi że szukanie problemów w temperaturze to chyba błędna droga, bo złe LPG odparowanie z powodu niskiej temp skutkowałoby raczej szarpaniem w czasie przyspieszania, przygasaniem, trudnością w przełączeniu na LPG etc. Stawiam raczej na parownik po regeneracji. BTW jeśli mój BRC się "skończy" to myślę że sprawie sobie nowy zamiast regenerowania starego (regeneracja 100 pln, a nowy c.a. 250, więc dla spokoju warto wydać 150 pln) Btw2 temperaturę płynu można sparwdzić softem. Mam go i kabelek, więc jakby co zapraszam ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klajgus Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Witam.A ja właśnie chciałem założyć taki watek i pytać u mnie właśnie chyba cos sie pierdzieli ,bo jak było ciepło to temp.była ładnie na środku,teraz jak zrobiło sie zimno i zacząłem załączać ogrzewanie to temp. mam na 1/4 a nawet 1/5 podziałki (mam fotkę ale nie wiem jak ja załączyć ), i nie wiem czy mam sie martwic o termostat czy nie, dodam ze ogrzewanie jest OK i autko szybko łapie temp,tylko ten wskaźnik mnie niepokoi ,i chyba spalanie wzrosło ,ale to można tłumaczyć właśnie nisza temp. na zewnątrz.Co o tym sadzicie?? Moim zdaniem coś nie tak, możliwe że termostat. Temperatura w mojej n16 jak się już dogrzeje to stoi w miejscu ciut poniżej połowy wskaźnika, nawet nie drgnie niezależnie od temperatury na zewnątrz. Kiedyś pisałeś że ubywa Ci płynu chłodniczego jak się to zakończyło? możliwe że to powiązane. Witam. Przygoda z ubywającym płynem skończyła się po podokręcaniu wszystkich opasek na wężach,widocznie z któreś juz kapało podejrzewam wąż nad alternatorem.Co do temp. to niestety jest jak było (około 1/4 podziałki) tez myślę ze to termostat,tylko dziwi mnie to, ze silnik szybko łapie tą temp. i ogrzewanie juz mam po kilku min. podejrzewam ze termostat chyba sie do końca nie domyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.